Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, april 01, 2013

April Fools Day (1 april)

Het was een vreemde nacht.  We lagen er allemaal ver voor tienen in, wat natuurlijk voor ons gevoel na drie uur 's nachts was.  Ik verwachtte dus ook heerlijk te slapen, maar was om kwart voor twee weer klaar wakker.  Wat ik ook deed, echt weer in slaap vallen lukte niet. Dan ga ik ook ieder geluidje horen, super irritant.

Ondanks dat Saskia vandaag een late start heeft op school, staat ze toch om kwart voor zes met de nodige geluiden op.  Het lukt haar gewoon niet het zachtjes aan te doen.  Dat niet alleen, maar ze laat Snickers, die kennelijk de nacht buiten heeft doorgebracht, binnen.

Die rent meteen naar boven en komt eindeloos miauwen in onze kamer.  Rick sluit hem buiten, maar dat maakt het gemiauw vlak voor onze deur er niet minder om.  Eindelijk besluit ik tegen achten maar op te staan. 

Gelukkig heeft Rick gisteravond uitgevonden dat hij geen "jury duty" hoeft te doen vanochtend, anders had hij om kwart over acht bij de rechtbank moeten zijn.  Amerika heeft een jury rechssysteem en sinds ik Amerikaans ben geworden verwacht ik opgeroepen te worden.  Dat ben ik nu 14 jaar en nog geen oproep.  Rick daarentegen is al meerdere malen opgeroepen.

Denkend dat Snickers honger heeft, geef ik hem wat van Flapjacks eten, maar daar neemt hij maar een hap van.  Daarna volgt hij mij al miauwend een poosje door het huis.  Pas als ik hem knuffel houdt het op.  Zou hij ons  echt zo gemist hebben?

Zoals wel vaker na een vakantie heb ik eigenlijk geen ontbijt.  Ik neem maar een appel en twee mini flesjes Kefir.  Gezond, dat wel.  Gelukkig is de melk ook nog goed, want ik heb een paar sterke koppen koffie nodig om op gang te komen.

Hier in de VS bestaat tweede Paasdag niet.  Vandaar dat Saskia school heeft en Rick naar zijn werk moet.  Sharon sms-te gisteren of ik in plaats van half tien om half elf personal training kon doen en dat komt me prima uit.  Eerst even lekker relaxen en daarna uitpakken.

Dat relaxen doe ik met het lezen van de grappige 1 aprilgrappen op het internet.  Whole Foods is altijd erg grappig en ThinkGeek (morgen, 2 april, hier) ook.  En hier en hier staan lijsten met andere grappige websites.  Hebben jullie nog 1 aprilgrappen uitgehaald of zijn jullie gefopt?  En Nederlandse sites met grappen zijn ook welkom.

Na flink gelachen en mijn tassen weer leeggehaald te hebben is het tijd om naar de sportschool te gaan.  Ik kan bijna in korte mouwen, zo lekker is het buiten!  In vergelijking met de temperaturen in Duitsland lijkt het wel zomer met zestien graden. 

Al voel ik me wel een beetje vreemd door de jetlag, ik heb energie genoeg om Sharons routine af te werken.  Zij is met Spring Break naar Myrtle Beach in South Carolina geweest en heeft daar ook koud weer gehad.  Helemaal niets aan vond ze, maar ja, haar oudste zoon speelde daar honkbal en dit is zijn laatste jaar.  Sharon heeft haar dochter al beloofd volgend jaar, het eerste in tien jaar dat ze niet naar honkbal hoeven, naar een leuke bestemming te gaan.

Het uur gaat gauw voorbij en als ik me voorbereid om cardio te gaan doen, verklaart Sharon me voor gek.  Het is zulk prachtig weer en ze beveelt me praktisch Cosmo op te halen van de kennel en met hem een lange wandeling te gaan maken.  Dat trekt mij inderdaad ook een stuk meer.

Gelukkig heb ik mijn tas mee en ik bel de kennel of Cosmo klaar is.  Soms willen ze hem nog een bad geven voor hij naar huis gaat, maar dat heeft hij al gehad.  De riem en halsband gaan mee en ik kan niet wachten tot ik mijn harige vriendje weer kan knuffelen.

Net als ik bij de kennel aankom krijg ik een sms van Kai dat hij zijn trein van Keulen naar Marburg gemist heeft.  De volgende zal pas heel laat in Marburg aankomen en dan rijdt er geen bus meer naar zijn dorm.  Ik schrijf terug dat hij dan maar een taxi moet nemen. 

"April Fools!" is de volgende sms, hij zit wel in de trein en heeft Keulen super gevonden.  Ha ha, hij had mij wel even te pakken (en Rick ook, blijkt later).  Gek genoeg hadden we beiden meteen de gedachte dat Kai altijd zo punctueel is en dat Keulen dan wel heel bijzonder moet zijn geweest.

Cosmo komt zoals gewoonlijk enthousiast naar me toe rennen, maar maakt daarna een beetje een te rustige indruk.  Ook als ik hem meeneem voor de wandeling, waarvan ik had gehoopt dat die lekker lang zou worden, stopt hij telkens en moet ik hem meetrekken.  Hopelijk is er niets met hem aan de hand (later speelt hij weer, dus het zal wel meevallen).

 
Horsnby is weer voor Pasen versierd

Nu heb ik dus nauwelijks cardio gehad vandaag, maar ach, morgen is er weer een dag.  Tijd om naar Whole Foods te gaan.  Daar haal ik ontbijt, wafels en wat andere niet yoghurt dingetjes.  Ook heb ik enorme zin in sushi, dus dat wordt mijn lunch.

Terwijl ik de sushi pak en zonder er eigenlijk bij na te denken de chopsticks, bedankt de vrouw naast mij want zij kon de chopsticks niet vinden.  We kijken elkaar aan en het blijkt Ann-Marie te zijn. 

Met haar trok ik jaren geleden, toen Katja en Kai nog op de basisschool zaten veel op.  Zij verhuisden naar een andere buurt en, al heb ik het nog een aantal keren geprobeerd, het had voor haar wel een andere wereld kunnen zijn, dus het contact verwaterde (ik nam het niet persoonlijk op, want zelfs haar beste vriendin klaagde daarover). Vandaag krijg ik wel een grote hug en we kletsen even bij.

Helaas is de zon van vanochtend verdwenen en er vallen zelfs wat druppels uit de lucht.  Toch voelt het zo lekker warm na alle bijtend koude wind van de afgelopen weken, zowel hier als in Duitsland.  Deze regendruppels maken helaas wel deel van een koufront, dus de 20 graden van een uur geleden is alweer verdwenen. 

Eigenlijk had ik gehoopt voor het huis te kunnen lezen, maar met de wind en geen zon is het daar nog te koel.  Dan neem ik de gelegenheid maar waar om mijn foto's van Duitsland te gaan bewerken.  Dat neemt nogal wat tijd en ik heb dan alleen nog maar Berlijn gedaan!  Die staan tenminste online nu.  Morgen de rest.

Saskia komt met Kaylee uit school.  Zij gaan samen boodschappen doen, huiswerk maken en eten samen avondeten.  Kaylee is niet veganistisch, maar lijkt wel erg op Saskia in haar doen en laten. Het is een leuke meid, die Saskia al jaren als vriendin heeft en de enige is die ook wat van ons Nederlands verstaat, want daar woonde zij voor ze hierheen verhuisde.

Na het eten vertrekt Kaylee en Saskia gaat bij Lawrence huiswerk maken.  Peapod brengt onze boodschappen en de postbode de post, die ze de afgelopen week hebben achtergehouden.  Intussen werkt de wasmachine overtijd. 

Terwijl Rick zijn bagage uitpakt bestel ik bij Zpizza avondeten voor ons.  Intussen krijg ik zoveel liefde van Cosmo.  Die heeft me duidelijk heel erg gemist.  Als hij op mijn schoot zou kunnen liggen, zou hij dat doen.  In plaats daarvan komt hij telkens zijn kop onder mijn oksel stoppen.  Ook Snickers en Meike zijn nog aanhankelijker dan gewoonlijk.  Echt schattig, die dieren!

Intussen voel ik de jetlag wel weer opkomen, want ik kan maar niet ophouden met gapen.  Het zal vanavond dus zeker niet laat worden.  Hopelijk word ik niet weer zo vroeg in de nacht klaarwakker.  Vroeger had ik meer last naar het oosten, maar tegenwoordig denk ik toch meer weer deze kant op.  

De foto's van Berlijn staan hier.

6 reacties:

Anoniem zei

Wat heb je toch altijd een warm welkom van je huisdieren. Heerlijk.
Ik hoop dat je vanacht beter geslapen hebt.
Groetjes, Bea

Anoniem zei

Fijn he, dat de dieren je zo begroeten.
Wel een overgang die temperatuur maar het lijkt mee heerlijk. Ik hoop dat het komend weekend in Valencia ook zo lekker is.
Werken je pilletjes tegen de jetleg niet meer?
Groetjes Anja L.

naomi zei

http://www.bnr.nl/nieuws/385733-1304/1-april-2013-vogelpoepdrones-aardpeereters-en-autoruiten-op-sterkte

http://nos.nl/video/490943-ook-witte-huis-doet-aan-1aprilgrap.html

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/3418286/2013/04/01/Dit-zijn-de-beste-1-aprilgrappen-van-2013.dhtml

Dit zijn de 1 april grappen oa heineken, iets over de aardappeleters, top gear en je kan testen of je familie van willem van oranje bent. Maar of ik het nou allemaal grappig moet vinden. Daar twijfel ik over.

Kai had jullie wel goed in de maling genomen. Fijn dat het hem zo bevallen is. En die prachtige dom in Keulen is zo mooi.

Je zit al weer goed in het ritme qua huishoudelijke klussen. Maar omschakelen blijft iets moeilijk. Ik mag vannacht weer voor 4 nachten gaan werken. Ik zit dan weer op Californie tijd.

Hier is het nog steeds fris met die stomme oosten wind heb ik liever in de zomer brengt lekkere warme lucht maar nu alleen maar kou. Binnen 2 weken loop ik in Rome daar lekker 20 graden. ben benieuwd naar die stad. Denk dat ik vannacht nog maar eens even naar jouw foto's ga kijken van die reis.

Ik moest van mijn moeder zeggen dat ze het leuk vondt om over Braunfels te lezen. Ze is daar 33 jaar geleden geweest en toen moesten ze ook al sloffen aan. Ze vondt het leuk om te lezen dat dat nog steeds zo is. Ze is beneiuwd naar de foto's van het gebouw.

Liefs Naomi

Anoniem zei

Geweldige foto's waarvoor dank en die ik nu zonder problemen kan bekijken.
De jetlagpillen slik je bij de terugreis niet meer zeker, omdat je thuis toch kan uitrusten en stilaan terug aan de USA-tijd kan wennen.
Geniet nog na van jullie Duitsland-reisje en kom stilaan terug op het USA-ritme.
Groetjes van Hilde uit B.

Anoniem zei

Home sweet home dus....
Fijn dat jullie het zo lekker hebben gehad en wat leuk dat Kai het zo naar zin heeft, hij lijkt mij (net als zijn moeder) een ondernemende zoon.

Slik je die jetlag pillen niet voor de terugweg dan? Ik heb altijd meer last van USA naar Europa dan andersom....

Ik heb een 1 april grap tijdens de Paasbrunch met mijn familie uitgehaald: ik nam een verse jus (en de rest nam wijn) en toen die bijna op was zei ik dat ik een nieuwtje had, namelijk dat ik zwanger was van mijn ex.... (en ik ben 47 en reeds in de overgang)... ze trapten er allemaal in maar ik zei er al snel achteraan dat het een 1 april grap was daar iedereen in shock verkeerde ;-)

Hier is iedereen de kou ook goed zat (vandaag weer steenkoud) maar gelukkig ga ik over een maandje lekker op vakantie naar een warm oord...

Groetjes, Evelyn

Petra zei

@Bea - Ja, de dieren zijn altijd zo fijn om te hebben bij thuiskomst!

@Anja - Stom genoeg heb ik die op de terugweg niet genomen. Ik heb meestal geen last van oost naar west. Het valt dit keer ook wel mee, alleen de eerste nacht even.

@Naomi - Ik ga vandaag aan de Braunfels foto's werken!

@Hilde - Dat en ik heb meestal niet zo'n last van jet lag deze kant op.

@Evelyn - Nee, die jet lag pillen slik ik nooit op de terugweg. Ik heb inderdaad meestal meer last van USA naar Europa. Dit keer ook wel, maar misschien dat ik ze volgende keer toch maar heen en weer slik. Oei, dat was me wel een 1 april grap die je deed!