Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, augustus 30, 2013

Start van het laatste (onofficiele) zomerweekend

De zon schijnt gezellig door de lamellen en dat maakt het opstaan zoveel makkelijker!  Het is ook heerlijk op het deck en Rick heeft mijn koffie al gezet, al is hij vroeg naar zijn werk vertrokken.  Saskia en ik eten samen ontbijt wat ook niet vaak voorkomt.  We delen een banaan en ik smul van mijn Chobani yoghurt met stukjes chocola.

Op het sportprogramma staat een uur interval op de elliptical.  Ik zit weer helemaal in mijn Edie Claire boek, goede schrijfster en op Amazon zijn haar Kindle boeken gratis of maar 99 cent.  Waarom zo goedkoop snap ik niet, want ze krijgt heel veel goede reviews, maar ik klaag natuurlijk niet.

Hij is moe van vlinders jagen, gelukkig lukte dat vandaag niet

Na het uur heb ik het boek nog net niet uit en ik lees het buiten in de zon gauw verder.  Na een snelle douche ga ik daarna naar Vienna.  Lawrence werkt bij Elevation Burger en ik besluit daar lunch te gaan halen.  Ik ben blij te zien dat het er flink druk is.

Hun veggie burger #1 is mijn favoriet (nummer 2 is veganistisch, vandaar dat Saskia hier ook kan eten).  Ik bestel hem in sla gewikkeld in plaats van met een broodje en met champignons, tomaat, augurk en de  "Elevation" saus.  Erg lekker en heel licht is het.

Naast Elevation Burger ligt The Fresh Market waar ze een paar dingen, waar ik dol op ben, verkopen.  De Belgische chocolade "chips", bijvoorbeeld,  ik vind alle smaken daarvan lekker, maar vooral de pure.  Ook de Siljans crackers vind ik zelfs zonder iets erin allersmakelijkst, dus daar gaan ook twee pakjes van mee.

Cosmo heeft eten nodig en ik haal 40 pond Eukanuba voor hem bij Petco.  Daar zie ik ook opeens een produkt uit Nederland ("made in Holland" staat erop, geen wonder toch dat mensen hier Nederland "Holland" noemen?) , Whimzees.  Aangezien Cosmo alle botten gaat begraven besluit ik dit eens te proberen en inderdaad vindt hij het heerlijk.
Cosmo gaat weer heel graag mee voor een wandeling, maar vandaag is het een stuk warmer en meneer laat dat merken door op een gegeven moment niet verder te willen.  Prima, want ik wil graag naar het zwembad. 
 
Vlinders alsof ze in de spiegel kijken

Sommigen vroegen zich af waarom het al zo vroeg sluit.  Dat komt omdat de lifeguards high school en collegestudenten zijn en dus niet beschikbaar zijn.  Bovendien wordt het steeds vroeger donker en dus ook sneller koud 's nachts.  Het zwembad is niet verwarmd, dus het water wordt al gauw te koud voor de meeste mensen.

Daar is het druk en tref ik Lorraine en Serena aan.  Lorraine moet al gauw weer naar huis, maar Seren heeft de middag vrij genomen en is vastbesloten nu eens eindelijk te ontspannen.  Net als wij vindt vrijwel iedereen dat de zomer zo snel is gegaan en de meesten zijn ook niet zo vaak naar het zwembad geweest als anders.

Serena en ik kletsen gezellig bij en als we het te warm krijgen gaan we zelfs het water in.  Dat is koel, maar verfrissend en niet koud.  Aoife is heel anders dan Saskia en erg plichtsgetrouw, maar haar jongere zus lijkt enorm op Saskia qua doen en laten.  Het is echt heel fijn om met een moeder te praten, die precies snapt wat ik bedoel!  Het zijn schatten, hoor, maar ze vergen net iets meer "werk".

De tijd vliegt dan ook en voor we het weten loopt het tegen zessen.  Serena heeft haar van hier en geeft mij een lift naar huis.  Niet omdat ik die paar meter niet kan lopen, maar omdat we nog niet uitgepraat zijn.  Hopelijk gaat het binnenkort lukken een datum te prikken om uit eten te gaan met haar en Niall.

Geen van mijn familieleden is nog thuis, maar Saskia komt niet veel later ook.  Zij heeft grappige kleding, Halloween alweer, gekocht bij de Disney Store, die ze trots laat zien.  Niet veel later komen Laura en Kaylee en gaan ze samen pizza halen, niet voor Saskia, natuurlijk.

Rick en ik besluiten te gaan kijken of we een plaatsje op het terras van Chevy's kunnen krijgen.  Daar is het heel druk, maar er zijn drie "Red Bull" tafeltjes open buiten.  Waarom mensen liever in de koude airco in plaats van lekker buiten willen zitten is me een raadsel, maar fijn voor ons.

Onder het genot van een "skinny Margarita" (voor Rick een andere) snacken we met de lekkere gratis chips en salsa.  Voor mijn hoofdgerecht neem ik de vistaco's, erg lekker met zalm en ik krijg er geroosterde groentes bij, in plaats van de altijd aanwezige rijst en bonen. 

Die laatste eet ik toch nooit en de groentes zijn een vervanging.  Les bij Amerikaanse restaurants: vraag of dingen waar je niet van gediend bent vervangen kunnen worden door iets wat je wel lekker vindt.  Meestal kan dat, soms kost het een dollar of zo meer, maar dan krijg je ook wat je wilt. 

Hetzelfde geldt voor sauzen, dingen gegrild in plaats van gebakken enz.  Vraag gewoon wat je liever hebt, nee heb je, ja kun je krijgen en ze zijn hier gewend aan mensen met verschillende dieten en smaken en het meeste is mogelijk.

Op de terugweg hebben we de ramen van de auto open.  We horen het concert van de krekels en katydids (luister naar Katydid North, dat is het geluid), zoals die in de late zomer hier klinken.  Er is zelfs een Baltimore/Washington cricket (krekel) crawl, die we net gemist hebben.  Ik zou zo met dat geluid in slaap kunnen vallen, het doet me aan Frankrijk denken (zoals wel vaker in deze staat).

Avondconcert:

7 reacties:

Becs zei

Jammer dat het zwembad binnenkort gaat sluiten, maar wel begrijpelijk als de life guards studenten zijn. Ik vraag regelmatig om iets te vervangen met iets anders en ik heb nog nooit een nee te horen gekregen :)

Hester zei

Vandaar dat de zwembaden zo vroeg sluiten. De eerste paar keren heb ik me ook flink vergist in de temperaturen 's avonds. Als het hier overdag 30C is, kan je 's avonds meestal nog wel in een th-shirtje naar huis fietsen. In Moscow zakte de temperatuur makkelijk naar 5 C en dan is het erg koud met alleen een th-shirtje. Fijn weekend. Hester

Ineke zei

Erg he, dat dit alweer het laatste zomerweekend is. Gelukkig blijft hier hier nog even (bijna) zomers de komende dag.
Toch merk je je best al dat de herfst er aan komt, het is 's avonds en 's morgens vroeg al best fris.

Anoniem zei

Wat zijn die vlinders toch mooi.
Het geluid is inderdaad zomers, daar wordt je blij van.
Groet, Bea

Anoniem zei

Gefeliciteerd Petra! 10 jaar geleden schreef je je eerste blog! Ik geniet elke dag van jouw avonturen en verhalen. Ik hoop dat je nog vele jaren blijft schrijven en wens jou en de jouwen alle goeds! Groeten uit Amstelveen, Lauren.

Anja zei

Wat een heerlijk zomers geluid, geeft een vakantiegevoel. Bij onze vrienden in Fairfax zitten veel boomkikkers, de geluiden die ze maken geven ook zo’n vakantiegevoel. Prachtige vlinderfoto!

Petra zei

@Becs - Inderdaad, heel makkelijk zijn ze hier in de restaurants met vervangingen.

@Hester - Ja, zonder bewolking wordt het al gauw kouder, afhankelijk van waar de luchtstroom vandaan komt (hier uit Canada, vanuit de Golf van Mexico blijft het warm).

@Ineke - Ja, hier is het vooral omdat het zwembad sluit. Soms denk ik dat een eigen zwembad heerlijk zou zijn, maar ook zoveel werk!

@Bea - Grappig is dat ik dit "concert" met het komen van de herfst vereenzelvig.

@Lauren - Hoe attent van je, dank je wel!

@Anja - Of wij boomkikkers hebben weet ik niet. Er zijn genoeg bomen voor ;).