Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, oktober 13, 2013

Anderhalve dag New York City

Vrijdag

Om een uur vannacht kwam Katja thuis om ook mee te gaan naar New York.  Ze komt Rick vragen haar te helpen, want er is iets met Zorro.  Ik val meteen weer in slaap, want we moeten vroeg op om op tijd in New York aan te komen.

Om kwart voor zeven gaat de wekker en dan zijn Saskia, Kaylee en Laura allang bezig met make-up voor hun kostuums aan te brengen.  Vandaag zijn ze allemaal karakters uit de Batman strips.  Saskia is Harley Quinn, Laura is Cat Woman en Kaylee Poison Ivy.

Katja staat ook met moeite op, want ze heeft natuurlijk nauwelijks geslapen.  Wat ik dacht dat iets onschuldigs was met Zorro blijkt vrij ernstig te zijn.  Het puntje van zijn staart bloedde en vanochtend blijkt dat Zorro het tot op het bot heeft opengeknauwd.  Het ziet er eng uit en bloedt ook nog steeds.

Katja besluit dat ze haar katertje zo niet achter kan laten en naar New York gaan.  Ik maak een afspraak bij de dierenarts en daar kan Katja een half uur later al terecht. Niet veel later sms-t Katja dat een deel van Zorro's staart geamputeerd moet worden, want er is met het open bot teveel gevaar voor ernstige infectie en bloedvergiftiging.

Intussen hebben de drie tieners hun spullen in de auto geladen en zijn wij al op weg naar de "Big Apple".  Dat gaat ook maar moeizaam, want het is heel slecht weer en het verkeer op de ringweg rond Washington staat vast.  Gelukkig weet Rick een sluiproute en zo vermijden we dat verkeer tenminste bijna helemaal.

Tot Baltimore blijft de I-95 gedeeltes met files en langzaamrijdend verkeer hebben, maar dan schieten we eindelijk een beetje op.  In Pennsylvania en New Jersey plenst het echter weer zo erg dat ik regelmatig bijna niets kan zien en dus stapvoets moet rijden.  Dat alles zorgt ervoor dat de gewoonlijk vier uur durende rit nu vijfeneenhalf uur heeft geduurd!

Net voor we de stad New York inrijden stoppen we bij een service plaza waar de dames de laatste stukje van hun kostuums aanbrengen.  Ze zien er werkelijk schitterend uit! Ze gaan dus naar de Comic Con, een enorme conventie van liefhebbers van allerlei strips. 


Saskia als Harley Quinn and Laura achterin als Cat Woman

Als we bij het Javits Convention Center aankomen, zien we allerlei mensen verkleed in de leukste kostuums.  Rick is ook een grote stripboekenfan en wil al langer ook naar zo'n conventie.  Ik neem me meteen voor dan mee te gaan, al is het alleen maar om al die kostuums te fotograferen.  Er zijn echter ook beroemdheden aanwezig, zoals bij deze Patrick Stewart en Sigourney Weaver.

Saskia sms-t even later dat ze door allerlei mensen op de foto worden gezet, waaronder ook de fotograaf van Entertainment Weekly.  Die foto staat inderdaad al online en is erg leuk geworden.  Hier kun je hem zien (en ook een aantal andere foto's van deelnemers).

Intussen heeft Katja besloten ons toch naar New York te volgen.  Ook zij krijgt met flinke regen en veel verkeer te maken, maar om een uur of vier sms-t ze dat ze bij haar vriendin Jordan is aangekomen.

Rick en ik hebben via Hotwire twee kamers in het Hotel Boutique op East 45th Street geboekt.  Daar checken we in en brengen de bagage naar boven.  Dan brengen we de van naar een parkeergarage een blok verderop.  Daar heeft het hotel een verdrag mee en kost het $30 per 24 uur om te parkeren.  Heel redelijk voor New York.

Het loopt al tegen drieen als we dit allemaal gedaan hebben en ik val bijna flauw van de honger!  We vinden Connolly's, een leuke Ierse bar.  Hier staan ook de kwalificatiewedstrijden voor de World Cup aan.  Een Engelsman naast mij kijkt naar Engeland-Montenegro en de vele Ieren hier natuurlijk naar Ierland-Duitsland.  Ik zie intussen onderaan het scherm telkens de score van Nederland-Hongarije langskomen en weet dus dat Nederland die wedstrijd ruim heeft gewonnen. 

Als eten wil ik niet iets groots bestellen, want we hebben om half acht alweer een reservering voor het avondeten.  Ik houd het dus bij de Ierse gerookte zalm op aardappelkroketjes.  Heel erg lekker en precies genoeg .

We kunnen er weer even tegenaan en gaan door de stad wandelen.  We gaan onder anderen F.A.O Schwartz in en bekijken de ongewone pluche dieren daar. We belanden uiteindelijk op Times Square en hoe vaak we het ook al gezien hebben kijken er toch weer onze ogen uit.  Gelukkig is het in de stad droog en zelfs vrij warm.

Daardoor en het vele lopen maakt dat we dorstig zijn.  We zijn vlakbij Ricks favoriete Belgische bar  hier en besluiten een biertje te gaan drinken.  BXL is altijd druk, maar wonder boven wonder komen er net twee barkrukken vrij.  Ik probeer een Ommegang biertje, vind ik wel lekker.

De tijd dringt opeens en gauw lopen we terug naar het hotel.  Daar verkleden we ons en gaan op zoek naar een taxi.  Dat valt op deze tijd van de dag niet mee, maar opeens zie ik er een met zijn licht aan.  Hoera, want we voelen onze voeten flink, je loopt hier snel heel wat af.

We hebben met Katja en Jordan afgesproken bij Blue Fin op Times Square.  We maken eindelijk kennis met Jordan, die bij Virginia Tech een van Katja's beste vriendinnen was, maar wij nog niet ontmoet hadden.

Het wordt een heel gezellige en lekkere maaltijd.  Ik neem een paar oesters als voorafje en een tonijn tartaar en sushi rol met tonijn en kreeft als hoofdgerecht.  Het smaakt allemaal heerlijk.  De dames hebben nog trek in dessert en nemen een caramelcake, waarvan Rick en ik ook een paar hapjes nemen.

Na het eten lopen we met de meisjes naar hun subway station en nemen daar afscheid.  Zij gaan nog in de stad stappen. Morgen zullen we ze weer zien.  Het is leuk voor Katja om zo weer even tijd met haar vriendin door te brengen.

In het hotel zijn de Comic Con gangers moe maar voldaan op hun kamer.  Ik ben ook moe dus ga lekker tv staren.  Rick heeft nog energie om naar het Hofbrau Haus op de hoek te gaan voor een biertje.  Daarna gaan de lichten al heel snel uit.

Zaterdag

Rick is al vroeg uit de veren om te gaan hardlopen.  Ik lig nog veel te lekker te slapen en draai me nog een aantal keren om.  Als hij een uurtje later terugkomt ben ik wel gedoucht en ingepakt, dat dan weer wel. 

Buiten schijnt de zon zowaar, een onverwachte verrassing.  Na de koffie vertrekt Rick met een taxi naar Jordans appartement waar Katja een deel van Kaylee's kostuum van vandaag heeft liggen.  Katja was dat gisteravond vergeten mee te nemen naar het restaurant en zonder dat hoofddeksel ziet Kaylee's kostuum er niet goed uit.

Intussen neem ik mijn fototoestel mee en ga erop uit om in de omgeving van Grand Central station architectuur te fotograferen.  Eerst eet ik bij Pret a Manger een stokbroodje met ei en zongedroogde tomaat, niet heel speciaal, maar het vult de maag. 

Het is niet alleen lekker zonnig, maar ook een zeer aangename temperatuur.  Ik ben blij dat ik een twinset aanheb, want dat vest kan al gauw uit.  Wat is het toch een genot om door deze stad te lopen.  Ik kijk eigenlijk alleen maar omhoog naar alle mooie gebouwen in dit gedeelte.

Het neemt Rick langer dan hij had gedacht om het kostuumdeel op te halen.  Intussen brengen de meiden hun bagage naar de lobby en check ik ze uit hun kamer.  De bagage geven we in bewaring tot vanavond. 

Ook vandaag zien ze er weer erg leuk uit.  Saskia is weer Harley Quinn, maar dit keer een ander kostuum.  Zodra Rick er is gaan zij weer naar de Comic Con.  Ze hebben kaartjes voor beide dagen, wat natuurlijk erg leuk is, want iedere dag zijn er andere bekende mensen.

Rick en ik lopen Grand Central station in om de subway te vinden.  Daar is het me een drukte van jewelste en we zien op het bord dat de lijn, die wij moeten hebben, maar om de twintig minuten rijdt en niet bij alle stations stopt.

Wij hebben kaartjes voor half een voor het 9/11 Memorial en durven het er niet op te wagen.  We besluiten een stuk te gaan lopen tot we uit het heel drukke gedeelte zijn en nemen er dan een taxi heen.

Intussen zijn Katja en Jordan ook onderweg en in Chinatown aangekomen.  De aansluitende subway trein, die zij nodig hadden, kwam echter maar niet.  Zij besloten ook verder een taxi te nemen, alleen konden ze er lange tijd geen vinden.  Toen ze er eindelijk een vonden zaten ze helemaal vast in het verkeer.

We sms-en over en weer en het wordt al gauw duidelijk dat zij half een niet gaan halen.  Gelukkig stelt een vrijwilliger bij het Memorial ons gerust dat we er heus wel in mogen, zelfs al zijn ze een half uur te laat. 

Rick en ik hebben intussen trek gekregen en wie weet wanneer we kunnen lunchen.  Aan de overkant staat een hot dog standje en zo eet ik mijn eerste New York hot dog ooit.  Voor een hot dog waar ik niet bepaald gek op ben smaakt hij best lekker.

Eindelijk zien we net na enen de taxi met Katja en Jordan erin voorrijden.  We sluiten aan in de rij van mensen met kaartjes en na een veiligheidscontrole en wel vijf keer die kaartjes te hebben moeten laten zien lopen we eindelijk het memorial binnen.

Dat bestaat uit twee enorme vierkante fonteinen/vijvers met eromheen alle namen van de slachtoffers van de aanslagen van 11 september 2001.  Niet alleen de slachtoffers van de World Trade Center gebouwen, zoals ik altijd dacht, maar ook van de Pentagon, Vlucht 93 en de andere vluchten, die in de gebouwen vlogen.  Het is allemaal heel indrukwekkend en hopelijk beter op foto's te laten zien dan met woorden te beschrijven.

Het is een emotionele ronde om beide vijvers. Op een gegeven moment zie ik de naam van een vrouw staan en "and her unborn child" en dan moet ik echt even flink slikken.  Ik ben blij dit memorial nu ook bezocht te hebben.

Schuin tegenover ligt Bill's Bar & Burger en dat ziet er gezellig uit.  We nemen plaats aan de bar en bestellen, hoe kan het anders, burgers.  Alleen is die van Katja en mij een garnalenburger.  Hij ziet eruit als een burger en is erg lekker.  Hoe ze hem in die vorm hebben gekregen van stukjes garnaal is me een raadsel.

Na het eten vertrekken Katja en Jordan weer naar Jordans appartement.  Ze zijn vannacht lang uitgeweest en Katja voelt zich niet zo lekker.  Dat kan ook niet anders met twee nachten vrijwel zonder slaap.  Zij blijft vannacht dus ook nog bij Jordan logeren.   Daar zijn Rick en ik blij om, want zo moe zo'n enorm end te rijden is niet aan te raden.

Rick en ik besluiten terug te lopen via Broadway en Fifth Avenue.  Dat is natuurlijk een flinke tippel en het is enorm druk op straat!  Maar we lopen de meer dan 43 blokken en nemen onderweg ook de nodige foto's. 

Dan zijgen we dankbaar om onze voeten even rust te kunnen gunnen neer aan een tafeltje bij de Heartland Brewery.  We hebben besloten een paar voorafjes te delen als avondeten voor we aan de terugtocht beginnen.  Het worden een quesadilla en bison burger sliders, beiden erg lekker.

Intussen krijgen we een sms-je van Saskia dat ze klaar zijn.  Dat is een uur eerder dan afgesproken en we moeten de van en de bagage nog ophalen.  De dames zijn moe en ongeduldig, maar in deze drukke stad gaat alles niet zo een, twee, drie.

Het duurt lang voor Rick de van terugkrijgt en dan is er nog flink wat verkeer naar het convention center.  Om kwart over zeven zit iedereen echter weer in de auto.  We werpen nog een laatste blik op het rood en blauw verlichte Empire State building en rijden dan door de Lincoln Tunnel de stad weer uit.

Op de terugweg komen we nabij Baltimore weer in de stromende regen terecht en dat blijft zo tot we thuis zijn.  Wat een geluk hebben wij gehad met het weer in New York!  We hebben de gebouwen en skyline zo prachtig kunnen zien. 

Net voor middernacht rijden we Vienna weer binnen.  We zetten Kaylee en Laura af en ruimen dan gauw de van uit.  Rick en ik drinken nog even een night cap en zoeken dan ons bed op.

Zondag

Na de late avond gisteren slapen we flink uit.  Het is hier toch ook weer een grijze dag, hoogst ongewoon dat het zoveel dagen achtereen somber en regenachtig is!  Rick heeft zin om pancakes te bakken en die gaan er goed in.

Daarna besluit ik een half uur boven op de elliptical te gaan doen.  Met al het lopen van de afgelopen dagen voel ik mijn voeten wel en die hoeven op die machine weinig te doen.  Als ik klaar ben zoek ik de drie katten op en geef ze een anti-vlooien behandeling.  Ik zie ze niet krabben of wat ook, dus hopelijk zijn ze nog vlo-vrij, maar zo hebben die beestjes tenminste geen kans hier in huis.

Na mijn foto's online gezet te hebben is het tijd om Cosmo uit de kennel te halen.  Ook hij krijgt meteen bij thuiskomst zijn maandelijkse hartworm/teken/vlooienbehandeling.  Morgen kunnen we Zorro weer ophalen, hopelijk is die dan ook van die kriebeldiertjes bevrijd.

M.A., mijn Nederlandse vriendin, die in de Filippijnen woont, is hier voor een bliksembezoek aan Washington.  Ik ga haar na haar meetings ophalen bij haar hotel in de stad.  Het is zoals altijd meteen alsof we elkaar gisteren nog gesproken hebben. 

Thuis kletsen we bij, wachtend op Katja, die vaststaat bij Baltimore door een ongeluk.  Ze was vanmiddag nog even langs een vriend, die aan zee in New Jersey woont, gegaan. Wat een avontuurlijk weekend heeft zij gehad! 

Gelukkig komt Katja om kwart over zeven ook thuis.  Zij verkleedt zich en dan gaan we met zijn vijven, Saskia ook gezellig mee, naar Seasons 52.  Het wordt weer een heel smakelijk maaltijd daar, al het eten hier is zo lekker.  Ook is het erg gezellig en ik ben blij te horen dat M.A.'s zoon bij William & Mary is aangenomen voor volgend jaar zodat zij hier tijdens zijn studie vaker zal komen.

Helaas is M.A.'s bezoek nu alleen vanavond, want morgenochtend vliegt ze alweer terug naar Manila.  We brengen M.A. naar het metrostation waar ze een taxi terug naar de stad neemt.  Dan kijken we thuis nog even de opgenomen Undercover Boss, die vandaag ook gedeeltelijk bij de Donato's hier in Vienna speelt.

Alle foto's van New York staan hier.

11 reacties:

Becs zei

Jullie hebben een druk maar leuk en gezellig weekend achter de rug. De Comic con was hier een paar weken geleden. Ik ben zelf niet geweest maar heb hele leuke foto's gezien van een collega. Wat zielig dat een stukje staart geamputeerd moest worden van Zorro. Hoe gaat het nu met hem?

Anoniem zei

Wat een leuk weekend hebben jullie gehad, en de dames helemaal zo te lezen. Zo'n Comic Con lijkt me ook heel leuk om te zien. Lekker mensen kijken.
Wat zielig van Zorro. Weten jullie al waarom ie zo gebeten heeft, arm beessie?!
Mooie foto's ook weer.
Groetjes, Tine.

Anoniem zei

Wat een superleuk weekend hebben jullie (weer) gehad en wat een gave foto's (weer)... Alleen wel erg zielig voor Zorro...

Zijn de dames de jongens van Big Bang Theory niet tegengekomen? :)

Hier zijn we gisteren ook compleet weg geregend. Sommige plaatsen hier hadden in 1 dag meer dan 1,5 keer wat er normaal in de hele maand oktober valt.

Groetjes,
Evelyn

Jurgen de Bruin zei

Ik hoor altijd bij The Big Bang over Comic Con en verwacht dan allemaal Sheldons. Als ik de foto's zo zie, zou ik eerder Penny kunnen verwachten. :-) Het 9/11 monument is inderdaad erg indrukwekkend. Ik ben ook nog even bij de naastgelegen brandweerkazerne geweest en het geeft een heel raar gevoel. Het museum was ik al wel eens in geweest en liep daar toen met koude rillingen doorheen. Heel onwerkelijk. Ik moest wel lachen om je hotdog ervaring. Ik moet, ja moet, ook altijd even een hotdog eten in New York. Er is niets speciaals aan, maar het hoort voor mij echt bij New York. Sterkte met Zorro!

Anoniem zei

Dat was heel wat loopwerk in NY, leuk even zo'n bezoek, en veel gezien.
Ik ben benieuwd hoe onze zoon het gehad heeft bij Comic Con, hij heeft een stel vrienden te logeren, en ik heb nog niks gehoord, vast veel te druk :) Tevens de eerste keer dat hij NY ingaat terwijl hij er zowat langs woont.

Annemiek

Anoniem zei

Zo, dat was een hectisch weekend, bij jullie is het nooit saai.
Wat zielig voor Zorro, met half staartje verder.
Groet, Bea

naomi zei

Wat een heerlijk weekend zo samen. Gelukkig prachtig weer. Leuke foto's van het comic con. Ik zou alleen de helft niet herkennen terwijl andere heel goed lijken. Ik kende bv. Harley Quinn ook niet. Dus even gegoogeld en ze lijkt heel goed ben wel benieuwd wat ze de 2e dag voor ander kostuum aan had. Heeft ze het zelf bij elkaar gezocht of compleet besteld?

Arme zorro puntje van zijn staart eraf. Ik hoop dat de rest verder geen vlooien last krijgt en nu met Katja haar huis nog grondig reinigen. Bah met oud en nieuw bleek Stitch vlooien te hebben grondig stofzuigen en luchten en met bepaalde spray alles reinigen en dood laten gaan.

Verder hebben jullie veel gezien en prachtige foto's weer gemaakt. Wat een prachtig en indrukwekkend 9/11 monument. Hoop dat echt ooit nog te bezoeken.

Groetjes Naomi

Marion2 zei

Wat een bijzonder weekend hebben jullie gehad. Wel handig dat jullie zo even naar New York kunnen rijden. Ik vind het er door de drukte wel erg vermoeiend.

Petra zei

@Becs - Hij had het weer open gebeten vanochtend. Ik hoop maar dat Katja dat voortaan kan voorkomen.

@Tine - Ja, het blijkt nu dat Katja's vorige huis helemaal onder de vlooien zat en de dames daar Katja niet van op de hoogte hadden gesteld :(.

@Evelyn - Ik heb ze niet over de Big Bang Theory gehoord, LOL! Je vroeg trouwens over het Moerman blog en ik ben vergeten of ik daar op heb geantwoord. http://moermanfamilyintheusa.wordpress.com

@Jurgen - Ik ben benieuwd hoe dat museum in het monument gaat worden.

@Annemiek - Ja, ik ben ook benieuwd. De meiden hebben zich enorm vermaakt in ieder geval.

@Bea - Inderdaad, saai is het zeker niet hier ;)

@Naomi - Ik kende Harley Quinn ook niet en veel andere figuren ook niet. Rick wel als echte strips fan. Saskia was beide dagen Harley Quinn alleen een ander kostuum van haar.

@Marion - Dat zei ik gisteren ook tegen mijn vriendin. Hartstikke leuke stad, maar ik werd gek van de menigte.

Anja zei

Heerlijk om zo even op en neer naar New York te kunnen! Arme Zorro, hopelijk gaat het inmiddels beter met hem.

Anoniem zei

Dank je wel Petra!
Groetjes, Evelyn