Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, november 01, 2012

Nog zes dagen...

...En dan zijn we eindelijk van al het politieke moddergooien verlost.  Waar je ook wendt of keert word je geconfronteerd met de presidentsverkiezingen van volgende dinsdag. 

Hier in Virginia lopen de twee kandidaten vrijwel gelijk, vandaar.  In Californie, bijvoorbeeld, vertelden de mensen met wie ik vorige week at dat zij er nauwelijks iets van merken.  Maar ja, die staat zal automatisch naar Obama gaan.

In onze staat worden echter miljoenen geinvesteerd om ons naar de ene of de andere kant over te halen.  Zo ook vanochtend om acht uur, als ik na een bijna slapeloze nacht eindelijk weer in slaap ben gevallen.  Ring, ring, politiek telefoontje, ik kan ze wel wat doen, maar ja, het zijn bijna altijd bandjes en die reageren niet op gescheld. 

Het is zelfs zo erg dat dit vierjarige meisje uit Fort Collins, Colorado, er tranen met tuiten over huilt.  Grappig is hoe zij Barack Obama "Bronco Bamma" noemt.  Het American footballteam van Denver, Colorado, heet de Broncos:


Me nog steeds zeer gammel voelend, sta ik maar op.  Saskia is ook thuis, die voelde zich niet lekker, al heb ik het gevoel dat dat meer komt door het late opblijven gisteravond. 

We hebben nog steeds bewolking en wat regen van Sandy, kun je nagaan hoe enorm die storm is.  Rillend laat ik Cosmo uit, want met de storm zijn ook de lekkere temperaturen verdwenen.  Werd het vrijdag nog 21 graden, nu komt het kwik nauwelijks boven de tien graden uit. 

Omdat het sporten me gisteren wel iets beter deed voelen, want met dit koude weer speelt de fibromyalgie ook weer op, besluit ik weer een cardio routine te gaan doen.  Het helpt inderdaad tegen de spierpijn, maar ik heb maar bar weinig energie dankzij die rotverkoudheid.

Eigenlijk wil ik zoveel doen, maar verder dan wat boodschappen in Vienna en mijn haaruitgroei bij laten kleuren kom ik niet.  Het nieuwe dagelijkse fotothema voor november is "All American".  Ik heb daar allerlei ideeen voor, maar vandaag houd ik het bij de typische rode brandkraan in onze straat.

 
Rick brengt mijn favoriete Chinese soep mee voor het avondeten.  Hot and sour soep, lekker pittig en heet met deze kou.  Als er iemand nog wondermiddeltjes weet voor een hardnekkige verkoudheid hoor ik ze graag.  Ik ben er allang weer klaar mee!  

9 reacties:

Margreet zei

Ja, dat meisje, grappig, maar eigenlijk gewoon onzinnig natuurlijk. Hier worden we ook doodgegooid met advertenties. Gelukkig voor ons geen belletjes of huis-aan-huis, wij staan als niet-citizens niet geregistreerd als voters natuurlijk. Ik ben wel heel benieuwd wie gaat winnen, hier is het ook nek aan nek.
Vervelend dat je je nog steeds zo belabberd voelt.

Trudie zei

Eigenlijk weet ik er alleen eentje voor als je een verkoudheid op voelt komen of, als je er gewoon vatbaar voor bent. Wij slikken hier altijd echinacea zodra we iets op voelen komen of als er bijv. op school veel zieke kinderen zijn en als er iets heerst, dan geef ik het de kinderen uit voorzorg. Echinacea verhoogt je weerstand. Het helpt ook wel als je eenmaal verkouden bent, maar het helpt beter en sneller als je het slikt zodra je iets op voelt komen.

Anja zei

Als ik een verkoudheid op voel komen slik ik homeopathische korrels. Beterschap, hopelijk knap je snel op!!

Anoniem zei

Voor mij is het enige dat helpt op tijd naar bed gaan en rustig aan doen. Ik heb nog geen wondermiddel gevonden helaas.
Sterkte!
Anja L.

naomi zei

Na al dat gedoe over de verkiezingen nu weer gedoe over het plan/ akkoord en het geld wat ermee gepaard gaat.

Schattig meisje maar over de top, jammer dat de warmte weg is. ik ga een mooie week met 20+ te gemoet. Dus echt warm heerlijk lekker genieten.

Ik kan alleen zeggen accepteer de vermoeidheid, het lichaam gaat het gevecht aan met de bug maar dat brengt wel vermoeidheid met zich mee. Ik ga toch voor frequente paracetamol, neusspray ook tegen de oorpijn en ik dacht misschien je sauna tent weer te voorschijn toveren lekker voor de verkoudheid en je spieren.

Ik denk dat ik wat minder reageer komende dagen maar snap je wel.

Liefs xxxxx en beterschap Naomi

Petra zei

@Margreet - Ja, inderdaad wat onzinnig, maar menig volwassene voelt het net zo, vandaar dat die video zo populair is.

@Trudie - Echinacea nam ik lange tijd ook in de winter, misschien maar weer beginnen.

@Anja - Welke homeopathische korrels?

@Anja - Ja, dat rustig aan doen, he, niet mijn ding ;). Maar ik word er toch wel toe gedwongen.

@Naomi - Een heel fijne reis gewenst!

Anoniem zei

Wat bij mij altijd het beste helpt is paracetamol slikken en bij het naar bed gaan een beker warme chocolademelk met 2 paracetamols en dan lekker transpireren. De volgende dag voel ik me een stuk beter. Dit advies kreeg ik van m'n zwager en schoonzusje die allebei arts zijn.
Alle neus- en oorsprays worden me juist afgeraden.
Beterschap Petra.
Groetjes Wil

Anja zei

Petra, de korrels heten Oscillococcinum https://www.directapotheek.nl/productdetails.asp?ID=229559&IDRubriek=541

Petra zei

@Wil - Ik slik inderdaad ook paracetamol, dat helpt wel iets

@Anja - Oh, dat kennen we hier ook, ik was het bestaan daarvan vergeten. De volgende keer bij Whole Foods zal ik het aanschaffen.