Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, mei 29, 2013

Zomer!

Althans zo voelt het buiten aan als ik Cosmo uitlaat.  Heerlijk!  Rick heeft mijn koffie al gemaakt en daarmee en een Weight Watcher's Smart Ones kaas en ei muffin ga ik op het deck zitten.  Ik heb nooit zo'n trek in ontbijt en zo'n broodje is weer eens wat anders.

Het is verleidelijk nu maar lekker hier buiten te blijven zitten, maar ik heb met Sharon en Tom afgesproken een workout te doen.  Sharon heeft dit keer een pittige voor vooral benen en schouders.  Sharon moet na drie kwartier weg en ik ga nog een half uur op de ARC trainer doen. 

Saskia had me al gesms-t dat ze wat klasgenootjes mee naar huis nam om aan een projekt voor Engels te werken.  Als ik thuiskom zijn ze inderdaad met zijn vieren hard aan het werk, twee jongens en twee meisjes.  Ze hebben allemaal om de dag het eerste uur (wat veel langer dan een uur duurt) vrij, omdat ze een vak online nemen, in Saskia's geval Duits.

Intussen loopt de temperatuur buiten hard naar de dertig graden toe en opeens vind ik de lentespullen in huis en bij de voordeur niet meer passen.  Die gaan naar zolder en de vrolijke zomer accessoires voor de family room en eethoek komen naar beneden.  Na een kwartiertje ziet het er weer "nieuw" uit met oranje, turquoise en felgroene accenten.


De hangmat die we uit de Outer Banks mee hebben genomen ligt nog in de foyer, dus ik neem hem mee de achtertuin in.  We hebben al een houder ervoor staan en binnen de kortste keren hangt hij.  Het is een vrolijk ding met rood touw en een groen kussen.  Ik ga er nog niet inliggen, want hij staat in de volle zon en dat is te warm. Misschien vanmiddag als de achtertuin in de schaduw ligt.

Met mijn vingers gekruisd dat hij klaar is, rijd ik naar de kleermaker om Saskia's jurk op te halen.  Die begroet me met een grote glimlach en bevestigt dat de jurk gemaakt is.  Een pak van mijn hart, want ergens was ik nog bang dat ze hem toch niet zouden kunnen maken.  Hij ziet er echter weer als nieuw uit en dat voor maar $35.  Deze kleermaker ga ik zeker in gedachten houden en aanbevelen!

Nu ik toch in Vienna ben en mijn maag knort, besluit ik lunch te gaan eten bij Elevation Burger.  Ik bestel hun veggie burger #1 met champignons, jalapenos, tomaat en augurk en balsamische mosterd.  In plaats van een broodje bestel ik het gewikkeld in ijsbergsla. 

De jongen, die mijn bestelling opneemt, hoort "Paige" als ik Petra zeg (en spel).  Hij bemerkt zijn fout wel en vraagt nog eens naar de spelling.  Hij maakt er dan maar Paigeetra van.  Geen wonder dat degene, die mij de burger komt bezorgen dat niet uit kan spreken!  Enfin, alles beter dan Pay Check zullen we maar denken.

De burger smaakt weer bijzonder lekker.  Naast Elevation Burger ligt The Fresh Market waar ze de overheerlijke Belgische chocolade chips hebben.  Kennelijk vonden Saskia en haar vriendinnen die dit weekend ook erg lekker, want mijn voorraad was verdwenen.  Ik neem twee dozen pure chocolade chips mee.

Deze gourmet supermarkt heeft allerlei interessante produkten en net weer wat anders dan Whole Foods.  Ik koop er ook wat lekkere crackers, waaronder Siljans.  De caissiere vraagt wat ik daarin doe.  Soms wat cottage cheese of yoghurt, maar meestal eet ik de bakjes gewoon als cracker.  Ik vind ze heel erg lekker.

Binnen is ons huis nu lekker zomers, maar buiten hangen nog de Paaseieren aan de deur en waaien de lentevlaggetjes nog vrolijk.   Ik besluit bij Michaels te gaan kijken wat ze hebben.  We hebben uit North Carolina al strandachtige vlaggen meegenomen, dus ik moet nog wat voor de voordeuren vinden.

Eigenlijk had ik graag iets zelf gemaakt.  Een paar jaar geleden vond ik een blankhouten anker en reddingsband en versierde die met zomerse tafereeltjes.  Helaas heeft de zon die helemaal verbleekt en niet meer te redden.  Michaels verkoopt die houten ankers e.d. niet meer en verder zie ik ook niets echt zomers om mee te werken.

In de schappen met kant en klare leuke zomerse dingen slaag ik wel.  Ze hebben twee verschillende kleuren teenslipper versieringen.  Eentje zegt "Welcome" en de ander "Life's a Beach".   Precies wat ik zoek! 

Verder zie ik ook een leuke Summer (de M's zijn ook slippers) versiering voor binnen.  Bovendien hebben ze een heel mooie, geborduurde Amerikaanse vlag.  De onze is helemaal aan vervanging toe.  Nog een nieuwe vlaggestok voor op het deck en ik ga tevreden huiswaarts.  Ik had gedacht voor die stok nog naar een andere winkel te moeten.

Thuis hang ik de versieringen aan de deuren en de uit North Carolina meegebrachte vlaggetjes.  Dan  gebruik ik een mes om de Amerikaanse vlag aan de stok te krijgen.  Mijn nagels wil ik daarmee niet in gevaar brengen.  Als laatste zet ik de windmolen van de Hatteras Island vuurtoren in elkaar.  Alles bij elkaar ziet het er lekker zomers en strandachtig uit!

Als vlag voor op het deck hebben we een "It's 5 O'clock Somewhere" vlag mee.  Die past mooi aan de nieuwe stok en nu ziet alles er zomers uit.  Ik bedenk me dat nu de perfecte tijd is om de hangmat uit te proberen, maar ben daarin niet de enige.  Tot mijn verrassing ligt Saskia er al in, hij is helemaal goedgekeurd volgens haar.

Vanavond is er weer een speciale avond voor Stein Club leden bij Gordon Biersch in Tysons Corner.  Het Sommer Brau bier wordt geintroduceerd en daarmee komt ook lekker gratis eten.  Rick is dol op hun bier, maar ik houd het bij een wijntje. 

Ook het gratis eten is mij veel te zwaar, alles is gefrituurd.  Ik ben dus geen "cheap date" voor Rick en bestel de ahi tonijn met een salade van quinoa en boerenkool (zie, daar is die weer).  Wat een goede keuze is dat!  Licht en smakelijk en precies genoeg.

Na het eten lopen we nog even naar de Barnes and Noble tegenover het restaurant.  Daar kiezen we tussen de drie grote reisboeken, Fodor's, Frommer's en Lonely Planet boeken voor de drie eilanden in Hawaii die we volgende maand gaan bezoeken.  De keuze valt op Lonely Planet voor alle drie.  Dit weekend willen we echt gaan werken aan de dingen, die we willen doen en eventueel reserveren.

Op onze oprit staan de auto's van Saskia's vrienden en zij zijn t-shirts aan het batikken (ik moest even denken wat tie dye in het Nederlands is, hopelijk is dit goed).  Grappig is dat de vrienden allemaal jongens zijn, waaronder Lawrence, het vriendje.  Het is een leuke jongen en eergisteren waren ze vijf maanden samen.

Het is nog steeds 27 graden buiten na zonsondergang. Ik wil echter Master Chef kijken.  De komende dagen zal het weer zo warm worden en ik hoop dan wel van de hangmat of zelfs het zwembad gebruik te gaan maken!

De rest van de Outer Banks foto's, waaronder de dolfijnen, staan hier.

6 reacties:

Anoniem zei

Van zo'n zomerse temperaturen zoals bij jullie kunnen wij hier alleen maar dromen. Hier bij ons is er geen lente geweest en er wordt bovenop nog een slechte zomer voorspeld. 't Is te hopen dat de voorspellingen niet bewaarheid zullen worden.
Leuke foto's.
Groeten van Hilde uit B.

Anoniem zei

Wat ziet het er gezellig uit bij jullie. Leuk ook die vlag op het deck.
Je hebt het goed hoor, het is batikken, grappig hoe dingen steeds weer terug komen.
Dat je naam zo moeilijk is, ze maken er steeds iets anders van.
Groetjes Anja L.

Anoniem zei

Wat hebben jullie een super weekend gehad in the Outer Banks.... voor mij een complete trip down memory lane, ben er 2x geweest en vind the Outer Banks superleuk, heerlijk sfeertje....ik kan helaas de foto's op facebook via de links niet openen....

Mijn weekend bij de Grand Prix in Monaco was ook niet slecht ;-)

Groetjes, Evelyn

Anja zei

Heerlijk die temperaturen bij jullie en met al die zomerse accessoires ziet het er vrolijk uit. Hier is het gelukkig droog vandaag en dat is al heel wat.

Ingrid en Michael zei

Ontzettend leuke zomerversieringen, maken helemaal blij qua kleurtjes, vormen en teksten!
Enne, aparte combinatie hoor, tonijn met quinoa en boerenkool. Wel lekker gezond! Wijntje erbij...niet verkeerd!
Batikken maar ook tie dye gebruiken we hier in NL.
En verder....: erg jaloers op de zon en de warmte.... waar blijft t hier nou toch...zo aan toe!

Petra zei

@Hilde - Dat hoop ik ook niet voor jullie! Ik voel me met dit weer in ieder geval een heel stuk beter dus zou niet meer in zo'n klimaat als NL/BE willen wonen.

@Anja - En dan te bedenken dat ik eerst mijn echte voornaam wilde gaan gebruiken toen ik hierheen verhuisde. Petra bleek hier echter veel exotischer te zijn.

@Evelyn - Wow, de Grand Prix! Vreemd is dat toch met die Facebook link, hij zou voor iedereen zichtbaar moeten zijn.

@Anja - Hopelijk blijft de regen nu dan een tijdje weg bij jullie.

@Ingrid - Dat maal is mijn nieuwe favoriet bij GB! Ik zal wat warmte de plas over sturen