Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zaterdag, oktober 26, 2013

Burke Lake

Om kwart over vier sta ik op om naar de wc te gaan en zie licht in Saskia's kamer.  Zij is klaarwakker en zit achter haar computer.  Ze kan niet slapen.  Dat belooft niet veel goeds voor in de ochtend.

Gelukkig is het een late start dag vandaag, maar ik moet Saskia om kwart voor negen bijna letterlijk haar bed uitslepen.  Ze heeft nauwelijks geslapen en claimt dat ze zoveel stress voelt voor school.  Ik heb het vermoeden dat er op sociaal gebied ook het een en ander speelt, maar daar wil ze niet over praten.

Als Saskia gelukkig op tijd naar school is vertrokken, maak ik ontbijt en ga dan gauw boven een half uur sporten.  Daarna doe ik een enthousiaste Cosmo zijn riem aan en rijd met hem naar Burke Lake Park.  Daar heb ik met Scarlett afgesproken om te gaan wandelen.

Alleen is er om elf uur, de afgesproken tijd, geen Scarlett te bekennen.  Ik sms haar even dat ik op de parkeerplaats wacht.  "De mini golf parkeerplaats?", sms-t zij terug.  Eh, mini golf parkeerplaats, die ken ik niet.  Gelukkig weet Scarlett waar ik ben dus een paar minuten later komt zij aanrijden, wist ik veel dat er meerdere parkeerplaatsen zijn, weer wat geleerd!

Scarlett heeft vorig jaar een rugoperatie gehad en kan nog niet zo ver lopen, dus we lopen een deel van het pad langs het meer.  We zien al heel mooie kleuren, maar het is nog niet op het hoogtepunt en het waait.  Ik neem me voor volgende week terug te gaan als het vrijwel windstil is, misschien al op maandag.

We lopen bij elkaar toch wel een klein uurtje.  Dan is het lunchtijd en Scarlett is beter bekend met restaurants in deze omgeving, dan ik.   We besluiten in mijn van langs Burke Center Parkway te gaan zoeken, zodat Cosmo in de van kan wachten tot we klaar zijn.  Daar zien we al gauw een Thais restaurant, Panisa

Scarlett heeft daar goede verhalen over gehoord, dus dat gaan wij proberen.  Het is er ook vrij druk, altijd een goed teken tijdens de lunch.  We bestellen beiden soep, die van mij met garnalen en heel pittig, erg lekker.  Scarlett is minder blij met die van haar, maar eet wel de hele bak leeg dus zo slecht kan het niet zijn. 

Aangezien Scarlett haar auto bij Burke Lake heeft laten staan, breng ik haar daar weer heen.  We nemen afscheid en beloven niet zoveel tijd voorbij te laten gaan voor we weer wat ondernemen.  Het is onvoorstelbaar hoe snel de tijd gaat op het moment!

Op de terugweg haal ik eten voor Cosmo en Flapjack bij Petco.  Daar mag Cosmo ook mee naar binnen.  Hij ontmoet er een paar andere honden en snuft er lekker op los. Deze Petco heeft een hondensnoepjes- en koekjesbar en Cosmo is groot genoeg om daar bij te kunnen.  Hij steelt dan ook voor ik het kan voorkomen een paar hondenkoekjes.  Gelukkig lachen de medewerkers daar hartelijk om. Met een grote zak hondenvoer en een veel kleinere zak kattenvoer verlaat ik de winkel weer.  

Thuis ga ik op de bank liggen met mijn Kindle, want ik voel me helemaal niet goed.  Veel spiertrekkingen en moe.  In de zomer kan ik soms bijna vergeten dat ik fibromyalgie heb, maar de kou trekt meteen in mijn spieren. 

Zoals wel vaker op zulke dagen haalt Rick me over gezellig ergens te gaan eten.  De keuze valt op Matchbox.  Daar is een wachttijd van 40 tot 50 minuten voor een tafel, maar ze hebben ook een paar enorme bars, waar je plaats kunt nemen als mensen vertrekken. 

Na zo'n twintig minuten gebeurt dat inderdaad aan de bar, die zicht heeft op de pizza makers.  Erg leuk om te zien, ze maken het deeg zo dun dat we ons erover verbazen dat het niet scheurt.

Rick bestelt een pizza en ik de scallops, die nog steeds mijn favoriete gerecht zijn hier.  We zien hoe ze Ricks pizza maken en mijn scallops zijn net zo lekker als altijd.  Als we betalen krijgen we een doosje met lucifers met de rekening mee.  Matchbox in het Engels betekent tenslotte luciferdoosje.

Op de terugweg maak ik ook nog even een foto van Hornsby het varken 's avonds.  Ze hebben de hele tuin met enge dingen versierd, teveel om op een foto te krijgen.  Nog minder dan een week voor Halloween.  Rick en ik hebben onze kostuums besteld, een beetje laat, dus hopelijk komen ze nog op tijd.
 
Foto's van Burke Lake staan hier.


7 reacties:

Becs zei

Vervelend dat Sasia zo een stress heft van school en dat ji het vermoeden hebt dat er op het sociale vlak misschien ook wat spelt. Hopelijk wil zeer snel over praten met je.

Het is inderdaad niet te geloven hoe snel de tijd gaat. Nog een weekje dan staat Halloween inderdaad al weer voor e deur!!

Margreet zei

Hier is ook wel stress over school, ze moeten ook wel erg veel en ik merk dat Vic veel aan het vergelijken is met zijn vrienden en dat is ook stressvol. Over naar college gaan wil hj helemaal niet praten. Sterkte voor Saskia!

Anja zei

Leuk, vast een voorproefje van Burke Lake!
Vervelend dat Saskia zoveel stress heeft, hopelijk kan ze er met iemand over praten. Onze Sanne wilde op die leeftijd ook haar problemen niet met ons bepraten.
Ik ben benieuwd hoe jullie verkleed gaan.

Anoniem zei

Erg mooie foto,s van Burke Lake rondom ...natuurfoto,s je blijft je verwonderen over de schoonheid ervan..
Valt ook niet altijd mee op school ,ze moeten ook zoveel leren en er komt zoveel op hun af en als je dan niet zo lekker in je vel zit..dan heb je het zwaar en als moeder, zie je dat heel goed,sterkte ermee.
Hoe gaat het met de kat van Saskia?

Groetjes Joke

Anoniem zei

Tsja, school kan veel stress geven. Onze tieners hebben ook behoorlijk veel huiswerk(stress), meer dan ik me kan herinnren uit mijn jeugd in NL. Ze moeten veel lezen, essays schrijven etc. Vele dagen tot zeer laat in de avond bezig. Ik denk wel dat de social media een enorme impact hebben op concentratie en niet-gefocussed bezig zijn.
Sterkte met de jeugd en met je spieren.
Encinitas

naomi zei

Oh arme sas al die stress op school, maar kan natuurlijk ook ietsin de vriendenkring zijn en met name in de nacht kan je zo lekker piekeren of zou het iets met Lawrence te maken hebben?

Oh heb gister genoten van mijn halloween avond. Oh wat ben ik me een paar keer flink rot geschrokken oh oh wat een super acteurs in die spookhuizen. In de wijk vieren ze hier op 1 november nog halloween. Dus ik pik nog wat mee.

Balen dat je zo veel pijn heb succes
liefs

Petra zei

@Becs - Gelukkig heb ik vandaag uitgevonden dat ze er wel met haar zus over praat en ze heeft goede vriendinnen

@Margreet - Oh, dat vergelijken herken ik ook! Heel ergerlijk, want Saskia haalt goede cijfers, maar niet iedereen kan een A+ student zijn.

@Anja - Ze heeft gelukkig inderdaad wel anderen waar ze volgens mij alles aan vertelt

@Joke - Dank je, ja, je wilt alle moeilijkheden uit het leven van je kind laten. Met Katja's kat gaat het nog maar zo zo, hij is nog steeds bang van zijn staart en blijft onder haar bed :(

@Encinitas - Ja, die social media, zucht! En sms-en. Ik ben het helemaal met je eens!

@Naomi - Ja, ik wil dat niet zo open en bloot in het blog schrijven, maar je slaat de spijker op zijn kop. Niets voor mij zo'n spookhuisgedoe.