Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, april 09, 2013

Nog een wandeling rond het Tidal Basin

Net lig ik nog lekker te doezelen en dromen en naar het gezang van de vogeltjes buiten te luisteren, als die dromen wreed worden onderbroken door Cosmo's geblaf.  Nadeel van met de ramen open slapen is dat hij ook alle honden in de buurt hoort aanslaan en dan natuurlijk mee moet doen.

Geergerd sluit Rick Cosmo buiten onze kamer en we kunnen nog een paar uur verder doezelen. 
Met dit mooie weer niet te lang, want ik wil alles uit deze dagen met alles in bloei halen.  We kunnen vanochtend zelfs in het zonnetje buiten op het deck ontbijten, het summum van genot na de koude weken!

Omdat ik weer van plan ben heel wat in Washington te gaan lopen, beperk ik mijn cardio bij Anytime Fitness vandaag tot een half uur.  Volgens mij sporten wel meer mensen buiten, want het is er heel rustig.  Al lezend zijn dertig minuten zo voorbij.

Tot mijn verbazing tref ik Rick nog thuis aan.  Hij wacht tot een van zijn apparaten is opgeladen.  Hij heeft een grote presentatie later vanmiddag en wil daar helemaal goed mee voor de dag komen.  Ik doe er meteen mijn voordeel mee en vraag of hij mij onderweg bij de metro kan afzetten.

Na Cosmo een wandeling gegeven te hebben en een snelle douche genomen te hebben ben ik klaar om te gaan en Rick ook.  Bij het metrostation wens ik hem veel succes met zijn presentatie.  De trein staat al klaar en zit vol met toeristen, maar ik vind nog een zitplaats.

Bij Federal Center SW stap ik uit.  Ik heb besloten bij Mitsitam, het cafe in het American Indian Museum, te gaan lunchen.  Het is moeilijk kiezen uit alle lekkere dingen (hoewel de langste rij staat voor de balie met de bisonburger).  Uiteindelijk worden het voor mij de varen en aardappelsalade uit het Noordwesten en de baby octopus ceviche uit Zuid-Amerika.


Na het heel erg lekkere eten loop ik via de Enid A. Haupt tuin naar het Tidal Basin.  Op vrijdag waren we ook in deze tuin en stonden de magnolia's in volle bloei.  Nu ligt het merendeel van hun blaadjes al op de grond!  Zo snel gaat dat dus. 

Toch maak ik er nog een aantal foto's en een ouder echtpaar in keurige kleding vraagt of ik een foto van hen wil maken.  Tuurlijk wil ik dat.  De man biedt aan ook een foto van mij te maken.  Ach, waarom niet, als ik hem niet leuk vind gooi ik hem gewoon weg. 

Mijn camera staat op "continuous shooting".  Als de man zijn vinger op het knopje legt klinkt het als een mitrailleur.  Verschrikt laat hij na zeker acht foto's genomen te hebben het knopje los.  Ik bedwing mijn giechelneiging en bedank de man vriendelijk.

Hoe dichter ik bij het Tidal Basin kom, hoe drukker het wordt.  Dit keer besluit ik er met de klok mee omheen te lopen en begin bij het gedeelte dat ik gisteren oversloeg.  Inderdaad zijn de bloesems nu helemaal uit en de National Park Service heeft vandaag als "piek bloei" dag aangegeven.  Dat is net zo laat als in 2005. Alle voorgaande jaren van de afgelopen tien bloeiden ze eind maart of op zijn laatst 1 april.

Al fotograferend en genietend loop ik rond de grote vijver.  De drukte valt na het lunchuur wel mee. Ieder jaar vergeet ik weer hoe groots en mooi al deze bloemende bomen bij elkaar zijn.  Ik neem er dit keer ook een paar filmpjes van, misschien dat die beter overbrengen hoeveel boompjes er staan en hoe vol bloesems ze zijn.

Tegen vieren loop ik weer terug naar de metro.  Ik sms Saskia of ze me van de metro kan halen en dat kan gelukkig.  Mijn voeten vooral zullen haar dankbaar zijn!

Met computer en al nestel ik me op het deck.  Mijn cardinaaltje komt me toezingen en de hoge bomen naast ons huis hebben opeens een groene waas, dat mooie prille lentegroen.  Het is nota bene 28 graden!  Dat wordt ook vanavond lekker buiten eten.

Helaas is dat wel alleen, want Rick heeft een officieel diner na zijn presentatie.  Niet getreurd, hij heeft me al aangemoedigd sushi voor mezelf te gaan halen en dat hoeft me geen twee keer gezegd te worden.  Bij Yama haal ik mijn favorieten en buiten in het avondzonnetje smaakt het extra lekker.
 
Snickers geniet ook van het lekkere weer

Tot het donker en te koel wordt blijf ik buiten zitten.  In deze tijd van het jaar koelt het nog wel gauw af.  Gelukkig maar want nu hoeven we 's nachts de airconditioner nog niet te gebruiken.

Foto's van vandaag staan hier.

PS: Reacties vind ik erg leuk, wie leest hier mee?

18 reacties:

margreet zei

Wat prachtig! Ruben gaat eind mei naar Washington met school en zal dit dan niet allemaal zo zien, maar ach, hij zal het vast leuk hebben. Ik had wel mee gewild als chaperone, maar helaas..
Hier dus een snow day, ook best wel lekker, zo'n dag dat je helemaal niets hoeft. Liever heb ik natuurlijk zonnige dagen!

tineke zei

bloeiende bomen/struiken en bloembollen zijn zo dankbaar in de tuin, je hoeft er eigenlijk niets aan te doen en elk jaar heb je in deze tijd een schitterende tuin, ik geniet elk jaar het meest van mijn voorjaarstuin.
de japanse mensen passen goed bij de bomen, leuk om te zien dat washingtonners ook lekker genieten onder de bomen en in de zon.

Anoniem zei

Ik lees regelmatig jou blog en geniet van de foto's van de bloesems. Je heb het goed gepland om de bloesems op het hoogte punt te fotograferen. Bij mij staan de bloesems op het programma als we Washington dc bezoeken.

Anoniem zei

Inderdaad, dit was zeker de 'piek-bloei' dag en ook voor mij zo 's morgens vroeg genieten van jouw bloesemfoto's en heerlijk om met deze foto's aan de dag te beginnen. Hier bij ons zal het nog even wachten zijn op de bloesems, maar in het weekend wordt ook bij ons warmer weer voorspeld. Ik kan niet wachten want de winter heeft nu stilaan lang genoeg geduurd.
Petra jouw foto vind ik wél gelukt zo tussen de bloesems.
Geniet nog verder van het mooie weer in Washington en groetjes van Hilde uit B.

Susan Rohloff zei

Whaaaaauw wat een prachtige foto's, zeker een aanleiding om in het voorjaar naar Washington te komen, en dan dat weer, daar kunnen we hier alleen nog maar van dromen. Tot nu toe is het hoer echt nog winterjassenweer brrrr, hopelijk wordt het vanaf komend weekend beter!!

Susan Rohloff zei

Ahum hier dus en niet hoer he ;-)

Petr@ zei

Elk jaar geniet ik weer van je bloesem foto's. Echt prachtig! Wie weet krijg ik ooit de kans ze in het echt te zien.

Heerlijk hoor, die temperaturen bij jullie. Hier een druilerige dag. Wel goed voor de tuin na die droogte en ik zit toch ziek thuis, dus het past wel. Van het weekend wordt het beter, als het goed is.

Marie zei

My favorite time of the year to look at your pictures: ik vind de bloesem zo mooi! Dank je wel dat je de lente een beetje naar me toe brengt! lieve groet uit een overcast, nat en koud Zug!

Sally zei

Grrr ik lees altijd mee maar blijkbaar als ik mobiel een reactie geef komt deze niet aan. Anyway mooie foto's , brengt vanaf je blog echt een lentegevoel over

Anja zei

Prachtig die foto’s van de bloesems. Hier zijn de bomen nog kaal en is het saai grijs buiten, brrrr het heeft me lang genoeg geduurd.

Anoniem zei

Net terug van 4 dagen Valencia, wat een prachtige stad is dat. Het was ook lekker weer, zon 22 graden. Heerlijk genoten van het zonnetje. Dan valt het hier weer hard tegen.
Mooie bloesems hebben we daar helaas niet gezien, wel zaten er nog wat bloemetjes in de sinaasappelbomen. Wat een heerlijke lucht geeft dat!
Fijn om te lezen dat Rick weer is opgeknapt.
Groetjes Anja L.

Lisanne zei

Ik ben dit blog gaan lezen toen ik +/- 15 was en mijn ouders plannen hadden om te emigreren. Destijds was het vooral om te lezen hoe het er in de VS aan toe gaat. Eigenlijk ben ik sindsdien blijven hangen en lees ik dus alweer 8 (!) jaar mee.
's Ochtends bij het ontbijt even rustig wakker worden en ondertussen m'n vaste blogs lezen.
Het is vooral ontspanning en misschien dat ik daarom (bijna) nooit reageer.

Blijf vooral zo doorgaan :-)!

Irene zei

Prachtige foto's!
Heb je blog net ontdekt en probeer iedere avond een paar blogs terug te lezen.
Je schrijft goed, het leest makkelijk!
Hier in Nederland is het nog erg koud en zit alles nog ditk in de knop, geen bloem te zien aan de bomen!
Zelfs de forsythsia niet.

Hester zei

Wat is de kersenbloesem mooi! Het lijkt er op dat de winter hier ook eindelijk vertrokken is! De natuur kan wel wat water gebruiken en dan kan de lente echt los barsten (hoop ik)

Hester

Anoniem zei

Deze tijd is weer genieten van je verslagen rondom de kersenbloesem.
Geweldige foto's.Wat een voorrecht
om daar zo dicht bij te wonen.
(ben stiekem wel jaloers.:)...)

Ik sla nog geen ochtend over zonder je blog te lezen, het zal de manier zijn hoe je het beschrijft.
Moet me dan haasten voor m'n werk
en kom er later op de dag niet op terug om een reactie te plaatsen.
zal proberen om daar wat meer op te gaan letten.

Groetjes Wilma loeffen

naomi zei

Heerlijke dag alweer en prachtige foto's. ik heb ontdekt dat er hier in Den Haag in Clingendael een Japanse tuin en die gaat eind april voor 4 weken open dus heb nu al het plan om daar eens te kijken. Moet ook bloesem zijn dus ben benieuwd.

Vandaag koude mist dag, maar vanaf zaterdag in Rome echt lente bijna zomer weer ruim 24 graden heerlijk. En ik las dat er in april op de Spaanse trappen bakken met bloeiende azalea's staan dus ben benieuwd of ze er zijn. En daar op zoek naar mijn lente foto's. Ben heel benieuwd hoe Rome is, ik denk wel een doolhof qua straten en niet zo duidelijk als SF. Maar heeft ook zijn charme steegjes en straatjes.

Liefs Naomi

Ingrid en Michael zei

Het vogeltjesgezang wekt mij hier ook in de ochtend. Beetje jammer dat ze al zo vroeg beginnen, maar wel een mooi lente geluid.

Wat is het ontzettend genieten van al je prachtige foto's en de filmpjes van de kersenbloesems. Lijkt wel of het ieder jaar weer mooier en indrukwekkender is. Lijkt me ook zo gezellig om er dan te zijn, met alle buzz en drukte die het aantrekt.

Wat heerlijk ook dat de temperatuur weer omhoog is. Hier wachten we zoals je weet met smart op beter weer... dit weekeind hopelijk hoewel hier in Rotterdam de marathon is en die lopers minder blij schijnen te zijn. Lastig goede tijd lopen als het zo warm is! Ach ja, voel me toch egoïstisch want hoop toch nog steeds op de beloofde warmte!

Petra zei

@Margreet - Oh, echt heel jammer dat je niet meekomt! Lijkt me zo leuk je te ontmoeten!

@Tineke - De Washingtonians zijn ook echt een buitenvolk, ze trekken zomers ook massaal naar Great Falls om daar te picknicken e.d.

@Anoniem - Leuk om de bloesems in het vooruitzicht te hebben. Alleen wel moeilijk voorspellen wanneer ze op hun hoogtepunt zijn.

@Hilde - Dank je voor de foto complimenten!

@Susan - Ha ha, dat wist natuurlijk wel maar moest toch even grinniken. En ja, dit is het mooiste seizoen hier.

@Petra - Beterschap! Ik hoop op lekker zon en warmte voor jullie.

@Marie - Graag gedaan, hoor! Hopelijk wordt het bij jullie nu ook snel lente

@Sally - Raar dat mobiele reacties niet blijven staan Deze staat er in ieder geval wel :).

@Anja - Vorige week was het hier nog precies zo en opeens zijn de bomen groen aan het worden.

@Anja - Leuk, Valencia daar ben ik vele jaren geleden ook geweest.

@Lisanne - Wow, 8 jaar! Ik voel me gevleid. Dit jaar schrijf ik alweer tien jaar, zoveel gebeurd in die tijd!

@Irene - Dank je voor het compliment en heel leuk dat je een reactie achterliet.

@Hester - Het is hier wel zo dat het opeens van koud naar heel warm gaat en dan alles opeens gaat bloeien. Niet lekker voor mensen met allergieen. Maar gelukkig hebben wij daar vrijwel geen last van.

@Wilma - Leuk weer van je te horen. We "zien" elkaar ook op Facebook af en toe, natuurlijk.

@Naomi - Je gaat Rome ook super vinden! Alvast veel plezier.

@Ingrid - Dan moeten ze de Marine Corps marathon maar nooit gaan lopen, die is vaak een stuk warmer dan die in Rotterdam!