Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, mei 03, 2013

Visjes fotograferen

Omdat ik vanochtend niets in de planning heb staan, besluit ik lekker uit te slapen en dan rustig te ontbijten.  Met mijn gepochteerde eieren en koffie lees ik email en Facebook.  Pas na tienen ga ik Vienna in.

Als eerste haal ik bij Rite Aid mijn schildkliermedicijn, de dokter heeft het recept weer voor een jaar verlengd.  Dan rijd ik naar het postkantoor om een magneetje naar Nederland te sturen.  Vorige keer ging dat gewoon zonder douane verklaring, maar nu moet ik er wel een invullen en doet de beambte moeilijk over het feit dat het een magneet is.  Ik hoop dus maar dat hij goed aan gaat komen!

Zin om te sporten heb ik allerminst en al helemaal niet om gewichten te doen.  Sharon en Tom hadden vandaag geen tijd en ik heb de discipline niet de routine alleen af te werken.  Ik plant mezelf op de ARC trainer, zet die wat zwaarder en zie wel hoe lang ik het vol ga houden.

Gelukkig heb ik weer een leuk boek en heel wat spelletjes Wordfeud af te werken, dus een uur is snel voorbij.  Op weg naar huis haal ik een dunne bagel met ei, kaas, champignons en asperges en eet die thuis op.

Het is alweer zulk schitterend weer en Cosmo heeft wel weer een wandeling verdiend.  Op het moment is het lopen door de buurt alsof je door een botanische tuin loopt met alle bloeiende bomen en struiken, dus ver hoeven we niet te gaan om een mooi stuk te lopen. 


Tegen tweeen komt Rick thuis en rijden we naar Washington.  Rick kwam op de gedachte aquarium fotografie te gaan oefenen.  Hij wil daarvoor eerst bij het National Aquarium in Washington oefenen en morgen naar het grote aquarium in Baltimore.  Ik ga natuurlijk graag mee, want vissen fotograferen is een leuke en moeilijke uitdaging.

Het National Aquarium ligt eigenlijk in de kelder van het Ministerie van Koophandel.  Het is niet groot, maar wel interessant.  We brengen er al fotograferend zo meer dan een uur door!  Ik ben benieuwd of er ook maar een foto gelukt is, want die vissen zwemmen zo snel, ha ha.

Nu we hier toch in de stad zijn willen we er ook blijven eten.  Het is echter pas kwart over vier en ik haal Rick over wat te gaan winkelen.  Ik wil bij White House Gifts een paar cadeautjes om naar Nederland te sturen uitzoeken.  Dat valt nog niet mee, want alles is of te zwaar of te kitsch.  Uiteindelijk kies ik dingen, die ik zelf ook leuk zou vinden om te krijgen.

Voor mezelf ben ik op zoek naar een bedel van Washington DC, die aan mijn Pandora armband past.  Dat heeft deze winkel niet, maar de medewerkster weet een juwelier om de hoek, die Pandora verkoopt.  Na afgerekend te hebben lopen we naar International Jewelers.

Natuurlijk denkt de medewerkster dat wij toeristen zijn en is helemaal verbaasd als dat niet het geval blijkt.  Ze hebben een leuke, originele bedel, ovaal met zwarte vlakken en aan de ene kant de tekst "Washington DC" en de andere kant het Witte Huis erin.  Rick koopt hem heel lief voor me.

Dan lopen we naar de Hamilton waar we een gezellige bar weten.  Dat niet alleen, ze hebben ook een heerlijk sushi menu.  Aan de bar horen we dat het zelfs sushi happy hour is, halve prijs!  Als dat geen teken is dat we het moeten proberen.

We bestellen ieder een biertje, voor mij een Blue Moon, mijn favoriet met een schijfje sinaasappel.  Daarbij nemen we twee sushi rollen, eentje met calamari en allerlei meer lekkers, de ander met zalm en ananas.  Superlekker is het en precies genoeg.

We halen de auto weer op uit het Reagan gebouw en rijden naar Brasserie Beck.  Helaas mag er tussen 16 en 18:30 uur niet langs de weg geparkeerd worden.  We hebben geen keuze en maken gebruik van de valet.

Brasserie Beck heeft een groot terras en we vragen daar een tafeltje.  Helaas staat er wel een koude wind, maar zodra de zon achter de gebouwen verdwijnt doen ze hun verwarmingstorens aan.  Dat maakt het weer heel aangenaam.

Mijn zalm is werkelijk fantastisch bereid en komt met een heel lekker quinoa salade met gegrilde groentes.  Ook geen enorme portie, dus precies goed. Rick heeft de Belgische "carbonnade" wat een gerecht met stoofvlees lijkt te zijn.  Belga Cafe is ons favoriete Belgische restaurant, maar deze komt er qua kwaliteit erg dichtbij!

Zonder verkeersproblemen rijden we na afloop huiswaarts.  Saskia is alweer naar haar werk.  Gelukkig zijn haar cijfers tot nu toe beter dan vorig kwartaal, want ze vindt het daar duidelijk erg leuk, maar school komt natuurlijk eerst. 

Wij kijken lekker tv, Undercover Boss en Kitchen Nightmares en gaan straks op tijd naar bed.  We hebben weer een druk weekend voor de boeg.

2 reacties:

naomi zei

Wat grappig dat Rick wil oefenen in aquarium fotografie. Ik ben benieuwd hoe het gaat. De vissen zie je nog wel, maar die weerspiegeling en tegenlicht.

Ik hoop ook dat de magneet over komt. We wachten af. Wel een leuke winkel waar je kadootjes hebt gekocht. Ik ga maandaag de doos met kabouters op de bus doen. Ben benieuwd hoe je dat vindt.

Fijn weekend.

Liefs Naomi

Petra zei

@Naomi - De vissenfoto's zijn nog best redelijk geworden. Ik zal ze hopelijk vanavond plaatsen.