Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, augustus 02, 2013

Thank God It's Friday

Deze titel gewoon omdat ik het zo'n leuke uitspraak vind, niet omdat ik per se blij ben dat de afgelopen week voorbij is.  Al ben ik wel heel blij mijn mannetje weer thuis te hebben!  We staan samen op en eten ontbijt op het deck.  Voor mij gepocheerde eieren uit de magnetron en een paar bakken koffie.

Rick vertrekt naar zijn werk en ik wacht tot Saskia wakker wordt.  Ik wil nog eens een goed gesprek hebben over haar Duits, want ik zie haar daar niet aan werken.  Erg ver kom ik niet met haar, behalve dat ze graag Kai's hulp wil hebben.  Ik heb er een hard hoofd in dat ze zelfs een jaar Duits deze zomer klaarmaakt, laat staan twee, zoals ze van plan was.  Ik kan Saskia constant op de huid zitten, maar zij moet het werk uiteindelijk doen, zucht!

Met heel veel moeite zet ik mezelf ertoe twee Max Capacity trainingen achter elkaar te doen met acht pond gewichten.  Intussen kijk ik naar Four Weddings en dat leidt goed af.  Cardio is gewoon zoveel makkelijker!

Na afloop wil ik nog een half uur op de elliptical doen, maar daar heb ik dan toch niet meer de zelfdiscipline voor.  Ik besluit Cosmo aan te lijnen, want het is prachtig zomerweer buiten.  Niet te warm voor hem, dus tijd voor een wandeling door de buurt.  Daar neem ik ook een aantal mooie foto's van bijen met mijn telefoon.

Kai wil graag lunch van Noodles & Company en ik protesteer daar niet tegen, al heb ik dat al eerder deze week gegeten.  De garden pesto saute met garnalen is zo ontzettend lekker!  Kai neemt de Indonesian peanut saute met kip.  Ik bestel het online en tank onderweg nog even benzine, zodat de van vol zit voor de rit morgen.  Bij het restaurant kan ik ons eten zo meenemen, super handig!

Op het deck eten we het op.  Het is ongelooflijk lekker weer, 28 graden en weinig luchtvochtigheid!  Ik heb al een paar dagen geleden besloten dat ik vanmiddag echt naar het zwembad wil.  Saskia heeft Laura en Kaylee hier en bakt muffins met hen.  Kai heeft geen zin om mee te gaan.

Het is druk bij het zwembad, maar ik ken niemand.  In augustus kunnen mensen lidmaatschappen huren, want dan is het zwemteam klaar en gaat iedereen, die daaraan meedoet, op vakantie.  Prima, ik heb toch gewoon zin om te lezen en een enkele dip.

Die dip blijkt toch wel een beetje koud te zijn!  Het is de laatste tijd 's nachts best koel voor deze contreien en dit is een onverwarmd zwembad.  In de zon ga ik opwarmen en -drogen.  Ik probeer in mijn nieuwe David Baldacci te komen, maar dat lukt niet zo.  Zou dit het eerste boek van hem zijn dat me niet grijpt?  Het is "Saving Faith", trouwens, voor degenen, die zijn oeuvre kennen.

Opeens hoor ik mijn naam en daar is Susan, een vrouw uit de buurt, waar ik al zeker een jaar niet mee heb gesproken.  Zij heeft kinderen van ongeveer dezelfde leeftijd als de onzen en we kletsen bij over hoe het met hen gaat.  Zij zegt altijd weer met mij te willen gaan lopen, maar dat moet dan altijd van mijn kant komen.  Het is een aardig iemand, maar ik zie dat dus niet gebeuren.

Om half vijf loop ik weer richting huis.  Daar zie ik Ricks auto al staan en hem op de rijdende maaimachine.  Ik spring onder de douche en daarna gaan we naar Clare and Don's Beach Shack om te eten.  We willen op hun terras eten en hier in Virginia mogen honden daar ook zijn.  Cosmo gaat dus, tot Kai's vreugde, ook mee.

We moeten een kwartiertje op een tafel wachten.  Je waant je bij dit restaurant echt in Florida.  We bestellen een drankje aan de bar en intussen wordt Cosmo al door veel mensen geknuffeld.  Niet veel later krijgen we een tafeltje.  Een man komt zelfs met zijn baby om Cosmo te bekijken.

Die gedraagt zich overigens perfect, al is de spaghetti, die de kleintjes aan de tafel naast ons op de grond laten vallen een grote trekpleister voor Cosmo.  Gelukkig zijn die kinderen niet bang voor een grote hond.  Het wordt zo een leuke maaltijd met onze viervoeter erbij.

We delen eerst gefrituurde augurken en rivierkreeftjes.  Als hoofdgerecht neem ik, zoals altijd, de ceviche, erg lekker.  Kai heeft biefstuk en die is zo groot dat hij er stukjes van met Cosmo deelt.  Rick smult van zijn trio van garnalen, scallops en krab cake.  De sfeer hier is wat ons hier telkens weer terug doet komen, maar het eten is ook echt wel lekker.

Intussen geniet Saskia van het samenzijn met haar twee beste vriendinnen.  Ze zijn eerst naar Great Falls geweest en daarna eten bij Seasons 52 in de mall.  Dit weekend moet zij weer werken en Kai blijft thuis om toezicht te houden, al had Katja graag haar broer en zus ook weer gezien.  Het wordt steeds moeilijk het hele gezin bij elkaar te hebben!
Hij gaat morgen met ons mee naar Katja en we zullen Zorro weer missen!

4 reacties:

Anoniem zei

Goede reis en veel plezier met Katja.
Groetjes AnjaL.

naomi zei

Hallo

Ja we hebben wel wifi buiten maar ik zie het scherm niet zo goed en sta er niet bij stil dat het kan. Lap top is voor binnen haha.

Ik moet iedere keer bij jouw titel denken aan het restaurant wat ik lekker vindt.

Balen dat het zo slecht leuk met Duits, mist toch iets van de discipline van kai. En de hulp van Kai moet makkelijk kunnen is nu thuis.

Heelijk relaxen bij de ppol

Liefs Naomi

Ineke zei

zouden de andere katten Zorro ook missen?
goede reis en een gezellige tijd met en bij Katja.

Petra zei

@Anja - Dank je het ging weer heel snel

@Naomi - Ik heb er echt een enorm hard hoofd in :(.

@Ineke - Nee, ik denk dat vooral Meike Zorro liever zag gaan dan komen.