Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, mei 16, 2013

Naar Roanoke

De kapotte jurk van Saskia zit me flink dwars, dus het eerste wat ik doe na me aangekleed te hebben  is naar de door verschillende kennissen aangeraden kleermaker in Vienna rijden.  Die man schijnt allerlei schier onmogelijke dingen voor elkaar gekregen te hebben, dus ik hoop dat hij ook een nieuwe rits in een avondjurk kan zetten.

Saskia sms-t dat het internetbedrijf waar ze de jurk heeft gekocht heeft teruggeschreven dat ze er niets meer aan kunnen doen.  Misschien ook wel begrijpelijk.  Iedereen kan tenslotte na de prom op zo'n manier proberen een jurk terug te sturen. 

Gelukkig lijkt de kleermaker niet onder de indruk.  Hij kijkt even naar de jurk, zegt dat het $35 zal kosten en dat hij volgende week zaterdag klaar zal zijn.  Ruim op tijd voor de Prom, hoera!  Dat is een pak van mijn hart!

Zin om terug naar huis te gaan en koffie voor mezelf te maken heb ik niet.  Ik besluit mezelf te trakteren op een koffie van Panera, die ik zo mogelijk nog lekkerder vind dan Starbucks. En tja, dan kan ik de verleiding van power ontbijtsandwich met ham, kaas en ei als ontbijt ook niet weerstaan.  Thuis eet ik alles buiten op het deck op, want het is weer lekker warm weer.

Daarna ga ik de nieuwe elliptical trainer inwijden.  Wat een heerlijk ding is dit!  Ik vind hem nog fijner dan onze vorige.  Deze houdt ook hartslag bij en de helling gaat een stuk hoger.  Intussen lees ik en Christine belt, want zij zijn in ons gebied en we willen voor volgende week afspreken.  De mannen kunnen dinsdagavond, dus dan zullen we elkaar zeker zien.  Hopelijk zullen Christine en ik elkaar nog wat vaker zien dan dat.

Voor ik hem naar de kennel breng geef ik Cosmo nog een goede wandeling.  Het is vochtig warm en men is bij het zwembad bezig het klaar te maken voor de opening volgend week.  Het voelt nu wel echt zomers aan! 

Als we de hoek om een straat inlopen rent er opeens een hele groep chipmunks, ik tel er in ieder geval tien, weg.  Helaas allemaal te snel voor mijn fototoestel, want ik vind dat altijd zulke grappige diertjes!  Volgens mij was dit een "gezin", zoveel zie je er meestal niet bij elkaar.

 
Het enige "wild" dat ik vandaag fotografeerde was dit spinnetje in haar web

Na zijn wandeling doe ik Cosmo in de auto en breng hem naar de kennel.  Daar wordt hij altijd zo liefdevol ontvangen.  Cosmo loopt er ook heel graag binnen waaraan ik kan zien dat hij het hier ook wel prima vindt.  Ik laat hem er altijd met een gerust hart achter.

Thuis zorg ik ervoor dat de katten genoeg eten en drinken hebben tot ons buurmeisje zaterdag voor ze zal komen zorgen.  Ik pak Katja's cadeaus in speciaal graduation pakpapier in en zet ze in de van.  Daarna maak ik mezelf klaar en pak mijn spullen in.

Intussen is Saskia ook terug uit school en pakt in.  Rick is nog onderweg uit Pennsylvania, maar belt dat hij onderweg lunch haalt.  Noodles & Company heeft tijdelijk een nieuw lentegerecht met pasta, pesto, asperge, champignons, feta en meer en ik haal daar een van voor mijn lunch.  Nou, dat ga ik vaker eten!  Zo ontzettend lekker is het!

Als Rick thuiskomt pakken we de van verder in en om kwart over twee vertrekken we richting Roanoke.  Omdat Rick nog steeds last heeft van zijn rug en er net naar Pennsylvania ook weer uren rijden op heeft zitten, bied ik aan te rijden.  Dat gaat zo goed dat we de hele 350 kilometer hierheen niet eens stoppen!

Om kwart voor zes komen we bij de Holiday Inn Express in Roanoke aan.  Dit is ongeveer vijftig kilometer van Blacksburg waar morgen en overmorgen de graduationceremonies zullen plaatsvinden.  De reden voor een hotel zo ver weg is tweevoudig. 

Een, de hotels in en dichtbij Blacksburg verhoogden hun prijzen dit weekend dusdanig dat het onbetaalbaar werd en twee, dit hotel kon nog tot 18 uur vanavond geannuleerd worden.  De meeste anderen vergden of meteen betaling of maanden van tevoren.  Aangezien we pas sinds kort wisten dat alleen Lisa, Ricks zus, erbij zou zijn, is het maar goed dat we de andere drie geboekte kamers nog konden annuleren.

Dit is voor ons de eerste keer dat we, na er vele malen langs gereden te zijn, in de stad Roanoke zelf zijn.  Wel leuk om die nu ook een beetje te leren kennen.  Eerst gaan Saskia en Rick op zoek naar een supermarkt om wat snacks te kopen.

Intussen is Lisa ook gearriveerd en kiezen we een restaurant voor het avondeten.  De keuze valt op Nawab, een Indiaas restaurant in het gezellige centrum van Roanoke.  Het wordt een heel gezellige en lekkere maaltijd.  Lisa en ik nemen hetzelfde garnalengerecht wat erg lekker smaakt. 

Na het eten nemen we nog even een afzakkertje in de hotelkamer en zoeken dan gauw ons bed op.  Morgenvroeg gaan we richting Blacksburg en toch ook weer een grote nieuwe happening in ons leven meemaken: de college graduation van een kind. 
 
Tante en nichtje (lijken zij niet op elkaar?)

17 reacties:

Margreet zei

Geniet er van, morgen!

Gabrielle (otje) zei

Heerlijke lentegerechten laat je weer zien Petra, jammie. En heel veel plezier vandaag en morgen bij alle graduation onderdelen. Wat zullen jullie trots zijn !

Anja zei

Fijn dat de rits in Saskia’s jurk gemaakt kan worden. Veel plezier bij de graduation voor jullie allemaal!

Anoniem zei

Heel veel plezier morgen, wat zullen jullien trots zijn!
Groetjes, Evelyn

Tineke zei

Ja, Katja lijkt inderdaad op haar tante Liza ; leuk dat zij bij de graduation is.
Het wordt een echt speciale dag, kan ik je voorspellen, het is ook zo'n moment waarop we weer eens terug kijkt hoe het leven verlopen is.
Geniet er maar van en ik zal duimen voor mooi weer, is de plechtigheid buiten gepland?

Anoniem zei

Tante en nicht lijken inderdaad op elkaar. Leuk.
Een hele mooie dag toegewenst.
Groet, Bea

Marie zei

Ik wens jullie allemaal een geweldig weekend!

Theo zei

Dat is inderdaad een gedenkwaardige dag, de college-graduation van een kind. Afsluiting van een fase weer.

Vreemd van die jurk, en de non-garantie. Je mag toch aannemen dat een rits vaker dan 1 keer open en dicht kan.

Veel plezier in Blacksburg!

Marion2 zei

Gelukkig dat de jurk gemaakt kan worden! Hij is overigens prachtig.

Krijgt Katja haar bachelor of master? Ik ben benieuwd om over de uitreiking te lezen. Het is tot nog toe wel heel anders dan hier.

Hij is buiten twijfel dat Saskia en haar tante familie zijn. Grappig dat dat zo goed te zien is.

Heel veel plezier vandaag!

jolanda zei

Saskia en haar tante zijn duidelijk familie. Leuk om te zien.

Over die promjurk was ik nog niet uitgeruzied. Als ze hem al gedragen had tijdens haar prom dan kan ik me er iets bij voorstellen. Maar de prom moet nog komen en het is toch niet gek dat een jurk gepast wordt als deze wordt geleverd. En dan mag de rits toch niet gelijk vastlopen.

Ik hoop dat jullie een mooie, gedenkwaardige dag hebben.

Anoniem zei

Had ik in de buurt gewoond ,had ik die rits er gratis voor je in gezet..vind het best veel wat ze er voor vragen..
Wens jullie n mooie dag morgen toe..

Anoniem zei

Vergat mijn naam onder de reactie hierboven te vermelden.

Groetjes Joke

Anoniem zei

Geweldig zo'n groepje chipmunks. Heb ik nog nooit gezien, zoveel bij elkaar. Bij ons komen ze tot in de keuken uit de voerbak van onze overleden hond eten, waar we vogelzaad in doen. Geweldig leuke beestjes.
Veel plezier dit WE. Gr, Encinitas

Petra zei

@Margreet - Het was heel speciaal om mee te maken.

@Gabrielle - Dat zijn we zeker! Dit evenement neemt zelfs twee dagen in beslag. Vandaag was alvast super.

@Anja - Dank je

@Evelyn - Dat zijn we zeker, vooral ook omdat Katja cum laude heeft (boven een 3.4 GPA)

@Tineke - Dat was Saskia met haar tante en ik ben dus niet de enige die de gelijkenis ziet, dank je. Katja had vandaag een super dag en morgen hopelijk nog beter en vandaag was de ceremonie gelukkig droog (daarna veel regen, helaas)

@Bea - Dank je wel, de eerste dag was al heel speciaal!

@Marie - Dank je wel!

@Marion - Dit is Katja's bachelors en voor graduate is er een aparte graduation.

@Jolanda - Dat is wel het nadeel van online kopen. Er is veel minder "good will" om een onmin te verhelpen.

@Joke - Ah, jammer dat je hier niet in de buurt woont. Maar mijn vriendin Serena, die veel naait, zag in een opslag ook dat het moeilijk zou zijn.

@Encinitas - Dit was ook na al die jaren hier dat ik er zoveel bij elkaar zag. Ik vind het ook erg leuke beestjes en heb er iets mee door de Disney cartoons

Nel zei

Via Facebook heb ik al die indrukwekkende filmpjes gezien van gisteren. Wat is het toch een bijzonder iets. Dat kan volgens mij alleen in Amerika. Fijn dat je zus ook is gekomen.

Ik wens jullie een hele mooie plechtige en fijne dag toe.

Hester zei

Gefeliciteerd met Katja's graduation! Een heel goed weekend.
Hester

Petra zei

@Nel - Ja, heel bijzonder, vandaag ook weer

@Hester - Dank je wel