Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, september 26, 2013

Bunco avondje

Rick heeft al Starbucks koffie gehaald als ik eindelijk mijn bed uitkom.  Hij blijft tot hij naar het vliegveld moet vertrekken van huis uit werken.  Zo eten we dus gezellig samen ontbijt.

Vandaag ga ik dan maar weer eens boven sporten.  Met mijn boek kom ik het uur interval op de elliptical wel door. 

Ricks vlucht zal om een uur of drie gaan en we besluiten samen nog even een vroege lunch te eten.  Dat doen we op het terrasje van Noodles & Company, want het is alweer heerlijk warm weer.  Ik kan het niet laten voor de tweede keer deze week de garden pesto sauto te nemen en Rick neemt een sandwich.

Dan laat Rick thuis zijn bagage in de auto en neemt afscheid.  Hij gaat naar Denver voor twee nachten.  Hij gaat bij zijn zus logeren, die daar in de buurt woont en ziet dan zijn zwager en neef en zijn vrouw natuurlijk ook.  Ik had wel mee gewild, want we zien hen zo zelden, maar het kostte te veel om voor een paar nachten te gaan.

Cosmo heeft wel weer eens een lange wandeling verdiend.  Ik neem hem mee naar het Southside Park.  Onderweg zien we allerlei bedrijvige eekhoorns en ook een paar chipmunks, de gestreepte grondeekhoorntjes.  In het park zie ik een paar herten in het struikgewas, maar Cosmo ziet ze gelukkig niet.  Ze lopen te gauw weg om een foto te maken.

Eerste herfstkleuren

Dat laatste doe ik wel van de bijen op de bloemen van een van onze buren.  Ik blijf het leuk vinden mijn Nokia Lumia 1020 toestel voor macro's te gebruiken.  Ik hoop er ook National Geographic waardige foto's mee te krijgen, net als een van hun fotografen
Klik op de foto voor de rest van de bijenfoto's

Bij de Safeway ga ik op zoek naar een kleinigheidje voor de Bunco avond waar ik vanavond weer eens heenga.  Het thema is "Oogstmaan" en ik houd het maar bij het "oogst" gedeelte daarvan.  Ik neem vier Honey Crisp appels mee, de lekkerste maar ook duurste appels op het moment.

De rest van de middag breng ik lezend en met Cosmo spelend buiten door.  Ik maak een lichte maaltijd van linzensoep, want er zullen vanavond ook snacks zijn.  Dan loop ik om een uur of half acht naar Beths huis. 

Daar is pas een andere deelneemster, waar ik kennis mee maak. Haar kinderen zijn 3 en 6 en zij is dus beduidend jonger, maar dat is juist wel leuk, zo leer ik wat nieuwe mensen in de buurt kennen. Langzaam druppelen de andere tien dames binnen, daarvan ken ik ongeveer de helft en er zijn er een paar met kinderen net zo oud als de onze.

Er is allerlei lekkers, verschillende kazen, dips, fruit, groentes en meer.  We laden allemaal een bordje op en beginnen dan aan de spelletjes.  Bunco is een dobbelsteenspelletje en er zijn allerlei regels voor, maar het doel is gewoon om zoveel mogelijk van hetzelfde nummer te gooien tot er iemand 21 heeft of drie van datzelfde nummer te gooien, zodat je een "Bunco" krijgt en automatisch wint.

Vanavond krijg ik een Bunco en twee Snake Eyes (drie keer het nummer 1).  Met die twee Snake Eyes win ik nog bijna iets, maar iemand anders had er ook twee en wint de dobbelsteenrol.  Het is al bijna half elf als ik huiswaarts ga.  Het was een leuke avond en ik neem me voor weer vaker te gaan. 

6 reacties:

Anoniem zei

Jammer dat de tickets te duur waren om mee te gaan naar Denver.
Gezellig dat je weer nieuwe mensen hebt leren kennen.
Fijn weekend, Bea

Anja zei

Leuk om weer nieuwe mensen uit je buurt te leren kennen. Jammer dat je niet met Rick mee kon maar wel begrijpelijk.

Ingrid en Michael zei

Ik ben echt zo onder de indruk van de foto capaciteiten van je telefoon! Wow!!! Hoop dat je niet erg vindt dat ik het filmpje van NG deelde op FB, want ook de Amerika beelden spraken me zo aan..

naomi zei

Hallo

Wat leuk dat Rick bij zijn zus kan logeren klein voordeeltje van zo'n zakenreis. Jammer dat je niet mee kon, maar vluchten zijn duur.

Wel leuk dat je naar de bunco avond bent geweest.En zelfs prijs had.

Groetjes Naomi

Petra zei

@Bea - Gelukkig gaan we er in juni voor een trouwerij heen.

@Anja - We zien onze familie maar zo heel weinig, vooral hen, maar ook goed voor Rick om alle aandacht te krijgen.

@Ingrid - Natuurlijk vind ik dat niet erg!

@Naomi - Die Bunco avond kwam precies op het goede tijdstip en ook leuk weer wat contacten te versterken.

Unknown zei

Is soms nadeel als je zo uit een woont hoor vliegtickets zyn echt duur