Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, april 22, 2013

Een gewone maandag

Rick staat onder de douche en ik ben mijn ontbijt aan het maken als de deurbel gaat.  Het is de Verizon technicien.  Hij gaat ons de moderne tijd inbrengen en onze koperen telefoondraden vervangen met glasvezels.  We hebben ook een hinderlijke zoem op de lijn, die dan hopelijk verholpen zal worden.

Sprekend met de technicien denk ik een accent te horen en dat niet alleen, maar zelfs een Nederlands accent.  Aan de andere kant klinkt hij ook erg Amerikaans, dus ik vraag er verder niet over.  Niet veel later komt Rick na met hem gesproken te hebben naar boven en zegt ook dat hij denkt dat er iets Nederlands aan zijn accent is. 

We krijgen hier zoveel mensen met accenten over de vloer dat we geen van beiden zeker zijn.   Ik draag Rick op het ronduit te gaan vragen en inderdaad, Sander, zoals Rick me later vertelt, is Nederlands.  Onze conversatie beperkt zich tot "grappig, he?" en "tot ziens", want ik moet me naar de sportschool haasten.

Intussen heeft Saskia ge-smst dat ze zich niet lekker voelt.  Keelpijn en misselijk, daar klaagde ze gisteren al over.  Zij komt dus ziek terug uit school en Rick belooft te kijken of Saskia een dokter nodig heeft en dan eventueel een afspraak te maken.

Bij de sportschool wacht Sharon me al op.  Met al mijn nekproblemen van dit weekend doet ze het wat dat betreft rustig aan.  Veel been- en armoefeningen volgen en een volle tien minuten rekken en strekken, die hard nodig zijn. 

Na afloop doe ik een uur cardio. Alweer zit ik helemaal in mijn boek en wil het gewoon niet wegleggen.  Maar de plicht roept en thuis los ik Rick af.  Saskia heeft geen koorts en hoeft dus ook niet naar de dokter.  Hopelijk is het gewoon een vervelende verkoudheid. 

Het is een mooie, maar koele lentedag.  Bij Noodles & Co haal ik mijn favoriete Bangkok Curry met extra spinazie.  Het smaakt weer net zo goed als altijd en geeft me een flinke dosis vitamines met alle verschillende groentes erin.

Na de lunch neem ik Cosmo weer eens mee voor een wandeling.  Hij hoest nauwelijks meer, hoogstens nog wat gekuch (zover een hond dat kan).  Ik doe wel de gentle leader om om zijn keel nog te ontzien. 

Maar goed ook want hij gaat helemaal tekeer tegen de kleinste hondjes ooit!  Werkelijk nog geen tiende van Cosmo's grootte, maar hun geblaf is net zo heftig wat zeer op mijn lachspieren werkt.  Eenhapscrackers zou mijn opa ze noemen.

Intussen maak ik foto's van de prachtig bloeiende buurt.  Iedere straat is zo mooi!  Alle dogwoods, roze en wit, staan in bloei, de tulpen, de latere kersenbloesems en de azaleas beginnen ook.  Het is een zee van kleur en een genot om doorheen te lopen of rijden.

 
Ware St SW net achter ons huis

Saskia heeft wat dingen nodig van Whole Foods en ik wil dat ze vandaag uitrust, zodat ze morgen weer naar school kan.  Met een lijstje rijd ik er dus heen.  Nooit een straf voor mij om naar Whole Foods te gaan, dat zal de oplettende lezer al niet ontgaan zijn.  Ik neem meteen ook een paar Virginiaanse kleinigheden mee voor mijn vriendinnen in San Antonio straks.

Al is het maar een graad of veertien, in de zon en buiten de wind is het zeer aangenaam.  Ik pak voor zover ik kan mijn spullen voor morgen in en ga dan voor het huis zitten lezen.  En tja, dan kan ik mijn boek niet meer wegleggen.

Saskia kijkt naar de tv en dan kan ik niet lezen, dus ik verplaats me naar de voorkamer.  Cosmo en de katten komen gezellig om me heen liggen.  Zo treft Rick ons een paar uur later ook aan.  Hij merkt ook op dat ik sinds ik de Kindle heb veel meer lees.  Dat is zeker het geval.

We bestellen kabobs van Friends Kabob, voor mij de zalm, die altijd perfect bereid is.  Daarna wordt het een avondje bankhangen voor de tv.  Gelukkig lijkt Saskia verder niet zieker.

Foto's van vandaag staan hier.

5 reacties:

Marie zei

Fijn dat het al weer beter gaat met Saskia. Een dagje rust kan vaak wonderen doen, toch?

Ineke zei

Wat een heerlijke lente foto's en wat is het dan hier nog kaal en grijs.
Vind het altijd zo jammer dat die bloesems zo snel weer weg zijn.

Anja zei

Prachtige foto’s, daar word je vrolijk van!
Fijn dat het alweer gaat met Saskia.

naomi zei

Wat een heerlijke dag weer. Balen dat Saskia niet lekker was. Hoop dat ze is opgeknapt. En is het gelukt met de glasvezel?

Veel plezier in Texas.
Nog 1 week een koningin en dan de wissel. Ik zat me af te vragen hoe het met Kai gaat en of hij nog naar Amsterdam gaat?

Liefs Naomi

Petra zei

@Marie - ja, hoewel ze zich vandaag ook weer niet lekker voelde

@Ineke - Dat is een klein voordeel van de koele temperaturen, de bloeiperiode duurt langer

@Anja - Zeker vrolijkmakend!

@Naomi - Het lijkt te werken met de glasvezel. Kai gaat waarschijnlijk inderdaad naar Amsterdam, net vandaag sprak ik hem daar nog over.