Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, oktober 17, 2013

Langzaamaan verkleuren de bomen

Iedere nacht na een rondleiding slaap ik werkelijk heerlijk!  Het zal vast de hele dag lopen en praten in de buitenlucht zijn.  Helaas is mijn rechtervoet echter nog steeds niet blij met het vele lopen, ik heb last van een van de pezen en die doet scherpe pijn.  Met mijn rugpijn voel ik me een halve kreupele als ik opsta, ugh!

Veronderstellend dat ik alleen thuis ben met de dieren loop ik naar beneden.  Rick heeft mijn koffie al gebrouwen en ik eet mijn yoghurtje onder het genot van een paar bakjes.  Dan ga ik nog even naar boven en realiseer me dat Saskia's fan nog aan is.  Als ik hem uit ga zetten, zie ik tot mijn verbazing nog een tiener in bed liggen!

Ze heeft wel een late dag, maar het is half tien en dat is wanneer ze op school had moeten zijn.  Het blijkt dat Saskia weer erge last van schouder- en hoofdpijn had en pas om zes uur in slaap is gevallen.  Ik bel de school dus maar weer eens om te zeggen dat ze laat zal zijn.  Saskia heeft een waterkussen van de chiropractor jaren geleden, maar dat helpt duidelijk niet.

Als Saskia naar school vertrokken is, ga ik naar de sportschool.  Aangezien ik op de elliptical mijn rug niet voel doe ik die voor een uur op een lage stand.  Sharon komt nog bezorgd vragen hoe het gaat, maar zo bewegend gaat het gelukkig goed.  Na afloop rek en strek ik mijn rug zoveel mogelijk.  Ik verbeeld me dat het iets minder pijnlijk is dan gisteren.

Op de terugweg ga ik langs Petco om Cosmo's Halloween kostuum te verruilen voor de juiste maat.  Ik dacht dat XL groot genoeg zou zijn, maar het bleek dat hij XXL nodig heeft.  Gelukkig hebben ze die maat nog, al was ik helemaal bereid hem een giraffe in plaats van een kreeft te laten zijn.  Een van ons heeft nu tenminste zijn kostuum!

Voor de lunch haal ik kippensoep en een tonijnsandwich op tomaat-basilicum brood bij Panera.  Daar heb ik ook nog steeds een gratis koekje voor mijn verjaardag op mijn kaart staan.  Ze hebben een heerlijk shortbread koekje (nou ja, koek is een beter woord) versierd als een Jack O'Lantern.  Ik lever mijn coupon in voor een daarvan.  Ik zal hem per klein stukje verorberen, want het is veel te groot om in een keer op te eten.


Het is zulk lekker weer, ondanks een enkele regendruppel, dat ik Cosmo aanlijn en meeneem voor een herfstwandeling door de buurt.  Het is in deze tijd van het jaar altijd genieten met alle Halloween versieringen bij de huizen en de langzaam verkleurende bomen.  Veel is nog groen, maar er is nu ook kleur te zien in sommige bomen.

Mijn voet doet echter veel pijn en ik besluit er thuis wat ijs op te leggen.  Ik ga lekker op het deck zitten, want het is opeens zomaar 25 graden!  Met uitzondering van de enkele vervelende mug is het aangenaam vertoeven.

Pas als om kwart over vier de deurbel gaat, ga ik naar binnen.  Het is Laura, de masseuse, die ik tot een paar jaar geleden regelmatig gebruikte.  Maar in november 2011 kreeg zij een zware knie operatie, die haar bijna een jaar uit de roulatie nam. 

Toen ik haar weer wilde bellen vorig jaar bleek dat ik nooit haar nummers of email op had geslagen en ik wist dus niet hoe ik weer met haar in contact kon komen.  Het blijkt dat zij haar klanten op heeft gebeld, maar ik heb dat telefoontje nooit gehad.   Het duurde tot vorige maand dat ik eindelijk opeens haar email ergens vond en gelukkig was die nog geldig.

Laura begint met Saskia, die de massage echt kan gebruiken.  Voorlopig wil ik proberen wekelijkse massages te doen en kijken hoe die Saskia helpen.  Als het de spanningshoofdpijnen beter maakt is het natuurlijk alles waard.

Na drie kwartier ben ik aan de beurt.  Natuurlijk zijn al mijn spieren heel strak gespannen en jee, mijn onderrug doet heel veel pijn.  Toch voelt de massage ook goed, in tegenstelling tot de laatste met Matthew waar ik constant op mijn tong moest bijten en de aanvechting om van de tafel te ontsnappen moest weerstaan.

Na ook voor mij 45 minuten intensieve massage pakt Laura weer in.  We maken een afspraak voor volgende week en ik ben blij haar weer gevonden te hebben.  Ze heeft wel een heel zware operatie aan haar knie gehad en mag eigenlijk niets dragen (de massagetaflel is zwaar), maar zij moet natuurlijk wel werken en massages geven is haar passie.

Rick is inmiddels ook thuis en geeft Laura een grote hug.  Dat had ik ook moeten doen, natuurlijk, maar ik ben niet zo fysiek.  Ik vind de hugs nog ok, maar die drie zoenen met Nederlanders, brrr!  Ik maak die meer luchtzoenen en van mij hoeft dat allemaal helemaal niet.  Ik vind knuffelen met de kinderen of Rick heerlijk, maar al dat andere gedoe, neu.

Laura vertrekt en we bestellen een makkelijke Zpizza als avondeten.  Het is maar zelden dat Rick en ik dezelfde tv serie leuk vinden.  De ABC "Once Upon A Time" series zijn daar een van en vanavond is de tweede aflevering van Once Upon A Time in Wonderland.  Het zijn volwassen sprookjes en wij genieten er erg van. 

Foto's van vandaag staan hier.

9 reacties:

Becs zei

Fijn dat je Laura weer gevonden hebt. Ik hoop ook dat Saskia er zeker baat bij zal hebben. Ik heb zelf ook last gehad van spannings hoofdpijn toen mijn moeder ziek bleek en rondom haar overlijden. Ik heb toen "fysiotherapie" gekregen, ook massages en die hebben mij ontzettend goed geholpen.

Anoniem zei

Blij met de dagelijkse foto van jullie pleintje, zo te zien staat het ''groot huisvuil' buiten.
Ik hoop voor jou en Saskia dat jullie spierproblemen opgelost raken met de massages, maar ik denk dat het herfstweer er ook wel mee te maken heeft.
Mooie herfst- en halloween foto's in jullie buurt heb je gemaakt.
Groeten van Hilde uit B. en een fijn weekend verder.

Marion2 zei

Wat een leuk koekje! In het verleden at ik, als ik in Amerika was, al die lekkere koeken zo op. Vooral die zachte met chocoladestukjes erin, jammie. Zal me nu in moeten houden als ik er weer ben.

Ik vind al dat gezoen ook vreselijk. Het is ook overal tegenwoordig, zelfs op het werk. Ik geef liever een hand.

Theo zei

Fijn dat je oude vertrouwde masseuse weer terug is.

Grappig dat je 3 zoenen fysiek vind, en de hug minder. Voor mij is dat precies andersom, alleen heel intieme vrienden geef ik een hug, 3 zoenen wordt hier inderdaad niet als zo intiem gezien.

Tineke zei

Wat een prachtige herfst/haloweenfoto's heb je gemaakt. De dahlia is schitterend.
Wat een fantasierijk haloweenkoekje; zie er lekker uit.
Fijn dat de massage jou en Saskia lijkt te helpen.
Hier beginnen de bomen ook al mooi te kleuren.

Anja zei

Prachtige foto’s heb je weer gemaakt.
Fijn dat je Laura weer gevonden hebt, hopelijk heeft Saskia er ook baat bij.
Ik ben ook niet zo’n hug-type.

Anoniem zei

Fijn dat je Laura weer gevonden hebt. Hopelijk helpt het ook bij Saskia.
Pff al dat gesmak. Ik ben er ook niet van, hier bij de media is het helemaal HET gebruik. Ik probeer zo veel mogelijk aan dat gedoe te ontkomen.
Fijn weekend, Bea

naomi zei

Hallo

Fijn dat je laura weer hebt gevonden en julli beide voor massage konden gaan. En gewoon thuis wel fijn.

Grappig ik huge juist vrij makkelijk, even steun aan mijn collega's geven ( ook niet met iedereen). Maar met nieuw jaar die verplichte zoenen daar hou ik dan niet van.

mooie foto's weer.

Petra zei

@Becs - Ik denk dat het Saskia wel zal helpen

@Hilde - Rick heeft een opslagplek opnieuw gemaakt en die oude stond daar dus

@Marion - Dat koekje is nog niet voor de helft op, veel te zoet en veel voor mij!

@Theo - Bij een hug komt geen mond te pas. Ik heb een beetje smetvrees, denk ik

@Tineke - Dat "koekje" is enorm, ik zal er nog een paar dagen mee doen

@Anja - Een hand geven vind ik vooral prima :)

@Bea - Het is ook wel echt iets van de afgelopen jaren, want toen ik in Nederland woonde was het geen drie zoenen

@Naomi - Ik verkies ook zeker een hug over die drie zoenen, maar ik zou willen dat het niet met iedereen zou hoeven