Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, augustus 26, 2013

Luie zomerdag

Dat leuke weekend?  Het is alweer voorbij realiseer ik me bij het openen van mijn ogen.  Gelukkig is de zon er nog wel.  Rick gaat naar zijn werk en ik prop gauw een cereal reep naar binnen als ontbijt en drink een kop koffie.

Saskia is ook al verdwenen, maar heeft gelukkig een briefje achtergelaten dat ze met Kaylee aan het hardlopen is.  Ik ga zelf ook op weg om te sporten en Sharon wacht me al op voor een intens uur gewichten.  Dat gaat dan ook snel voorbij en daarna doe ik 25 minuten cardio, want om elf uur wil ik klaar zijn.

Tegelijk met Saskia kom ik thuis.  Die duikt meteen haar bed in en Katja ligt kennelijk ook nog op een oor.  Ik ga douchen en als ik daarmee klaar ben hoor ik Katja ook onder de douche.  We zullen nog samen gaan lunchen voor zij weer terug naar zuidwest Virginia gaat. 

Als lunchplek heeft Katja Le Pain Quotidien uitgekozen.  We nemen plaats op hun terrasje en bestellen beiden de watermeloen "cooler" als drankje en de zalm tartine.  Die cooler is werkelijk heerlijk en die tartine een van mijn favoriete dingen op hun menu.

Zalm tartine

Intussen kletsen we natuurlijk ook gezellig en zegt Katja geen zin te hebben terug te gaan.  Het is een beetje een moeilijke dag voor haar vandaag, want de klassen zijn weer begonnen bij haar geliefde Virginia Tech en voor het eerst in vijf jaar maakt zij daar geen deel van. 

Ook heeft ze het wat moeilijk in Roanoke, omdat ze er maar zo weinig mensen kent.  Van degenen, die ze kent, heeft er een een zwaar alcoholprobleem.  Hij belde haar zelfs vannacht nog op, dronken.  Katja heeft zo'n goed hart en Rick en ik maken ons een beetje zorgen dat hij daar maar graag gebruik van maakt.  Gelukkig mag hij op het moment niet autorijden voor drie jaar, ik houd mijn hart vast voor daarna en Katja ook.

Enfin, het wordt een gezellige lunch met mijn oudste, die intussen ook vraagt of we naar New Balance en Target kunnen voor wat dingen, die zij nodig heeft.  Bij de eerste vindt Katja niets, maar ik wel een nieuwe waterfles voor de sportschool.  Mijn oude lekt opeens en deze is ook veel fijner.

Bij Target daarentegen slaat Katja haar slag.  Wat boekenkastjes voor haar kamer, dumbbells, omdat zij wil trainen voor de test om bij de brandweer te mogen, toiletspullen en boodschappen.  Ik haal de van maar na afloop, want dat kunnen wij er niet allemaal heen dragen en de wieltjes van de Target wagentjes werken niet buiten het gebouw.

Thuis laad ik de spullen in Katja's auto, terwijl zij Zorro probeert te vangen.  Dat valt absoluut niet mee en ik kom er toch ook aan te pas.  Hij verstopt zich onder ons bed en met een stok krijgen we er hem onderuit, maar dan rent hij heel hard door het huis om zich vervolgens (we zijn stom genoeg vergeten de deur dicht te doen) weer onder ons bed te verstoppen.  Eindelijk, na bijna een half uur, hebben we Zorro te pakken!

Om kwart voor drie neem ik weer afscheid van Katja.  Geen idee, wanneer we elkaar weer zien, maar ik heb de filosofie "have van, will travel" aangenomen.  Als het me te lang duurt ga ik wel naar haar toe.  Gelukkig heb ik Saskia nog thuis, hoewel ik niet denk dat die van hetzelfde sentiment is, getuige haar korte antwoorden. 

Het is heerlijk weer en ik doe ijswater in mijn nieuwe fles en ga buiten zitten.  De hangmat roept mijn naam en Cosmo vindt het maar wat gezellig dat ik in "zijn" tuin kom liggen.  Ik bel mijn zus, die dit weekend terugkwam van een leuke vakantie in Nederland, en we kletsen gezellig bij.  Hopelijk gaat het me lukken voor het einde van het jaar daar nog eens heen te gaan, ik mis ze erg!
Luie zomerdagen gaan te snel voorbij!

Rick komt thuis en we bestellen kabobs van Friends.  Helaas hebben de muggen mij intussen naar binnen gejaagd.  Hoe die door stof heen kunnen bijten is mij een raadsel!  We eten dus maar binnen, al is het buiten heerlijk. 

Rick moet vanavond naar Annapolis voor een overnachting voor zijn werk.  Hij blijft tot een uur of half negen mij gezelschap houden en lekker ontspannen en heeft dan geen zin in de rit daarheen, maar gaat toch op weg. 
Arme Rick moet nog wel op weg, gelukkig gaat het zonder verkeer snel

Saskia werkt vanavond voor het laatst bij Zinga (althans dat hopen wij) en ik wacht tot zij thuiskomt voor ik naar bed ga.  Nog maar een week zomervakantie nu en het is een rare gedachte dat dit het laatste jaar is dat dat wat uitmaakt.

8 reacties:

Sally zei

wat een heerlijke relaxte foto's vanuit die hangmat en je man op de bank met de dieren eromheen gedrappeerd.
Fijn dat je Katja even gezien en gesproken hebt.
Die korte antwoorden van S. herken ik wel. Hier hebben ze ook een vocabulaire van 1 lettergreep haha

jolanda zei

Leuk, dat Katja even langs kwam. Het is voor haar nu een duidelijke omschakeling van het schoolleven naar het echte leven. Als ze een baan heeft, zal het haar beter bevallen. Ze leert dan weer mensen kennen en zit in een ritme. Maar wat wil ze bij de brandweer?

En die korte antwoorden van Saskia wil niet zeggen dat het haar niets doet. Misschien juist het tegendeel. Juist door de 2 goede voorbeelden, beseft ze wat haar te wachten staat qua college en ze wil niet onder doen, maar wellicht is ze bang het niet zo goed te kunnen waardoor ze min of meer vastloopt in haar schoolwerk, wat frustrend is. Een soort van self fulflling profecy. Heeft ze ontslag genomen bij de ijssalon?

Anoniem zei

Wat fijn dat Katja even thuis was. En ja het schoolleven is heel anders dan het "echte" leven. Dat zal wel wennen zijn. Had ze de baan nog gekregen van laatst, of vraag ik nu iets waar al antwoord op is geweest? 😁
Niet fijn dat Rick nog weg moest. Mijn man hoeft nooit weg voor zaken dus ik weet niet wat het is. Lijkt me niet leuk als het steeds voor lange tijd is.
Waarom werken de wieltjes van de Target karretjes niet buiten de winkel? Worden ze dan via electronische signalen geblokkeerd ofzo? En hoe breng je je kar vol met spulletjes dan naar de auto? Hier kosten de karretjes gewoon geld, dwz onderpand. Als je ze niet terug brengt geld kwijt! 😄
Hier hebben we gelukkig ook nog mooi weer, net als bij jullie, maar ik zou het allemaal ook wel wat warmer willen. We hebben er heel even van kunnen genieten, ikke dan, want de meesten zeuren dan dat het zo warm is! Ik zeg dan joh niet zeuren, het is heerlijk 31 graden voor je het weet is het weer koud. Nu genieten. En ja ik heb ook gewoon moeten werken en daar was het nog warmer omdat ik boven werk. Haha.
Nou, fijne dag nog.
Groetjes, Tine.

Anoniem zei

Fijn dat Katja er was, en wat moeilijk voor haar en voor jullie.
Maar ja, ze moet haar eigen weg vinden, ook al wil je als ouder zo graag dat je kind het leuk heeft.
Fijne week, Bea

Anoniem zei

Na een heel leve van de structuur van het schoolleven is het moeilijk om weer een nieuw leven op te bouwen, maar dat lukt uiteindelijk ook wel. Iedereen moet daardoor. Ik zag dat ook bij mijn oudste 2, en vooral bij de oudste. Het is het echte volwassene leven en dat kan wel eens tegenvallen.
Ik hoop trouwens dat mijn oudste ooit weer dichterbij woont, we zullen hem pas in december weer even zien!
Annemiek

Anja zei

Wat fijn om Katja weer even thuis te hebben. Ze zal haar weg wel vinden al heeft ze het nu even moeilijk.
Ohh, die muggen, ik zat na een week helemaal onder de muggenbulten :-(

naomi zei

Wat leuk dat Katja even thuis kwam ja ze moet echt een nieuw leven op bouwen is heel moeilijk. Fijn dat ze even naar huis kon en heeft ze het fotoboek gezien? Vondt ze ook vast leuk. Gezellig samen geluncht en daarna even shoppen. Auro vol terug.

Gekke Zorro door zo dwars te doen. Arme rick zo laat nog op reis. Ook ik geniet nog heerlijk van het zomerse weer, lekker weekje vrij en morgen een trouwerij.

Liefs Naomi

Petra zei

@Sally - Ja, echt tienergedrag, maar Kai was nooit zo en na zes jaar ben ik het een beetje vergeten van Katja, LOL.

@Jolanda - Katja wil dus bij de brandweer, verdient goed. Ik hoop het maar niet, want is ook nog eens een stuk gevaarlijker. Ja, die self fulfilling prophecy dat is dus ook waar Rick en ik ons zorgen om maken. We proberen Saskia dus zoveel mogelijk te motiveren en vergelijken nooit met haar zus of broer. Inderdaad is ze weg bij de ijssalon. Wij hopen dat ze geen nieuw baantje neemt, want ze heeft een zwaar schema komend jaar.

@Tine - Katja moet nog horen of ze die baan heeft, ze heeft goede hoop. Je kunt dus met die karretjes wel de garage in, maar niet het gebouw uit, kennelijk.

@Bea - Inderdaad, maar ik maak me om Katja niet zoveel zorgen, die redt zich wel. Hoewel die dronken jongen, waar ze zich over wil verfermen telkens, ons wel zorgen baart.

@Annemiek - Kan ik me helemaal voorstellen. Dat vind ik toch wel een nadeel hier dat de afstanden zo enorm zijn, aan de andere kant is het in NL ook niet gegarandeerd dat ze dichtbij blijven wonen.

@Anja - Het is hier echt zaak Off! op te spuiten en zelfs dat werkt nog niet afdoende bij mij.

@Naomi - Ja, iedereen, die dat boek heeft gezien is er helemaal van onder de indruk! Veel plezier met de trouwerij.