Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, maart 20, 2013

Toch al wel een beetje bloesem te zien

Vandaag is zo'n dag dat ik wakker word met een grote tegenzin om te gaan sporten.  Het is maar goed dat ik met Sharon en Tom heb afgesproken, want ik wil me niet laten kennen.  Na koffie en yoghurt vertrek ik naar de sportschool.  Na de vakantie heb ik me voorgenomen mijn routine ontbijt eens te veranderen.  Wat eten jullie als ontbijt?

Nadat ik even opgewarmd heb op de crosstrainer is Sharon klaar met haar klas en Tom ook gearriveerd.  Blijkt dat we vanochtend alle drie hetzelfde dachten: alleen waren we niet gekomen.  Tom heeft last van de pollen van de uitlopende bomen en Sharon ook een of andere allergische uitslag waar ze al een paar nachten niet goed door slaapt. Mijn knie speelt me nog steeds parten.

We werken de gewoonlijke vijf oefeningen voor veertig seconden en tussendoor twintig seconden rust routine af.  Sharon gaat volgende week naar Myrtle Beach waar wij vorig jaar waren.  Alleen hadden wij toen lekker strandweer, maar dit jaar is het ook daar veel kouder.  Veel zin heeft Sharon dus niet. 

Herhaalde malen verzuchten we dat we deze zware oefeningen zeker niet in ons eentje gedaan zouden hebben vandaag.  Ik ben ook oprecht blij dat Sharon en Tom mij uitnodigden om met hun mee te doen.  Na de gewichten doe ik nog een veertig minuten op de ARC trainer, proberend mijn boek uit te lezen.  Het is dit keer een okay verhaal, maar niet mijn favoriet, kan ook gebeuren.

Thuis tref ik de schoonmaaksters al aan en mag weer mijn schamele Spaans proberen, want Saskia heeft gisteravond haar kamer opgeruimd, maar de zakken daarvan staan nog in de hal.  De dames willen weten wat weggegooid kan worden.  Zij dachten dat alles vuilnis is, gelukkig ben ik op tijd thuis om te voorkomen dat spelletjes, paraplu's en meer de vuilnisbak in verdwenen.

Nu de dames boven bezig zijn en ik toch niet onder de douche kan, besluit ik van het mooie zonnige weer gebruik te maken door Cosmo een lange wandeling in de buurt te geven.  Mijn fototoestel gaat mee, want ik heb gezien dat een vroeg bloeiende boom een paar straten verderop in bloei staat.  Ook heb ik natuurlijk nog mijn dagelijkse primaire kleuren foto nodig.

Bij het zien van de bloesems aan die boom wordt ik helemaal vrolijk.  Ik krijg een aantal mooie foto's met de felblauwe lucht op de achtergrond.  Hier blijf ik ook echt even genieten van het lentegevoel.


Even verderop is een mini kerkhofje met de graven van militairen uit de Revolutionaire en Burgeroorlogen, achttiende en negentiende eeuws, dus.  De mensen in wiens tuin ze liggen onderhouden de graven en plaatsen er vlaggetjes.  Ook staat er een groepje narcissen.  Het rood en blauw van de vlag met de gele narcissen...opeens zie ik het: de primaire kleuren!
 

Blij met de mooie foto's loop ik terug naar huis.  Daar zijn de dames nog bezig, maar de badkamer is gedaan.  Gauw maak ik mezelf weer presentabel en rijd daarna Vienna weer in.

Bij Noodles & Company bestel ik de Bangkok curry en eet die daar op.  Het is altijd weer zo lekker met al die groentes erin.  Iedere hap smaakt anders en het lijkt heel veel, maar toch heeft het met de garnalen erbij slechts 420 calorieen.  Ik ben grote fan ervan dat moge duidelijk zijn.

Gisteren kreeg ik een telefoontje van de bank dat de euro's zijn aangekomen.  Dankzij de crisis in Cyprus staat de euro niet meer zo sterk als een paar maanden geleden.  Altijd gunstig als wij naar Europa gaan, natuurlijk. 

Bij de bank ligt mijn bestelling al klaar, een paar handtekeningen en we kunnen in ieder geval de eerste dag vooruit in Duitsland.  Alleen ben ik vergeten ook wat ponden te bestellen, want we zullen overstappen in Manchester. Hopelijk zullen we met onze kaarten kunnen betalen als we iets nodig hebben.

De schoonmaaksters zijn klaar, dus ik kan de tassen tevoorschijn halen en alvast wat inpakken.  Omdat ik morgen dus een rondleiding heb wil ik alvast zoveel mogelijk gedaan hebben.  Meestal ben ik na zo'n rondleiding uitgeteld.  Morgen zal ik nog wat kleinigheden doen, maar het geeft een gerust gevoel dat ik bijna klaar ben.

Saskia sms-t of ik haar ziek kan bellen op haar werk.  Ze heeft maar liefst drie proefwerken voor te bereiden voor morgen.  Dat vind ik prima, want het zal inmiddels wel duidelijk zijn dat ik geen fan ben van die late schoolavonden voor haar.  Zeggen dat het kind heeft overgegeven doet geen enkele manager van een restaurant wensen dat die werknemer toch komt, dus dat werkt prima.

Nu wij het land gaan verlaten moeten de banken, die onze credit en debit kaarten verstrekken, dat ook weten. Bij  Chase kan dat heel makkelijk online, maar Suntrust moet gebeld worden. 

Ook bel ik AT&T om internationale data voor mijn telefoon te kopen.  Dat is ongeveer even duur als een Europese Simkaart kopen en mijn telefoon kan niet simlockvrij gemaakt worden, helaas (dat is hier in de VS nu zelfs illegaal, al werkt Obama eraan dat terug te keren).

Als laatste ga ik naar USPS.com en vul de gegevens in om onze post niet bezorgd te krijgen volgende week.  Die zal op 1 april weer door de postbode worden bezocht.  En nu ben ik vrijwel klaar om te vertrekken, behalve nog wat dingen uit de was. Een internationale reis vergt toch wat meer voorbereiding dan een binnenlandse!

Ons buurmeisje gaat voor de katten zorgen.  Om zeker te zijn dat zij zich alles nog herinnert bel ik haar even op.  Zij hebben zelf vele katten dus ze hoeft alleen te weten waar de kattenbakken staan en waar het eten is.  Ze is er helemaal klaar voor en is dol op vooral Snickers en Flapjack (arme Meike, die toch ook echt lief is, maar vooral met ons).

Rick verrast me bij thuiskomst met mijn favoriete maal van Sunflower. Een lekkere wakame soep met enoki paddestoelen en zeewier en General Tso's Surprise, heerlijke tofu die als kip smaakt met broccoli en wortel in een pittige saus.  Mijn man weet wat ik lekker vind!  Voor zichzelf heeft hij kabobs mee van Kabob Tavern.

Na het eten gaat Rick druk bezig met voorbereidingen voor de reis.  Het zo nalezend zou je denken dat we weken weg zouden gaan, in plaats van maar negen dagen.  Maar het neemt net zoveel voorbereidingen voor zo'n korte overzeese reis als een van wekenlang!

Meer bloesemfoto's staan hier.

24 reacties:

Margreet zei

Ik eet griekse yoghurt met een banaantje of peertje erdoor. Twee koppen 2 erbij in mijn grote Blond-beker en dat is ontbijt. Als er NLse kaas is,dan wordt het een broodje kaas met thee.
Heel veel plezier in Duitsland. Hopenlijk valt het weer daar ook mee!

Elke zei

Mijn ontbijt door de week zijn altijd ontbijtgranenmuesli met melk. Ik heb diverse soorten (van het 'gezonde' soort cereals, niet die met veel kleurtjes of zo)

En ik denk niet dat het een probleem is om tijdens je tussenlanding met euro's te betalen indien je kaarten het niet zouden doen.

Tineke zei

Ik ontbijt met een volkorenbroodje met honing en jam met een beker kruidenthee erbij.
Het idee dat schoonmakers je huis 'overnemen' heeft mij er altijd van weerhouden om een schoonmaker te nemen; wij verdelen de taken en dan is het goed te doen.
Veel plezier in Duitsland, altijd goed om te zien in welke omgeving je kids zich bevinden.

Angelika zei

Spannend, he, al die voorbereidingen. Ik ga vandaag een dagje op reis door Beieren om mijn tante op te zoeken. Werd net wakker, en het heeft weer gesneeuwd..... Dat was helemaal niet voorspeld.

Jeanny zei

Op werkdagen eet ik altijd een bordje pap (bambix) met honing en in het weekend een eierkoek met krentjes.
Goede reis en geniet ze in Duitsland. Ik hoop dat jullie zon hebben. Warm zal het niet zijn.
Groetjes!!

Anoniem zei

Mijn ontbijt bestaat uit: 1 geroosterde volkorenbroodsnede met becel en konfituur, 1 natuuryoghourt met honig, 1 banaan en 2 koppen koffie om ± 7 u 's morgens en daarna lees ik jouw blog Petra en ook enkele andere blogs.
Jouw bloesemfoto's deze ochtend vrolijken mijn dag al op. Hier bij ons is de natuur nog niet zo ver, maar wat wil je met deze lage temperaturen.
Veel succes met je rondleiding vandaag in Washington en nog groetjes van Hilde uit B.

Susan Rohloff zei

Mijn ontbijt wisselt nogal eens, soms eet ik wat magere kwark, eventueel met wat muesli, soms ook gewoon een paar sneetjes bruin brood met wat hartig broodbeleg. Daarbij één of twee mokken thee.
Super leuk dat jullie Kai gaan opzoeken in Duitsland, veel plezier!!
Wij vinden Duitsland een erg leuk vakantieland, veel te doen en niet te duur, zeker het eten niet. Maar als ik jou blogs zo lees jeukt het ook altijd weer om weer eens richting de VS te gaan! Zo, op naar de sportschool voor een uurtje zumba, je inspireert me om meer te gaan sporten, toch goed dat ik je blog lees dus!!

Hester zei

Wat een mooie bloesemfoto en de Bangkok curry ziet er ook lekker uit.

Als ontbijt heb ik door de week jarenlang brinta gegeten, want dat was 's ochtends makkelijk naar binnen lepelen. Nu is dat yoghurt met cruesli geworden en in het weekend vaak crackers/ brood/ yoghurt met fruit.
Hester

Marion zei

Mijn ontbijt? Griekse yoghurt met een klein scheutje uitgeperst sinasappelsap voor de smaak en een hele grote appel in stukjes. Daarbij 2 grote glazen Spa. En als ik dat niet in huis heb geef ik toe aan 3 volkoren sneetjes met hagelslag en anderhalve liter thee.

Het verbaast me altijd dat jij bij de bank valuta gaat halen en zelfs moet bestellen. Waarom zouden je kaarten niet werken? En kun je niet pinnen? Charlotte gaat op 6 april weer naar de VS en zij haalt geen USD af, gewoon op het vliegveld pinnen. Nooit problemen mee.

In Londen kun je overal met een cc betalen en anders is het ook geen probleem op het vliegveld om te betalen met Euro's.

Heeft Saskia vrij of krijgt ze vrij vanwege haar Europe-trip? Ik kan me voorstellen dat je geen problemen hebt om haar ziek te melden. Als ik af en toe lees dat ze zo laat nog huiswerk moet maken of 's ochtends zo vroeg op moet staan voor huiswerk. Kom je nooit in de verleiding om het werk te verbieden? Of uiteraard niet werken te verbieden maar werken op schoolavonden en dan tot zo laat? Ik herken het wel, onze oudste zoon zit in de eindexamenklas en werkt ook graag. Daar hebben we geen probleem mee zolang het allemaal prima te doen is met school en zolang hij gewoon genoeg slaap krijgt en hooguit in het weekend een avond tot 11 uur werkt. Niet op een doordeweekse avond, die kans krijgt hij nog lang genoeg. Hij vindt dat soms jammer maar dat is dan maar zo, school en rust is nu even belangrijker. En een gebrek aan geld vullen we gewoon dan aan door hem hier te betalen voor sommige klussen die hij tenminste op normale tijdstippen kan doen.

Heerlijk vooruitzicht voor jullie, even lekker naar Duitsland, kijken waar Kai woont en studeert. Is het voor Saskia de eerste keer dat ze in Duitsland komt? Komen jullie ook in Berlijn? Berlijn is zo'n andere stad dan München.
Ik wens je/jullie heel veel plezier, geniet van je tijd met Kai. Een exchange-student maakt zo veel mee, een paar maanden wonen en studeren in een ander land is een geweldige ervaring. Daarnaast maakt hij vrienden voor het leven.

Enjoy!

Anoniem zei

Eigenlijk ben ik niet zo'n ontbijtmens.
Een flinke kop kamillethee, een glas vese sinaasappelsap en 1 of 2 crackers (soort wisselt vaak) met light smeerkaas.

Succes met je rondleiding vandaag en alvast heel veel plezier in Duitsland. Goede reis,
Jacqueline

Nel zei

mijn ontbijt bestaat op werkdagen uit K-cornflakes met halfvolle melk of Brinta. In het weekend koffie met een dubbele boterham. Tussen de middag 3 boterhammen met melk of koffie.

We gaan nooit ontbijt of lunch halen of ergens eten. Veel te duur en thuis is meestal voldoende. De enige keer dat wij buiten de deur ontbijten is tijdens vakantie.

Ook 's avonds gaan wij nooit ergens eten en ook laten wij niets bezorgen. Dit wordt alleen gedaan als we iets te vieren hebben en tijdens vakanties. Ik lees jullie eten perikelen altijd met grote verbazing. Soms wel 3 keer op een dag..... zal wel de way of life zijn.

Ik wil meteen van de gelegenheid gebruik maken om jullie een fijn verblijf toe te wensen in Duitsland.

Karla zei

Ik ontbijt niet, neem wel brood mee dat ik zo rond tien uur opeet. Maar als ik op vakantie ben ontbijt ik graag en uitgebreid :)

jolanda zei

Mijn ontbijt is meestal een boterham met beleg en een beker melk of cruesli met melk. Heel soms maak ik roereieren met bacon. Maar als ik in de VS ben dan moet ik minstens een keer naar Denny's voor Moon over my hammys.....

naomi zei

Hallo

Ik ben een hele saaie ontbijtster 2 bruine boterhammen met hagelslag/pindakaas of chocoladepasta en een glas sinasappelsap.

Ik verbaas me er over hoeveel dingen jij moet regelen voor je europa reis. Als wij naar VS gaan pin ik dollars op schiphol. Dus dat regel ik daar pas. Post doen de buren en hoef geen internet daar. Ook raar dat je je cc kaart moet inlichten over je reis. Dat hoef ik ook niet.

Dus voor mij scheelt de voorbereidingen op een reis naar VS niet veel dan een reis naar bv. Rome.

Ik snap dat je Saskia ziek hebt gemeld toetsen belangrijk en ze moet toch ook uitgerust op reis. Hoe laat vlieg je vrijdag? Met het geld komt het op manchester wel goed dollars of euro's geen punt.

Veel plezier en een goede reis Liefs Naomi

Anoniem zei

ik lig liever wat langer in bed s'ochtends dan uitgebreid ontbijten, dus een schaaltje yoghurt met musli en rozijnen en een beker melk. in het weeend vaak beschuit en/ of cracker.

prachtig die bloesem nu al....ben ik altijd erg jaloers op!

groetjes lotte

Ps hoor nu net op de radio dat het dit weekend syberisch koud wordt :-(....

Ineke zei

Ha, ik ben blij dat ik niet de enige blijk te zijn die 's morgens bijna altijd een lekker bakje brinta eet (zeker nu het zo koud is).
Ik wens jullie een veilige reis toe, zonder vertragingen, en ontzettend veel plezier in Duitsland.

Anoniem zei

Mijn ontbijt bestaat uit een plak ontbijtkoek en een meergranen boterham met boerenkaas, daarbij 2 zwarte koppen koffie. Voor de lunch 2 boterhammen met afwisselend hartig of zoet beleg en in de zomer altijd met tomaat.
Daarbij altijd fruit.
In het weekend 2 beschuiten met kaas, rookvlees of hagelslag, gekookt eitje erbij en koffie.
Mijn schoonzoon heeft eens uitgerekend wat het kost als we dagelijks in Las Vegas uit eten gaan. En dat was alleen voor de lunch. Hij schrok zich lam toen hij dat bedrag zag.Cathy staat met alle plezier en liefde in de keuken dus voor haar hoeft het niet.
Als ik met vakantie ga hoef ik ook niet zoveel te regelen. Neem wat contant geld mee, de rest betaal ik met cc Ik heb nauwelijks geld nodig want ik ben natuurlijk bij Cathy . De krant onderbreek ik voor 3 maanden en de post wordt wekelijks door m'n zoon opgehaald als ze gelijk de planten water geven.En net nu ik weg ga beginnen mijn orchideeen uit te komen. Kan ik helaas niet van genieten.
Ik wens jullie een hele fijne tijd met Kai, veel plezier en geniet vooral van die mooie steden.
Have a good flight and come home safe.
Groeten Wil

Brin zei

Elke morgen maak ik (naar Amerikaanse gewoonte) een kom oats met vers fruit, meestal mango, wat dadels en gehakte nootjes. Ik voeg er een beetje amandelmelk aan toe. Hier drink ik een kop koffie bij. Vroeger ontbeet ik met boterhammen, maar sinds ik problemen heb met mijn spijsvertering ben ik begonnen met havervlokken en dat bevalt me prima. Het vult enorm, ik heb nooit geen honger meer halfweg de voormiddag. Ik heb geen probleem meer met verteren en bovenal het is zeer gezond! Op zondag haalt mijn man altijd verse ontbijtkoeken bij de bakker, dan zondig ik even met een boterkoek met rozijnen of een lekkere chocoladekoek.

Veel plezier in Duitsland, je zal wel blij zijn Kai terug te zien! En neem maar een warme jas mee hoor, want het is nog altijd koud...

Ingrid en Michael zei

Wat een prachtige foto van de blauwe lucht met de roze bloesem. Bizar dat het overal zo koud is, althans kouder dan de jaren ervoor. Hier zit dit weekend ook weer veel naars in de voorspelling... Bah!! Ben het zo zat, wil lente en warmte!! :-)

Ontbijt, komt ie.....;-):
door de week eet ik altijd beetje magere kwark voor de eiwitten. Daar gaat havermout (oatmeal) doorheen ivm dat ik liever geen/zo min mogelijk gluten en suiker eet. Beetje water anders is het te dik. Blauwe bessen en/of frambozen erdoor (heb altijd diepvries op voorraad). Dan goijbessen, chiazaadjes of rauwe cacao erbij. Vaak ook flaxseed. Klein lepeltje rauwe honing, muntblaadjes als ik ze heb. En kaneel. Zet het de avond ervoor klaar, en ik eet het rond een uur of 9 op mijn werk op. Lekker en hele goede (sport) voeding.... Als ik 's morgens sport eet ik overigens altijd na het sporten. Ervoor vind ik niet fijn.
In het weekend mag ik wel gluten van mezelf en dan is het een bruin broodje uit de oven. Met omelet van 2 eiwitten en 1 eigeel. Ik snij wat tomaten, avocado, basilicum en plakje oude geitenkaas.... de hele handel tussen het broodje en smullen maar. Groene thee erbij. En iedere ochtend pers ik een halve grapefruit en 2 sinaasappels uit. En als ik tijd heb maak ik een groenten shake. Soms (vaak op zondag) neem ik er een croissantje bij.

Marion2 zei

De bloesemfoto's zijn echt schitterend! Je zou ze zo aan de muur hangen.

Ik moet bekennen dat ik mijn kinderen ook weleens ziek heb gemeld als ze klem kwamen te zitten met het leren van hun toetsen (en zij mochten van ons nog niet eens doordeweeks werken gedurende hun middelbare schooltijd).

Inderdaad een heel geregel als je een internationale reis gaat maken. Wat ik me afvraag: waarom pinnen jullie niet in Duitsland? Dan heb je ook geen wisselkosten.

Mijn favoriete ontbijt: 2 volkoren boterhammen met (een weliswaar kleine portie)jong belegen kaas met een beetje witte peper erop.

Anja zei

Mooie bloesemfoto’s!
Mijn ontbijt bestaat of uit een bakje optimel aardbeienyoghurt of 2 krakers met magere smeerkaas en een glas jus orange.

Petra zei

@Allemaal - Leuk om jullie ontbijtgewoontes te lezen. Er zitten ook een aantal heel lekkere ideeen bij, dus ik ga ze na de vakantie nog eens nalezen.

Ook bedankt voor de goede reiswensen!

Meerderen van jullie vroegen waarom we euro's meenemen. Dat is omdat we na die nachtvlucht gaar zijn en liever gewoon al wat cash bij de hand hebben. De rest pinnen we inderdaad in Duitsland.

@Susan - Leuk te weten dat ik je inspireer om te gaan sporten!

@Marion - Wij vinden het prettig om alvast wat euros te hebben bij aankomst, de rest pinnen we inderdaad, maar we zijn helemaal gaar na zo'n nachtvlucht dus makkelijk om voor de eerste dag al wat te hebben. Saskia heeft volgende week Paasvakantie. En ja, ik zou inderdaad dat werk weleens willen verbieden, maar ja, ze vindt het leuk en haar cijfers zijn nog steeds goed, dus een goede reden heb ik er niet voor.
We gaan inderdaad ook een paar dagen naar Berlijn.

@Naomi - Onze vlucht vertrekt om 19 uur, maar we zullen vroeg op het vliegveld zijn vanwege spring break drukte.

@Wil - Grappig, Katja's orchidee is ook net weer aan de bloei vertelde ze

Petra zei

Even nog over mensen, die hun bank niet van hun reizen op de hoogte stellen, op het Alles Amerika forum lees ik regelmatig dat Nederlandse banken de credit cards daarom blokkeren. Opeens gebruiken in een ander land kan fraude betekenen, namelijk. Dat blokkeren gebeurt niet altijd, maar wij zijn door schade en schande wijs geworden. Een telefoontje voorkomt allerlei gedoe.

Nel zei

Mijn bank/c.c. maatschappij stel ik altijd op de hoogte van verblijf in andere landen. Dit wordt echt wel op prijs gesteld o.a. ook om de redenen die jij aangaf.

Vrienden hebben dit een aantal keren meegemaakt en sindsdien doen wij dit altijd.