Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, oktober 23, 2013

Bah, koud!

Halverwege de week zijn we alweer!  Rick en Saskia zijn al weg als ik opsta.  Ondanks het sombere weerbericht schijnt de zon toch.  De temperatuur is echter een stuk kouder opeens en mijn spieren zijn daar meteen niet blij mee.

Ook mijn rug is nog steeds niet beter, dus na het ontbijt ga ik naar boven om een uur op de elliptical te doen.  Dat helpt de rugpijn en de rare trekkingen in de rest van mijn spieren.  Halverwege gaat de bel en het is iemand van Harmony Ponds voor ons vijvertje achter. 

Er is iets mis met de fontein en het duurt al maanden om het gemaakt te krijgen. Ik wijs hem weer eens waar de vijver is, misschien kan hij het eens oplossen.  Verder zie ik hem echter niet meer.

Als ik klaar ben met sporten zie ik tot mijn verbazing Saskia beneden op de bank liggen.  Het is nog niet eens het middaguur.  Er werd vandaag een Rode Kruis "blood drive" gehouden op haar school en Saskia probeerde weer eens bloed te geven.

Dat lukte dit keer wel, in tegenstelling tot vorige keer, maar Saskia viel twee keer flauw.  Na de tweede keer stuurde de leraar, die overzicht hield, haar naar huis.  Ook heel veilig, autorijden als je net twee keer flauw bent gevallen, maar goed.

Op Saskia's verzoek haal ik lunch bij Panera.  Voor haar de groentesoep met pesto en voor mij mijn gewoonlijke kippensoep met een halve tonijnsalade sandwich op tomaat-baslicum brood. 

Als ik thuiskom slaapt Saskia echter.  Ze zag dan ook erg wit eerder, ik maak me echt zorgen om haar gezondheid (hoewel haar ijzergehalte wel goed was dat werd vandaag gecheckt voor de bloedafname).

De van heeft 65000 mijlen op de odometer en dus weer een beurt nodig.  Mijn service adviseur bij Koons Tysons Toyota John weet mijn achternaam zelfs nog.  Dat vind ik nu bijzondere klantenservice, want zo vaak ben ik hier nu niet.  De laatste keer was bijna een half jaar geleden.

Het zal ongeveer een uur duren, dus ik ga lezen in hun klantenruimte.  Drie kwartier later komt John me vertellen dat de banden vervangen moeten worden (geen verrassing) en nog wat andere kleinigheden daarbij.  Dat alles zal ongeveer anderhalf uur duren en hij biedt me een leenauto aan.  Daar zeg ik geen nee tegen, want ik heb een nagelafspraak.

Als leenauto krijg ik een Toyota Sienna mee, mijn eigen auto dus, maar dan de modernere versie en minder snufjes.  Zo zitten er geen voor- en achteruitrij parkeersensoren op en is het een prachtig lichtbeige op de banken, maar van stof, dus een keer Cosmo mee en dat zou vies zijn.

Toch is het wel leuk om eens zo'n nieuwere van te rijden.  Al hoop ik dat mijn volgende auto geen minivan meer hoeft te zijn.  Tegen die tijd zijn alle kinderen hopelijk klaar met college en verhuizingen en kan ik in een sportief autootje rondtuffen.  Dromen mag, toch...

Bij Pro Nails 3 maakt Thu mijn nagels weer helemaal mooi.  Ik kies dit keer een lichte kleur paars, die ik nog niet eerder heb gehad en ben er best tevreden over. Het past ook goed voor Halloween, paars en oranje zijn de kleuren daarvoor.

Voor ik terug naar huis ga stop ik nog even bij Pig Boy Willy's Roadside Emporium met pompoenen en chrysanten.  Ik heb gisteren een van de pompoenen voor Halloween bij Whole Foods gekocht, maar vond de rest van hun pompoenen lelijk.  Pig Boy vraagt 59 cent per pond, dus dat valt wel mee. Ik wacht toch nog maar even er een te kopen.


Rillend, want het is echt veel kouder dan ik gewend ben, ga ik naar huis.  Daar zet ik de open haard aan, hoera voor gashaarden!  Saskia klaagt weer over hoofdpijn, maar gaat toch met vriendinnen naar de Halloween parade in Vienna.

Rick heeft met collega's gegeten en brengt sushi mee voor mij.  Saskia belt alweer om opgehaald te worden en Rick maakt rechtsomkeerts om haar in Vienna te halen.  Ik hoop echt dat Saskia zich realiseert dat wij echt wel het een en ander voor haar doen.  Het is voor haar best moeilijk nog het enige kind thuis te zijn, natuurlijk, honderd procent aandacht op haar.

Katja belt nog met een update over Zorro.  Hij lijkt het een stuk beter te doen.  Hij eet weer en zit niet de hele tijd zijn staart achterna.  Hopelijk geneest hij nu dus goed.  Ik wil wel nog mijn beklag doen bij onze dierenarts, maar of dat iets zal uithalen is de vraag.

Met de haard aan en een glaasje wijn voel ik me weer ietsje beter, maar ik vind het niet fijn dat mijn spieren meteen zo reageerden op de koudere temperaturen.  Hoe ouder ik word, hoe beter overwinteren in Florida klinkt.  Geen wonder dat zoveel oudere mensen dat ook inderdaad doen!

7 reacties:

Anja zei

Het is inderdaad een stuk kouder, ook mijn spieren zijn hier niet blij mee ik heb veel nek en schouderpijn.
Wat naar dat Saskia 2 maal is flauw gevallen, vreemd dat ze haar dan met de auto naar huis sturen.
Fijn dat het beter gaat met Zorro!

Anoniem zei

Het is toch verontrustend dat Saskia 2 x flauw valt bij bloedafnames. Zou het niet verstandiger zijn om daar dan in de toekomst van af te zien om nog bloed te geven? Haar gezondheid komt toch in de eerste plaats.
Doordat Saskia nog alleen thuis is bij jullie is het normaal dat zij zoveel aandacht krijgt, maar ze profiteert daar misschien wel wat te veel van, zo te lezen.
De koude doet geen goed voor mensen met spierproblemen, niet te verwonderen dat zo vele mensen gaan overwinteren in warmere oorden.
Groeten van Hilde uit B. en beterschap in verband met de gezondheidsproblemen van jou en ook van Saskia.

Marion zei

Zo, ik ben eindelijk bijgelezen. Het kwam er de laatste weken telkens niet van om helemaal bij te geraken.

Wat dom van een leerkracht om Saskia naar huis te laten rijden terwijl ze net twee keer is flauw gevallen. Wat als de derde keer achter het stuur was geweest?

Ik ben het eens met Hilde, het is logisch dat Saskia meer aandacht krijgt nu ze alleen is.En dat kan leuk en gezellig en ook begrijpelijk zijn maar het kan ook nadelen hebben. Als je heel veel aandacht en favours for granted neemt dan kan het geen boost voor je karakter zijn. Realiseert Saskia wat jullie allemaal voor haar doen en hoeveel geluk ze daar mee heeft?

Jongsten en pubers, tell me about it :-)

Ik hoop dat vandaag je pijnen minder zijn.

P.S. een rare vraag misschien maar ik zat gisteren een tijdje te wachten en de vraag kwam toen bij me op en ik besloot hem maar gewoon te vragen ook al is hij wellicht impertinent. In dat geval niet op antwoorden.

Ik vroeg me af wat er bij jullie gedaan wordt aan preventie van borstkanker. Hier in Nederland heb je een zogenaamde bus die door Nederland rijdt en eens in de 2 jaar worden vrouwen boven de 50 getrakteerd op foto's maken ter controle. Hoe is dat in de VS geregeld?

naomi zei

Hallo

Had steeds geen tijd om te reageren. Deed het gister maar mislukte op mijn mobiel. Ten eerste over die man wat een mieren.euker/ zeurkous. Ik vindt het erg overdreven.

Het vakt me op dat Saskia een slechte week heeft, jammer dat het bloed geven weer niet helemaal gelukt is. Fijn dat haar ijzergehalte goed is, maar mist ze geen vitaminen en dat soort dingen omdat ze geen vlees eet. Ik hoop dat ze volgende week weer een goede week heeft.

Gelukkig gaat het met zorro beter. En geneest zijn staart nu. En eet en drinkt hij weer.

Gister was het een geweldige dag in het Rijksmuseum. Zo'n mooi gebouw en zo mooi geworden. Vrij druk maar binnen 20 minuten stonden we binnen. Ook de grote namen bij de schilderijen gezien.

En morgen op naar de halloween avond in wallibi. Dit moet dus echt scary zijn, ik ben heel benieuwd hoe het is. Zijn ook 4 spookhuizen waar we tickets voor hebben om in te gaan.

Liefs Naomi

Anoniem zei

Nou ik zie dat de temperatuur inderdaad flink gezakt is. BAH! Het weerbericht voor hier is ook niet best.
Mijn overwinteren, nou ja nazomeren eigenlijk, begint over 2 weekjes.
Fijn dat het weer wat beter gaat met Zorro.
Sterkte met Saskia, wat vervelend allemaal.
Groet, Bea

Anoniem zei

Inderdaad verontrustend dat ze Saskia naar huis laten rijden na het flauwvallen. Er wordt trouwens niet op ijzergehalte getest, maar op hemoglobine. Om dat de komende weken weer op te krikken kan ze elke dag een ijzertablet nemen.

Annemiek

Petra zei

@Anja - Oei, naar dat je schouders er ook niet tegenkunnen. Laura is een aanrader als je een masseuse wilt.

@Hilde - ja, verwonderlijk dat ze haar lieten gaan. Na de vorige keer heb ik al gezegd dat ze het beter niet weer kon doen, maar ja, tieners!

@Marion - Of Saskia zich dat realiseert? Ik denk het niet, maar later wel (het ik bij de twee anderen gezien). Officieel zou je hier ieder jaar een gratis "check up" krijgen waar een mammogran ook bijhoort. Ik heb een nare ervaring met mijn vorige dokter gehad en ben nu op zoek naar een nieuwe (en eerlijk gezegd een doktersfobie) dus moet, moet, moet echt ook weer om die test te laten doen. Er is dus meer dan genoeg medische controle, maar ik ben degene, die daar slecht in is

@Naomi - Ik hoop ook dat het gewoon een slechte week was, maar ga toch eens na wat haar dieet qua vitamines geeft. Zo'n Halloweenavond is echt niets voor mij! Maar veel plezier :)

@Bea - Hopelijk komen de warmere temperaturen ook nog wel even terug. Zo koud zou het om deze tijd niet moeten zijn.

@Annemiek - Dank je voor het advies, ik ga het doorgeven (want eigenwijze tiener, zucht!)