Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, september 25, 2013

Nieuwe DVR

Zon, zon, zon, het is zo lekker om met dit mooie weer de lamellen open te trekken.  Cosmo kan ook niet wachten naar buiten te gaan.  Maar dan wacht me toch even een schokje als ik in mijn korte mouwen vrolijk de garage uitstap.  Brrrrrr!!!!

Overdag wordt het nog lekker warm, maar zonder wolken koelt het 's nachts enorm af.  Het is maar een graad of tien, dus ik doe gauw een jas aan.  Cosmo vindt het natuurlijk juist heerlijk met zijn dikke vacht.   Met dit weer protesteert hij absoluut niet tegen buiten zijn.

Rick en Saskia zijn al vertrokken, maar Rick heeft al koffie voor me gezet.  Na een paar koppen en een bakje yoghurt wat Cosmo mag uitlikken (hij kan daar heel geduldig op wachten), vertrek ik naar de sportschool. 

Daar doe ik een uur op de ARC trainer.  Ik ben alweer aan boek vier van de "Fool's Gold" serie van Susan Mallery bezig.  Die lezen wel heel lekker weg, zeg!  Soms zijn de verhalen wat vergezocht, maar het doet me toch denken wat ik in zo'n geval gedaan zou hebben.

Thuis tref ik allerlei bedrijvigheid aan.  De schoonmaaksters zijn er en Saskia's kamer ziet er de ene dag in de week keurig uit.  Verder zijn er mensen aan onze satelliettv bezig.  We krijgen een nieuw systeem geinstalleerd.  Daarmee kunnen we maar liefst 5 shows tegelijk opnemen!

Rick is ook thuis om al het tv gebeuren in goede banen te leiden en intussen moet hij ook werktelefoontjes afwerken. Dat blijkt niet makkelijk, want overal is er veel lawaai.  Binnen de stofzuiger en buiten de grasmaaiers. 

Inderdaad bedenk ik me dat het eigenlijk nooit stil is hier, al wonen we in een rustige buurt.  Grasmaaiers, insekten, eekhoorns, mensen, auto's, vliegtuigen, helicopters, er is altijd geluid als ik buiten zit.

Voor de lunch haal ik bagels bij Manhattan Bagel, aangezien Rick niet weg kan.  Voor mij de dunne bagel met tonijnsalade, altijd heel lekker.  Voor de verandering word ik door de dames daar als een bekende begroet. 

Thuis eten we het aan de tafel op het deck op.   Rick werkt buiten door en ik ga eens op zoek naar insekten op bloemen.  Die vind ik al voor ons huis.  Ik probeer de camera van mijn telefoon weer eens en die geeft mooie close ups.  Vooral van de hommel, die zich tegoed deed aan onze buddleia.  Ik hoop dat we daar ook nog monarchs op gaan zien, maar nu zijn het slechts bijen, hommels en kleine vlinders.

 
De DirecTV monteur heeft een hoge ladder tegen ons huis gezet. Snickers vindt het wel interessant en klimt het dak op.  Ik ben blij dat ik het zie, want we willen niet dat Snickers straks op het dak vastzit!  Ik probeer hem met snacks weer naar beneden te krijgen en gelukkig lukt dat.
 

 
 

Langzamerhand wordt het ook warmer en Rick blijft buiten werken.  Ik lees verder in mijn roman, ik bedenk me dat ik bijna zoveel lees als toen ik een tiener was met die e-reader!  Ik had allerlei andere plannen voor vanmiddag, maar Rick gaat straks weer op reis dus ik geniet van zijn gezelschap, al is hij aan het werk.

Omdat hij dus op reis gaat wil Rick mij vanavond uit eten nemen.  Mijn keuze voor het restaurant en dat wordt Chef Geoff.  We delen eerst de gevulde eieren, heel lekker!  Dan neem ik de oesters met Parmezaanse kaas en die vallen tegen.  De Parmezaanse kaas proef ik bijna niet, maar het ziet er wel smakelijk uit.
Voor mijn hoofdgerecht kies ik twee voorgerechten, de gazpacho met tomaat en watermeloen (super lekker!) en de tonijn sashimi (teveel soya saus maar wel erg lekker).  Rick heeft de zalm en die ziet er ook erg lekker uit.

Het is zo gezellig met zijn tweeen.  We blijven na de rekening nog een tijdje napraten.  Veel buitenlanders denken dat je meteen na het betalen van de rekening moet vertrekken, maar dat is niet zo.

Dan is het tijd om die nieuwe DirecTV uit te proberen.  Er zijn allerlei shows, die we leuk vinden, Rick en Saskia hebben ook hun favorieten.  Voorheen konden er maar twee tegelijk opnemen en als er dan een derde was, was het jammer.  Dat "probleem" hebben we met de "Genie" niet meer.

PS: Reacties vind ik nog altijd erg leuk.  Ik zag op mijn log heel wat mensen uit Nederland en Belgie, die hier regelmatig komen.  Wie zijn mijn lezers en lezeressen? 

15 reacties:

Becs zei

Oh Petra, ik ben jaloers! Haha, wij hebben dat "probleem" ook met de DVR. Toevallig heb ik ook bij mijn statistieken gekeken van de blog. Het blijft me verbazen te zien dat we toch best een aardig aantal lezers hebben.

Margreet zei

Ik vind het nog steeds gezellig elke dag mee te lezen. Wij hebben net Netflix gekregen, maar ik ben helemaal geen tv-kijker...

Tineke zei

Hoe gaat het met Kai, zit hij al weer helemaal in het studieritme?
Wij nemen eigenlijk nooit iets op, ik gun me geen tijd om er dan weer naar te kijken.
Ik lees momenteel ook bijna 1 boek per week ; momenteel de ierse schrijfster Meave Binchy.;lekker feel good boek .
3 blogsters volg ik, jou sinds mijn dochter en gezin bij Washington wonen; ik geniet ervan om te lezen wat er speelt in de omgeving. Heb zelf drie dochters en herken veel van je gezinsitems; ga zo door.

Anoniem zei

Hallo,
Ik ben toevallig op jou blog gekomen ik zocht naar het antillawrak op aruba en zodoende ben ik blijven hangen:) wij zijn zelf een paar keer op Aruba geweest. We wonen zelf in een klein dorpje tegen de duitse grens aan bij Arnhem.

Groetjes Chantal

Anoniem zei

Ik zie ook dat je veel lezers hebt uit België en ook vooral uit Nederland, niet te verwonderen met je Nederlandse roots en omdat je natuurlijk in het Nederlands schrijft wat makkelijk te lezen valt voor ons.
Ik reageer zo veel mogelijk en lees graag over jouw rondleidingen in Washington en bekijk ook graag jouw foto's.
Verder nog een fijn weekend en groeten van Hilde uit B.

jolanda zei

Wij kunnen 1 show kijken en 1 opnemen, daarnaast hebben we nog Uitzending gemist en video on demand. Maar vaak ontbreekt het me aan de tijd om de opname terug te kijken en komt de herhaling al weer op tv.

Ik ben trouwens begonnen aan de nieuwe Donna Tart, maar die moet nog in het Engels uitkomen. Ik zag van de week een item op het nieuws dat Engelstalige schrijvers hun titels eerst in het Nederlands zien uitkomen ipv het oorspronkelijke engels. Dat zou zijn omdat de Nederlanders makkelijk het engels lezen waardoor de nederlandse vertaling minder verkoopt... en zo kunnen de schrijvers zeggen dat ze een internationale premiere hebben gegad die goed ontvangen is en verkoopt, wat dan in het thuisland weer goed werkt. Marketing in de literatuur...

Anoniem zei

Wat een geluk dat je Snickers op het dak zag!
Wij kunnen niet zoveel shows tegelijk opnemen, ik zou het wel fijn vinden.
Sinds ik mijn e-reader heb kom ik bijna niet meer in de bibliotheek voor beoken.
Groetjes Anja L.

Anoniem zei

Gelukkig dat je Snickers zag, ik kan hem al horen miauwen en jij dan maar zien hoe je hem eraf krijgt.
Heerlijk jullie Indian summer.
Hier is het ook heerlijk overdag.
Sterkte zonder Rick.
Groet, Bea

Anoniem zei

Ik ben een dagelijkse " lurker" . schandalig eigenlijk, temeer daar ik elke dag weer zo geniet van de verhalen. Waarom? Omdat ik zelf een poosje in Florida heb gestudeerd toen mijn ouders in het Caraibische gebied woonde. Elk jaar probeer ik even terug te keren. Ook in Washington ben ik meerdere malen geweest. Helaas kende ik je blog nog niet.
Mochten we nog eens Washington aan doen boeken we zeker een rondleiding bij jou. Groet uit Nederland,
Ingeborg

Anoniem zei

Ik ben een dagelijkse " lurker" . schandalig eigenlijk, temeer daar ik elke dag weer zo geniet van de verhalen. Waarom? Omdat ik zelf een poosje in Florida heb gestudeerd toen mijn ouders in het Caraibische gebied woonde. Elk jaar probeer ik even terug te keren. Ook in Washington ben ik meerdere malen geweest. Helaas kende ik je blog nog niet.
Mochten we nog eens Washington aan doen boeken we zeker een rondleiding bij jou. Groet uit Nederland,
Ingeborg

naomi zei

Hallo

Natuurlijk lees ik nog trouw mee, maar steeds laat thuis uit werk en zo. Maar nog een boeken tip ik denk dat jij d eboeken van Lauren Weisberger als de duivel draagt prada, gossip en gucci en chanel chic hebt gelezen. Ze heeft nu een nieuwe het vervolg op duivel draagt prada het heet de wraak van Prada.

Wij nemen niets op qua series en als ik iets terug wil kijken doe ik dat via internet. Is echt een luxe probleem he van 3 zenders tegelijk willen opnemen haha.

Vanavond start hier de nieuwe amish series in LA ben benieuwd.

Oh die gekke kat het dak op gelukkig kon je hem eraf krijgen.

Succes met bijna home alone.

Liefs Naomi

Anja zei

Leuk, ik verheug me op al die shows op tv. Zoals je weet lees ik al jaren met veel plezier je blog.

Petra zei

@Becs - Ja, er lezen best veel mensen mee.

@Margreet - Er zijn maar bepaalde shows, die ik leuk vind, en ik kijk vrijwel nooit overdag dus tijd om ze allemaal te kijken heb ik toch niet. Maar Rick is tv verslaafd ;).

@Tineke - Met Kai gaat het goed. Inderdaad druk aan het studeren, maar ook zijn mogelijkheden na zijn studie aan het bekijkend.

@Chantal - Wat grappig dat je hier via Aruba terecht bent gekomen. Leuk dat je reageerde!

@Hilde - Jij ook alvast een fijn weekend gewenst met mooi weer

@Jolanda - Dat is een interessant gegeven. Ook dat Nederlanders veel Engelstalig lezen. Lijkt me zeker niet in veel anderstalige landen het geval.

@Anja - Ja, zeker, die had anders op het dak vastgezeten!

@Bea - Inderdaad, een kat op het dak is weer eens wat anders

@Ingeborg - Leuk dat je hier in DC bent geweest. Ik hoop je dan inderdaad ooit eens rond te leiden.

@Naomi - Bedankt voor de boekentip. Ik vind die Amish in LA een stuk minder dan vorig seizoen.

@Anja - Er is heel om van te kiezen op de tv hier, dat is zeker!

Anoniem zei

Hallo Petra, jij vroeg wie jouw lezers zijn. In mei 2012 hebben wij samen een dag door Washington gelopen. Ik heb dat als heel positief ervaren, ook omdat je dan in één dag heel veel van een stad kunt zien in toch weinig tijd. ik weet niet of jij je mij nog herinnert, ik ben Anneke uit Den Haag. Je had mij opgehaald in het Courtyard by Marriot. Ik lees sindsdien regelmatig met veel plezier jouw blog, herken dan ook dingen die ik in Washington gezien heb. Komend voorjaar ga ik naar Memphis. Ken jij toevallig iemand in Memphis die dergelijke rondleidingen als jij verzorgt? Ik kan op internet daar niet echt iets over vinden. Hoor dat graag van je.
groetjes
Anneke

Petra zei

Helaas, Anneke, ik ken geen enkele andere Nederlandstalige gids in andere steden (en ook niet hier in Washington, trouwens). Maar ik herinner me jou zeker en leuk dat je reageerde!