Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, november 28, 2012

Werken aan de spieren

We kunnen lekker "uitslapen" vanochtend, want Rick heeft pas om negen uur een tandartsafspraak en Saskia hoeft pas om kwart over tien op school te zijn.  De leraren hebben een of andere vergadering, waardoor school later begint. 

Mijn rechterbeen doet erge pijn als ik wakker word.  Mijn heupen vooral voelen niet lekker aan.  Toch ga ik na Saskia op school afgezet te hebben naar de sportschool.  Dit keer wordt de pijn echter niet minder op de crosstrainer.  Ik volbreng met moeite een half uur en kijk regelmatig met verlangen naar de blauwe lucht en uitbundige zonneschijn buiten.

Opeens staat de sportschool me tegen.  Ik heb genoeg van dezelfde machines.  Thuis wacht me een hond, die dolblij zal zijn met een lekker lange wandeling door de buurt.  En inderdaad, hij heeft dan wel geen staart, maar Cosmo's hele lichaam straalt enthousiasme uit als ik "Ga je mee wandelen?" zeg.

We lopen langs de school, want voor mijn "All American" foto wil ik vandaag de typische gele schoolbussen op de gevoelige plaat vastleggen.  Daarvan staan er altijd een aantal op de parkeerplaats bij de vroegere basisschool van de kinderen, hier zo'n 500 meter vandaan.  Wat lijkt het alweer eeuwen geleden dat we hier iedere ochtend en middag heenliepen!


Na de toch wel heel koude, die zon is misleidend, wandeling warm ik een blikje Amy's linzensoep op voor mijn lunch.  Daarna rijd ik naar Lofty Salon voor een broodnodige massage van Matthew.  Dit keer heb ik anderhalf uur geboekt en Matthew werkt iedere minuut daarvan keihard op mijn onmedewerkzame spieren.

Af en toe staat zelfs hij, een doorgewinterde massage therapeut, versteld van hoe hard mijn spieren zijn.  Vooral mijn heupen krijgen dit keer een fikse beurt.  Maar goed ook, want daar heb ik de meeste pijn.  Ik moet tijdens het vele zuchten door de pijnen heen opeens denken aan de reactie, die ik vaak krijg, als ik zeg dat ik een massage ga krijgen. 

Veel mensen zeggen dan: "Oh, heerlijk, zo lekker ontspannend!".  Ha!  Ik moet vaak de neiging bedwingen om niet van de tafel te springen om de constante "aanval" te ontsnappen.  Ik lig er echter vrijwel bloot op, dus dat doe ik toch maar niet en onderga de kwellingen ook wetend dat dit wel echt gaat helpen.

Nu ik hier toch bij Lofty Salon ben, vraag ik na de massage aan Carmen om mijn uitgroei bij te werken.  Twee vliegen in een klap, want zo is mijn haar in ieder geval klaar voor het grote Kerstfeest op zaterdagavond. 

De hele dag al gonst het nieuws over de Powerball loterij.  De jackpot is een record bedrag van meer dan 550 miljoen dollar en vrijwel iedereen heeft wel een lot.  Nu heb ik nog nooit meegedaan aan deze loterij, maar wil hier wel deel van uitmaken.  Win ik niet dan heb ik in ieder geval een aandeel gehad in die record jackpot.

Bij de 7 Eleven koop ik vijf loten.  Eigenlijk wilde ik zelf mijn nummers bepalen, maar kennelijk moet je dat van tevoren melden, want voor ik het weet krijg ik de door de computer bepaalde nummers aangereikt.  Ach, de kans om te winnen is kleiner dan door de bliksem getroffen te worden, dus wie weet was die computer me nog gunstig gezind.

Sharon komt me ophalen voor de yoga.  Mijn spieren zin nog pudding van de massage en het uur yoga maakt dat nog wat erger.  Ik ga ze morgen flink voelen, maar op een goede manier, niet zoals vanochtend. 

Saskia is inmiddels door een van haar vrienden naar haar werk gebracht.  Ik kleed me in de meest comfortabele en warme kleding en ben niet van plan me vandaag nog te bewegen.  Rick had vanochtend al met mij te doen en komt thuis met lekker "comfort" eten van Plaka Grill.  De avgolemono soep en druivenbladeren gevuld met gehakt en rijst gaan er prima in! 

Intussen is arme Katja weer ziek.  Zij wordt ook telkens aan allerlei bacillen blootgesteld in die SEH's natuurlijk, maar het zal vast niet helpen dat ze niet heeft gerust, toen ze die nierontsteking had.  Ik zou haar graag aan banden leggen, maar ja, dat gaat niet makkelijk met een 23-jarige!

14 reacties:

Sally zei

Goh ik wist niet dat de staart van cosmo gecoupeerd was? Ik neem tenminste aan dat je dat bedoelt met hij heeft 'geen staart'? Wbt massage ik snap at je bedoelt. Als ik hier een echte Thaise massage vraag dan lig ik ook te tandenknarsen vd pijn. En dan heb ik nog geeneens last van mijn spieren. Wdb is een oilmassage of herbal massage echt ontspannend.

Karla zei

Ook ik ben verbaasd dat Cosmo geen staart heeft. Hoe komt dat? Mag trouwens couperen bij jullie nog, hier is het verboden.

Anoniem zei

De laatste foto op "Picture a Day Challenge 2012" dateert van 15 oktober 2012. Is er ook wat mis met deze site?
De koude zal er ook wel voor iets tussen zitten in verband met jouw stijve spieren. Leve de warmte.
Sterkte in verband met je pijnen en ook voor Katja beterschap met haar gezondheid.
Groetjes van Hilde uit B.
Als je jouw bloglezers wat aanport om te reageren doen ze dat zo te zien graag.

Anja zei

Ook ik wist niet dat Cosmo geen staart heeft. Beterschap voor Katja en hopelijk voelen jouw spieren vandaag wat beter.

marielle zei

Ik was inderdaad ook verbaasd om te lezen dat Cosmo geen staart heeft.
Hopelijk word het niet zo koud bij jullie dat je zo'n last van je spieren hebt. Maar wel lekker dat je je kerstmorgen al de deur uit hebt. Weer een zorg minder!!

marielle zei

Kerstkaarten moet het zijn ipv kerstmorgen. Fijn een I pad die zelf woorden bedenkt. Grt Marielle

jolanda zei

Hier is kerst in gedachte, maar nog ver weg... eerst moet Sinterklaas het land uit. Zijn er trouwens typische kerstgerechten in de VS, net zoals bij Thanksgiving?

Katja heeft wat rust nodig, is ze lang in Vienna met de kerst? En weet ze al waar ze volgend schooljaar heen gaat na haar graduation?

Anoniem zei

Ha ha, weglopen tijdens een massage, dat zal een opschudding geven als je halfnaakt wegrent.
Maar inderdaad, een massage is lang niet altijd prettig.
Ik zit ook nog te twijfelen of ik naar de sportschool zal gaan of een lekker stuk ga fietsen in de buitenlucht.
Groetje Anja L.

Anoniem zei

Die reden had ik ook toen ik ooit de sportschool probeerde; ik kon het niet meer uitstaan om naar de blauwe luch buiten te kijken terwijl ik op een roeimachine zat.
Katja zal heel wat weerstand op moeten bouwen. Je komt zo ongeveer met elk virus dat in de stad rondwaart in aanraking. Toen ik op de urgent care werkte ben ik toch maar 1 keer ziek geweest; ik gebruikte het alcohol handenschuim echt voor en na elke patient (en maskers als ze geen hand voor de mond konden houden met hoesten, en we gaven de patienten met een hoest ook een masker; te gek hoeveel mensen je in je gezicht proberen te hoesten!) En ook nu natuurlijk, plus ik desinfecteer mijn werkgebied voor de dag, de tafel, toetesenbord ed. Dan nog heb ik nog wel eens wat te pakken!
Annemiek

Anoniem zei

Hi Petra, Cosmo geen staart??? Is me op alle foto's nog nooit eerder opgevallen......Is Cosmo eigenlijk bilingual of spreek je Engels met hem???
Ik heb ook vaak pijnlijke massages (tot aan misselijkheid toe) en heb daarna vaak dagen het gevoel dat ik met Mike Tyson in de ring heb gestaan, maar die aaimassages heb ik niets aan...
Sterkte met het "nagenieten" van de massages en beterschap voor Katja
Groetjes, Evelyn

Petr@ zei

Oef, ik heb ook een keer een massage gehad in een hamam in Turkije. Dat was echt niet ontspannend! Ik moest me inhouden om de masseuse niet weg te duwen af en toe. Het advies was dan ook om nog minstens 7 x terug te komen omdat boel los te maken :-) (niet gedaan trouwens).

Spannend die loterij. En je moet maar zo denken; als je niets wint kun je nu de computer de schuld geven ;-)

Beterschap voor Katja.

Brin zei

Nog nooit gemerkt dat Cosmo geen staart heeft, ondanks de vele foto's die je reeds van hem postte!

Hopelijk voel je je voor het Kerstfeestje heel wat beter. Gebruik je soms nog wel eens je sauna, misschien dat nog eens proberen? Warmte kan soms wel eens helpen...

naomi zei

Wat balen dat je zo'n rot spieren dag had. Groot gelijk dat je na een 1/2 uur bent gestopt en lekker gaan wandelen met Cosmo. Stitch zijn start is net een drumstok je hoort hem echt. Ik heb Cosmo wel zonder staart gezien maar dat was live. het valt niet zo op.

Massages zijn ook voor mij erg pijnlijk en zelden ontsapnnen, misschien de laatste 5 minuten als alles los is. Vooral onderrug en schouders veel werk altijd. En dan doe ik het zonder hot stones want dat was helemaal te pijnlijk. Zo met hand is pijnlijk genoeg.

Wel goed dat je nog naar de yoga bent gegaan. genoeg beweging. Ja goede hand hygiene is heel belanrijk en het is zeker wennen met alle bacterien om je heen. Ik vang nu gelukkig zelden wat op en sla zeker de buikgriep virussen over.

Liefs Naomi

Petra zei

@Sally - Ja, inderdaad zijn staart is toen hij een week oud was gecoupeerd. Thaise massage, die is dus ook flink ingrijpend.

@Karla - Zijn staart is dus toen hij een week oud was gecoupeerd. Helaas mag dat hier wel en ik heb nergens gehoord dat daar verandering in gaat komen. Ik vind het zo'n vreemde gewoonte. Waarom mag een Sheltie wel een staart en een Aussie niet?

@Hilde - Dat is mijn luiheid. Zo weinig mensen lazen dat blog (dacht ik) en ik was er toch iedere avond best tijd mee kwijt overal die foto op te laden. Je kunt, als je wilt, het hele album tot vandaag op Facebook bekijken: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150563162160590.434365.731210589&type=1&l=1c1d650a06

@Anja - En jij hebt hem nog wel in levende lijve gezien, toch?

@Marielle - Wat verbeteren die computers toch raar, he?

@Jolanda - De meeste Amerikanen eten eigenlijk ongeveer hetzelfde met Kerst, als met Thanksgiving. Als ontbijt eten ze Europese dingen, zoals Kerststol of Panettone. Verder is de fruit cake, een heel zoete cake, een niet zo gelief typisch cadeau. Het drankje eggnog hoort ook echt bij Kerst.

@Anja - De buitenlucht won vandaag weer.

@Annemiek - Katja neemt het niet heel nauw met de hygiene, vrees ik. Ik had het daar van de zomer nog over met haar, toen iedereen in dat kamp Norovirus kreeg (maar Katja niet).

@Evelyn - Alle commandos gaan in het Engels, want die heeft Cosmo natuurlijk in puppy training zo geleerd. Verder kent hij "eten" en "wandelen" heel goed. Inderdaad, aaimassages doen niets en heb ik ook een hekel aan.

@Petra - Nou, die computer heeft zelfs niet een goed nummer uitgespuwd!

@Brin - Ik ben zeker van plan die sauna weer te gaan gebruiken als het een koude winter wordt. Ook de hot tub buiten wil ik vaker gaan gebruiken, maar dan moet ik ook wel tijd ervoor maken, natuurlijk, en daar ben ik nogal slecht in.

@Naomi - Op een gegeven moment zal Katja ook wel zo'n immuunsysteem opbouwen. Maar ik denk dat het bi haar ook flink meespeelt dat ze niet genoeg slaapt.