Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, november 11, 2012

Warme temperaturen en haring en paling

Zaterdag

Voor dit hele weekend worden heerlijke temperaturen voorspeld, dus ik neem me voor daar volop van te gaan genieten.  Na een snel ontbijt vertrek ik dan ook gauw naar de sportschool waar ik een half uur cardio op de crosstrainer afwerk.

Rick is intussen op weg met de kinderen.  Eerst met Saskia om een bankrekening voor haar te openen.  Nu ze wat geld verdient is dat wel zo handig.  Tot ze 18 is zijn er geen verdere kosten aan verbonden, dus dat is fijn.

Kai wil wat dingen voor zijn dormkamer kopen en kennelijk gaan ze ook naar Whole Foods.  Daarvandaan neemt Rick sandwiches mee voor de lunch.  Die eten we buiten in het zonnetje op.

Daarna neem ik Cosmo mee voor zijn wandeling.  Ook ga ik op zoek naar mijn "All American" foto van vandaag.  Bij het Community Center zie ik een Little League Amerikaanse footballwedstrijd bezig.  Amerikaanser kan het natuurlijk niet, dus ik maak een foto en blijf ook even kijken.  Die kleintjes in uniform zijn zo schattig, maar het zal nog even duren voor er ook echt spel in zit.

 
 
Dit mooie weer is ook perfect om Cosmo weer eens een gedegen borstelbeurt te geven.  Dat is duidelijk hard nodig, want er komt zo ongeveer een tweede Cosmo uit!  Hij ziet er na afloop in ieder geval weer keurig uit.
 


De rest van de middag lezen we buiten voor het huis.  Saskia moet werken en vindt dat nog steeds leuk.  Ze ziet ook regelmatig bekenden langskomen.  Wendy van hiernaast roept me toe dat zij en haar zus Saskia net gezien hebben.

Als de zon achter de huizen verdwijnt wordt het te koel om buiten te blijven.  We verkleden ons om naar de jaarlijkse haring- en palingavond van de Nederlandse Vereniging te gaan. Die wordt zoals altijd bij de Nederlandse ambassade in Washington gehouden.

Met nogal wat oponthoud in het verkeer duurt het een goed uur voor we daar aankomen.  Het feest is al in volle gang en wij hebben enorme trek.  Rick koopt kaartjes voor de broodjes paling, haring en kaas en drankjes. 
 
Zulke heerlijke paling!

In de rij voor een drankje ontdek ik Guus.  Door Facebook weet ik dat het vandaag zijn verjaardag is (een van de beste dingen van Facebook, vind ik) en ik feliciteer hem.  Even later komt hij ons zijn allerschattigste dochtertje laten zien.  Haar proberen ze drietalig op te voeden, dus Guus vraagt geinteresseerd aan Kai en mij hoe wij dat deden. 

In de grote zaal staat een haring- en palingkraampje opgesteld en een tafel waar je broodjes kaas kunt bestellen.  Ik begin met paling, die werkelijk heerlijk is!  Kai en Rick nemen een broodje haring, maar daar blijkt Kai niet zo van te houden, dus ik eet de helft van zijn vis op.  De haring eet ik niet met een broodje, die gaat er beter op de ouderwetse manier in.
 
 
Rick weet er ook weg mee 

Helaas is er, behalve Guus, niemand, die wij kennen.  Het zijn allemaal groepjes, die elkaar al langer lijken te kennen.  Na genoeg haring en paling gegeten te hebben en in Kai's geval kaasbroodjes, gaan we dus maar weer huiswaarts.   Het was het helemaal waard voor de lekkere verse vis!  Alleen jammer dat de garnalen het door orkaan Sandy niet hadden gehaald, hopelijk volgend jaar!

Zondag

Na lekker uitgeslapen te hebben, gaan Rick en ik naar Starbucks om ontbijt te halen.  Dit keer probeer ik eens een Americano met pepermunt siroop.  Dat smaakt ook weer erg lekker.  Net als de veggie omelet artisan sandwich, die nog steeds mijn favoriet is.

Terwijl we op onze bestelling wachten, komt Mary Ellens man Phil binnen.  Hij vertelt dat Mary Ellen gewoon thuis is.  Omdat mijn voeten eindelijk weer normaal aanvoelen, bel ik haar na het ontbijt om te zien of ze zin heeft in een wandeling.

Dat is het geval en we lopen met de honden zo'n vijf kilometer door de buurt.  Cosmo en Marty kunnen het heel goed met elkaar vinden en lopen goed samen.  Marty is echt een schattige Sheltie en ook zo mooi!

Het is zulk lekker weer dat halverwege de wandeling mijn jas uit kan en ik zelfs met korte mouwen loop!  Mary Ellen en ik hebben elkaar weer heel wat te vertellen, want het is al een tijdje geleden dat we samen gelopen hebben.  Hopelijk gaat dat nu weer regelmatiger lukken.

Kai's keuze voor de lunch valt op Manhattan Bagel.  We nemen alle drie een "tuna thin", dunne bagel met hun lekkere tonijnsalade.  Alweer kunnen we die buiten opeten.  Ik zou willen dat iemand een uitvinding deed om dit weer op te kunnen slaan om midden in de winter weer te voorschijn te halen.  Ik merk ook dat mijn fibromyalgie symptomen van eerder in de week weer helemaal weg zijn.
 
Flapjack is dol op Whole Foods tassen

Het wordt alweer een heel ontspannen zondagmiddag.  Rick haalt de Adirondack stoelen naar de voortuin en we lezen een aantal uren voor het huis.  Intussen zijn de buren ook buiten en wast de buurman zijn Corvette weer eens, terwijl ik hem er nooit in heb zien rijden.  De andere buurman heeft een antieke cabriolet en gaat daar een ritje mee maken.  Een prachtig ding vind ik die auto!

Maar dan gaat onvermijdelijk ook vandaag de zon weer onder.  Zodra die achter de huizen verdwijnt is de warmte ook grotendeels vertrokken.  Morgen schijnt het nog een dag lekker te worden en daarna weer een stuk koeler.  Voor mijn gevoel is het deze herfst een stuk sneller afgekoeld, dan vorig jaar. 

Voor Kai terug naar school gaat, wil hij nog graag bij de Cheesecake Factory om te eten.  Daar zijn we al een tijdje niet geweest, dus helemaal leuk.  Er is een wachttijd voor gewone tafeltjes, maar er is er een open in de bar.  Ik bestel, zoals altijd, de luau salade.  Die is enorm en lekker, hoewel ik hem deze keer iets minder vind.  Rick en Kai genieten ook van hun vistaco's en burger.  We hebben zeker geen plaats meer voor hun fantastische cheesecakes, hoe lekker die er ook uitzien in de vitrine.
 
Luau salade
 
 
Cheesecakes

Eenmaal thuis neemt Kai gauw afscheid en gaat terug naar Richmond.  Katja voelt zich intussen eenzaam in Blacksburg, dus ik stuur haar een opkikkertje, koekjes van Campuscookie.com.  Nog anderhalve week en dan zijn we hopelijk weer als gezin herenigd voor een paar dagen voor Thanksgiving. 

Intussen hebben we de eerste Kerstbomen al gezien bij de mall en in Vienna.  Saskia zong al kerstliedjes onder de douche, hoorde ik.  Na Thanksgiving mogen we beginnen met versieren en het is een vroege Thanksgiving dit jaar.  Fijn, want dan is er veel tijd voor Kerstvoorbereidingen.

11 reacties:

Anoniem zei

Jeeee, ik zal nooit meer over het ruien van onze honden klagen! Het lijkt wel alsof er een kat naast hem ligt!
Annemiek

Guus zei

Het was leuk jullie weer te zien Petra, en mooi om te zien hoe jullie familie Nederlands een plaats geeft.

Ik heb vandaag met plezier mijn zakje drop leeg gemaakt.

Margreet zei

Ha, daarom heb ik een non-shedding dog genomen, wat een haar zeg!
Ik verheug me ook al op Thanksgiving, gezellig iedereen weer bij elkaar.

Sally zei

Pfff wat een haren van cosmo zeg. Ben ik even blij dat een boxer nagenoeg niet verhaard. Enne wil je nie tmeer van die lekkere foto's plaatsen, haring en cheesecake. Ik krijg opeens zo'n trek :P

Ineke zei

Wat een lekker kadootje, een paar van warme dagen, heerlijk dat jullie nog buiten konden lezen. En wat een zalige dingen (behalve dan die haring en die paling) hebben jullie gegeten.
Haha, ik begin ook al zin in kerst te krijgen.

Anja zei

Heerlijk die haring en paling, jammer dat er weinig bekenden waren.

Marion2 zei

Ah, ik heb ook al zo'n zin in Kerstmis. Ik benijd jullie wel dat jullie wel dat jullie al bijna met de voorbereidingen kunnen beginnen. Sinterklaas is nog niet eens aangekomen (zaterdag komt hij), dus kun je nagaan.

Ik dacht dat ons konijn erg verhaarde, haha. Maar nu heb ik gezien dat er toch baas boven baas is.

Brin zei

Wij zijn net terug van Florida en daar waren ze al begonnen met de kerstversieringen! Na de Halloween decoraties opgeborgen te hebben kwamen de kerstkransen en kerstbomen al boven. Nu en dan zag je al een versierd huis aan de buitenkant.
Eigenlijk vind ik dit wel leuk zon'n vroege decoraties, dan heb je lekker lang tijd om er van te genieten. Toen mijn zoon klein was wachtte ik ook tot na Sinterklaas, maar nu is hij volwassen en doe ik het ook op de Amerikaanse manier :)

Heb trouwens genoten van je verhalen en foto's van San Francisco, ik zal zeker dingen aandoen op onze trip. Bedankt!

Petra zei

@Annemiek - Ha ha, inderdaad!

@Guus - Als je nog drop wilt, ik heb potten vol, ik kan bijna een winkeltje beginnen ;).

@Margreet - Het is twee keer per jaar raak met Cosmo, verder haart hij niet zoveel uit.

@Sally - Ja, lekker, he, hoewel ik de cheesecake zelf ook niet op heb ;).

@Ineke - Kerst is, na de zomer, mijn favoriete tijd van het jaar.

@Anja - Vond ik ook.

@Marion - Hier net zo, ik ben blij dat we niet tot na Sinterklaas hoeven te wachten. Met alle versieringen, die wij doen, zou dat dan maar erg kort zijn.

@Brin - Ik zie hier bij bedrijven en aan straten ook al allerlei versieringen, maar bij mensen thuis nog niet.

Petr@ zei

Jee, wat een haar kwam er van Cosmo af! Inderdaad net een tweede hond.

Heerlijk hoor, haring en een broodje paling. Gelijk heb je om daar elk jaar naar toe te gaan.

Nog even aftellen tot Thanksgiving, dan is je hele gezin weer compleet.

Rita Meyer zei

Ik kom af en toe bij het uitlaten van de honden een mevrouw tegen met een aussie én een sheltie in dezelfde kleuren als Cosmo. Dan moet ik altijd aan je denken!