Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, maart 18, 2013

Die groundhog kan niet voorspellen!

Op 2 februari waren we allemaal zo opgelucht want Punxutawney Phil voorspelde een vroege lente!  Hij zag zijn schaduw namelijk niet. Ach, denkt natuurlijk menige lezer nu, wie gelooft er dan ook in een dikke viervoetige marmot?

Nou, ondergetekende dus nooit meer.  Phil had zijn schaduw moeten zien en accuraat de zes weken winter waar we nu nog middenin zitten moeten voorspellen!  Nu wil ik wel niet zo ver gaan als het satirische blad The Onion in dit artikel van vandaag, maar gepikeerd ben ik wel.

 
Om dit uitzicht, namelijk

Wat zie ik namelijk bij het opentrekken van de lamellen vanochtend weer?  Juist, een laagje sneeuw!  En het sneeuwt nog en is berekoud als ik Cosmo uitlaat.  Dat terwijl vorig jaar om deze tijd de kersenbloesems al in bloei stonden! 

Dat is dan wel het enige lichtpuntje want het ziet ernaar uit dat dat dit jaar de eerste week in april gaat worden.  Dan heb ik twee rondleidingen geboekt en dat is extra leuk om aan toeristen te laten zien, natuurlijk.

Als ik even later naar de sportschool rijd is het toch wel een mooi gezicht.  Ik kan me niet herinneren ooit eerder sneeuw op de knoppen van de maples te hebben gezien.  Ook de narcissen hebben allemaal een sneeuw"kopje" en ik neem me voor daar straks een paar foto's van te maken.

Sharon wacht me al op en geeft mij vandaag oefeningen, die mijn linkerknie zoveel mogelijk ontzien.  Die knie is gelukkig niet meer opgezwollen, maar ik wil er nog wel voorzichtig mee zijn.  Ik doe mijn halve uur cardio dan ook op een lage stand op de ARC trainer om hem niet te veel te belasten.

Vandaag wil ik zoveel mogelijk van mijn lange boodschappenlijstje voor deze week gedaan krijgen.  Op de terugweg van de sportschool ga ik eerst langs het postkantoor om op Ricks verzoek leuke postzegels te kopen.  Ik kies de kleurigste die er zijn en zie later dat die voor Kwanzaa waren.  Dat is alweer een paar maanden voorbij.  Ach, nou ja, kleurig zijn ze in ieder geval.

Vrijwel naast het postkantoor ligt Rite Aid.  Zij belden gisteren dat Saskia's nieuwe maand pillen klaar liggen en ze zouden ze maar een paar dagen beschikbaar houden.  Nu ik hier dan toch ben om die op te halen neem ik ook gelijk wat toiletspullen voor op reis mee.

Ondanks mijn skijack heb ik het flink koud en rijd maar gauw naar huis voor een lekker warme douche.  Mijn warmste winterjurk en leggings gaan weer eens aan.  Ik had echt niet verwacht die half maart nog aan te moeten trekken!  Hij zit wel heel erg lekker, dus erg vind ik dat dan ook weer niet.

Het lijstje gaat mee om verder afgewerkt te worden.  Eerst even genieten van een lekkere dunne bagel met tonijnsalade van Manhattan Bagel en de volgende stop is de Jewelry Doctor.  Hier hebben we een paar weken geleden het gebroken lievelingskettinkje van Saskia gebracht om te laten maken.  Ze zouden bellen als het klaar was, maar dat is niet gebeurd.  Het kettinkje is gelukkig wel klaar.  Daar zal Saskia blij mee zijn.

Nu Kai een van onze grote tassen mee naar Duitsland heeft, hebben we er een tekort voor onze reis.  Bij Macy's ga ik kijken of ik er nog een kan vinden.  Eerst denk ik dat ze ze niet meer hebben, want de onzen zijn felgroen en oranje en die kleuren zie ik nergens.  Dat zou balen zijn want deze tassen zijn perfect om ook mijn enorme kussen in te doen.

Gelukkig blijkt dat High Sierra de kleuren veranderd heeft.  De tassen zijn nu in het rood en in het blauw te krijgen.  Rood is lekker opvallend, dus daar kies ik dit keer voor.  Verder zie ik ook een heel fijn nekkussentje van Samsonite dat niet veel plaats in mijn tas zal nemen.  Ik gebruik op nachtvluchten altijd een opblaasbaar kussentje, maar deze lijkt me veel lekkerder, dus die gaat ook mee.

Met tas achter me aan rollend loop ik terug naar de van.  Ik kom door de dameskleding afdeling en het valt me op dat er veel vrolijke kleuren in de lentemode zitten.  In april moet ik er maar eens serieus gaan kijken, want ik heb vooral topjes nodig.  Hoewel met dat weer van vandaag kan ik me niet eens voorstellen ooit weer in korte mouwen te lopen!

Mijn laatste stop voor ik terug naar huis ga is Whole Foods.  Hier kies ik lekkers voor het avondeten uit en een dessert voor de Nederlandse damesavond.  Dat laatste is nog moeilijk.  Er is zoveel lekkers!  Uiteindelijk kies ik voor iedereen een klein bakje met bessen panna cotta.  Hopelijk gaat dat in de smaak vallen.

Thuis zoek ik op Amazon.com een leuk cadeautje voor mijn neef uit, die vrijdag alweer elf jaar oud wordt.  Waar blijft de tijd toch!  Het lijkt werkelijk gisteren dat hij nog een baby was.
Intussen proberen Flapjack en Snickers de nieuwe tas uit
 
 

Mijn nagels zijn ook weer hard aan een beurt toe.  Phuong maakt ze weer helemaal keurig met de Gelish.  Dit keer kies ik een bijna neon kleurtje oranje-roze, vrolijk lenteachtig.

Saskia gaat weer naar haar werk.  Ik doe de open haard aan, want kan maar niet warm worden.  Zodra Rick thuiskomt gaan de krieltjes de oven in.  Ik heb er zalm bij en Rick kipfilet, beiden al bereid door Whole Foods.  Met verse spinazie maakt het weer een heerlijk maal.  Ik hoop dat die krieltjes nog lang beschikbaar blijven.

Voldaan dat ik mijn lijstje voor vandaag helemaal heb afgewerkt gaan de benen omhoog en de tv aan.  Beginnend met Jeopardy wat ik altijd erg leuk vind om te proberen mee te spelen.

PS: Reacties vind ik altijd erg leuk!

15 reacties:

Anoniem zei

Ook in Nederland is het koud, al merken wij er niets van hier op Curaçao! Wel bewolkt hier maar met een heerlijk temperatuurtje. En anders verbranden we toch maar! We genieten ons suf! Veel plezier in Duitsland straks. Ik hoop dat de temperatuur dan iets beter zal zijn. Groetjes, Gerda

Margreet zei

Ja, balen dat de winter nog niet van wijken weet. Ik kan het groen hier wel uit de grond kijken, maar dat duurt hier nog wel even. Heerlijk hoor, even naar Duitsland!

Danielle zei

Hier wil het inderdaad ook maar niet lukken met de lente, waardeloos. Wij hebben het geluk volgende maand naar Florida te gaan maar ik voorzie kreeftrode huidjes als we niet eerst wat zonnestralen kunnen pakken. Veel plezier in Duitsland, vorig jaar nog naar Berlijn geweest en was zwaar onder de indruk. Echt een schitterende stad met geschiedenis.

Anoniem zei

Hopelijk wordt het weer beter. Narcissen met een sneeuwkopje is ook wel een eigenaardig zicht. Narcissen zijn toch lentebloemen.
Hier in Belgie is de sneeuw verdwenen en is het momenteel regenachtig en grijs, zeker nog geen lente.
31 maart is wél een vroege Pasen en iedereen snakt naar zon en warme temperaturen.
Wij zullen allemaal nog een beetje geduld moeten hebben en de winter snel vergeten.
Hopelijk hebben jullie volgende week in Duitsland beter weer bij het weerzien van Kai.
Groetjes van Hilde uit B.

Tineke zei

Toch heel bijzonder dat jullie nu ongeveer hetzelfde weer (type) hebben als wij. Ik heb een hele tuin vol sneeuwklokken, crocussen, narcisjes en longkruid; ze bloeien met dit weer extra lang.
Met binnen de paastakken en een mooi boek is het echt wel genieten.

Anoniem zei

Iedereen snakt naar de Lente! Gelukkig ga ik binnenkort een lang weekend naar Valencia. Even een beetje kleur opdoen.
Kijk maar uit volgende week dat je geen kat inpakt!
Groetjes Anja L.

Anoniem zei

Veel bijgelezen, heerlijk weekend hebben jullie gehad.
Wat een drama he, dat weer, hier ook nog steeds winter en volgens mij is het in Duitsland niet veel beter.
Maar zoals Cruijff altijd zegt, elk nadeel heeft een voordeel en voor jouw is dat de bloesem die door het weer later komt.
Groetjes, Bea

Marion2 zei

Hier wordt het ook maar geen lente. Vandaag heb ik toch maar een voorjaarsjurk aangetrokken (lijkt op jouw actie met je nagels).

Maar je hebt lekker een mooie reis in het vooruitzicht, dat moet toch een beetje helpen. Ik was dit weekend even in Duitsland, altijd weer leuk om daar te zijn. Ook daar is het weer nog niet goed, vorige week was zelfs vanwege de sneeuw de luchthaven van Frankfurt gesloten, maar er is nog even tijd voor verbetering.

Marie zei

Ik denk dat we de winter allemaal wel een beetje beu zijn. Tijd voor de lente! Leuk, die vakantie-voorpret met de inkopen.

soraya zei

Jullie hebben dus ook weer sneeuw. Hier werden wakker in weer een echte "Winter Wonderland". Vorig jaar was het 80 F op deze dag.
Lekker krieltjes, wij hebben ze vorig jaar hier even gehad nu helaas nergens meer te vinden.

naomi zei

Ik hoop echt dat met het begin van de lente morgen het weer ook beter wordt. Ik ga volgende week donderdag naar het Keukenhof en hoop toch dat er wel wat boven de grond is.

Wat goed dat je je lijst hebt afgewerkt. Ik heb ook nog een lijstje met dingen voor Rome, maar heb nog de tijd.

Zijn lekkere tassen die je mee neemt.

Liefs Naomi

Sandrah zei

Nou, volgens mij is iedereen de winter zat! Hier schiet het inderdaad ook maar niet op.

Hier en daar zie ik wel wat groens verschijnen aan de bomen, maar het mag allemaal wel wat sneller gaan. :-)

Sandra

Petra zei

@Gerda - Oh, heerlijk daar op Curacao, wat zullen jullie genieten!

@Margreet - Inderdaad, die kleur in de natuur is zo belangrijk

@Danielle - Ik ben inderdaad heel benieuwd naar Berlijn!

@Hilde - Ja, inderdaad is het een heel vroege Pasen.

@Tineke - Vorig jaar was het heel anders, toen was het al echt warm eind maart.

@Anja - Volgens mij willen ze dolgraag mee, ha ha

@Bea - Voor Duitsland gaat vooral winterkleding mee, ja

@Marion - Ik ben heel benieuwd want ken de plaatsen die we gaan bezoeken helemaal niet.

@Marie - Grappig ik denk dat de winter toch het enige seizoen is wat mensen beu kunnen zijn

@Soraya - Hier zijn ze ook niet altijd, dus we eten ze maar vaak nu dat wel zo is

@Naomi - Die tassen zijn heel licht en er kan enorm veel in, precies goed voor ons dus, ha ha

@Sandra - Er is hier ook wel wat kleur aan het komen, dat wel

Ineke zei

't Is toch niet te geloven dat het overal zo akelig koud is.
Keek net even op wetter.com/Berlijn en zag dat het daar de komende dagen koud blijft, maar wel zonnig!

Ingrid en Michael zei

Mjam, het water loopt me in de mond bij de herinnering aan die heerlijke zalm van de Whole Foods!!