Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, november 27, 2012

Kille dinsdag

Brrrr, ik wil er helemaal niet uit vandaag!  Er valt een koude regen en het is maar rond het vriespunt.  Net ten noorden van ons is die regen sneeuw.  Zoals het er nu uitziet lijkt het een veel koudere winter te worden dan vorig jaar.  Hopelijk gaat dat niet bewaarheid worden.

Ondanks mijn sterke zin om gewoon terug in bed te kruipen na het ontbijt,  sleep ik me toch de Dodge van in en rijd naar de sportschool.  Deze van heeft geen piepertjes als je ergens te dichtbij komt, zoals die van mij.  Het is ook een bakbeest, dus ik ben doodsbang per ongeluk iets te raken. 

De parkeergarage onder de sportschool is maar heel nauw en staat op zo'n regenachtige dag vrij vol.  Ik waag het er niet op met de huurvan.  Gelukkig is er net een parkeerplaats op straat open, want anders had ik het niet geweten.  Ik zal blij zijn om mijn trouwe DRAAKJE weer terug te hebben!

Het uur cardio verloopt snel.  Ik lees weer eens een boek uit wat aan het einde extra spannend is.  Volgend boek op mijn lijstje is "Sacre Bleu" van Christopher Moore.  Zijn boek "Lamb" over de jeugd van Jezus vond ik fantastisch en ik ben dol op de Impressionisten en Toulouse Lautrec. Ik ben heel benieuwd.

Thuis pak ik de te versturen Sintcadeautjes in nog van vorig jaar overgebleven Sintpakpapier.  Dat is wel zo leuk straks voor Katja.  Bij CVS koop ik een grote enveloppe om de pakjes in op te sturen.  Een paar deuren verderop ligt Pho Thang Long en ik bepaal dat het vandaag een echte "pho" dag is.  De vis"pho" smaakt heerlijk en warmt me goed op. 

 
Een lekkere bak pho

De volgende stop is het postkantoor.  Daar is het al erg druk met mensen, die pakketjes versturen. Ondanks de drie medewerkers, wat een recordaantal is voor dit filiaal, wacht ik bijna een half uur op mijn beurt.  Het pakje gaat op tijd aankomen in Blacksburg, het gedicht email ik wel later. 

Ook neem ik leuke Kerstpostzegels voor de Kerstkaarten mee.  Helaas zijn die er alleen voor de binnen de VS verstuurde kaarten.  De "Europese" postzegels zijn heel saai, jammer genoeg.  Ik schrijf nog een paar brieven naar ooms en tantes en doe dan de stapel kaarten in onze brievenbus.  Nog geen vijf minuten later hoor ik het signaal dat de postbode er is. 

De Kerstkaarten zijn dus onderweg, volgens mij het vroegst ooit.  Zo handig dat ik nergens heen hoef om ze te posten.  In de brievenbus vind ik, zoals bijna iedere dag, een flinke stapel catalogi.  In deze tijd van het jaar krijgen we dagelijks tenminste vijf catalogi toegestuurd.  Zonde van het papier, al kijkt Rick sommigen wel door.  Ik heb echter geen zin om ze stuk voor stuk te gaan bellen om van hun lijst te worden gehaald.
 
De stapel van vandaag

Vandaag werd mijn vriendin Scarlett ook eindelijk aan haar rug geopereerd.  Gelukkig krijg ik van haar man een email dat alles prima is gegaan en geen van de complicaties, die mogelijk waren, is bewaarheid geworden.  Ik ben zo blij voor haar, want zaterdag nog vertelde ze hoe ze tegen het verjaarsfeest van haar man opzag vanwege de vele pijn.  Ik kon me dat zo goed voorstellen (en denk dan altijd stiekem, zeker op een dag als vandaag, dat het jammer is dat er geen operatie voor de spierpijnen van fibromyalgie is).

Scarlett ligt in een ziekenhuis aan de andere kant van Washington en het zal me waarschijnlijk niet lukken haar daar te bezoeken.  Ik hoop haar volgende week thuis een lunch te kunnen brengen.  Intussen zoek ik op Teleflora een leuk boeket en een doosje chocolade op om morgen te laten bezorgen.  Deze wordt het, want die vind ik altijd zo vrolijk.  Als ik ooit in de positie ben dat mensen me bloemen sturen, hoop ik die te krijgen.

Nu ik toch zo productief bezig ben en Saskia niet naar haar werk geshuttled hoeft te worden, besluit ik mijn kledingkast eens onder handen te nemen.  Dat is alweer een aantal jaren niet gebeurd, dus er komt een hele zak uit.  Helaas ook met veel kleding, die niet meer past, maar ja, ik was vijf jaar geleden ook een stuk slanker.  De zak breng ik naar het collectiepunt bij de Safeway.
 
Bij vrijwel iedere supermarkt hoor je weer de Salvation Army (Leger des Heils) bel voor geld in de rode ketel
 
Rick maakt vanavond zijn "beroemde" omeletten.  Ze zijn zo dun als crepes en gevuld met champignons, ui, rode paprika en gerookte zalm mini worstjes, die we gisteren bij Whole Foods kochten.  Het smaakt weer heerlijk en geef mij maar die worstjes in stukjes boven ham.

Het is het seizoen van de traditionele Kerstprogramma's.  Een van mijn favorieten is Dr. Seuss' "How The Grinch Stole Christmas" tekenfilm.  Die kijken we met zijn drietjes, want Saskia is dol op iedere Kerstshow, die er is.  Hier een liedje uit deze leuke klassieke tekenfilm:



Dames en heren, ik had vandaag meer dan 350 unieke lezers en meer dan 500 site bezoeken.  Wie zijn jullie?  Ik vind het altijd erg leuk om een berichtje van mijn lezeressen en lezers te krijgen!

28 reacties:

Margreet zei

Ik vind het altijd fijn als ik zo productief bezig ben, maar het lukt lang niet altijd. Hier ook lange rijen bij het postkantoor en ik vind het nog takkeduur ook. Ik stond vanmorgen een kwartier in de rij, met 2 wachtenden voor me toen ik aansloot. Er waren 3 bedienden. ??? Ik volg het niet. Ik ben ook vastbesloten dit jaar eens vroeg te zijn met alles.
Sterkte met de kou...

Sally zei

tja uiteraard ben ik een van je vele (vaste) lezers en ik probeer bijna altijds te reageren maar met/via mijn mobieltje lukt dat soms niet.

Die pho ziet er zalig uit. Krijg direct trek. Ook hier is het vandaag echt een soepdag (letterlijk). Het hoost, ben drijfnat geregent en heb exht trek in iets warms

Anoniem zei

Elke ochtend als ik wakker wordt lees ik je blog op mijn telefoon. Maar het is op zo'n mobiel erg lastig om te reageren, helaas. Voelt zeker wel lekker dat je alle post al hebt verstuurd? Nu dus nog een gedicht voor Katja. Maar gezien de gedichten van de vorige jaren zal dat vast wel goed komen! Veel plezier er mee! Groetjes uit Harderwijk, Gerda.

Anoniem zei

Hee! Dat ging makkelijk! Geen rare woorden meer typen om te reageren! Hahaha.... Gerda.

Anoniem zei

Ik ben 1 van je lezers en heb nog niet eerder gereageerd. We zijn gek op Amerika en wat is er nu leuker om de ervaringen te lezen van het wonen in the USA. We hebben ons ook vast voorgenomen om over 2 jaar weer op vakantie naar de oostkust te gaan. Ik hoop dat je dan nog steeds rondleidingen geeft, dan komen we elkaar vast tegen. Jolanda

Anoniem zei

Oh wat een vrolijk boeket laat jij bezorgen aan je vriendin Scarlett, het zal haar zeker opbeuren na de rugoperatie. Spijtig dat jij niet kunt geholpen worden met een operatie maar je kan wel goed omgaan met je pijnen waarvoor ik je bewonder.
Deze periode van het jaar puilt de brievenbus ook uit met reklamefolders voor de eindejaarsfeesten hier bij ons. Als ik het goed lees moet jij niet naar het postkantoor om een brief te posten, maar steek jij jouw brief in jouw postbus thuis en neemt de postbode die dan mee. Wat makkelijk zo een dienstverlening.
Ik ben een van je dagelijkse lezeressen en begin mijn dag met het lezen van jouw blog en doordat je zo dagelijks schrijft en ook reageert schep je een speciale band met jouw trouwe lezers.
Nog groetjes van Hilde uit B.

karin l zei

Ook ik lees iedere ochtend je blog. Ik vind het leuk om te lezen hoe Nederland en Amerika verschillen. Ik reageer af en toe, ik ben er gewoon te lui voor ;-)

claire zei

Ook ik lees iedere dag trouw. Had je de magazines nog ontvangen van katja? Groet claire

Familie Langens zei

Hoi Petra,

mijn dag begint ook met jouw blog, alleen ging het reageren niet goed met de ltters en nu heb ik ook hulp van de jongste van 15 maanden die mee aan het typen is...Hier zitten we nog volop in Sinterklaas, alhoewel we zaterdag wel de kerstboom vast gaan uitzoeken. Fijne dag! groeten, Anne-Marie

Nel zei

Ik lees mee maar heb de laatste tijd weinig tijd om te reageren. Wilt niet zeggen dat ik niet geniet van je verhalen :-)
Wat lekker dat je je kerstkaarten allemaal al verstuurd heb. Ik heb het zo druk met de International Women's Club of Kyiv (we hebben as zaterdag onze jaarlijkse charity bazaar waar we duizenden mensen verwachten. Ik heb dus geen minuut de tijd om ook maar aan iets anders te denken momenteel....

Riëlle zei

Ik laat eigenlijk nooit een berichtje achter, en toch lees ik iedere dag je verhalen. En iedere dag geniet ik er van.

Ik hoop voor jullie dat het geen extreem koude winter wordt. Ik vind de winter altijd het verschrikkelijkste seizoen!

Anoniem zei

Sorrie sorrie. Een beetje lui, wat natuurlijk hardstikke stom is, want als er niet geblogd is door je kijk ik snel op Facebook of er iets aan de hand is.
Hier gaat het ook koud worden BAH!
Die bloemen zijn hardstikke leuk, daar fleur (ahum!) je een zieke zeker mee op.
Groetjes, Bea

Anoniem zei

Hoi Petra,
ik lees net als Gerda je blog 's morgens op mijn telefoon en op de een of andere manier lukt het niet om te reageren ( lees: mijn reactie verdwijnt altijd ook als ik eerst mijn account kies ) Ik volg je al sinds MaryAnn M.oerman de eerste keer in de VS zat en een blog bijhield. Jij bent een van mijn favoriete blogsters mede omdat Kai en Saskia net zo oud zijn als mijn kids.

groetjes,

Sylvia van Riel

Anoniem zei

Ik lees ook elke dag je blog en krijg je berichten op FB. Ik laat ook niet veel berichtjes na, ik denk altijd dat je misschien denkt, daar is ze weer met haar commentaren. HAHA.
Wij sturen geen kaarten meer, eigenlijk pas sinds vorig jaar. Wij hebben een eigen bedrijf en het werd gewoon te duur om kaarten te sturen. Dat geld kunnen we gewoon niet missen nu met de crisis. Ook al vinden sommige klanten het wel erg jammer want we hadden elk jaar een eigen ontwerp met ons onderwerp erop elk jaar een andere Corvette.Hopelijk kunnen we het later weer oppakken. Met kerst zijn we ook niet echt thuis, dus versieren doen we ook niet. Jeetje wat zijn we saai zeg, zoals ik het nu intyp. HAHA.
Ik zal proberen eens wat vaker een berichtje achter te laten.

Groetjes Tine.

Ellen zei

Ik ben ook een van de vaste lezers. Ik weet alleen niet meer hoe lang ik al meelees, maar volgens mij al wel weer een paar jaar.Ik lees je blog bijna dagelijks, meestal elke dag maar als ik het erg druk heb soms eens een paar dagen niet.

Ik ben ook lid van het AllesAmerika forum maar daar post ik niet heel actief. Bij vlagen soms wel veel, maar dat is vooral als ik een vakantie naar Amerika geboekt heb. Daar ken ik je blog dus van.

Ik reageer niet zo veel omdat ik denk van, 'zou ze wel op commentaar van een onbekende zitten te wachten'. En soms zit ik ook op mn telefoon, dan is reageren ook niet zo heel handig met zo'n klein schermpje.

Karin zei

Top dat je de kerstkaarten al de deur uit hebt. De mijne kwamen ook binnen deze week van Shutterfly. Nu nog even zitten om de adressen te schrijven. Klinkt lekker zeg die gerookte zalm mini worstjes. Heb ze nog niet gezien bij Whole Foods. Zijn ze bij de vers afdeling of liggen ze in het vis schap??

Groetjes!

Wendy zei

Wat zou dat lollig zijn als we vandaag allemaal reageren ;)
Blijft leuk om over jullie dagelijks leven te lezen!!
Groetjes Wendy

Anoniem zei

Hey Petra,
Leuk om elke dag weer je verhaaltjes te lezen. De vakantie in Amerika Sept./okt. was super!!
Groetjes Mieke

Marion2 zei

Wat, ben je nog slanker dan nu geweest?! Je lijkt me juist zo mager.

Wat gezellig al die kerstdingen! En wat is jullie huis ontzettend prachtig versierd. Hij kan zo in een Amerikaanse kerstfilm. Ik wacht met smart op het eerste kerstliedje op de radio. Dat zal wel 6 december worden, denk ik.

Anja zei

Al jaren lees ik met veel plezier dagelijks je blog. De laatste tijd ben ik een beetje slordig in het reageren :-((

naomi zei

Wat balen die kou, maar ook hier komt mr winter (Jack frost) eraan, met het weekend winterse neerslag. Ach hoort er ook bij he. Wel balen dat jij er zoveel last van hebt en pijn. Snap dat je baalt dat er niets aan te doen is.

Je bent zeker snel met je kerstkaarten en lekker zo uit de brievenbus en weg. Ik ga morgen de nachtdienst in en dat is een mooie gelegenheid om de kaarten te schrijven.

Net terug uit de bios wat een superfilm Rise of the Guardians zo mooi verhaal en mooi getekend echt genoten.

Hotel Transylvania viel jouw toch tegen?

Liefs en een trouwe reageerster Naomi

Patrick zei

hoi Petra,

ik ben dus Patrick uit Enschede, en een van je vaste lezers, ik vind het altijd erg leuk om je verhalen te lezen, en zeker ook een hele eer om ze te mogen lezen

Groet,

Patrick

Anoniem zei

Ook ik lees trouw je verhalen. Zo naar dat je soms zoveel pijn hebt, maar zoals ik lees doe je je best om zoveel mogelijk te doen, en het is zo fantastisch dat je zoveel sport, wandelt, enz.
Saskia werkt in een leuke winkel, wij hebben geluk om ook in Ottawa een te hebben.
Als je weer eens in Ottawa komt, wil ik je best eens ontmoeten. Dan kunnen we samen naar de Hollandse winkel gaan (voor haringen) of heerlijke kaas.
Groetjes uit Ottawa, Ida

Petra zei

@Margreet - Vooral naar Nederland versturen is heel duur, inderdaad.

@Sally - Kun je bij jullie pho krijgen? Lijkt me wel, toch?

@Gerda - Ik moet wel nog even mijn dichtader vinden, ha ha.

@Jolanda - Hopelijk geef ik dan nog rondleidingen!

@Hilde - Inderdaad, ik hoef alleen de oprit af te lopen, de post in onze brievenbus te doen en het vlaggetje op zetten, zodat de postbode weet dat er iets mee te nemen valt.

@Karin - Leuk dat je reageerde!

@Laura - Ze was ze vergeten! Heb ik straks in de Kerstvakantie nog iets te lezen.

@Anne-Marie - Veel plezier alvast met Sinterklaas

@Nel - Die bazaar klinkt leuk, veel sterkte ermee.

@Rielle - Ik ook, vind de kou maar niets!

@Sylvia - Dit keer staat je reactie er gelukkig wel!

@Tine - Het is inderdaad altijd best een uitgave, die kaarten. Maar ik vind het leuk te ontvangen, dus zal ook moeten sturen ;).

@

Petra zei

@Ellen - Ik vind reacties hartstikke leuk, dus jouw commentaar is zeker welkom.

@Karin - Ze liggen bij de vis, bij de gerookte zalm e.d.

@Wendy - Ha ha, ja, gelukkig toch geen 300 reacties ;).

@Mieke - Fijn dat jullie het hier zo naar jullie zin hebben gehad!

@Marion - Mager ben ik zeker niet, maar dat was ik een aantal jaren geleden wel. Ik vind deze vroege Thanksgiving heerlijk. Lekker lang van de gezellige Kersttijd genieten!

@Anja - Geeft ook niet, hoor.

@Naomi - Hotel Transylvania was ok, maar ik had er meer van verwacht.

@Patrick - Leuk dat je een reactie achterliet!

@Ida - Hee, dat lijkt me echt leuk! Die Nederlandse winkel heeft zoveel, ik benijd jou en mijn broer wel, hoor! Wie weet komen we volgend jaar weer eens die kant op.

Karin zei

Dank je Petra! Ga op zoek naar de worstjes bij Whole Foods!

Claudia zei

Dag Petra, via expat blogging ben ik een keer op je site belandt. Dat is ongeveer een half jaar geleden en sindsdien lees ik wekelijks of om de paar dagen je blog. Ik vind het knap dat je elke dag de tijd neemt om je blog bij te houden.Ik lees dus wel mee, maar regaren doe ik nooit.
Voor de beeldvorming, ik ben 33 jaar, geen kinderen en werk fulltime als HR Manager. een compleet ander leven!

Anoniem zei

hoi, ik lees sinds een paar jaar alles wat je meemaakt mee. Meestal kijk ik zo'n 4 keer per week, maar als er iets gaande is in Amerika dan kan ik ook iedere dag kijken. B.v. toen die storm er aan kwam pas geleden, dan kijk ik elke dag hoe het met je gaat. Ik ben heel blij dat je zo'n schitterend dagboek bijhoudt en zou het enorm missen. Ik hoop dus dat ik jou en je gezin nog heel lang kan blijven volgen, en nog mag meegenieten van Katja die dan gaat trouwen, eerste kleinkind van Saskia etc :) Of loop ik nu wel heel hard op de feiten vooruit. Ik reageer eigenlijk nooit, want we kennen elkaar niet en ik weet eigenlijk niet wat ik moet zeggen. Maar ik geniet wel zeker in stilte! Dank je wel voor je blog! Fenny