Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, september 12, 2013

Wild weer

Het zal nog een dag echt zomers warm worden met temperaturen over de 30 graden.  Ik geniet er dan ook nog even van door in de zon op het deck te ontbijten.  Dat doe ik in het gezelschap van Cosmo, Snickers en Flapjack, want mijn menselijke huisgenoten zijn al vertrokken.

Alleen een kat kan zo slapen

Na een paar koppen koffie kan ik het niet langer uitstellen en begin aan een dubbele Max Capacity Training. Dat vind ik verreweg de "makkelijkste" gewichtenroutine om alleen te doen.  Ik stel de timer in en doe dan op automatische piloot de acht verschillende oefeningen.

Als de 32 minuten voorbij zijn ga ik naar boven en doe nog een half uur op de elliptical.  Dan haast ik me onder de douche, want Saskia is haar lunch vergeten en vroeg mij die voor haar te halen.  Op haar menu staan sushi met advocado en komkommer en fruit, die ik beiden bij Whole Foods haal.

Saskia heeft vandaag "D" lunch, de laatste van de dag, en die begint om 12 uur.  De "A" lunch daarentegen begint om vijf voor half elf en die heeft ze om de andere dag op haar vroege dagen.  Zo'n verschil in tijden!  Maar ja, Madison High School heeft dan ook meer dan 2000 studenten.

Het is inmiddels ook tijd voor mijn lunch.  Ik ga een halve tonijnsalade sandwich op tomaat-basilicumbrood bij Panera halen.  Robeks ligt daar vlak naast en ik heb enorm veel zin in groentesap.  Ik bestel een "King Kale", boerenkool, komkommer en wortel, best lekker, maar een beetje bitter.

Thuis ga ik zo lang het nog kan van het warme weer genieten.  Ik hoor vervaarlijk gerommel in de verte en Rick sms-t dat het in Reston flink regent.  Op de radar zie ik dat er inderdaad vlakbij flinke onweersbuien zijn, maar bij ons schijnt de zon zelfs al gauw weer en het blijft droog.
De luchten zijn in ieder geval indrukwekkend!

Om een uur of vier komt Rick thuis, want hij krijgt vanavond collega's te eten.  Hij begint met het gras te maaien en de donder en bliksem wordt steeds erger.  Net als Rick klaar is moeten wij er ook aan geloven. 
Hier is het nog droog en maait Rick het gras als er een enorme donderklap komt

De hemelsluizen gaan open en het is zo donker als de nacht!  Het bliksemt en dondert links en rechts en arme Cosmo weet niet waar hij het zoeken moet.  Gelukkig krijgen we nog steeds niet het ergste over ons heen en het echt zware weer duurt maar even.  Het was wel genoeg om een grote boom in de achtertuin van mensen in de straat achter ons om te doen vallen.

Al zal ik vanavond niet meeeten met Rick en zijn teamgenoten, ik maak wel de komkommersalade voor hun maaltijd.  Er zullen maar vier gasten komen, dus twee komkommers is genoeg. Die laat ik in appelazijn en zout staan en spoel ze na een tijdje af.  Die salade doet het altijd prima.

Om half zeven komt de eerste gast van de vier.  Aardige mensen zijn het allemaal.  Er is een vrouw bij, of althans, ik denk aan haar als een meisje, want ze is een jaar jonger dan Katja.  Echt een leuk iemand en Maria en Saskia kunnen het meteen goed vinden, want Maria is vegetarisch. 

Alleen heeft Rick er niet aan gedacht dat te vragen en hij heeft hamburgers en kipfilet.  Gelukkig heeft Saskia nog een veggie burger in de vrieskast liggen, toch handig zo'n veganiste in huis. 

Voor mezelf haal ik sushi bij Yama.  Ik vind het leuk dat Rick nu eindelijk zoiets heeft georganiseerd.  Hij heeft naar mijn mening veel te weinig van dit soort sociale bijeenkomsten met mensen met wie hij veel gemeen heeft.
Kwarteleitjes en visseeitjes, mijn favoriete sushi!
 

6 reacties:

Becs zei

Wij hadden hier gisteren verschrikkelijke onweer. Het begon met een super harde donderslag waar we allemaal an opsrprongen. Leuk zo een bijeenkomst, gezellig!

Anoniem zei

Hopelijk krijgen jullie na dit onweer terug de warme temperaturen die jullie daar nog gewend zijn.
Bij ons is het momenteel herfstig en het gaat er voor de volgende tijd niet op verbeteren.
Rick zijn etentje met zijn collega's schijnt zo te horen gezellig te zijn, eigenaardig dat jij daar niet aan deelneemt zeker omdat het bij jou thuis is.
Groetjes van Hilde uit B. en nog een fijn weekend.

Anoniem zei

Gelukkig dat Saskia zo toch kan slagen. Het is wel een les geweest in het bijhouden van online lessen!
Annemiek

Petra zei

@Becs - Ja, het kan flink onweren in dit land!

@Hilde - Als hun partners ook mee waren geweest was ik ook van de partij geweest, hoor. Maar nu ging het gesprek enkel over werk, hoewel we wel met zijn allen dessert hebben gegeten. Net zoiets als Rick er niet bij is als ik het Nederlandse clubje hier heb.

@Annemiek - Ja, dat was van het begin af aan mijn argument ertegen, maar ja, twee tegen een was het. Ik denk dat Rick zijn les ook geleerd heeft.

Anoniem zei

Grappig die kat zo te zien slapen,ik heb er ook een ,maar nog nooit gezien in die houding haha.
Jullie hebben nog heel aangename temperaturen met de vooruitzichten,is hier heel wat minder nu.
Zie een auto staan op de oprit bij jullie,vergis ik mij ,maar zit bij jullie het stuur hetzelfde als in Nederland,dacht dat ze bij jullie allemaal links reden?

Groetjes Joke

Petra zei

@Joke - Nee, hoor, we rijden hier rechts. Grappig genoeg in Canada ook, terwijl die nog meer bij het Britse rijk horen. Het hele Noord-Amerikaanse continent rijdt rechts :)