Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, oktober 10, 2013

De overblijfselen van tropische storm "Karen"

Het regent, het zegent... Dat ging vannacht telkens door mijn hoofd als ik de regen op het dak hoorde klateren.  Onze Mickey regenmeter laat zien dat er maar liefst 3,5 inches zijn gevallen en het plenst nog!

Dat is natuurlijk minder om Cosmo uit te laten en het is ook nog eens kil met maar een graad of tien.  Tijdens het rondje rond de cul de sac is mijn sportbroek al doorweekt!  Cosmo houdt helemaal niet van regen, dus heeft er geen problemen mee dat we al snel weer naar binnen gaan!  Daar schudt hij zich ook eens lekker tegen Ricks nette pak uit waar die laatste natuurlijk allerminst blij mee is!

Wat zou het makkelijk zijn met dit weer terug in bed te kruipen!  Maar het gaat me de komende dagen niet lukken om te sporten, dus hup naar de sportschool.  Daar doe ik een ronde gewichtenmachines.  Dat bevalt me prima, want dan hoef ik geen oefeningen te bedenken en alle spiergroepen komen aan bod.

Saskia sms-t dat ze haar lunch weer eens vergeten is (gisteren ook al, maar toen kon ik hem toch echt niet brengen).  Volgens mij is dat synoniem met "kun je sushi voor me halen bij Whole Foods", niets "vergeten", maar goed.  Gelukkig voor haar kan ik dat vandaag wel doen.

Na nog twintig minuten cardio rijd ik dus naar de supermarkt.  Daar koop ik haar sushi en wat fruit en breng het naar de school.  In die paar minuten buiten ben ik weer helemaal nat, dus ik zie er als een verzopen kat uit.

Maar goed dat Saskia me niet ziet, want die had zich doodgeschaamd.  Aan de andere kant brengt niet iedere moeder haar kind halverwege de dag een verse sushi lunch, bedenk ik me maar.  Toch loop ik zo snel mogelijk de school in en uit, zodat zo min mogelijk mensen me zien.

Als ik dan toch al nat ben kan ik Cosmo ook net zo goed voor zijn wandeling meenemen.  De regen is intussen in motregen overgegaan.  Ik heb mijn telefoon mee en neem een aantal foto's van druppels en natte bladeren.  Zo wordt zo'n druilerige dag nog mooi ook.

 
En Hornsby is ook weer klaar voor Halloween

Thuis neem ik een hete douche en kleed me dan warm aan.  Het is onvoorstelbaar dat we zondag no in onze korte broek en korte mouwen liepen te transpireren en vandaag heb ik voor het eerst de verwarming aangezet!

Cosmo gaat mee in de van en ik haal een dunne bagel met asperge, champignons en ei bij Manhattan Bagel.   Dan rijd ik door naar de kennel, want we zullen morgen vroeg vertrekken en overnachten in New York.  Zondag hoop ik Cosmo weer op te kunnen halen.

Thuis hebben Saskia en ik het zo koud dat we zelfs de open haard even aanzetten!  Dat is natuurlijk best gezellig en ik besluit lekker te gaan computeren en lezen tot onze financieel adviseur om vier uur zal bellen.

Om klokslag vier uur beginnen Geoff, Rick en ik aan een conference call over de financiele gevolgen van de sluiting van de overheid op onze financien.  Tenslotte bouw je hier in de VS zelf je pensioen op, al krijg je ook een beetje van de overheid, en al is Rick nog lang niet toe aan pensioen, hij is toch ook niet meer de allerjongste.  Gelukkig denkt Geoff, die we al jaren een goede adviseur vinden, dat alles het beste is geinvesteerd voor onzekere tijden.

Rick komt terug uit zijn werk met lekker Thais "comfort food".  Pittige groentesoep en "wild pork", varkenshaas in pittige saus met verse groene peperkorrels.  Vanavond neem ik me voor vroeg te gaan slapen, want de wekker zal morgenochtend ook flink vroeg gaan.

8 reacties:

Anoniem zei

Lijkt mij toch geen straf om chaperonne te zijn over Saskia en haar vriendinnen in New York. Maak er een paar gezellige dagen van en geniet ervan.
Groeten van Hilde uit B.

Tineke zei

Hier is het ook echt herfstweer, we hebben de openhaard ook al een paar keer aangehad en de verwarming nu elke dag.
Saskia boft maar met een moeder, die zo gemakkelijk een lekkere lunch voor haar komt brengen.
Pensioenen zijn lastig te voorzien, omdat de overheid ook iedere keer zijn beleid wijzigt.
Fijn weekend in new york toegewenst, het is mij nog niet helemaal duidelijk wat Saskia daar gaat doen.

naomi zei

Oh wat een vies weer, plotseling. Hier regend het vandaag ook de hele dag. Bah wordt ik niet vrolijk van.

Wat lief dat je even de lunch brengt dit jaar kan het nog.

Fijn weekend.

Liefs Naomi

Anja zei

Ook hier veel regen vandaag, brrr ik vind het maar koud. Veel plezier in New York!

Anoniem zei

Hier hebben we ook stormy weer met veel regen.
Veel plezier in New York.
Groet, Bea

Sandrah zei

Vandaag las ik dat in Utah de Nationale parken weer opengaan vanaf morgen. Maar Utah moet daar wel een flink bedrag voor neerleggen.

Ik kan me goed voorstellen dat Saskia graag wil dat je sushi gaat halen. Erg lekker van Whole Foods!

Veel plezier in New York. Inderdaad geen straf om daar een paar dagen te vertoeven. :-)

Sandra

jolanda zei

Interessant, hoe worden pensioenen in de VS geregeld en op welke leeftijd krijg je wat van de overheid en zitten daar nog voorwaarden aan?

Saskia boft maar. Op die leeftijd werd mij niets meer nagebracht. Was ik wat vergeten dan kon ik wat te eten kopen, als ik tenminste geld had, in de kantine of de straf voor vergeten boeken, huiswerk ed. ondergaan. En nablijven op vrijdagmiddag dat wil je niet te vaak...;-)...

Petra zei

@Hilde - Zeker geen straf!

@Tineke - Ze gingen naar een bijeenkomst over stripverhalen.

@Naomi - Nou, we hebben dat weer een dag kunnen vermijden. Morgen nog een dag grijs en dan moet het beter worden.

@Anja - Ben jij vandaag niet aangekomen in ons gebied?

@Bea - New York blijft een superstad!

@Sandra - Ja, sommige staten betalen zelf om hun parken te openen. Te gek voor woorden!

@Jolanda - Op 65-jarige leeftijd krijg je Social Security van de overheid, maar dat is maar een klein gedeelte van je salaris dus voor de rest moet je gedurende je leven zelf sparen.