Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, september 09, 2013

Gezellig eten met Chuck

Het is weer maandag en een vroege dag voor Saskia. Ook Rick is er bijtijds uit.  Ik zie voor het eerst in een tijdje geen zon door de lamellen schijnen en heb even moeite met de maandag te beginnen.

Op zulke dagen vind ik het fijn om personal training te hebben.  Ik laat Cosmo uit, neem de nodige caffeine tot me met een paar koppen koffie en eet een banaan als ontbijt.  Dan haast ik me naar de sportschool.

Daar wacht Sharon me al op en komt de zon ook voorzichtig weer te voorschijn.  Sharon heeft een intensief uur met weer allerlei variaties van gewichtenoefeningen voor mij in elkaar gezet.  Daarna doe ik nog vijftig minuten cardio en dan zit het sporten er voor vandaag weer op. 

Terwijl ik op de elliptical stond sms-te Katja me dat ze geen van beide medische banen waar ze op had gesolliciteerd heeft gekregen.  Ze heeft nu wel een baantje als caissiere bij een valet parking bedrijf, maar dat dat is niet full time en het betaalt slechts minimumloon.  Ze is er wel door gedemotiveerd, maar ik hoop dat ik haar heb kunnen aanmoedigen stug door te solliciteren.

Thuis loop ik nog een stukje met Cosmo in het inmiddels weer erg lekkere weer.  Het zal een graad of 26 zijn met af en toe zon.  De komende dagen zal het weer boven de dertig worden.  Heerlijk voor mij, maar minder voor Cosmo om in te wandelen.  Vandaag dat ik hem vandaag maar een stukje verder meeneem.

Dan is het tijd voor wat boodschappen.  Eerste stop is Whole Foods, aangezien ik niets bederfelijks nodig heb.  Daar zie ik dat ze de lekkere en ook goedkope rose weer hebben, maar maar een krat.  Dat gaat dan ook meteen maar mee, want rose blijft mijn favoriete wijn. 

Als lunch neem ik sushi mee wat ik in de auto opeet.  Daarna rijd ik door naar Tysons Corner.  Gisteravond heeft Saskia water op het keyboard van haar laptop laten vallen en die nam haar dat niet in dank af.  Ook vanochtend is er nog geen teken van leven in. Mijn mobieltje laadt opeens niet meer op. 

Kortom, tijd voor een bezoek aan de Microsoft Store.  Gelukkig zijn beide apparaten volledig gedekt voor vervanging.  Rick komt hier zo vaak dat de medewerksters zijn naam ook meteen herkennen.  Een van hen herinnert zich nog dat hij zijn telefoon in het aquarium had laten vallen, hi hi. 

Met nieuwe apparaten loop ik niet veel later weer naar buiten.  Tegenover de Microsoft Store is een Sephora.  Handig, want ik kan wel nieuwe mascara en ook de handige spray om uitgroei tijdelijk te bedekken gebruiken.   Gelukkig zijn beiden voorradig en ik krijg zelfs een kleinigheidje cadeau omdat ze op de computer zien dat ik morgen jarig ben.

Terug in het centrum van Vienna haal ik de herhaalrecepten van Saskia en mij op.  Dan is mijn lijstje afgewerkt en ga ik huiswaarts.  Het is intussen heerlijk buiten, dus ik installeer me met een Coke Zero en mijn boek in de hangmat.  Terwijl ik daar lig zie ik een heel mooie kolibri boven onze geraniums zweven.  Wat een bijzondere vogeltjes zijn dat toch!

Geen kolibri, maar de nieuwe telefoon neemt duidelijk ook weer mooie foto's

Saskia komt met Kaylee thuis en ze gaan van alles doen behalve het opruimen van Saskia's rotzooi overal.  Saskia had beloofd dat dit weekend te doen, maar oeps, ze was het vergeten.  Ik weet zeker dat dit andere ouders van tieners helemaal niet ongewoon in de oren klinkt, maar intussen komt er bij mij stoom uit die gehoororganen!

Kennelijk heeft het alleen maar effect als ik klaar ben met vriendelijk vragen en zowat ontplof.  Er wordt eindelijk opgeruimd en hopelijk zo dat we weer gewoon door de eetkamer en hal boven kunnen lopen zonder over van alles en nog wat te struikelen.

Gisteren vertelde Christine dat Chuck deze week in Washington is.  Helaas is het net een drukke week met bijna iedere avond iets, maar vanavond hadden wij vrij om samen met Chuck te gaan eten.  We hebben afgesproken bij Jaleo in Crystal City op loopafstand van Chucks hotel.

Rick en ik nemen de HOT lanes en dan de I-395 en zo zijn we bijna een half uur te vroeg bij het restaurant.  We bestellen vast een drankje aan de bar en bellen Chuck dat we er zijn.  Die komt niet veel later en we krijgen een tafeltje buiten op het gezellige terras.  De temperatuur vanavond is heerlijk!
Zo jammer dat we zo ver van elkaar wonen nu!

Het eten ook, we bestellen allerlei tapas.  De zachtste en malste inktvis, die ik ooit heb gegeten, chorizo, garnalen in knoflooksaus, een salade van watermeloen, geitenkaas en pistaches, allemaal smaakt het even goed.  We zijn te druk in gesprek om er foto's van te maken. 

Pas om half tien nemen we weer afscheid.  Hopelijk zullen Rick en ik binnen afzienbare tijd hun kant uitkomen.  We missen elkaar allemaal echt en onze stiekeme hoop is dan ook dat Chuck en Christine over een aantal jaren weer deze kant op zullen verhuizen. 


19 reacties:

Danielle zei

Ooooo tieners, ik ken het helemaal en net geeft een goed gevoel te lezen dat het er bij een ander net zo aan toe gaat. Om gek van te worden soms. Voor nu, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!

Anoniem zei

Voor vandaag een gelukkige verjaardag Petra. Ik was gisteren een dag te vroeg, maar beter 2x dan helemaal niet.
Katja moet maar verder solliciteren en zal dan uiteindelijk wél slagen.
Groeten van Hilde uit B.

Anja zei

Wij hebben nu geen last meer van slingerende rotzooi maar het komt me wel heel bekend voor. Het gaat over moet je maar denken.
Op facebook heb ik je al gefeliciteerd maar ook hier wil ik je Van Harte Feliciteren met je verjaardag, ik wens je een fijne dag toe!

Petr@ zei

Zo herkenbaar, kinderen en (niet) opruimen!

Leuk om Chuck weer te zien, jammer dat Christine er niet bij was.

En natuurlijk: van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een leuke dag van.

Anoniem zei

Tieners, oef, denk maar dat je haar volgend jaar gaat missen.
Gezellig dat jullie met Chuck hebben gegeten.
Groet, Bea

Marion2 zei

Wat een tegenvaller voor Katja. Maar inderdaad: stug door solliciteren, dan lukt het uiteindelijk heus wel.

Zo jammer: wij hebben geen Sephora meer hier.

Anoniem zei

Dat opruimen is hier ook moeilijk!
Jammer dat Katja de banen niet gekregen heeft. Inderdaad maar gewoon door soliciteren! Het is niet gemakkelijk. Heeft ze in ziekenhuizen gesoliciteerd? Je kunt gewoon een open solicitatie doen, ook als er geen vakature is. Ze houden die brieven een tijd vast. Al is het maar voor in de keuken bv, dan kan ze daarna op interne vakatures soliciteren voor wat leukers. Zo zie ik hier vaak mensen doorstromen.
Fijne verjaardag vandaag!
Annemiek

Anoniem zei

En wij hier in NL maar denken dat de Amerikanen alleen maar hotdogs & hamburgers eten maar ondertussen..... jij hebt inmiddels al zo veel lekkere en originele gerechten op de foto gezet en omschreven wat je in NL toch niet snel zult zien. Het lijkt daar allemaal wel veel gevarieerder dan hier op de een of andere manier..... Ik hoop dat die ruime keuze in gerechten en ingredienten ook deze kant opwaaien.....

Als ze de service hier in NL dan ook nog even opschroeven - want die is tamelijk bedroevend - dan wordt het nog eens wat met de horeca in NL(jij schreef laatst over dat je duidelijk moet zijn in je bestellingen wat je wel of niet wil: als je hier een extra ijsklontje in je wijn of fris vraagt staan ze je al aan te kijken of ze water zien branden en na een keer of 3 vragen komt dat ijsklontje er dan wellicht ook daadwerkelijk nog aan)

Groetjes,
Evelyn

Anoniem zei

PS VAN HARTE!!!

Groetjes, Evelyn

Ingrid en Michael zei

Pittig gesport!! En dat op een banaan en koffie. Hoewel ik het eerlijk gezegd ook altijd doe op een zo leeg mogelijke maag. Dan gaat t sporten lekkerder. Maar bijna 2 uur is veel hoor.
En het eten.... klinkt om van te watertanden....

Tineke zei

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag; ga je het nog met de kids vieren?
Ik ben heel blij met de regen die gevallen is, de tuin fleurt zichtbaar op na 12 weken zomer.

Anoniem zei

Voor de tweede keer gefeliciteerd,ik was ook een dag te vroeg.
Wat jammer voor Katja, ze zeggen altijd de aanhouder wint, dus ; stug doorgaan met solliciteren.
Tieners, houd er over op. Als ik de jongste vroeg haar rommel op te ruimen ging ze doodleuk op bed zitten lezen. Nu ze zelf dochters heeft begint het haar te dagen. Ze
moet uit haar vel springen en dan wordt er pas geluisterd.
Nog een fijne verjaardag,
Groetjes Wil

Anoniem zei

Petra,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een gezellige dag gewenst.

Bekijk je mijn foto's op FB ook?

Groetjes,

Anika

jolanda zei

Van harte proficiat met je verjaardag! Wat een sukkels dat ze Katja niet aangenomen hebben, maar dat is dan hun verlies. En troep, ik probeer nu een peuterpuber het te leren opruimen... bij 10 stickers krijgt ze een klein kadootje (kleurboekje, verrassings-eiof zo). En het werkt, ze heeft net spontaan opgeruimd en zit nu keurig met een boekje op de bank te wachten tot het etenstijd is. Zou zoiets bij de grote pubers ook werken?

Anoniem zei

Wat pech voor Katja. Tja, opruimen viel vroeger niet mee:-)
Als de lucht bij jullie net zo blauw is als nu bij ons heb jij in ieder geval mooi weer vandaag op je verjaardag!
Gefeliciteerd.
Anja L.

Anoniem zei

Van harte gefeliiteerd!

Wat een herkenbare verhalen over Katja en Saskia.
Dat solliciteren loopt hier ook heel moeilijk voor Suzanne, zij werkt tijdelijk een aantal uur per week bij de post. In haar vakgebied ( kinderopvang) is het momenteel bijna onmogelijk iets te vinden. Maar ze geeft de moed niet op! Dus Katja stug doorgaan hoor.

En die troep overal is heel herkenbaar, gelukkig ligt het meeste wel op haar eigen domein en daar kom ik gewoon nooit haha.

Een fijne verjaardag en groetjes,
Jacqueline

Anoniem zei

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Petra..
Je mag dat mooie weer wel deze kant opsturen,want hier voelt het nu aan als herfst...
Het is nu bijna 20.00u donker en 12 gr maar best fris dus en geregeld buien.
De verwarming maar aangezet,vorige week was het hier nog zo warm..
Echt herfst nu,bah.

Groetjes Joke

naomi zei

Arme Katja jammer dat ze niet is aangenomen, maar zeker blijven proberen en uit elke sollicitatie leer je ook weer hoe je beter kan solliciteren.

En wat herkenbaar van Saskia mijn kamer was alrijd wel redelijk netjes, maar discussie over het bed verschonen. Ach ze kunnen het wel als ze willen.

Fijn dat de telefoon vervangen is. Geniet van het mooie weer, hier is de herfst begonnen maar hoop op nog mooie nazomerse dagen maar nu fris. Wel lekker slaap weer in de nachtdienst.

Groetjes Naomi

Petra zei

@Allemaal - Hopelijk vergeven jullie het mij dat ik vandaag niet individueel reageer. Allereerst hartelijk dank voor de verjaardswensen! En het doet me ook zeker goed te zien dat ik niet de enige met tiener"problemen" (het kan nog veel erger, weet ik ook) ben. En ja, ik was vroeger ook zeker niet de netste ;)