Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, mei 01, 2013

Zonovergoten woensdag

En toen was het opeens alweer mei!  De maand dat ons zwembad open zal gaan, heerlijk.  Ik word wakker van het gezang van ons cardinaaltje en zie dat de zonnestralen onze kamer binnenstromen.  Weg is de miezerregen van de afgelopen twee dagen en de natuur ziet er letterlijk schoongewassen uit.

 
Het water zit er al in!

Na snel een yoghurtje naar binnen gelepeld te hebben, haast ik me naar de sportschool.  Daar warm ik vast op en als Sharon en Tom aankomen doen we een half uur gewichtenroutine.  Voor mijn cardio doe ik er nog een half uur op de ARC trainer na en dan lonkt dat prachtige weer buiten toch wel erg!

Cosmo staat natuurlijk meteen klaar als ik het woord "wandelen" uit.  We lopen door de prachtig bloeiende buurt.  De azalea's hier zijn werkelijk onvoorstelbaar mooi.  Enorme struiken vol bloemen, een en al kleur is het. 

Die mooie kleuren maken dat ik een portrettenserie van Cosmo wil maken met de azalea's op de achtergrond.  Nou, daar is meneer het helemaal niet mee eens.  Vooral niet als hij een hond in de tuin hoort.  Toch lukt het me tenminste een goede foto te nemen, nog wel op het moment dat hij opzij kijkt naar waar die hond is.

De tijd schrijdt ras voort en gauw maak ik me klaar om naar de mall te vertrekken.  Daar heb ik voor de lunch bij Seasons 52 afgesproken met Lea Ann.  Het is alweer een tijdje geleden dat we elkaar troffen, dus er is heel wat bij te kletsen.  Ook heeft Lea Ann een paar boeken over Hawaii te leen voor mij.

We delen eerst een flatbread (ieder zichzelf respecterend restaurant heeft tegenwoordig flatbreads op hun menu staan!) met artisjokken, feta en olijven.  Erg lekker!  Ik bestel verder sushi met tonijn en advocado en Lea Ann de gegrilde vistaco's.  Het smaakt allemaal prima.

De tijd vliegt en ik heb om half drie een kappersafspraak.  Tijd om de grijze uitgroei weer te laten bedekken.  Mona is altijd vooral geinteresseerd in "Kyle" (hoe vaak ik ook Kai zeg) omdat haar zoon naar dezelfde universiteit ging als Kai.  Haar zoon heeft net een heel lange reis door Europa gemaakt. 

Zo praten we over koetjes en kalfjes, want ik ben bij Mona toch om de een of andere reden altijd op mijn hoede.  Ze is een heel goede kapster, maar of ik haar als persoon ook mag, daar ben ik nog niet over uit. 

Met een keurig gekapt hoofd rijd ik een uur of twee later weer huiswaarts.  Gauw doe ik mijn yogakleding aan en vertrek dan weer naar Anytime Fitness.  Mary Beth wacht ons al op voor weer een intensief uur yoga.  Het vergt altijd weer wat zelf discipline om hier te komen, maar ik ben altijd blij gegaan te zijn.

Vanavond bestellen Rick en ik makkelijk Zpizza.  Voor mij dit keer de rustica (kleine flatbread, daar heb je het weer, pizza) met gorgonzola en peer.  Wat een superlekkere combinatie is dat toch! 

Dan is het lekker bankhangen met o.a. The Middle en Modern Family.  Ik ga proberen vroeg naar bed te gaan zodat ik morgen weer helemaal op en top kan rondleiden.  Er wordt weer prachtig weer verwacht, gelukkig.

3 reacties:

Anoniem zei

Wat een prachtige kleurenpracht die azalea's.
En het zwembad open, heerlijk eindelijk is het daar he!
Veel plezier bij je rondleiding.
Groet, Bea

Petra zei

@Bea - Jee, dank je voor de enige reactie vandaag :). We moeten nog even tot het einde van de maand op het zwembad wachten, maar het komt dichterbij.

Marie zei

Heerlijk he, deze tijd van het jaar! Alles ontwaakt, mijzelf incluis! Mooie foto van Cosmo met de rode struik achter hem!