Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, augustus 29, 2013

Wandeling door Vienna

Al vroeg hoor ik Saskia op, die gaat vandaag met vrienden naar de musea (American History, Natural History en Air and Space) in DC en Rick is er ook om zeven uur al uit.  Door de lamellen zie ik dat de zon er weer niet is en er staat niets op mijn programma dus ik neem de tijd voor ik mijn lekkere bed verlaat.

Het is inderdaad nog zwaar bewolkt en drukkend warm.  Ik laat Cosmo even uit en neem dan de tijd op het internet terwijl ik mijn koffie drink en mijn heerlijke koffieyoghurt met stukjes chocolade en de overgebleven helft van Saskia's banaan nuttig. 

Als Facebook en email gelezen zijn heb ik geen excuus meer en begin aan een dubbele Max Capacity Training met acht pond gewichten.  Gisteravond heb ik Masterchef opgenomen en dat kijk ik ondertussen.  Zo gaat de tijd lekker snel. 

Na het halve uur gewichten intervals kan ik mezelf er gewoon niet toezetten weer boven op de elliptical te gaan staan of naar de sportschool te gaan.  Ik wil naar buiten, bewolkt en vochtig of niet.  Cosmo gaat natuurlijk graag mee en ik neem mijn fototoestel ook mee om eens "gewone" foto's van dingen, die ik dagelijks hier in Vienna zie te maken.

We lopen naar het centrum en het W&OD pad, Cosmo geniet overduidelijk.  Geen enkele keer stopt hij omdat hij niet verder wil.  Dit is ook een wandeling, die we al een tijd niet hebben gemaakt. 

Behalve gebouwen zie ik ook nijvere bijen

Onderweg komt er een grote begrafenisstoet langs begeleid door een heel aantal politiemotoren.  Het valt me op dat al het tegenliggend verkeer stopt en aan de kant gaat.  Ik stop ook tot de rouwauto voorbij is. 

Het is inmiddels ook lunchtijd en mijn maag knort.  Gelukkig heb ik mijn debit card mee en ik zet Cosmo buiten vast, terwijl ik de garden pesto saute bestel bij Noodles & Company.  Jammer dat ze hier geen trouwe klanten kaart hebben, zoals bij Panera, want ik zou heel wat punten hebben. 

In Cosmo's gezelschap eet ik het buiten op het terrasje op.  Hij is een goede date, moet ik zeggen, en eet graag de paar maiskorrels, die ik per ongeluk laat vallen, op.  We lopen terug naar huis en inmiddels is de zon ook tevoorschijn gekomen.
Leuke schuren, waarvan er een een onderkomen is

Dat vind ik helemaal super, want het zwembad is nog maar tot en met maandag open en een deel van dit weekend gaan we op pad.  Ik verkleed me dus en loop naar de overkant.  Daar is het niet heel druk en ik vind een ligstoel onder een paraplu. 

Het water is me nog te koud, al zie ik er veel mensen in.  Voor mij moet het nog net een paar graden warmer zijn, misschien morgen.  Het is zonder zwemmen ook heerlijk ontspannend om hier te liggen lezen met een leuk muziekje en vrolijke kinderen en mensen om me heen. 

De tijd vliegt dan ook en voor ik het weet is het kwart voor zes.  Ik loop terug naar huis, maar zie daar dat noch Saskia noch Rick alweer thuis is.  Cosmo wacht echter met smart op zijn eten (en zijn kattenvriendjes ook).

Rick komt niet veel later thuis met mijn favoriete Thaise eten.  Hij heeft bij Natta Thai Thai dumplings en wild pork gehaald.  Die laatste vind ik super lekker en wordt met verse groene peperkorrels geserveerd, mmmmm!!!!

Saskia heeft een heerlijke dag gehad en is helemaal enthousiast als ze tegen negenen terugkomt.  Natuurlijk was ze niet tot dan in de stad, maar is naar Lawrence's huis gegaan.  Die twee gaan alweer acht maanden met elkaar en ze zijn een leuk stel samen.

Foto's van vandaag staan hier

7 reacties:

Anoniem zei

Petra je woont toch wel in een mooi stadje met veel groen en toch zo dicht tegen Washington.
Saskia en haar vriendje Lawrence zijn al 8 maanden een koppeltje en hopelijk blijft dat duren.
Nog een fijn weekend en groeten van Hilde uit B. en dank voor de facebookwensen.

Hester zei

De zomer loopt bijna op zijn einde. Tijdens mijn stage (Moscow, Idaho) heb ik me verbaasd over de vroege sluiting van het zwembad. Ook daar ging het zwembad het laatste weekend van augustus dicht, terwijl het daarna nog heerlijk zwemweer was.
Fijn (zwem)weekend! Groeten, Hester

naomi zei

Wat leuk dat de relatie zo goed blijft gaan bij Saskia. En leuk dat ze met vriendinnen de stad in is geweest aar de musea. Heerlijk zo dichtbij.

Geniet zeker nog van het weer, ergens sluit het zwembad ook wel vroeg denk ik als ik jouw verhalen over hetw eer in september hoort. Geniet van je feest weekend, en waar ga je heen.

Groetjes Naomi

Anoniem zei

Leuk om te zien dat de poezen en Cosmo meestal lief met elkaar omgaan.
Een fijn weekend, Bea

Nel zei

Kijk jij ook wel eens naar Masterchef Australië, die vind ik qua show nummer 1 van alle MC's series die er worden uitgezonden. Maar die jij nu kijkt vindt ik ook erg leuk, zeker met de onverwacht leuke kant van onze Engelse kok met z'n grote mond, Mr Ramsey.

Anja zei

Wat wonen jullie toch in een mooie, groene omgeving en wij binnenkort ook :-)
Jammer dat het zwembad al zo vroeg sluit, dat was in Utah ook het geval.
Wat leuk dat Saskia en Lawrence al zo lang samen zijn.

Petra zei

@Hilde - Ja, dat is het fijne, we zitten zo in de stad en zo in de natuur

@Hester - Die vroege sluiting heeft meerdere redenen. We zouden natuurlijk een zwembad in de tuin kunnen nemen, zoals sommige (maar niet zoveel) mensen hier doen, maar ja, dat kost ook weer heel wat en als ik kijk hoe vaak we de hot tub gebruiken (neem me iedere keer weer voor vaker...)

@Naomi - We gaan Kai zien en dan naar de oostkust van Virginia

@Bea - Jullie ook een fijn weekend!

@Nel - Masterchef Australia heb ik nog nooit gezien, zal eens kijken of wij dat ook kunnen volgen

@Anja - Ik denk echt dat jullie het hier erg leuk gaan vinden! Marcel kan zelfs gaan skien, al is het natuurlijk niet van het caliber als in Utah.