Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, januari 27, 2013

Eindelijk dat rustige weekend voor Rick

Zaterdag

We slapen lekker uit want er staat vandaag helemaal niets in de agenda.  Na het ontbijt vertrek ik naar de sportschool.  Vandaag staat er drie kwartier cardio op de ARC trainer op mijn programma.  Rick doet intussen een Kinect Nike + routine in de basement.  Ik voel mijn spieren goed van die routine, die ik gisteren deed!

Het is weer een koude dag en sneeuwt af en toe.  Perfect voor mosterdsoep met zalmsnippers voor de lunch.  Dit is Ricks eerste kennismaking met mosterdsoep en het gaat er bij hem ook goed in. 

Na de lunch brengen we Saskia naar haar werk en rijden dan door naar Great Falls.  Het sneeuwt af en toe zachtjes, maar de zon laat zich ook een enkele keer zien.  Het is niet zo koud als de afgelopen dagen, maar nog wel net onder het vriespunt.  Cosmo is helemaal enthousiast bij het vooruitzicht van eindelijk weer eens een goede wandeling.

De watervallen zijn spectaculair met heel wat water erin.  Het water heeft een groenige kleur door de algen, die meegesleept worden.  Er ligt een dun laagje sneeuw en er is flink wat ijsafzetting op de rotsen. 

Wij lopen naar de drie uitkijkpunten waar ik de nodige foto's neem.  Bij het laatste uitkijkpunt staat een fotomodel in bikini te poseren.  Het ziet er professioneel uit, maar waarom zou je bikinifoto's met ijzige watervallen op de achtergrond willen adverteren?  Het lijkt mij in ieder geval geen pretje vandaag zo te moeten poseren!

Na de uitkijkpunten lopen we een stuk van het rivierpad hoog boven de rivier.  Het is een mooie winterse wandeling.  Helaas kunnen we niet zo ver lopen als we zouden willen, want Saskia moet om vijf uur weer opgehaald worden. 

Wat is het hier weer heerlijk in de natuur en de sneeuw maakt het extra speciaal.  Ik heb een beetje last van de winter blues en hier lopen helpt enorm.  Ik moet daar toch echt meer tijd voor maken!  Op weg terug naar de auto zien we nota bene een kayaker in de ijskoude rivier.  Brrrrr!!!!  Nog erger dan dat poserende meisje in bikini.

Saskia vertrekt meteen na haar werk naar Laura.  Laura's ouders zijn een nachtje weg en Saskia houdt haar tot bedtijd gezelschap.  Laura zou ook hier mogen logeren, maar ze hebben een oude hond, die ze liever niet alleen laat.

Rick en Kai hebben zin in "comfort food" na de koude wandeling in de natuur.  De keuze valt op Indiaas en het restaurant hier vlakbij, Jaipur.  Inderdaad is dat erg lekker en verwarmend eten, zonder dat het zwaar hoeft te zijn.  Mijn gerecht met Indiase kaas en spinazie is dat in ieder geval niet.  Het restaurant is ook warm en gezellig en echt Indiaas ingericht.  Er zitten verschillende Indiase stellen te eten wat altijd veel zegt over de authenticiteit.

De rest van de avond gaat de open haard aan.  Vooral de katten zijn daar dol op.  Flapjack weet niet hoe dicht hij erbij moet gaan liggen om alles uit die warmte te halen!

 
 
Zondag
 
Na ons gewoonlijke Starbucks ontbijt verorberd te hebben, beginnen Rick en ik aan het plannen van onze grote reis deze zomer ter ere van ons vijfentwintig jarig huwelijk.  Die zal, net als onze huwelijksreis, naar Hawaii gaan. 
 
We willen drie eilanden bezoeken in twee weken.  Dat zijn het grote eiland Hawaii, Kauai en Maui.  Omdat we mijlen hebben voor een paar tickets willen we met United vliegen.  Als we de data eenmaal vastgesteld hebben, boek ik de vluchten op de website van United.  Alleen heeft die net vandaag kuren en net als ik alles klaar heb, zo'n anderhalf uur later, gaat de website uit de lucht en is al mijn "werk" voor niets geweest.
 
Zin om het meteen weer allemaal over te doen heb ik niet en bovendien blijkt Rick er voor de mijlen ook aan te pas te moeten komen.  Ik besluit eerst maar eens naar de sportschool te gaan, want het is al bijna middag en ik wil per se iets aan sport doen vandaag.  Dat wordt een half uur op de crosstrainer.
 
IJspegels in de struik naast ons huis
 
Rick is intussen met Saskia naar de Microsoft winkel, want zij heeft genoeg verdiend om een Surface tablet te kopen.  Kai maakt zich weer verdienstelijk en is aan de hobbykast in de basement begonnen.  Daar komt allerlei interessants uit, waaronder allerlei kunstwerkjes van toen de kinderen jonger waren.  We bekijken ze samen en Kai merkt op dat hij het leuk vindt dat ik ze bewaard heb. 
 
Flapjack heeft een bruine pijpenrager gevonden en speelt daar de rest van de middag onophoudelijk mee.  We liggen regelmatig dubbel om zijn capriolen!  Het is ook goede lichamelijke oefening voor hem, die hij als binnenkat niet zo makkelijk krijgt.
 
Rick heeft Saskia afgezet bij Lawrence en na een snelle lunch gaan we verder aan de Hawaii reis.  Ik geniet van de mooie foto's van blauw water en witte stranden, die er voorbij komen.  Perfecte "eye candy" is dat zo midden in de winter.
 
Met behulp van een United reisagent krijgt Rick de mijlentickets voor elkaar en de website doet het weer helemaal goed voor de anderen. Het nam een paar uur in beslag, maar we hebben nu dus geboekt en kunnen aan de hotel selectie beginnen.  De voorpret is er al, want ik ben zo blij dat we met zijn vijven zullen kunnen gaan!  Dat was tot voor kort niet zeker met Katja's schema.
 
Mijn lichaam speelt ondertussen weer fijn barometer.  Naarmate de middag vordert krijg ik in steeds meer spieren pijnlijke trekkingen.  Als Rick Saskia ophaalt van Lawrences huis haalt hij op de terugweg Grieks eten van Plaka Grill
 
Hier in de buurt reed Rick bijna een hert aan, vertelt hij.  Het was hetzelfde groepjes van drie herten, die we maandag zagen, denkt hij.  Zo met roepende vossen, overstekende herten en laatst ook een wasbeer lijkt het wel of we in de natuur wonen in plaats van een voorstad!
 
Straks na het eten ga ik een warm bad nemen en daarin lekker ontspannen en Nederlandse tijdschriften lezen.  Een goed einde van dit weekend en hopelijk helpt het mijn spieren.
 
PS: Kijk eens naar de temperatuur voor woensdag!


12 reacties:

Margreet zei

O, wat heerlijk, Hawaii! Kun je je al echt op verlekkeren. Wij zijn op the Big Island en Kaui geweest en vonden beiden zeer de moeite waard. Grappig, want wij hebben net voor Aruba geboekt, nu komen we jullie dus niet tegen, haha.
De temperatuur voor woensdag ziet er heerlijk uit. Hier is (wat) sneeuw in de forecast..we zullen zien.

Tineke zei

Lekkere winterwandeling heb je gemaakt. Leuk vooruitzicht om met z'n 5e je huwelijksfeest met een vakantie te vieren; wij zijn dat volgend jaar ook van plan, alleen is onze 'club ' 3 dochters met gezinnen inmiddels veel groter.
Mijn dochter komt in haar voorstad van Washington ook regelmatig herten tegen; en heeft er ook nog een stromend beekje

Jurgen zei

Die 2de huwelijksreis is geen vervelende zeg!!! Hawaii lijkt me ook heerlijk om eens nartoe te gaan, maar ik ben al helemaal gaar als ik naar de VS in het vliegtuig heb gezeten. Misschien maar eens combineren met elkaar.

Wat woon je toch in een schitterende omgeving. De natuur, een mooie stad en wildlife (in bikini!!!) en dat allemaal binnen handbereik. Jammer alleen dat je de komende dagen beter bij de openhaard kan blijven zitten. Hoewel dat ook niet echt een straf is zo te zien. ;-)

Ineke zei

Wat een heerlijk vooruitzicht om met z'n allen naar Hawaï te gaan.
Heel veel plezier met de voorbereidingen!

jolanda zei

Hawaii..heerlijk om daar mee bezig te zijn op een winterdag.

In Nederland is de sneeuw en vorst ook weer weg. Van de week krijgen we zelfs 10 graden en zacht weer dus ik denk dat dat als lente gaat aanvoelen! Nu hopen dat dat dan 2 weken zo blijft, want dat is met carnaval wel handig.

Anoniem zei

Heerlijk zo'n "rustig" weekend.
Onze vrienden uit Orlando gaan ook naar Hawaii dit jaar, grappig. ze probeert ons ook over te halen daar een keer heen te gaan. Eerst nog wat meer mijlen sparen!
Wat een heerlijk vooruitzicht voor woensdag, zullen de spieren ook heel blij mee zijn.
Een fijne week, Bea

Anoniem zei

Wat een schommelingen in temperatuur!
Niet gek dat je zo'n last van je spieren hebt.
Lekker zeg, de vakantie naar Hawai.
Wij zijn ook aan het plannen, voor ons wordt het waarschijnlijk Nova Scotia.
Ik kreeg het plaatsvervangend koud van het model in bikini!

Groetjes Anja L.

Anoniem zei

Leuk, he, om in zo'n winters weekend al zomervakantieplannen te maken! Leuk hoor, om met zijn vijven naar Hawaii te gaan.

Wij hebben onze vakantieplannen voor 2013 ook net allemaal geregeld en gereserveerd. Een goed vooruitzicht.

Groetjes,

Anika

Sally zei

leuk die voorpret voor jullie zomervakantie. Leuk Hawai, een soort tweede huwelijksreis dus maar nu met de kinderen (nou ja kinderen...jong volwassenen beter gezegd -_-)

Marie zei

Wat een prachtig vooruitzicht, jullie 2e huwelijksreis naar Hawaii! Gefeliciteerd!

naomi zei

Heerlijk zaterdag de natuur in geweest. Prachtige foto's van de natuur en watervallen. Kai is lekker met de kasten bezig.

En dan op zondag heerlijk je reis boeken en dan ook nog naar hotels zoeken. Echt lekker weg . Fijn dat alle vluchten geregld zijn is een heel gedoen. En balen als de internet ermee kapt. Ik vindt het echt een super mooie en romantische gedachte om daar je 25e jaar huwelijks feest te willen vieren. Super romantisch.

Liefs naomi

Petra zei

@Margreet - Ik ben dan blij dat ik de Big Island erdoor heb gedrukt. Rick is daar al eens geweest, maar ik niet. Als je nog tips voor Aruba wilt, geef maar een gil!

@Tineke - Ja, er is hier veel wild, zelfs in de stad zelf.

@Jurgen - Ook voor ons is het nog een flinke vlucht, laat staan vanuit Nederland!

@Ineke - Voorpret is er al zeker.

@Jolanda - Jee, nog maar twee weken tot carnaval dan gaat de tijd toch inderdaad wel snel.

@Bea - ja, die mijlen zijn wel heel handig, al was het voor deze reis wat gecompliceerd omdat niet alles met United is.

@Anja - Nova Scotia lijkt me een heel leuke bestemming. Ik wil altijd al graag de puffins daar zien, maar krijg de rest niet mee naar het noorden in de zomer ;).

@Anika - Waar gaan jullie heen deze zomer? Inderdaad een leuk vooruitzicht.

@Sally - Inderdaad en ik kan niet helpen me af te vragen of het ook voorlopig de laatste met zijn allen zal zijn.

@Marie - Dank je! Rick heeft dit al jaren geroepen en nu wordt het (moet het altijd nog zien als ik eenmaal in het vliegtuig zit) waarschijnlijk bewaarheid.

@Naomi - Ik ben benieuwd hoeveel ik me herinner als we weer in Kauai en Maui zijn