Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, september 01, 2013

Dit blog is tien jaar oud vandaag!

Een uitgebreid blog over dit heel leuke lange Labor Day weekend volgt morgen, maar ik vind dat de tiende verjaardag van dit blog een eigen post verdient!

Op 1 september 2003 schreef ik mijn eerste blog. Toen was Kai nog "mijn zoontje", pas elf, dit weekend hebben we gedeeltelijk met onze volwassen zoon van 21 doorgebracht.

Toen ik dit blog begon had ik niet durven hopen het tien jaar vol te houden! Ook alle leuke contacten en reacties had ik natuurlijk niet voorzien. Ik begon het destijds gedeeltelijk als dagboek en gedeeltelijk om te beschrijven hoe hetzelfde of ook anders het leven hier aan de overkant van de oceaan is van dat wat ik in Nederland kende.

Natuurlijk is het allemaal heel persoonlijk en de naam "Avonturen uit ons hoekje van de wereld" is heel treffend gebleken. Uit ieder ander hoekje zouden heel verschillende avonturen zijn gekomen. Ook voel ik me nog steeds een Nederlandse Amerikaanse of misschien inmiddels meer een Amerikaanse Nederlandse.

Hoe dan ook, ik wil bij deze iedereen, die mij al die jaren of bij tijd en wijlen of zelfs een enkele keer heeft gevolgd heel hartelijk bedanken. Wij gebruiken dit blog ook als persoonlijk naslagwerk inmiddels, maar het zou lang niet zo leuk zijn om te schrijven zonder al jullie bijdragen. Ik waardeer het allemaal heel erg en ben heel blij met de contacten en soms zelfs vriendschappen, die dit blog mij gebracht hebben.

Op naar de volgende tien jaar!

28 reacties:

Anoniem zei

Van harte gefeliciteerd met je jubileum! Ik hoop dat je vele blogs zult schrijven, ik lees ze altijd met plezier.
Groetjes Anja L.

Karin zei

Gefeliciteerd Petra!! Een mijlpaal!

Ymkje zei

Een mijlpaal, gefeliciteerd!

10eke zei

Fijne vrije dag toegewenst; grappig dat je 1e blog een uitje met Kai betrof en op je 10 jarig jubileum weer.
Gefeliciteerd en op naar de volgende 10

Anja zei

Gefeliciteerd, een mijlpaal! Ik lees je blog al ruim 6 jaar met veel plezier!

Anoniem zei

Inmiddels een ontzettend mooi dagboek!! Ik heb het even moeten op zoeken, maar lees mee vanaf 6 febr. 2010 om precies te zijn. Gefeliciteerd met je mijlpaal. Op naar de volgende 10 jaar

Groetjes Wilma Loeffen1

Jurgen de Bruin zei

Hartelijk gefeliciteerd! Voor mij is dit blog 1 grote reclame folder voor Washington en omgeving. Eigenlijk voor heel Amerika nu ik er over nadenk... Heb je er overigens nooit discussies over gehad met je overige familieleden? Ik kan me voorstellen dat je kinderen soms niet op je blog wilde omdat dat "stom" is. Ik vindt het in ieder geval lekker lezen en kom volgend jaar weer naar Washington mede door jou blog!

Anoniem zei

Ik heb zojuist jouw eerste blog gelezen. Wat zijn die 10 jaren gevlogen vooral te zien aan de kinderen toen 13 - 11 en 7 jaar oud en nu volwassen zijn.
Ondanks jouw 'fibromyalgie' weet jij toch wat van je leven te maken en ook voor jouw huisgenoten: een fijne echtgenote en gezellige mama te zijn.
Ik lees elke morgen met veel belangstelling jouw blog en zal dat zeker de volgende 10 jaar nog doen en lees ook graag jouw reacties, waarvoor dank.
Groetjes van Hilde uit B. en nog een fijne week.

Jeanny zei

Yes, op naar de volgende 10 jaar!! Gefeliciteerd met deze mijlpaal. Ook ik lees je blog, met heel veel plezier, ook al weer vele jaren.
Groetjes uit Oisterwijk!!

Anoniem zei

Wow, al 10 jaar. Knap hoor! Ik lees je blog met veel plezier, elke keer denk ik ik moet eens wat meer reageren, want er staat vaak iets in dat ik denk van goh dat heb ik ook of hoe werkt dit bij jullie! Dus ik ga proberen de volgende 10 jaar van jouw blog eens wat vaker te reageren ;-) In ieder geval nog van harte gefeliciteerd en blijven schrijven hoor. Groetjes Tine.

Marie zei

Gefeliciteerd met deze mijlpaal! Dank je voor het trouw schrijven over jullie belevenissen, ik lees altijd heel graag mee!

Anoniem zei

P*R*O*F*I*C*I*A*T

Van die tien jaar lees ik er al heel wat mee en ik blijf het leuk, onderhoudend, interessant en ook leerzaam vinden om over je avonturen te lezen.
Groetjes van
Lian

Anoniem zei

Wat een prestatie Petra! En wat doe je er veel mensen (oa ik al ruim 7 jaar) een plezier mee! Je schrijft super leuk, maakt prachtige foto's en je deelt gewoon je super leuke leven met ons!

Thanks and keep it up!

Groetjes, Evelyn

Marion2 zei

Van harte gefeliciteerd, Petra. Ik vind het een enorme prestatie van je. Het vergt heel wat discipline om iedere dag een goedlopend verhaal, compleet met (mooie!) foto's en soms zelfs filmpjes te schrijven.

Ik kan me maar niet herinneren wanneer ik begonnen ben met het lezen van je blogs. 2005/2006? Saskia was nog erg jong in elk geval. Ik hoop ze nog heel veel jaren te lezen, want ik geniet er elke dag van.

Catelijne (Babarage) zei

gefeliciteerd met 10 jaar bloggen. ik lees al jaren trouw mee, blijft leuk om over Washington DC en omgeving te lezen. Blijft één van mijn favoriete gebieden in de USA.

Nel zei

Wat een lange tijd ! Ik heb denk ik bijna al je blogs gelezen en met rode koontjes moet ik bekennen niet altijd een reactie te plaatsen.
Jouw blog heeft mij toen ik ziek was ge:inspireerd om de dingen van me af te schrijven en later er een dagelijkse dingen blog van te maken. Ben er nog steeds dankbaar voor. Dit blog bestaat al een tijdje niet meer, maar ben overgegaan naar een kookblog die ik zo af en toe aanvul.

Ik hoop dat je nog heel lang zal oorgaan, ik probeer zoveel mogelijk alles te volgen. Fijn dat je ons een kijkje gunt in jullie dagelijkse dingen. Heel inspirerend overigens.

Gefeliciteerd en we nemen een borrel op je mooie prestatie.

Anoniem zei

Dat is een hele mijlpaal! Gefeliciteerd!

Annemiek

jolanda zei

Op naar de volgende 10 jaar! Het is leuk die alledaagse dingen te lezen.

naomi zei

Hallo

Gefeliciteerd met weer een milestone, mooi hoor al 10 jaar je blog volhouden erg knap en veel discipline. Als ik zo je eerste blog leest zie je wel dat je schrijfstijl is veranderd van meer een opsomming nu naar een vertellend verhaal/ Grappig je bent daarin ontwikkelt.

Ik lees sinds denk ik 2008 mee, ontdekte je blog via alles amerika toen ik in 2009 voor de 2e naar Las Vegas ging en toen je reisverslag over Las Vegas las. Gelukkig heb ik je blog ontdekt.

Succes de komende 10 jaar en hopelijk ontmoeten we elkaar dan ook weer. Fijn Laborday.

Liefs Naomi

Karla zei

10 jaar en dan nog zo trouw elke dag bloggen, respect hoor! Ik hoop er de volgende 10 jaar nog van te kunnen genieten :)

Anoniem zei

Ook vanuit Canada mijn felicitaties - ik lees ook altijd met plezier jouw blog over manlief, kinderen, diertjes en reizen. Het is altijd zo fijn om te lezen dat alles zo goed met jullie allen gaat. 25 jaar getrouwd en 10 jaar deze blog - wat een prestaties!
Groetjes uit Ottawa, Ida

Anoniem zei

Gefeliciteerd! ik lees je blog elke dag met veel plezier.
Wilma

marijke zei

Hartelijk gefeliciteerd met de verjaardag van je blog! Ik lees hier ook geregeld mee, maar meestal zonder een reactie achter te laten. Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is om alle dagen te schrijven, dus chapeau dat je dit al 10 jaar volhoudt. ;-)

Lucy zei

Gefeliciteerd! Ik hoop zeker op de volgende 10 jaar. Ik lees je blog bijna iedere dag (of een paar blogs achter elkaar) maar ben niet zo'n reageerder maar nu wel even!

Anoniem zei

Hartelijk Gefeliciteerd,met het behalen van je 10jarige blog jubileum,sowiso een prestatie om het iedere keer weer op te schrijven en foto,s te plaatsen..
Ik lees je blog met veel plezier.
Op naar de volgende 10 jaren.

Groetjes Joke

Anoniem zei

Al lang volg ik je blog, complimenten want altijd voor leuk interessant of emotioneel. Je hebt een gezin om trots op te zijn!
Hillebrand

Petra zei

@Allemaal - Heel hartelijk dank voor de reacties weer! Ik vind het hartverwarmend en bijzonder dat er zoveel mensen van verschillende leeftijden, sekses en achtergronden hier meelezen! Ik ben er sprakeloos van, echt, en dat zegt wat voor mij :)

Sandrah zei

van harte met dit mooie jubileum. Ik lees je blog inmiddels al jaren met veel plezier en haal daar ook interessante tips vanaf voor mijn trips. Ga zo door!

Sandra