Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, september 22, 2013

Eerste herfstweekend

Zaterdag

Het weekend is begonnen en dat betekent uitslapen.  Ik voel me niet zo lekker als ik wakker word, een soort algehele malaise.  Ik blijf nog wat langer liggen dan Rick en vind Rick en Saskia dan al op beneden.

Na het ontbijt gaat Saskia buiten hardlopen, Rick laat zijn auto inspecteren in Vienna en ik ga op de elliptical boven.  Daarop doe ik een interval van drie kwartier en intussen is de zon helaas ook verdwenen.

Gelukkig is het nog wel lekker buiten en ik ga nog even op het deck lezen tot het begint te drupplen.  Rick maait nog snel het gras en dan gaan we lunch halen.  Het is inmiddels weer droog en we eten de pho op het deck en lezen en computeren daar ook.

Helaas gaat het om een uur of half drie ook echt regenen, zoals voorspeld.  We gaan gauw naar binnen en maken ons klaar naar de bioscoop te gaan.  Althans, Rick en ik, want Saskia wil niet mee. Ze zegt niet van films te houden, maar gaat dan zelf naar de bioscoop met Lawrence, tieners!


Rick en ik gaan bij het Angelika Film Center Lee Daniels' The Butler kijken. We bestellen een biertje en een wijntje, wat deze bioscoop extra speciaal maakt.  Het is dan ook denk ik echt een bioscoop voor volwassenen.  Ik zie er althans geen kinderen en bij eerdere bezoeken ook niet.

Tijdens de film heb ik vrijwel van het begin af aan een brok in mijn keel en moet soms echt mijn tranen terugdringen.  Wat die mensen allemaal door hebben moeten maken enkel om de kleur van hun huid!  

Rick vond het ook een prachtige film en we proberen uit te vinden wie al de acteurs waren.  Er zitten heel veel bekenden tussen, dat is zeker.  Er komt rond Kerst ook een film uit met veel bekende acteurs, zagen we bij de voorfilms, over de Monuments Men in de Tweede Wereldoorlog.  Ook een film, die wij willen zien!

Als de film over is, is het etenstijd.  Clyde's heeft deze maand een special voor een anderhalf pond kreeft en daar ben ik dus dol op.  We gaan naar hun restaurant in Tysons Corner en krijgen meteen een tafel.  We zien al allemaal mensen met de kreeft slab, duidelijk is deze special populair!

Rick neemt als voorafje een kop met chili en ik zes oesters, die erg lekker zijn.  Ook de kreeft is niet te versmaden!  Rick geeft daar niet om en besteld een biefstuk, die er ook goed uitziet.  Dit restaurant is van dezelfde keten als de Old Ebbitt Grill waar ik maandag weer zal lunchen.
Een mooie foto van Meike met mijn telefoon genomen


Zondag

Het heeft vannacht flink gehoosd, volgens onze Mickey regenmeter is er maar liefst meer dan zes centimeter (anderhalve inch) water gevallen!  Daarvan is bij het wakker worden niets meer te merken.  Staalblauwe lucht en zonneschijn stralen ons tegemoet.

Het is wel koeler dan het geweest is met een graad of 16 en voor het eerst bestel ik bij Starbucks weer eens een warme Americano en de kalkoenbacon met ei en kaas sandwich.  Wel eten Rick en ik buiten op het deck, want in het zonnetje is het heel lekker. 

Mijn boek is ook nog zo leuk, dus ik blijf een tijdje lezen, maar dan neemt het gevoel dat ik toch "iets" aan beweging moet doen over.  Ik neem Cosmo mee voor een lange wandeling door de buurt en geniet van het lekker weer.  Ik niet alleen, want er zijn veel mensen buiten en ik klets met deze en gene.

Thuis vind ik dat toch nog niet genoeg en doe een Max Capacity routine met acht pond gewichten buiten op het deck.  Zal er vast vreemd uitzien voor mensen, die langs komen rijden, maar het is net of ik in de natuur ben zo.  De zestien minuten gaan dan ook snel en maken me goed bezweet.  Het is niet veel, maar ik heb toch het gevoel echt hard bezig te zijn geweest.

Rick en ik zijn vanmiddag uitgenodigd bij Susan en Zack voor lekkernijen en een bierproeverij.  Susan heb ik een paar maanden geleden ontmoet dankzij een vriendin in Michigan.  Haar man is dol op bier net als Rick.

Zij wonen in Arlington, een half uurtje rijden bij ons vandaan, in een leuke condominium.  Susan is dol op koken en heeft dit keer allerlei lekkers gebakken. Nu ben ik helemaal geen zoetekauw en vooral taarten e.d. kunnen me niet bekoren. 

Om beleefd te zijn probeer ik een klein stukje van de pruimencake met olijfolie en ricotta gebakken, erg lekker.  Ook neem ik een van de heerlijk uitziende chocoladekoekjes, ook zeer smakelijk, maar dan heb ik weer genoeg zoets naar binnen.  

Rick kan het goed met Susans man en een andere aanwezige vinden en ze proberen beetjes van een paar verschillende bieren.  De conversatie is ook geanimeerd en voor we het weten loopt het tegen half vijf.  We nemen afscheid en rijden via de sluipwegen huiswaarts.

Het is wel wat vroeg voor het avondeten, maar we besluiten een tafeltje op het gezellige terras van Open Road te vragen.  We bestellen wat calamari en kletsen wat met de mensen om ons heen.  Dan zien we opeens een oude bekende van wel vijftien jaar geleden!  Hij herkent ons niet en het waren een beetje vreemde omstandigheden waaronder we hem voor het laatst zagen, dus we zeggen maar niets.  Maar wat een kleine wereld toch!

Als hoofdgerecht bestel ik de spinaziesalade met zalm en Rick de biefstuksalade.  Beiden zijn erg lekker en licht.  We bedenken ons dat er steeds meer restaurants in de buurt zijn met een gezellige bar.  Grappig hoe de trends veranderen.  Vroeger waren er geen terrasjes, geen gezellige winkelcentra buiten, alleen overdekt (en daar zou ik het woord "gezellig" ook niet voor willen gebruiken) en niet veel gezellige buurtbars. 

Thuis zien we nog een mooie zonsondergang, alleen zitten de bomen nog in de weg om de zon echt te zien.  Wat dat betreft is het beter als de bladeren weg zijn.  Een (heel klein) voordeel van de winter, dus.  Het was weer een heel fijn weekend en het ziet ernaar uit dat we een prachtige eerste week van de herfst tegemoet gaan.

4 reacties:

Anoniem zei

The Butler lijkt mij ook een mooie film. Wat fijn dat je wat te drinken kunt bestellen tijdens de film.
Wat een gezellige zondagmoddag heb je gehad.
Spinaziesalade vind ik ook heerlijk maar die zie je vaker in Amerika en Canada en helaas niet zo vaak in Nederland.
Groetjes Anja L.

naomi zei

Hallo

Wat een heerlijk weekend heb je weer gehad. Mickey ziet er erg leuk alleen jammer dat ie regen heeft gevangen.

Je snapt je dochter verkeerd naar de film met der ouders houdt ze niet van, maar naar de film met je vriendje is juist romantisch.

Lekker hoor die kreeft lekker genieten voor je.

Liefs Naomi

Petra zei

@Anja - Spinazie vind ik de lekkerste bladgroente rauw. Zou dat echt missen!

@Naomi - Ja, snap ik ook wel van Saskia, hoor ;). Ja, die kreeft, ik zou er wel tien op kunnen.

Anoniem zei

Ik heb een drukke week achter de rug, nu weer tijd voor het bijlezen.
Fijne week verder.
Groet, Bea