Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, maart 19, 2013

Gezellige etentjes

Gaap!!!  Ondanks dat Saskia vandaag een late dag heeft, maakt ze me om half zes wakker door alle lichten op de overloop aan te doen.  Op mijn vraag waarom ze zo vroeg op is, antwoordt ze "schoolwerk".  Mijns inziens hoeven daar niet alle lichten op de gang voor aan, maar goed.

Daarna doezel ik nog wel maar kan de slaap niet meer vatten.  Ik voel me wel heel moe, dus hijs mezelf met moeite om kwart voor negen uit bed.  Na een kop koffie en bakje yoghurt gaat het wel weer en haast ik me naar de sportschool.

Eigenlijk was mijn plan een uur te sporten, maar door het langere in bed liggen heb ik maar tijd voor drie kwartier.  Ach, beter iets dan niets, denk ik maar.  Terwijl ik bezig ben zie ik het steeds zonniger worden.

Tegen de tijd dat ik naar Reston Town Center rijd om Ayala daar voor de lunch te ontmoeten is de lucht weer helemaal blauw.  Wat ziet de wereld er toch vrolijker uit als de zon schijnt!

Als ik van de tolweg afkom ziet de auto voor mij er wel heel bekend uit.  Ik kijk naar het nummerbord en zie FUTR WAV.  Ricks auto!  Dat is toevallig!  Hij komt net terug van een presentatie en ik was van plan om op de parkeerplaats bij zijn kantoor te parkeren.

Rick parkeert vlakbij mij en wijst me waar Jackson's is.  Dan gaat hij zijn kantoor binnen en ik loop naar de overkant.  Reston Town Center is een gezellig openlucht winkelcentrum.  Het doet wat Europees aan en dit soort winkelcentra zijn steeds populairder in deze omgeving.

Het is pas half twaalf, dus het restaurant is nog vrijwel leeg als ik er binnenloop.  Toch schrijft de hostess mijn naam op om een tafeltje vrij te houden en niet veel later zie ik waarom.  Er komt een eindeloze stroom aan klanten door de draaideur! 

Na een minuut of vijf zie ik Ayala aan komen lopen.  We krijgen een tafeltje bij het raam en het is moeilijk kiezen van het lekker menu.  Uiteindelijk kies ik de tonijnburger met gestoomde spinazie en Ayala de champignonsoep en een salade.  Het smaakt allemaal prima en de conversatie verloopt weer heel makkelijk.

 
Onze gerechten, allemaal even lekker

Na afloop genieten we nog even van het mooie weer door een wandeling door de winkelstraten te maken.  We lopen Athleta binnen om te kijken wat hun lentecollectie is.  Ik zie er weer allerlei leuke dingen liggen.

Dan moet Ayala terug naar huis, want haar kinderen zijn een stuk jonger.  Zij moet er dus zijn als de schoolbus komt.  Het was weer een gezellige lunch en we nemen ons voor elkaar in april weer ergens te treffen.

Mijn haar vertoont weer aardig wat uitgroei en dat wil ik voor onze reis weghebben.  Carmen is bij Lofty Salon aanwezig vandaagt en binnen de kortste keer tovert ze al dat grijs weer weg (nou ja, het duurt een half uur, maar dan ziet het er weer goed uit).

In tegenstelling tot gisteren is het vandaag weer wel lekker lenteweer.  Net een jojo, want morgen wordt het weer kouder en donderdag helemaal (laat dat nu net de dag van mijn eerste rondleiding dit jaar zijn).  Gauw maak ik dus gebruik van de warme zon door voor het huis een uurtje te lezen.

Flapjack is intussen alweer een paar maanden over tijd voor zijn hondsdolheidsvaccinatie.  Aangezien hier onder het wild hondsdolheid voorkomt is het aan te raden die injectie bij te houden.  Flapjack komt wel vrijwel nooit buiten, maar hij zal maar eens ontsnappen of zo.

We hebben dus een afspraak bij Town and Country Animal Hospital en met wat moeite krijgen we Flapjack in de drager.  Als hij er eenmaal inzit wordt hij helemaal rustig.  Ook bij de dierenarts ligt hij rustig te kijken wat er aan de hand is.  De dokter is helemaal idolaat van hem.
Heel rustig
 

Als we klaar zijn ziet Saskia haar Engelse lerares in de wachtkamer, die toevallig twee Aussies heeft waarvan een een blue merle net als Cosmo.  Met Revolution tegen teken, hartworm en andere insekten en een halve hartverzakking van de rekening staan we na een half uurtje weer buiten.

Op die rekening zie ik te laat dat ik de korting voor 1-800-PETMEDS niet heb gekregen.  Die verleent deze dierenarts enkel als je erom vraagt om te voorkomen dat mensen medicijnen elders kopen.  Ik heb om de korting gevraagd, maar hem niet gekregen.  Gelukkig is er maar een kort telefoontje voor nodig om hem alsnog te krijgen want het scheelt vaak een flinke slok op een borrel.

Thuis maak ik me gauw klaar voor het maandelijkse Nederlandse etentje.  Helaas kunnen er twee van het groepje niet vanwege familieomstandigheden.  Maar ook met zijn vijven wordt het erg gezellig.  Eigenlijk vind ik dat stiekem nog gezelliger, omdat we dan meer met zijn allen kletsen en niet zo in groepjes opdelen. 

Het eten is ook weer heerlijk.  Voorafje bestaat uit hapjes met kaas, hummus en crackers.  Het hoofdgerecht is een superlekkere gemarineerde zalm met rijst en boontjes.  Dessert is een heel erg smakelijke appelcake en mijn mini panna cotta bakjes, die erg in de smaak vallen.
 

Natuurlijk kletsen we zoveel dat de tijd voorbij vliegt.  Ik ben heel moe en voel mijn ogen branden, dus ik ben blij dat Rick me om negen uur op komt halen, al wil ik eigenlijk nog niet weg,   Nog even wat ontspannen voor de tv en dan gauw naar bed hopend op een langere nacht.

9 reacties:

Anoniem zei

Naar de "dierenkliniek" gaan kost wel meer dan naar de huisdokter gaan, daar heb je wel een ziekteverzekering voor en wordt er toch een heel stuk terugbetaald wat in de dierenkliniek niet het geval is, tenzij er daarvoor ook een verzekering zou bestaan, waar ik hier bij ons toch nog niet van gehoord heb.
Maar uiteindelijk als je dieren hebt moet je ze ook verzorgen en krijg je veel vriendschap van hen terug, en daarvoor doe je het toch! Ze horen bij je gezin en delen alles met je.
Spijtig dat je 1e rondleiding dit seizoen niet met beter weer zal verlopen volgens de voorspellingen.
Hopelijk geen regen want dat is nog het vervelends om in de stad te lopen.
Groetjes van Hilde uit B.

Nel zei

Dierenartsen in Amerika zijn waanzinnig duur. Wij gingen altijd naar een Animal shelter die low-cost vaccination clinics hadden een aantal keer per jaar. Het werd gedaan door gediplomeerde dierenartsen en het zijn exact dezelfde vaccinaties die de dure klinieken geven, het scheelde echt een enorme berg geld.
Misschien heb je zoiets bij jullie in de buurt ook wel.

Ik heb gisteren ook mijn haar weer bij laten kleuren omdat ik op vakantie ga. Morgen mijn nagels nog en ik ben klaar voor vertrek :-)

jolanda zei

Ik vind de dierenarts in Nederland ook geen goedkoop grapje. Onze Macko heeft laatst ook zijn jaarlijkse controle en cocktail gehad en we mochten 60 euro betalen voor 10 minuutjes werk of zou het gevarengeld zijn? Macko gromt de hele tijd. Er bestaat wel een dierenzorgverzekering maar die is vrij prijzig, zeker voor een grote hond als de onze. Maar net wat Hilde al zegt; hij hoort er bij en dan heb je er ook voor te zorgen.

Anoniem zei

Ik vind bij ons de dierenarts al duur maar bij jullie is het helemaal idioot. Ik moet vrijdag met onze 2 katten naar de dierenarts voor hun jaarlijkse prikken en check-up.

Wat ziet dat eten er lekker uit. Fijn dat die avonden zo gezellig zijn.

Ik hoop dat het weer meevalt tijdens je rondleiding.
Hier verwachten ze pas een temperatuur stijging tegen Pasen!
Wat nou Lente......

Groetjes Anja L.

Anoniem zei

Die dierenartsen rekeneningen zijn hier ook abnormaal. Ik zeg niet dat het goed is en bezint eer gij begint maar ik begrijp toch wel dat er mensen zijn die dat allemaal niet doen bij hun huisdieren vanwege de kosten.
Sterke met het weer.
Groet, Bea

Marie zei

lekker he, dat voorjaarszonnetje! daar kan een mens zo blij van worden! die toetjes zien er zailg uit!

naomi zei

Hallo

Ik ben blij dat ik Stitch vezekerd heb voor zo'n 20,00 per maand. Maar met zijn allergieen enzo haal ik dat er wel uit. We krijgen vrij veel vergoed.

Wat een heerlijke dag en lekker 2 gezellige etentjes. Soms verbaas ik me wat jij allemaal op 1 dag kan doen. Denk wel eens dat er meer uren in jouw dag zitten dan in de mijne haha.

Wat leuk donderdag weer rondleiding goed begin van het jaar. Kan je de knoppen van de kersenbloesems bomen bijkijken.

Nog een vraag over jouw reis tas, zien er heel ruim uit. Maar ben jij niet bang dat er spullen kapot gaan of bv. je doucheschuim open gaan. Er wordt toch flink gegooid met tassen. Wij vliegen nog altijd met harde koffers. Maar gewicht lege koffer is toch al ruim 5 kg. En ke mag er maar 20kg mee.

Fijne rondleiding en succes met inpakken en je voorbereidingen voor de reis naar Duitsland.

Liefs Naomi

Wendy zei

Ik kwam vandaag to dezelfde conclusie als jij: het leven is veel leuker als de zon schijnt..... Alleen bij ons scheen de zon niet maar sneeuwde het...zucht....wanneer begint de lente nou in Nederland????

Petra zei

@Hilde - Nee, geen regen, maar misschien wel een verdwaalde sneeuwvlok morgen. Inderdaad je bent je dieren verplicht ze zo goed mogelijk te verzorgen.

@Nel - Nog nooit van gehoord hier, maar wil niet zeggen dat ze er niet zijn, natuurlijk. Deze dierenartsen zijn nog goedkoop in deze omgeving.

@Jolanda - Ha ha, gevarengeld, moest ik hardop om lachen. Al onze dieren vinden het niet zo erg bij de dierenarts, gelukkig.

@Anja - Net het weerbericht hier volgende week bekeken en brrr, niets warms aan.

@Bea - Ik ook, hoor. Wij doen ook lang niet alles wat die artsen aanraden.

@Marie - ja, die toetjes zijn heerlijk.

@Naomi - Nee, ben ik niet bang voor. Mijn kussen beschermt van alles en ik pak vloeibare dingen altijd in dubbel plastic zakken. Nog nooit een probleem gehad. De tassen zijn ook heel erg licht. Wij reizen al jaren niet meer met harde koffers, ook vanwege het gewicht (en mijn kussen zou daar niet inpassen).

@Wendy - Hier is hij ook nog ver te zoeken, helaas. Vorig jaar was het op deze datum 22 graden!