Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, maart 11, 2013

Een echte (saaie) maandag

Als ik opsta zie ik tot mijn verbazing Saskia nog in bed liggen.  Ik vraag Rick, die al langer op is, wat er aan de hand is.  Volgens hem is ze eerst naar school geweest en nu weer terug en in bed.  Waarom weet hij niet.  Dat is dus een groot verschil tussen hem en mij, want dat zou mijn eerste vraag geweest zijn.

Het blijkt dat Saskia al voor de vierde dag achtereen een flinke hoofdpijn heeft.  Waarschijnlijk hormonaal, maar ik ga het toch in de gaten houden, want het gebeurt tegenwoordig weer steeds vaker.  Een paar jaar geleden had Saskia erge last van spanningshoofdpijnen en een chiropractor hielp toen goed.  Als dit aanhoudt moeten we daar misschien maar weer eens heen.

Na Saskia ziek gemeld te hebben op school, haast ik me naar de sportschool.  Daar wacht Sharon me al op.  Gisteren had ik er niet zo'n last van, maar vandaag voel ik het "verlies" van het uur voor de zomertijd wel erg.  Dat terwijl we gisteravond ons best hebben gedaan op tijd te gaan slapen.

Ondanks dat volbreng ik tot mijn verrassing al Sharons oefeningen goed.  Na afloop van het uur gewichten doe ik nog bijna een uur cardio, want ik heb weer een heerlijk boek en allerlei Wordfeud spelletjes om te spelen. 

Helaas helpt dit alles vandaag niet heel veel tegen de pijnen.  Het zal het weer wel zijn, vandaag bewolkt, maar toch vrij warm met zo'n 16 graden. Maar er komt zwaar weer aan morgen.  In ieder geval gaat mijn hoofdpijn maar niet weg en zodra het erge hoofdpijn is vind ik het moeilijk te functioneren.  Andere pijnen kan ik goed negeren, maar dat niet, vandaar dat ik Saskia ook helemaal snap.

Als ik thuiskom wacht me een verrassing.  Er ligt een Amazon doos bij de voordeur aan mij geadresseerd.  Ik kan me niet herinneren iets besteld te hebben, dus maak nieuwsgierig de doos open.  Er zitten een heerlijke blauwe Snuggie in, een cadeautje van Annette.  Als je hier meeleest, super bedankt!  Dit weekend zal het weer kouder worden dus dan kan ik hem lekker aandoen.

Voor mijn lunch ga ik naar Manhattan Bagel en kies de asperge, champignons en ei dunne bagel.  Denkend dat het warm genoeg is om buiten te eten ga ik beschut voor het huis zitten.  Cosmo komt ook graag mee naar buiten.  Helaas staat er toch een flinke wind, die het een stuk koeler maakt en zonder zon is het me te koud voor mijn spieren.  Dan toch maar binnen eten.

Het beetje energie dat ik had heb ik bij de sportschool achtergelaten en ik besluit me maar over te geven aan een rustige middag op de bank.  Gelukkig is er zo ook genoeg vertier.  Ik doe meer Duits op Duolingo, stuur een email naar het hotel in Muenchen om te zien of we een parkeerplaats moeten reserveren daar (en krijg keurig vrijwel meteen antwoord, ja, parkeerplaats gereserveerd en kamers naast elkaar) en lees verder in mijn boek.

Natuurlijk moet er ook vandaag een primaire kleuren foto komen en ik kijk eens tussen het kinderspeelgoed wat we nog steeds in de basement hebben liggen.  Ik besluit wat Duplo's te gebruiken.  Het is ook altijd even een leuke creatieve bezigheid om verschillende composities en belichtingen uit te proberen.  Het is dan ook altijd even moeilijk om de "winnaar" te kiezen.

 
Dit werd hem vandaag
 

Rick komt thuis met eten van Plaka Grill.  Voor mij de linzensoep en gevulde druivenbladeren, mmm, Grieks eten is precies goed op een beetje een mindagje.  Vanavond kijken we (of althans Saskia en ik) naar zulke hoogstaande programma's als de finale van The Bachelor.  Wie zal hij gaan kiezen en zal het staande houden?  Wordt dat programma in Nederland en Belgie gevolgd? 
 
Kan het niet laten toch een dierenfoto te plaatsen

6 reacties:

Anoniem zei

Nou hier is de winter weer toegeslagen in Nederland.
Hier in het limburgse sneeuwt het vanaf gisteren met een zeer koude wind erbij..noordpool temperaturen,terwijl het de vorige week woensdag ongekend de 20gr haalde..wat een weersomslag..
De lente is weer ver te zoeken hier!

gr Joke

Anoniem zei

He wat vervelend dat je pijnen zo opspelen. Goed dat je je rust hebt genomen, en Cosmo ook!
Groet, Bea

jolanda zei

Mijn zusje had vroeger ook veel migraine, vaak vanuit spanning. Ze wilde naar een bepaalde opleiding en liep op school behoorlijk op de tenen om het allemaal bol te werken, in feite boven haar macht werkend. Dus bij proefwerkweken kon je er donder op zeggen dat ze dagen fikse aanvallen had, tot overgeven toe. En de week er na nog een keer omdat dan de spanning er uit kwam. Ze heeft die opleiding trouwens wel gedaan en gehaald. Daarna was het een heel stuk minder met de migraine. Al is stressbestendigheid en iets niet onder controle hebben, niet iets wat in haar handleiding staat. Een te lakse houding is niet goed, maar een te perfectionistische ook niet. Loslaten en relativeren is ook een kunst.

Sandrah zei

Vreselijk is het om ernstige hoofdpijn te hebben. Ik heb jaren lang zeer regelmatig last gehad van migraine aanvallen en ik ben dolblij dat ik ervan af ben.

Hopelijk gaat de temperatuur snel weer stijgen, zodat je je weer beter gaat voelen.

Sandra

naomi zei

Hallo

Het was gister ook zo koud in Amsterdam maar wel een heerlijke dag gehad. Ik heb thuis eerst een hete douche genomen om weer warm te worden. Maar hield het koud. Ja zulke koude wind en die sneeuw in Belgie en rond Lille is bizar. Zelfs ook in Frankfurt luchthaven dicht.

Grappig die snuggie moest het wel even zoeken een fleece deken met mouwen is erg lekker. Heb het ook een tijdje gehad. Maar zt steeds met mijn armen in gevecht.

Arme sas dat zo'n hoofdpijn had. Misschien is massage ook wel iets voor haar. Beetje ontspannen.

Ook voor jouw balen dat jij zo'n hoofdpijn had. Groot gelijk om lekker te ontspannen. En ook ik weet wat migraine is, heb het in mijn puber tijd heel erg gehad soms wel 3x per week een aanval. Nu nog maar 6x per jaar maar vaak als ik ontsapn dus bv op vakantie. Ik kan dan ook niet lezen.

Hoop voor je dat je een betere dag hebt.

Liefs Naomi

Petra zei

@Joke - Brrrr!!! Vreemd weer, hoor en dat in maart.

@Bea - Als die rust nou ook echt hielp maar dat is helaas niet zo.

@Jolanda - Dat is zo waar en probeer ik Saskia ook aan te leren.

@Sandra - Vandaag de eerste narcissen in bloei gezien. We gaan de goede kant op!

@Naomi - Qua pijnen niet beter, maar ik besloten ze maar weer even zoveel mogelijk te negeren.