Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, augustus 05, 2013

Het is weer maandag

Voorlopig zijn de personal training sessies met Sharon verzet naar dinsdagochtend.  Ik ben daar niet heel blij mee, want op maandagen vind ik het moeilijk op gang te komen en zo'n stok achter de deur is dan juist altijd erg fijn. 

Vandaag ben ik echter wel blij dat ik niet op een bepaalde tijd op hoef te staan.  Kennelijk was het weekend toch vermoeiender, dan ik dacht.  Rick staat ook een stuk later dan gewoonlijk op en vertrekt pas na negenen naar zijn werk.  Niet veel later verlaat ik mijn lekkere bed dan ook maar eens.

Deze zomer lijkt een stuk koeler te zijn hier, dan gewoonlijk.  Ja, het wordt overdag nog tegen de dertig graden, maar vannacht was het maar dertien graden!  Ongehoord voor deze "dog days" van augustus (heeft te maken met Sirius, de hondenster, niet met hondenweer), die gewoonlijk heet en vochtig zijn.

Natuurlijk klaag ik absoluut niet, want het is ontzettend lekker weer om buiten op het deck te ontbijten.  Ik maak een paar gepocheerde eieren in de magnetron en Rick heeft de koffie al gezet.  Het is hier zo lekker, de verleiding om mijn Kindle te pakken en lekker in het zonnetje te gaan lezen is groot!

Maar ja, er moet natuurlijk ook gesport worden.  Ik neem die Kindle en mijn telefoon, voor Wordfeud, dus mee naar boven.  Daar stel ik de elliptical in op een uur interval.  Jammer, dat ik het ding niet naar buiten kan slepen, maar het is niet anders.

Iets meer dan een uur later ben ik klaar en zijn Kai en Saskia ook weer in het land der levenden.  Het doet me genoegen Saskia eindelijk serieus aan haar Duits te zien werken.  Kai helpt haar daar af en toe bij.  Ze heeft natuurlijk de expert precies hier!

Kennelijk heeft het gesprek met Rick gisteren geholpen.  Ik ben toch ook altijd te emotioneel betrokken, ik besluit het voortaan aan Rick over te laten (met mijn meningen naar hem toe).  Hopelijk is het nog niet te laat en lukt het meer dan anderhalf jaar Duits in een schooljaar af te maken.

Voor mijn lunch ga ik naar de Starbucks naast de nagelstudio.  Zij hebben een lekkere "proteine" doos met fruit, ei, kaas en een meergranen broodje met pindakaas.  Ik eet het allemaal buiten op hun terrasje op.

Dan is het tijd voor mijn nagelafspraak.  Vandaag heb ik die met Phuong.  Toen ik hem gisteren maakte moesten Katja en Rick, die ook in de auto zaten, erg lachen.  Eerst vroeg ik om Thu, die niet werkt op maandag, dan om T., ook niet daar op maandag en uiteindelijk voor Phuong.

Tja, alle dames hier zijn Vietnamees.  Alleen "Tracy" heeft een Amerikaanse naam aangenomen en haar kan ik niet uitstaan.  Ik vind het ook juist goed als ze gewoon stug hun eigen namen behouden.  Jammer dan als mensen ze niet kunnen uitspreken.

Phuong spreekt goed Engels en we kletsen gezellig terwijl zij mijn tenen en vingers een lavendel kleur geeft.  Het duurt even voor we de juiste kleur daarvan voor mijn tenen vinden.  We hebben net besloten dat een mix van twee andere kleuren er dichtbij komt, als Phuong triomfantelijk met het juiste flesje komt.

Met k(l)eurige nagels sta ik na een uurtje weer buiten.  Ik besluit even langs de Whole Foods te rijden om te kijken of ze de goedkope rose nog hebben.  Helaas is dat niet het geval, enkel rode en witte wijn voor dat merk.  Echt jammer dat rose nog steeds niet zo populair is hier, al komt het er wel steeds meer in.

Thuis lijn ik Cosmo aan voor een flinke wandeling door de buurt.  Liever zou ik ergens de natuur ingaan, maar de tijd ontbreekt.  Veel mensen in de buurt hebben ook prachtige tuinen met mooie bloemen, die fotogeniek zijn.  Daar maak ik gebruik van voor mijn foto's van vandaag.

Eigenlijk had ik in gedachten naar het zwembad te gaan vanmiddag.  Maar, geloof het of niet, het is maar 28 graden met een windje en te koel voor mij om te zwemmen, zeker na de relatief koude nacht. Het water zal dan te koud zijn voor mij.  De hangmat ziet er veel uitnodigender uit.
Hornsby, het cement varken in onze buurt, vindt het zwembad wel lekker

Daarin ga ik met een groot glas ijswater liggen lezen.  Het is altijd zo ontspannend.  Vlinders vliegen over en in de bomen hoor ik eekhoorntjes en vogels.  In de zomer lig ik hier ook helemaal prive.  Niemand, die me kan zien.  Het is zo ontspannend!

Voor ik het weet is het na zessen.  Rick komt thuis met eten van Plaka Grill.  Ik vind hun linzensoep ontzettend lekker.  En de druivenbladeren gevuld met gehakt en rijst zijn ook heerlijk.  De mannen hebben gyro's en we eten buiten op het deck. 

De muggen weten mij echter altijd weer te vinden, dus ik vlucht na het eten naar binnen.  De finale van de Bachelorette is vanavond. Saskia is naar haar werk en de mannen zijn hier niet in geinteresseerd en gaan beneden X-Box spelen.  Ook eens goed voor Rick en Kai om wat tijd met elkaar te besteden.  Kai is hier ook nog maar een paar weken voor hij terug naar college gaat.

7 reacties:

Cisca zei

Lekker he, die koele nachten. Ik heb ook het idee dat dat normaal nooit zo is in augustus...

Anoniem zei

Ik moest altijd lachen als jij schreef dat het met 27 graden koel aanvoelt. Maar na een paar dagen met 30 graden en daarna weer wat koeler weer begrijp ik wat je bedoelt.
De eigenaren van Hornsby hebben wel humor hoor. Geweldig wat ze allemaal met dat varken doen.
Groetjes Anja L.

Marie zei

Prachtige bloemenfoto's weer! Mooi zeg, dat die in deze tijd van het jaar nog zo mooi van kleur zijn. M.b.t. jouw vraag over de boeken van Lee Child. Laat ik het zo zeggen: het is geen hoogstaande literatuur, maar het leest makkelijk weg. En ik hou wel van het genre, dus het zijn voor mij prima boeken om aan het strand, in de hangmat, of lekker buiten op mijn terras te lezen. Je legt het boek makkelijk weg, maar je pakt het ook weer heel makkelijk op. Persoonlijk vind ik de boeken van Elizabeth George (ook het genre 'crime') de best van alle crime-writers. Ik zit met smacht op haar nieuwste boek te wachten, komt binnenkort uit.

Ingrid en Michael zei

Wat een mooie foto's weer!! Jouw oog voor detail is echt heel groot hoort! Heb de laatste tijd wat weinig tijd om te lezen of te reageren.. Niet persoonlijks, gewoon veel te druk met oa werken. denk wel vaak aan je.
Mij valt in "bij jullie in de USA ;-)" altijd op dat zoveel supermarkten locale wijnen verkopen. Is dat bij jou niet zo? Mss omdat de wijngaarden toch net ietsje te ver weg zijn daarvoor?
Heerlijk zo doezelen in de hangmat. Niet vergeten hè, af en toe je rust nemen. Gaat allemaal om balans houden...

Ineke zei

En bij ons beginnen de nachten ook wat koeler te worden, heerlijk!
Wat staat Hornsby er weer ontzettend leuk bij.

naomi zei

Hallo

Wat een heerlijke dag relaxen in de hangmat is bijna vakantie Ik geniet hier van het iets koelere maar jammer genoeg kan je dan niet zo lang buiten zitten. Ach een mens heeft altijd wat.

Mooie foto's en wat is hornsby weer leuk. Hoe verzinnen die mensen het. Dat varken heeft een helekast met thema kleding haha. Heb jij de mensen van hem wel eens gesproken om te vragen hoe ze op het idee zijn gekomen.

Gelukkig dat Rick zijn goede invloed heeft gebruikt voor saskia en haar duitse les. Nog bedankt voor je uitgebreidde antwoord gister over de scholen van Katja.

Liefs Naomi

Liefs Na

Petra zei

@Cisca - Nee, dit is wel een heel koele augustus tot nu toe!

@Anja - Inderdaad, erg leuk hoe ze dat varken telkens versieren

@Marie - Als ik klaar ben met de David Baldacci's zal ik Elizabeth George eens proberen.

@Ingrid - Ja, hoor, plaatselijke wijnen te over hier, maar die zijn meestal een stuk duurder

@Ineke - 's Nachts is dat koele inderdaad erg fijn

@Naomi - Dat varken is weleens in de krant geweest. Het is begonnen als een grap van een broer, die dit varken 's nachts in hun tuin zette. In plaats van het weg te halen besloten ze er iets leuks van te maken.