Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zaterdag, september 21, 2013

TGIF

"TGIF!", roept Rick vrolijk als hij naar zijn werk vertrekt.  Die afkorting doet me altijd weer aan het restaurant met dezelfde naam denken, T.G.I.Friday's.  We komen er niet vaak, of zelfs bijna nooit, maar ik heb er fijne herinneringen aan omdat mijn eerste vrienden hier in Amerika me er voor mijn verjaarslunch heennamen.  Daar hingen zelfs ballonnen en er werd voor me gezongen door het personeel, dat me een gratis dessert met een kaarsje kwam brengen.  Dat was ik, vers uit Nederland, natuurlijk niet gewend.

Deze vrijdag is een lekkere zonnige dag, die zomers warm belooft te worden.  De laatste dag voor de herfst alweer, onvoorstelbaar!  Lekker buiten in de zon drink ik mijn koffie en eet mijn ontbijtreep van Kashi.

Daarna vertrek ik naar de sportschool waar Sharon me al opwacht.  Ze wil natuurlijk alles horen over de reis naar Chicago en het uur gaat heel snel voorbij.  Daarna doe ik nog een half uur cardio en haast me dan naar Whole Foods.

Saskia sms-te me tijdens het sporten om te vragen of ik haar en Kaylee sushi kan brengen voor hun lunch.   Ik koop dus een paar vegetarische sushi's en breng die gauw naar Madison high school.  Ik ben net op tijd voor de start van Saskia's lunch en die neemt het eten dankbaar aan.

Intussen is het ook voor mij lunchtijd.  Ik bestel een garden pesto saute van Noodles & Company online en die staat al klaar als ik er binnenloop.  Wie weet hoelang die nog op het menu zal staan en ik vind het zo'n heerlijk gerecht.

Thuis besluit ik het uitpakken en schoonmaken te laten voor wat het is.  Daar is altijd nog tijd voor, terwijl dit prachtige weer niet meer iedere dag te genieten valt.  Ik heb weer een nieuwe schrijfster gevonden, Susan Mallery, en het eerste boek uit haar Fool's Gold serie verslonden.   Het tweede boek kan ik ook meteen niet meer wegleggen.

Zo'n blauwe lucht!
 
Saskia heeft Lawrence hier en ze gaan samen naar het verjaarsfeestje van een vriend.  Als Rick na zijn werk en de sportschool thuiskomt, stelt hij voor naar Alegria te gaan.  Hij zag toen hij klaar was met sporten dat het daar gezellig druk was en we hopen op een tafeltje op hun terrasje.

We hebben geluk, want er gaan net wat mensen weg.  Behalve dat de muggen meteen mijn enkels vinden wordt het een leuke en lekkere maaltijd.  Ik neem de drie taco's, een met portobello, een met pittig rundvlees en een met gegrilde vis, zeer smakelijk. 

Het is weer een leuk begin van het weekend. 

De rest van de foto's van Chicago staan hier

6 reacties:

Anoniem zei

Prachtige foto's, bedankt daarvoor en nog een prettig weekend verder.
Groeten van Hilde uit B.

Anoniem zei

Zó leuk weer om over je reis te lezen.
Mooie foto's/architectuur, en die op het glazen balkon; weet niet of ik dat zou durven...
Fijn nieuws ook voor je dochter!
Lian

Marie zei

TGIF inderdaad! Altijd een van de fijnste dagen van de (werk)week! Hoewel ik vind dat de dagen en weken omvliegen, niet te geloven hoe snel het allemaal gaat. Een reden te meer om van alles wat op zijn/haar pad komt te genieten! En dat is ook van het mooie weer, dat genieten, je hebt helemaal gelijk: die was en dat huishouden, dat komt wel weer als het regent! Fijn weekend!

Marion2 zei

Leuk allemaal, weer. Chicago trok me nooit zo, maar het blijkt toch een heel leuke stad te zijn. En wat zijn jullie heldhaftig in die toren!
Wat fijn dat Katja deze baan heeft bemachtigd! Weer een stap in de goede richting.

Irene zei

Even laten weten dat ik je blog super vind om te lezen!
het is een van de dingen waar ik graag mijn dag mee afsluit, het lezen van een nieuw verhaal van jouw hand!
Groet, Irene
BTW Saskia boft super met een moeder als jij bent, ze hoeft maar te bellen en jij komt haar lunch brengen! Petje af voor jou!

Petra zei

@Hilde - Dank je, ik hoop dat jouw weekend ook leuk was

@Lian - Dat zou je vast wel durven, hoor, het is natuurlijk superveilig.

@Marie - Nou, you and me both wat dat omvliegen betreft. Het is een beetje beangstigend hoe snel het allemaal gaat

@Marion - Chicago is echt wel leuk, inderdaad. Al die wolkenkrabbers daar met prachtige architectuur, maar ook mooie musea (waar ik er maar een van heb bezocht), stranden etc.

@Irene - Ach ja, volgend jaar is ze weg het huis uit, dus nu kan het nog even :)