Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, april 03, 2013

Onverwachts naar een basketbalwedstrijd

Vannacht heb ik gelukkig een heel stuk beter geslapen en goed gemutst, ook al omdat het weer een prachtige zonnige dag is, sta ik op.  Saskia is al vroeg naar school vertrokken en ik tref Rick scheldend op de televisie aan. 

Gisteravond werkte de afstandsbediening niet meer en dat had niets met het apparaat of de batterijen te maken.  Gelukkig lijkt het probleem na een reset van de satelietontvanger opgelost en kan Rick in een beter humeur naar zijn werk vertrekken. 

Met een grote bak koffie en een lekkere Amy's tofu scramble pocket ga ik door de berg post, die gisteren bezorgd is.  Daar zitten zoals altijd allerlei catalogi tussen.  Daarbij zit de Athleta catalogus en daarin zie ik een aantal heel leuke, maar ook praktische topjes voor de heel hete rondleidingen in Washington straks.  Nu nog niet nodig, maar binnenkort ga ik er kijken.

Er zit ook een waarschuwing van de gemeente tussen de stapel dat vanaf vandaag ons water de komende weken een beetje naar chloor kan smaken.  Op veel plekken van de VS doet het dat altijd (en nogal sterk ook), maar bij ons wordt het eens per jaar gedaan om de pijpen goed schoon te maken.  Ik ruik er vanochtend nog niets van.

"Mijn" cardinaaltje zingt weer uit volle borst in een van de bomen naast ons huis.  Die maple boom staat in bloei met die typische rode bloesems en dat maakt het rode vogeltje erin extra mooi.  Natuurlijk moet ik dat weer op de gevoelige plaat vastleggen!

 
Meer cardinalen foto's hier

Na de 100-10 routine hier gedaan te hebben, rijd ik naar de sportschool.  Het uur cardio gaat, al Wordfeudend en lezend, snel voorbij.  Dan is het alweer lunchtijd, want ik blijf langer sporten om verder in mijn boek te lezen.

Op de terugweg haal ik bij Panera mijn favoriete halve sandwich van tonijnsalade op tomaten-basilicumbrood en bij Robeks een beker met boerenkool-, komkommer- en wortelsap.  Heerlijk fris smaakt die en ik bedenk me dat boerenkool op het moment de "vegetable du jour" is.  Opeens kom je het overal tegen.
 
De magnolia bloeit ook al

Zo ook bij Whole Foods waar ze bakjes met boerenkoolchips met smaakjes verkopen.  Die heeft Saskia op het lijstje staan dat ze me mee heeft gegeven en ik vind ze ook erg lekker.  Het zijn rauwe blaadjes, maar ze smelten op de tong. 

Net als ik weer thuis ben belt Rick met een verrassing.  Hij is uitgenodigd voor de Washington Wizards tegen de Chicago Bulls wedstrijd door een Intel zakenrelatie en vroeg of ik ook meemocht.  Dat mag onverwachts, dus gaan we vanavond op zijn sjiek een professionele basketbalwedstrijd kijken.

We nemen ruim de tijd om naar de stad te gaan.  Maar goed ook want het is druk op de weg!  Toch komen we om zes uur aan bij de parkeerplaats waar Rick wil parkeren.  Die is wat duur, maar er is altijd plek.  Het is ook maar een korte wandeling naar het Verizon Center.

Meteen, na een korte veiligheidscontrole, kunnen we de kaartjes ophalen en lopen naar de derde verdieping van dit enorme complex.  De suite is 339 en dat is nog een hele wandeling.  We zijn vroeg en de eerste gasten.  We worden begroet door een van de hoge piefen van Intel, die deze suite heeft geregeld. 

Het is een heel aardige man en hij is er trots op dat er geen hamburgers en hot dogs zijn, maar gezonder eten.  Daar ben ik ook blij mee!  Er is rauwkost met hummus, gekookte groentes, gegrilde kip, allerlei kazen en vers fruit.  Heerlijk!

Het duurt even voor de rest van de genodigden komen. Als eerste komen er nog twee Intel mensen, een man en een vrouw.  Ik ben al blij niet de enige vrouwelijke aanwezige te zijn.  Al gauw blijkt dat wij tweeen de enigen zijn.  Zij verzucht dat ze blij is dat ik er ben, nou dat gevoel is wederzijds, al zijn de mannen heel aardig.

Het wordt een super spannende wedstrijd!  De ene keer staan de Chicago Bulls voor, minuten later de Wizards weer.  Het spant erom tot de laatste minuut, maar de Wizards winnen met vier punten!  Wauw!  Eindelijk (voor het eerst in twee jaar!) ook eens een wedstrijd, die wij live zien, waar ons team wint.
 
Meer wedstrijdfoto's hier

We bedanken onze gastheer en lopen dan terug naar de auto.  De rit naar huis verloopt zonder problemen.  Maar wat een onverwachts leuke avond was dit! 

Nog groot nieuws wat Saskia ons sms-te is dat zij besloten heeft voorlopig eens te proberen vegetarisch te eten en niet meer veganistisch.  Ze vond het toch teveel werk en vooral ook erg duur.  Dat laatste is zeker het geval en vegetarisch is ook gewoon een stuk makkelijker.

Intussen heb ik ook wat meer foto's van Duitsland online gezet.
Hann. Muenden
Marburg an der Lahn

10 reacties:

Unknown zei

Super dat ze vegetarisch wordt! Baskbetall lijkt me altijd al leuk om eens te kijken in het echt!

Marion2 zei

Mooie foto van het kardinaaltje!

Wat zullen jullie blij zijn dat Saskia vegetarisch gaat eten! Dat is echt heel goed te doen (ik ben het al sinds mijn kindertijd) en ook veel smakelijker. Het is ook makkelijker om er gezond bij te blijven.

tineke zei

Interressant om te lezen dat het gloor gebruik in de waterleiding dus plaats afhankelijk is in de vs
Ja vegetarisch is veel makkelijker , kan ze ook veel vis eten; jij eet ook bijna vegetarisch, ik kom ook dicht in de buurt.
Ken je het boek 'In het beloofde land'van sebastian Barry; is een combinatie van Ierland en de VS , met jullie ierse voorouders een leuke combi en heel mooi geschreven

babarage zei

@tineke oef, ik ken de nodige vegetariërs die niet heel erg blij worden als mensen denken dat ze dan vast wel vis eten. Strict genomen eet je als vegetariër geen dieren dus ook geen vissen :).

naomi zei

Hallo

Wat een ongelovelijk leuk uitje naar een basketball wedstrijd. En dan zulke toppers qua ploegen. En eindelijk winst en dan in zo'n suite. Ik heb er 1 gezien in het baseball stadion in SF. Dat zag er mooi uit.

Prachtige foto's en zeker goed nieuws dat Saskia vegetarisch gaat proberen te eten. Betaalde ze haar eten dan zelf of deels. Ze kan nu gelukkig weer meer mee uit eten en vergemakkelijkt het uiteten ook. Zal ook schelen voor Hawaii.

Liefs Naomi

Marie zei

wat een leuke verrassing en een super afsluiter van de dag! heel leuk! heel knap van Saskia dat ze het vegan- dieet zo lang heeft weten vol te houden, dat toont karakter! vegetarisch eten maakt het allemaal toch net iets makkelijker.

Anoniem zei

Wat leuk de wedstrijd zo luxe meemaken. En met lekker eten erbij helemaal top.

Ik vond het ook karakter van Saskia dat ze het vegan zo lang heeft volgehouden. Vegetarisch is wat dat betreft toch gemakkelijker. Ook als ze eens met vriendinnen en vrienden weggaat is vegetarisch goed te doen. En als ze ergens mee eet bij vrienden is het ook veel makkelijker voor haar omdat ze niet altijd nee hoeft te zeggen.

Jullie hebben al weer mooi weer. Hier begint het weer een beetje beter te worden. Maar van mij mag het wel een stuk warmer hoor. Weer leuke Tees aan enzo, kijk er al naar uit.

Groetjes Tine.

Petra zei

@Michiel - is het zeker, gaat lekker snel (net als ijshockey, trouwens)

@Marion - Ja, ik voel me hier zeker beter bij. Zo krijgt ze ook zeker genoeg calcium e.d. binnen

@Tineke - Nee, vis mag niet, dat is ook een dier :). Ik ben inderdaad bijna "pescatarian", maar zou niet zonder vis willen. Ken dat boek niet, ga er eens naar op zoek.

@Babarage - Inderdaad.

@Naomi - Ze schoot het vaak voor, dus had goed door hoeveel het kost.

@Marie - Ik denk dat de moeite die ze in Duitsland had om iets te eten te vinden zeker ook meespeelde.

@Tine - Ik vermoed ook wel wat peer pressure bij die beslissing. HIer ook nog geen korte mouwen weer, maar volgende week ziet er veelbelovend uit.

Suus zei

Hoi,

Ik lees hier al een tijdje mee en las in je blog over Berlijn dat je erg geïnteresseerd bent in de DDR. Ik kan je de films Das Leben der Anderen (Amerikaanse titel: Live of Others), Goodbye Lenin en Sonnenallee erg aanraden. De eerste is zeer ernstig (heeft ook een Oscar gewonnen voor Beste Buitenlandse Film) en die andere twee zijn wat luchtiger. Ik hoop dat je er iets aan hebt :)

Karla zei

Zo, ben even aan het bijlezen na een weekje vakantie :)
Wauw zeg een basketballwedstrijd bijwonen is wel heel super zeg!