Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, oktober 31, 2013

Happy Halloween

De engste dag van het jaar is weer aangebroken.  Saskia gaat verkleed als leeuwinnetje naar school.  Haar haar is er de perfecte kleur voor en ze heeft het een beetje als een maan zitten.  Helaas mag ik geen foto maken.

Na nog wat verder geslapen te hebben sta ik net voor Rick naar zijn werk gaat op.  Jammer genoeg is het bewolkt buiten, maar bomen in de achtertuin naderen hun hoogtepunt dus het uitzicht blijft prachtig.  Ik verorber een paar gepocheerde eieren met kaas en een paar bakken koffie en vertrek dan naar de sportschool.

Vandaag staat er, zoals iedere donderdag op het moment, een rondje gewichtentoestellen op mijn programma.  Ik stel de timer op vier keer twintig seconden met ertussen tien seconden rust en mijn brein op non-actief.  Gewichten blijven mijn achilleshiel van het sporten, ik moet mezelf er zo enorm toe zetten en vind het ook niet leuk.  Ik ben dan ook blij als ik aan mijn halve uurtje cardio kan beginnen.

Op weg naar huis zie ik een aantal mensen in kostuum, altijd zo leuk op Halloween.  Ook is het zo genieten van de knalrode en -gele bomen.  Er wordt vannacht en morgen veel wind voorspeld, dus ik hoop niet dat dat het einde van de kleurenpracht gaat betekenen. 


Voor Halloween doe ik mijn skeletoorbellen in en mijn sjaal met pompoenen en doodshoofden om.  Die laatse knoop ik op een nieuwe manier, die ik op Facebook heb gezien.  Hier staat het plaatje ervan voor de geinteresseerden.

Online bestel ik lunch van Noodles & Company.  Ook hun medewerkers zijn in kostuum, of althans geschminkt als doodshoofden.  Ik neem weer de Bangkok curry met garnalen, mijn favoriet daar.

Net heb ik het op als Laura komt voor een massage.  Zij is altijd zo dol op onze dieren en Cosmo weet dat.  Hij begint al te piepen als ik zeg dat Laura er is en begroet haar zo enthousiast.  Ook de katten zijn dol op haar, toch grappig. 

Laura geeft eerst mij en dan Saskia een massage.  Saskia heeft hem zeker nodig, want die had de afgelopen paar dagen weer erge last van hoofdpijn.  Ik moet zeggen dat ik echt merk dat de massages mij ook helpen.  Mijn heupen zijn een stuk minder pijnlijk.

Als Laura afscheid heeft genomen beginnen we aan de voorbereidingen voor Halloweenavond.  Rick komt vroeg thuis en zet de enge muziek aan.  Hoewel "eng", de geluiden zijn eng, maar de liedjes zijn vooral Disney, zodat de kleintjes niet te bang worden.  Hij zet ook de "mist" machine buiten.

Intussen snij ik nog even een klassieke Jack O' Lantern in de tweede pompoen, die we hebben.  Saskia zou die doen, maar is er niet aan toegekomen.  Onvoorstelbaar hoeveel makkelijker zo'n Jack O' Lantern is dan een patroon!  Met een kwartiertje ben ik ermee klaar, gisteren kostte het me meer dan een uur met dat spook.

Alle drie kleden we ons in onze harlekijnkostuums.  Saskia is weer Harley Quinn, net als bij de Comic Con.  Zij gaat niet meer Trick or Treaten, dus het is al leuk dat ze in kostuum is.   Rick is de "Evil Jester", een gemene harlekijn, en ik de Diamond Jester in zwart-wit kostuum. 
 We passen dus goed bij elkaar en vragen aan een van de buurmeisjes om een foto van ons drieen te maken.  Saskia neemt ook nog een foto van Rick en mij als koppel.  Ik moet trouwens zeggen dat dit een van de fijnst zittende kostuums is, die ik in jaren heb gedragen.
Als Cosmo zijn kreeftkostuum ook aanheeft zijn we klaar voor de Trick or Treaters.  Laura vertelde dat de hond van een van haar andere klanten de pompoen met Halloween snoepjes in zijn bek neemt en zo snoepjes aan de kinderen uitdeelt.  Daar zou Cosmo nog heel wat training voor nodig hebben, wauw!
Na het avondeten, kabobs van Friends, komen de eerste Trick or Treaters.  Het is een heel milde avond met zo'n achttien graden, dus Rick gaat met de bak snoep op het stoepje voor het huis zitten om uit te delen.  Ik sta er met mijn fototoestel achter om de kostuums te fotograferen.

Al komen er niet zoveel kinderen langs als vorig jaar, toen we er meer dan honderd langskregen, het is toch een gestage stroom.  Aan het einde van de avond schat ik dat er zo'n zeventig kinderen langskwamen.  Het regende ook een beetje, wat het aantal misschien ook minder maakte. 

Rick en ik worden ook herhaalde malen op de foto gezet door ouders met of zonder hun kinderen erbij.  Ook krijgen we regelmatig te horen dat wij "the coolest house" zijn.  Altijd weer leuk, omdat we er ook echt wat werk van maken. 

Veel van onze buren hebben er ook veel aan gedaan en daardoor zijn wij denk ik een van de populairste straten.  Van een vriendin elders in de buurt hoor ik dat ze maar tien kinderen langs hebben gehad, maar zij wonen dan ook een beetje aan de rand van de wijk. 

Saskia heeft intussen vier vriendinnen hier.  Laura en Delaney zijn ook in kostuum.  Laura is Wednesday van de Addams Family en Delaney is de Queen of Hearts uit Alice in Wonderland.  Kaylee en Aoife zijn niet verkleed. 

Deze meisjes kennen elkaar al van het begin van de basisschool en ik hoor ze verzuchten dat Halloween niet meer hetzelfde is.  Ze halen herinneringen op van vroegere jaren.  Onvoorstelbaar hoe ze zich nog precies herinneren welk kostuum ze welk jaar droegen!

Tegen negenen komen de laatste oudere tieners langs.  Het was weer een erg leuke Halloween en heerlijk weer vanavond met uitzondering van de paar regendruppels.  Het was ook de laatste Halloween met Saskia thuis, dus ik ben extra blij dat wij een trio vormden en Saskia met ons wilde poseren.

Foto's van prinsesjes en skeletjes, die bij ons langs de deur kwamen staan hier.

8 reacties:

Tineke zei

Wat zien jullie er prachtig uit en wat een mooie stoet kindjes.
Je tuin en pompoenen helemaal tof.
Gezellig dat Saskia's vriendinnen langs kwamen.

Anoniem zei

Wat een stoet kinderen, die zo hun best gedaan hebben voor Halloween en jullie zelf hadden ook zeer mooie kostuums alsook Cosmo zag er beeldig uit.
Groeten van Hilde uit B.

Marion zei

Wat zagen jullie er mooi uit!

Anoniem zei

Leuke foto's en jullie zien er prachtig uit.
Fijn weekend, Bea

Anoniem zei

Wat een leuke foto's en wat zien jullie er top uit! .... Ondanks dat Halloween hier wel steeds populairder aan het worden is, speelt helaas nog lang niet zo'n grote rol als in de USA.
Bovendien zijn er hier weer van die doemdenkers (om maar een net woord te gebruiken) die anti Halloween zijn, net zoals - weer andere - doemdenkers anti Zwarte Piet zijn.... Men heeft kennelijk niets beters te doen dan zich daarmee bezig te houden.

Fijn weekend!
Groetjes, Evelyn

jolanda zei

Hier mogen de kindjes de 10e langs de deuren voor snoep in het kader van St. Maarten. Op school/peuterspeelzaal zijn ze al druk om de lampions te maken en de liedjes te oefenen. Wij wonen in het buitengebied met de huizen ver uitelkaar, dus voor de jeugd niet economisch om langs te komen. Hier is het dus stil. Waar we eerst woonden lagen we op de route van de Chinees (deelde zakjes met kroepoek uit) en de friettent (deelde bitterballen en mini-frikandellen uit) en kwamen er ook 100 langs in een goed uur. Ik hou wel van tradities als deze. En nu mijn dochter oud genoeg is, loop ik graag met haar mee.

Marion2 zei

Wat zagen jullie er prachtig en origineel uit! Een waardige afsluiting van de Halloween tijd met een thuiswonend kind. En Cosmo... aaah.

Petra zei

@Tineke - Echt leuk al die enthousiaste, maar ook wel onder de indruk snoetjes de hele avond.

@Hilde - Die Cosmo, hij vond het wel best, die kreeft op zijn rug

@Marion - Dank je

@Bea - Dank je en jij ook een fijn weekend

@Evelyn - Ja, hier wordt ook van alles aangepast of er gaan stemmen op om het aan te passen. Als je niet mee wil doen aan Halloween laat je gewoon je buiten lichten uit, maar zelfs de meest religieuze mensen, die ik ken, doen mee.

@Jolanda - Toch grappig, St. Maarten is volgens mij nu ook meer over Nederland verspreid. Ook dat kenden wij, net als Halloween vroeger niet waar wij woonden.

@Marion - Inderdaad, het zal vreemd zijn volgend jaar