woensdag, april 10, 2013

Driemaal is scheepsrecht, kersenbloesems met mijn broer

De zon is nog maar net boven de horizon als ik het vrolijke gefluit van ons cardinaaltje hoor.  Ok, ik hoor hem liever in de late namiddag dan om half zes 's ochtends, maar goed.  Cardinaaltjes zijn duidelijk erg territoriaal.  Een Nederlandse kennis in Ohio heeft er zelfs eentje, die de hele tijd aanvallend tegen hun ramen vliegt.  Dan ben ik toch maar blij dat die van ons gewoon vrolijk zingt.

Het zal weer een lekker warme dag worden, vandaag.  Zo warm zelfs dat het warmte record van 32 graden verbroken kan worden!  Zo liepen we vorige donderdag nog rillend langs het Tidal Basin en nu eten Rick en ik buiten ontbijt.

We gaan weer tegelijkertijd op pad.  Gelukkig lijkt Rick zich een stuk beter te voelen.  Bij de sportschool doe ik tien minuten cardio en dan komt Sharon me halen voor de gewichtenroutine met haar en Tom.  Sharon heeft een nieuwe routine, die ik fijner vind dan de vorige.  Meer spiergroepen komen aan bod en na twintig minuten zijgen we puffend neer.

Na nog wat meer gewichten voor de armen en schouders zijn we klaar met het binnen sporten.  Tom gaat naar zijn werk en Sharon en ik onze respectievelijke honden een wandeling geven.  Cosmo gaat maar al te graag mee.  Tot hij van mij voor de forsytia moet poseren.  Hij kijkt overal behalve naar mij.  Toch lukt het me een leuke foto te krijgen.

Daarna maak ik me gauw klaar en loop naar de metro.  Ik heb met mijn broer Berend-Jan afgesproken hem bij de check in balie van Air Canada op Reagan National Airport te ontmoeten.  Ik heb zo'n vermoeden dat hij daar vroeger zal zijn dan hij denkt, dus ik ben er een half uur eerder dan afgesproken.

Inderdaad facebookt BJ mij een paar minuten later dat hij zijn huurauto net parkeert.  Hij houdt die nog even om zijn bagage erin te laten.  Die kan hij namelijk pas vier uur voor vertrek van zijn vlucht inchecken.  Zijn vlucht vertrekt pas om half acht vanavond, dus we zijn daar veel te vroeg voor.

Het is goed mijn grote broer (hij torent boven mij uit) weer te zien.  We besluiten een taxi naar het Lincoln Memorial te nemen, dat is de snelste weg naar de bloesems.  Daar is een restaurantje van de National Park Service waar we lunch bestellen en op het terras opeten.  We nemen beiden een broodje met kipworst, licht en lekker.

Het is alweer decennia geleden dat BJ in dit gedeelte van de National Mall was.  Hij heeft bijvoorbeeld het Koreaanse oorlogsmonument (uit 1986) nog nooit gezien.   Ik zie mijn kans om mijn kennis te spuien natuurlijk schoon.  Ik merk aan Beer, zoals ik hem meestal noem, dat dat het toch wel interessanter maakt, ook bij de Martin Luther King en Franklin D. Roosevelt Memorials.

Ondertussen genieten we natuurlijk van de prachtige bloesems boven ons hoofd.  Vandaag vliegen de blaadjes alweer van de bomen het Tidal Basin in.  Volgens mij zal morgen de laatste dag met prachtige bloesems zijn, want 's avonds gaat het onweren en dan is het ermee gedaan.  Ik heb ze dit jaar gelukkig tot bijna vervelens (nee, hoor!) toe mee kunnen maken, gelukkig.

We vragen een paar mensen foto's van ons tweeen te maken aangezien het toch wel heel bijzonder is dat we hier zo lopen.  Dat is nog nooit eerder voorgekomen.  Het is ook wel heel erg warm, zeker 30 graden, en BJ heeft een lange broek en overhemd met lange mouwen aan.

Bij het Jefferson Memorial gaan we in de rij staan om water te kopen.  Die rij schiet echter niet op en ik heb een beter idee.  Ik stel voor op het terras van Elephant & Castle een biertje te gaan drinken.  Nog even enorm veel dorst hebben, dus, want dat is een wandeling van 25 minuten.

Maar als we eenmaal op het terras zitten is die warmte en het zweet erdoor weer vergeten.  We bestellen een lekker biertje.  Voor mij is een van de weinige echt lekkere biertjes een Blue Moon.  Berend neemt een Heavy Seas IPA biertje uit Baltimore.  Ook bestelt hij een portie Buffalo kippenvleugeltjes, waarvan ik er zelfs twee eet, want ze zijn heel lekker!

Het Federal Triangle metrostation ligt vlakbij en we nemen de blauwe lijn trein terug naar het vliegveld.  Daar checken we BJ's bagage in bij Air Canada en daarna nemen we de huurauto terug naar Dollar.  Daarvoor moeten we een paar kilometer van het vliegveld weg zijn, maar het valt alles mee, ik heb ze bij andere vliegvelden wel verder weg gezien.

Berend heeft nog meer dan een uur voor hij door de veiligheidscontrole moet.  We besluiten nog even wat te gaan drinken bij de Sam Adams bar in zijn terminal.  Ik vind Reagan National een zoveel leuker vliegveld dan Dulles!  Overal restaurants en leuke winkels, terwijl Dulles nota bene het internationale vliegveld is.

Tegen zessen nemen we dan toch maar afscheid (om half negen krijg ik nog een berichtje dat hij nog steeds in Virginia is vanwege onweer verder naar het noorden).  Ik loop terug naar het metrostation en Rick wacht me in Vienna al op.

We bestellen zalm kabobs van Friends en eten die buiten op.  Daarna installeert Rick nieuwe plantenbakken aan het deck.  De oude zagen er niet uit, helemaal verroest en lelijk.  Ik kan niet wachten nieuwe bloemen in deze bakken te planten!

Intussen is mijn broer nog steeds niet vertrokken.  Wij blijven op voor het geval we hem van het vliegveld moeten halen.  Heel vreemd, want hier is het rustig weer, maar net ten noorden van ons kennelijk niet.  Niet veel later krijgen we bericht dat zijn vlucht gecanceled is.  Rick gaat BJ dus van het vliegveld ophalen.  Wordt een laat avondje vanavond.

Foto's van vandaag staan hier.

Sally zei

gezellig zo'n middagje met je broer en dan het lekker weer erbij. En ik lees net op FB dat Rick je broer is gaan helen omdat z'n vlucht gecancelled is. Dus nog een nachtje extra samen. Geniet ervan.

Margreet zei

Balen voor je broer natuurlijk, maar heel fijn om hem nog weer even te zien. Mooie foto van jullie 2-en!

Wat een leuke foto van jullie samen! Gr. Christa

Nogmaals genieten van de bloesems zowel voor jou Petra, je broer en ook voor je bloglezers want zo te lezen zijn het de laatste dagen voor de bloesems en dan is het weer wachten tot volgend jaar.
Groetjes van Hilde uit B. en een veilige terugvlucht voor jouw broer.

Suus zei

Hoi Petra,

Ik lees dus nog steeds dagelijks mee. Alleen op mijn telefoon.
En dan kan ik niet altijd reageren.

Leuk dat je zo een middagje met je broer door hebt kunnen brengen.
Is het inmiddels al beter weer dat hij wel kan vliegen?

Fijne dag vandaag Petra, en blijf vooral schrijven..
Ik kom graag lezen!!!

Groetjes,
Suus

Schitterend weer die bloesems. Wat een gezellige tijd heb je gehad met je broer. Wat een pech dat zijn vlucht gecancelled was. Vliegt hij wel op een fatsoenelijke tijd vandaag naar huis?
Groetjes AnjaL.

Monique zei

Wat een heerlijk dagje zo samen met je broer. En dan in zo'n mooie omgeving, daar word je vrolijk van.

Jammer dat de vlucht gecancelled is, maar zo kunnen jullie nog wat meer tijd met elkaar doorbrengen.

Sandra

Wat een geweldige foto,s van die bloeiende bomen...geweldig om te zien en om er onderdoor te lopen ....daar zullen heel wat bijtjes op af komen vermoedelijk.
Heerlijk zo,n grote broer ,daar kijk je letterlijk en figuurlijk tegenop,prachtig!
Dat zijn reis gecanceld werd is minder,maar beter dan risico,s te nemen.

Groetjes Joke

soraya zei

Prachtige foto's!!! Mijn vader was hier en vertrok gisteren en bijna alle vluchten waren hier gecanceled. Geniet nog van een extra dagje met je broer.

Onverwacht dus meer tijd met je broer! Een geluk bij een ongelukje.

Onvoorstelbaar, zeg: twee weken geleden in de kou en sneeuw in Duitsland en nu 30 graden!Het is natuurlijk heerlijk, maar het lijkt me toch wel even wennen zo'n overgang.

Prachtige foto's van de kersenbloesem!6536 oulsti

Leuk die foto samen met je broer!

@Sally - Dat hebben we zeker! Het werd gisteravond heel laat ;)

@Margreet - Ja, hij vond het geloof ik niet zo erg, hoor.

@Christa - Dank je wel!

@Hilde - Na de regen en wind van komende nacht zal het inderdaad met de kersenbloesems gedaan zijn, vrees ik. Gelukkig zijn er nog vele mooie later bloeiende bomen en struiken.

@Suus - Dank voor je berichtje. Het werd ook vandaag nog een lange reis voor mijn broer met vertragingen, maar inmiddels is hij eindelijk thuis

@Anja - Uiteindelijk is hij pas vanmiddag vertrokken, na vroeg vanochtend naar het vliegveld te zijn gegaan.

@Sandra - Inderdaad, ik voel me helemaal vrolijk door die bloesems, ook als ik door Vienna rijd

@Joke - Grappig dat je dat opmerkt, want het viel ons op dat er maar weinig bijen waren. Misschien nog te vroeg in het seizoen.

@Soraya - Het weer ten noorden van ons is flink van slag zo te horen.

@Petra - Inderdaad, zo zagen wij het zeker ook.

@Marion - Het is voor mij natuurlijk enorm genieten. Ik voel me zoveel beter met dit weer!