Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, september 24, 2013

Prachtig weer!

Een van de leuke dingen van de herfst hier is dat het meestal (tenzij er een staartje van een orkaan of tropische storm langskomt) stralend zonnig en warm weer is.  Weg is de vochtigheid, die in de zomer zo vaak aanwezig is. 

Ook vandaag schijnt de zon weer vrolijk door de lamellen.  Dat maakt opstaan toch altijd weer een stuk makkelijker.  Rick komt vertellen dat Saskia zich niet lekker voelt, hoofdpijn en misselijk, en hij heeft haar al ziek gemeld. 

Echt balen voor haar, ik krijg sterk het gevoel dat de slechte houding in de schoolbanken en spanningen er veel mee te maken hebben, want ze heeft in de zomer nergens last van gehad.

Sharon wacht me al op voor een intensief uur met gewichten.  Ze doet veel bovenlichaam oefeningen en allerlei "core", buikspieren.  Ik denk dat ik morgen mijn spieren weer goed ga voelen!  Intussen kletsen we wat af, maar wat ik zo goed aan Sharon vindt is dat het geen kletsuurtje wordt, maar dat ik me regelmatig zo moet inspannen dat ik niet eens kan praten!

Na afloop helpt Sharon mij flink rekken en strekken.  Ik ben stijf, vooral mijn benen.  Daar moet ik echt iets aan doen, want dat maakt mijn pijnen enkel erger.  Met Saskia's spierproblemen wil ik zo graag een goede masseuse vinden, want zij wil liever geen man. 

Helaas reageert mijn vroegere masseuse niet op emails en voicemails, wat me doet denken dat ze die toch zeer fysieke baan niet meer kan uitvoeren na haar knieoperatie.  Helaas zijn verder de goede massage therapeuten, die ik heb ontmoet, mannen.

Na nog een half uur cardio ga ik weer huiswaarts.  Inmiddels is Saskia wel op, maar voelt zich nog helemaal niet lekker.  Ze vraagt of ik wat soep mee kan nemen voor haar lunch en geeft me nog een kort boodschappenlijstje.

Bij Whole Foods werk ik dat lijstje af en neem eten voor vanavond mee.  Nu de herfst begonnen is zijn er ook weer allerlei herfstprodukten.  Oktoberfest bier, allerlei verschillende vormen en kleuren pompoenen en produkten met pompoensmaak.  Ik ben nog niet klaar om er iets van te kopen, maar foto's maken is gratis.

 

Voor mijn lunch haal ik de garden pesto saute bij Noodles & Company.   Met de herfst aangekomen verwacht ik dat die binnenkort van het menu zal verdwijnen.  Buiten op het deck in het zonnetje smaakt het weer heel goed.

Het is zulk schitterend weer, maar ik heb binnen een aantal dingen te doen.  Saskia voelt zich gelukkig wel goed genoeg om naar SAT bijles te gaan.  Ze had de vorige keer best een goede score, maar wil het nog een keer proberen.  Op 5 oktober is het zover, ik ben heel benieuwd, want als ze het nu weer een stuk verbeterd staat dat hopelijk goed voor de college aanmeldingen.

Om een uur of vier ben ik klaar om te ontspannen.  De hangmat lacht me toe en ik ga in het zonnetje liggen lezen.  Cosmo houdt me natuurlijk gezelschap.  Opeens hoor ik een hels kabaal en zie Flapjack met iets naar het huis rennen.
Rood en blauw!

Dat blijkt een cicade te zijn.  Wat maakt een zo'n beest toch een lawaai!  En nu is hij in ons huis!  Flapjack en Meike vinden hem heel fascinerend en Cosmo komt er ook bij.  De cicade blijft maar zoeken en dat lokt natuurlijk meer spelen van de katten uit.  Uiteindelijk neemt Cosmo hem in zijn bek naar buiten.  Wat hij er daar mee doet zie ik niet, ik ben allang blij dat ik hem niet hoef aan te raken!
 

Rick komt later thuis vanwege een receptie en we eten spinazie en olijfbrood met daarbij voor mij zalm en voor Rick meatloaf.  Allerlei nieuwe seizoenen van bekende shows beginnen deze week weer en daarvoor is de DVR.  Ik kijk weer naar The Voice, wat een talent (en ook leuk dat uit Nederland komt)!
Saskia's boek Hamlet is te saai voor Meike en Flapjack!

3 reacties:

Marion2 zei

Oh, wat leuk met de dieren! Het lijkt haast wel of ze samenwerken. Gelukkig maar dat je het beest niet zelf hoefde te vangen.

Mooie, sfeervolle foto's van de pompoenen. Vooral die onderste soort vind ik mooi. Vanochtend was ik in twijfel of ik er een zou kopen, maar ook ik vind het nog net iets te vroeg.

Petra zei

@Marion - Ja, die dieren zijn heerlijk om gade te slaan. Gelukkig kunnen ze het allemaal prima met elkaar vinden. Ik vind het ook nog te vroeg, maar vrees dat ik volgende week toch aan de herfstspullen moet gaan denken.

Becs zei

Ik kijk ook uit naar alle series die weer beginnen en toevallig heb ik ook the Voice gekeken. De eerdere seizoenen heb ik niet gekeken, maar het lijkt me een erg leuke show!