Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, april 21, 2013

Een lekker lenteachtig weekend


Zaterdag

Een van mijn favoriete uitspraken uit de film Aladdin is de uitspraak van de Genie: "Ten thousand years will give you such a crick in the neck!".  Vandaag geldt die uitspraak ook voor mij, al heb ik geen tienduizend jaar in een lamp gezeten.  Mijn nek zit helemaal vast en ik kan nauwelijks naar rechts kijken.

Na het ontbijt ga ik dan ook gauw naar de sportschool, hopend dat cardio met arm oefeningen mijn nek wat zal helpen.  Helaas is dat niet het geval, maar ik maak een uur vol en dat is weer genoeg.  Rick is intussen hard bezig zijn jalapeno's en andere pepers te planten.

Saskia vraagt of we voor haar lunch en andere spullen kunnen halen bij Whole Foods.  Daar halen wij dan ook maar gelijk onze lunch en nog van alles lekkers.  Voor mezelf maak ik een meergranen sandwich met wortel, komkommer, champignons, ham en dijon mosterd.  Dat brood vind ik heerlijk met allerlei zaden en de rest is ook erg lekker.

 
Flapjack heeft nog een doel voor de Whole Foods tassen

Rick gaat na de lunch nog even verder met zaden planten in de tuin.  Hij hoopt ook grote pompoenen te cultiveren en nog meer.  Ik heb er niet veel fiducie in, want de afgelopen jaren zijn die experimenten niet gelukt.  Maar wie weet, ik wil hem in ieder geval niet ontmoedigen.

Halverwege de middag nemen we Cosmo mee voor een wandeling bij het Iwo Jima Memorial en Netherlands Carillon.  Althans we denken er met behulp van de GPS zo te komen, maar Rick vertrouwt haar (de stem is vrouwelijk) instructies niet, want wij rijden vlak langs het monument en denken de ingang voorbij te zijn gereden.

Een werkelijk zeer frustrerende serie van verschillende verkeerde afslagen en niet goed luisteren naar de GPS zorgt ervoor dat we onderweg prachtige uitzichten op de stad en o.a. het Airforce Memorial en Pentagon hebben, maar de ingang naar de parkeerplaats van het Iwo Jima Memorial telkens voorbij rijden.  Ik heb Rick zelden zo horen schelden op de wegbewijzering hier, maar eerlijk is eerlijk hij was zelf ook wat eigenwijs.

Eindelijk rijden we dan de parkeerplaats op en parkeren met gemak de auto.  Er komen hier bussen met toeristen, sommigen zelfs onder politiebegeleiding.  We vragen ons af wie er in die bussen zitten.  Die komen echter vooral voor het Iwo Jimo Memorial.  Bij het Nederlandse carillon lopen en zitten vooral mensen uit de buurt zo te zien.

Wij lopen erheen en de tulpenvelden staan er prachtig bij.  Hier heb je ook goed uitzicht over de stad en vooral de Mall.  Ik neem dus de nodige foto's met tulpen met het Lincoln Memorial, Washington Monument (in de steigers) en Capitool in de verte.  Rick heeft het koud, want geen jas aan en een koele wind waait.  Hij blijft dus lekker in de zon wachten met Cosmo.

Vlak naast het Nederlandse Carillon (wij horen het ook spelen, best mooi, maar de stellage waarin de bellen hangen vinden wij niet aantrekkelijk) begint Arlington National Cemetery.  We lopen er even binnen om de graven met de bloeiende dogwoods en kersenbloesems te fotograferen. 

Na nog wat laatste foto's met de tulpen en Rick en Cosmo bij een van de twee leeuwen, die bij het Carillon liggen, zijn we hier klaar.  De rit naar huis verloopt gelukkig een stuk makkelijker dan de heenrit!

Voor het avondeten besluiten we naar Alegria te gaan.  Het is een heel stuk koeler dan gisteren met een graad of 16, maar hee, in Europa is dat terrasjesweer, toch?  Wij vragen dus een tafeltje buiten, met een jasje aan is het goed te doen.  We zijn ook niet de enigen, die buiten zitten.

De eigenaar, Patrick, komt even een praatje maken. Hij kent mij van Anytime Fitness, de sportschool.  Even later zien we onze buren Jeanne en Ross ook aankomen met hun mooie Jeep uit de jaren vijftig.  Zij gaan bij Bazin's, het restaurant naast het onze, eten.  En niet veel komen Mary Ellen en Phil ook om bij Alegria te eten.  Alleen vinden zij het te koud buiten en gaan binnen aan de bar zitten.  Grappig dat zoveel bekenden hier ook komen.

We krijgen zoals bij vrijwel ieder Mexicaans restaurant hier eerst een gratis bakje tortilla chips met twee verschillende salsa's.  Daar probeer ik niet te veel van te eten.  Liever deel ik met Rick het voorafje van drie kleine taco's.  Ik neem degene met gegrilde vis en Rick de andere twee ook met vis en met varkensvlees.  In die paar happen hebben ze het klaargespeeld heel wat smaak te verwerken!

Dat laatste geldt ook voor mijn hoofdgerecht, de gegrilde zwaardvis met groentecouscous.  Het wordt leuk gepresenteerd en smaakt ook fantastisch.  Ook Ricks fajita's zien er goed uit.  De porties zijn ook niet gigantisch wat ik altijd prettig vind.

Thuis doe ik zakken ijs op mijn stijve nek, die goed helpen.  Voor het slapen gaan smeer ik er Mineral Ice op en hopelijk is het dan morgen wat beter.

Zondag

Mijn nek is gelukkig ietsje beter, ik kan tenminste weer zonder al te veel pijn over mijn schouder kijken.  Vanavond nog meer ijs en Mineral Ice, want dat heeft duidelijk geholpen.

Rick haalt ons Starbucks ontbijt, terwijl ik nog wat langer uitslaap.  Het is opeens een heel stuk koeler met temperaturen maar net boven het vriespunt.  Moeder Natuur laat duidelijk blijken dat het nog maar april is.  Gelukkig schijnt er wel een stralende zon.

Ricks nieuwe hobby is de tuin en hij gaat daar weer in werken.  Ik begeef me na een aantal emails over rondleidingen te hebben beantwoord maar weer eens naar Anytime Fitness.  Ik heb weer een heel leuk en spannend boek, dit keer van Camilla Chafer.  Ik kan het nauwelijks wegleggen.

Na de lunch ga ik dan ook in het zonnetje voor het huis zitten lezen.  De buren zijn ook allemaal buiten en ik klets bij met beide naaste buren.  Vooral Wendy rechts van ons heb ik al een tijd niet gesproken en voor we het weten is er een uur voorbij en moet zij zich naar een afspraak haasten. 

Wij hebben het gelukkig heel goed getroffen met al onze buren in de straat en kunnen het met iedereen heel goed vinden.  We lopen de deur misschien niet bij elkaar plat, maar ik weet dat we indien nodig altijd op hun kunnen rekenen.

 
Flapjack op zijn uitkijkpost

Met tegenzin ga ik naar binnen als het tegen vijven te koel wordt om buiten te zitten.  Gisteren hebben we ingredienten voor een barbecue maaltijd ingeslagen.  Zelfs Saskia eet gezellig mee wat een stuk makkelijker is nu ze vegetarisch eet. 

We hebben alle drie iets anders van de barbecue.  Rick een enorme t-bone steak, ik een tonijn "biefstuk" en Saskia een vegetarische burger.  Daarbij roostert Rick voor het eerst wortels en natuurlijk de altijd aanwezige "corn on the cub" (gegrilde maiskolven).  Ik maak ook nog een frisse komkommersalade gemarineerd in azijn en zout en we hebben een zeer smakelijke maaltijd.
 
Ricks biefstuk

Helaas is het te koel om buiten te eten, maar binnen is het ook gezellig.  Na het eten is het tijd voor een nieuwe aflevering van Once Upon Time.   Het wordt een leuke afsluiting van het weekend.

PS.  Cosmo hoest nog steeds wat, maar het wordt iedere dag iets minder, gelukkig

Foto's van gisteren staan hier.

8 reacties:

Margreet zei

Balen weer van je nek . Verder een gezellig weekend lijkt me!

Mary-Ann zei

Vervelend van je nek, wel blij te horen dat ijs en mineral ice goed werkt. Ik heb er hier verschillende mensen over gehoord over mineral ice, en die waren er erg over te spreken. Jouw foto's zijn weer prachtig.The Dutch Carillion vind ik niet mooi, maar jouw manier van foto's maken maakt het mooier (knipoog) Prachtig die flapjack, heel herkenbaar en kat-eigen. Onze poes van 15 vind papieren zakken ook helemaal top. De T-bone steak ziet er prima uit, hoor ik Ivo achter me zeggen hahaha mannen ! Fijn is dat om goede buren te hebben ! Groetjes en nog een fijne avond !

tineke zei

Prachtige foto's van de bloeiende bollen; wij gaan in de hemelvaartweek naar Texel en verwachten in noord holland 'onder de duinen' ook mooie bloeiende bollenvelden te zien.
Wij hebben ook nachtvorst en een erg lange droge periode, met zon , dit weekend ook buiten gegeten
sterkte met je nek vandaag

Marie zei

Hopelijk heeft de pijn in je nek niet je hele weekend 'vergald'-- aan je verhalen te horen en je fotos te zien, heb je een gezellig weekend gehad. Wij hadden sneeuw zaterdag, kun je je dat nu nog voorstellen, halverwege april?! M.b.t. 'buren contact'- zoals de Rijdende Rechter altijd zegt: Je moet nooit beste vrienden van je buren worden. En dat is een waarheid als een koe! Heb je de drama verhalen rond het NL Koningslied ook meegekregen?

Anoniem zei

Lekker weekend hebben jullie alweer gehad, ondanks je nek.
Prachtige bloesem foto's.
Ik hoop dat het lukt met de pepers en de pompoenen. Jullie hebben daar wel het klimaat voor.
Ik heb de pepers en paprika's altijd in de kas.
Pompoenen kunnen bij ons pas half mei buiten omdat er tot die tijd nog kans op nachtvorst is.
Lekker lapje vlles voor Rick.
Fijne week, Bea

naomi zei

Hallo

Balen van je nek soms zo vreemd waar komt het vandaan gelukkig helpt je mineral ice. Ik had donderdag ook veel last van schouders en dan door naar bovenarmen vast door de rugtas alles dagen om in Rome. Alleen was ik erg verbrand in het Forum en dus maar geen ice en hot erop gesmeerd lijkt me niet lekker.

Prachtig de tulpen bij carillon. Wij vonden het ook een lelijk ding vindt het Iowa Jima wel een mooi monument heel indrukwekkend.

Heerlijk BBQ heb ik ook wel zin in. En wat je zegt 16 graden is zeker terrasjes weer. In rome ook alle avonden buiten gegeten heerlijk.

Liefs Naomi

Anja zei

Mooi die tulpen bij carillon, helaas waren ze net uitgebloeid toen wij er een paar jaar geleden waren.
Hopelijk gaat het inmiddels wat beter met je nek.

Petra zei

@Margreet - Ja, ik laat zo'n stijve nek mijn pret niet bederven ;).

@Mary-Ann - Zo te lezen hebben jullie ook een leuke buurt daar. Ja, die enorme steaks, niets voor mij ;)

@Tineke - Die bollenvelden zijn ook zo prachtig. Hopelijk zien jullie ze mooi in bloei.

@Marie - Nee, die nek vergalde mijn weekend niet, daar is meer voor nodig ;). Sneeuw nu nog? Brrr!!! Ja, ik denk ook dat het beter is een leuke relatie maar niet te close met de buren te hebben.

@Bea - Ja, ons klimaat is beter te vergelijken met een stuk zuidelijker in Europa in de zomer. Rick had vorig jaar enorme pepers!

@Naomi - Vervelend de pijnen van de rugzak. Daarom heb ik nu ook een rijdende tas voor op reis. Ik had altijd een zware rugzak en zoveel pijn naderhand, dit is een uitkomst. Het carillon is niet mooi, maar klinkt wel mooi.

@Anja - Dat is de enige tijd van het jaar dat het mooi is daar. Mijn nek is weer iets beter, dank je.