Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, oktober 06, 2013

Oktoberfest en fietsen

Zaterdag

Ricks wekker gaat om zeven uur af.  Hij wil er zeker van zijn dat Saskia naar de SAT test gaat waarvoor ze om kwart voor acht op haar school moet zijn.  Ik draai me nog eens om, maar een half uur later komt Rick me vertellen dat hij Saskia haar bed niet uitkrijgt. 

Ze heeft hoofdpijn en slecht geslapen en wat hij ook zegt, hij krijgt haar niet op.  Helaas lukt het mij ook niet, dus ik ga mijn bed weer in en bedenk dat er begin november nog een SAT is.  Rick kan niet meer slapen en gaat dan maar hardlopen.  Hij is aan het trainen voor de Tough Mudder over twee weken, ik houd mijn hart weer vast!

Het is weer helemaal zomers weer en ik eet ontbijt en drink koffie op het deck.  Rick komt terug van zijn loopje en we zitten een tijdje samen buiten te lezen en computeren.  Het zou zo makkelijk zijn daar te blijven zitten, maar mijn rechterbeen doet pijn en zonder sporten word ik toch weer rusteloos.

Rick vertelt dat het in Vienna enorm druk is en parkeren bij de sportschool zal, ook door het Oktoberfest vandaag, onmogelijk zijn.  Ik besluit dus boven op de elliptical een half uur interval te doen.  Dat gaat natuurlijk snel en ik maak dan ook gelijk maar 5000 stappen vol. 

Het is alweer een aantal weken geleden dat we onze fietsen wegbrachten.  We willen met dit mooie weer dit weekend een fietstocht gaan maken en halen ze op bij Spokes Etc..  Mijn remmen vooral werken weer helemaal goed. 

 
Met de fietsen achterop de van halen we lunch bij Panera.  Ik kan het niet helpen, het worden weer de tonijnsalade op tomaat-basilicum brood en kippensoep voor mij.  Thuis laten we de fietsen op de van, want we willen ze morgen gebruiken, en eten buiten onze lunch.  Het zou me niets verbazen als we vandaag weer een warmterecord verbreken, zo warm is het.

Rick wil graag de footballwedstrijd tussen Michigan State (zijn college) en Iowa kijken.  Ik ben meer geinteresseerd in die waar Katja vandaag als EMT was tussen Virginia Tech en University of North Carolina.  Ik houd de score online bij en lees intussen lekker buiten, dit weer gaat niet lang meer duren, tenslotte.  Beide teams winnen hun wedstrijden, Rick is er in een extra goed humeur door.

Vandaag houdt Vienna "Oktoberfest" en daar willen Rick en ik natuurlijk ook even heen.  Het is een kleine braderie en een wijn en bier "garten" met lokale restaurants, die voornamelijk Duitse lekkernijen verkopen. 

We krijgen twee kaartjes voor bier of wijn en zien meteen al een paar bekenden.  Het is vandaag heel druk en ook heel warm!  Rick en ik nemen eerst een Hofbrau biertje en een zeer on-Duitse garnalen taco van Bazin's

We kletsen met deze en gene, hoewel er minder bekenden zijn dat we gehoopt hadden.  Het tweede kaartje gebruik ik voor een glas wijn van de Vienna Vintner.  Qua voedsel staat niets me verder aan, maar Rick moet natuurlijk nog een bratwurst eten, anders is het niet echt.  Er is leuke muziek en een aantal mensen dragen lederhosen.

Het is vijf oktober en herfst, maar dat zou je niet zeggen.  Ik heb het superwarm tussen al die mensen en Rick ook.  We lopen nog wat verder en zien een tent met een verkoelende spray en bij de kleine oude bibliotheek staat "kom binnen, we hebben airconditioning".  Dat is toch ongekend voor oktober, maar het is 31 graden en ook wat vochtig.
Zo warm is het dus!

Als we alles gezien hebben gaan we huiswaarts.  Rick heeft al heel wat gegeten, maar voor mij was die ene garnalentaco niet genoeg.  Ik stel sushi voor en Rick heeft ook wel zin in een rol.  Hij haalt het bij Yama. We eten, ik kan er niet over uit, op 5 oktober in korte mouwen en broek buiten avondeten!

Het is nog warm genoeg om buiten te blijven, maar ik heb zin om tv te kijken.  Er is een Pawn Stars marathon op History Channel en dat is vind ik een leuke show.  Een beetje als Tussen Kunst en Kitsch, maar dan met spullen, die mensen willen verkopen of verpanden. 

Zondag

We slapen lekker uit en maken ons dan klaar voor een lange fietstocht.  Het is al 25 graden als we om half tien vertrekken!  Jassen o.i.d. hoeven dus niet mee.

Eerst halen we in Vienna ontbijt bij Starbucks en Panera.  De power breakfast sandwich gaat er weer goed in.  We rijden naar Reston en parkeren daar in de garage van Ricks kantoorgebouw wat vlak aan het W&OD pad ligt.

We willen vandaag een ander gedeelte van dit ongeveer 75 kilometer lange pad rijden.  We vertrekken in westelijke richting en komen al gauw door het plaatsje Herndon.  Hier zijn we al vaker heen gefietst, maar niet ver erna is nieuw terrein voor ons.

Het is een mooie lichtelijke glooiende rit naar het westen.  De natuur is nog voornamelijk groen, maar er zijn al knalrode en gele accenten in te zien.  Bij tijd en wijlen is het druk met andere fietsers en joggers.  Het is dan ook schitterend weer voor een fietstocht, zelfs bijna te warm.

We komen door Sterling waar wat leuke restaurantjes vlak aan het pad liggen en daarna Ashburn.  Daar koop ik bij een cafeetje met organische produkten een beker met wortel, appel en gembersap, heel erg lekker.  Rick vindt er niets van zijn gading en houdt het bij water.

We komen nog langs een steenafgraving en over een aantal mooie beekjes en riviertjes en maken dan na twintig kilometer rechtsomkeerts.  Rick wilde eerst tot twintig mijl (32 km) doorfietsen, maar op de terugweg is hij toch wel blij dat ik hem voor gek verklaarde.

We hebben mountain bikes en die fietsen, ondanks de versnellingen, toch wat zwaarder dan racefietsen.  Bovendien hebben we op de terugweg flink de wind tegen en wordt het duidelijk dat ons zitvlees niet meer aan een fietszadel is gewend!

We zijn dan ook blij na 25 mijl (40 kilometer), waar we ongeveer twee uur over hebben gedaan, weer terug te zijn bij de van!  We laden de fietsen weer op en lopen dan het Reston Town Center in om te gaan lunchen.

Natuurlijk willen we dat buiten doen en Rick zegt dat hij wel zin heeft nog eens bij Clyde's te eten.  Dat vind ik prima, want zij hebben een heel uitgebreid menu.  We trakteren onszelf ook op een lekker koud biertje, voor mij natuurlijk een Blue Moon.

Rick bestelt een gigantische Oktoberfest-achtige sandwich en ik de Mediterranese salade met kip.  Daar krijg ik geen spijt van!  Het is een heerlijke combinatie van gegrilde kip, feta, quinoa, kerstomaatjes, komkommer, arugula en meer en de slasaus is een heel frisse met hummus. 
Deze mooie monarch vlinder kwam ook nog even langsvliegen
Het is lekker ontspannen zo op het terras en met moeite staan we een uurtje later dan ook weer op om naar huis te gaan.  Daar laat buurman Chuck net zijn Deense dog Apollo uit en we besluiten Cosmo en Apollo te laten rondrennen.  Dat doen ze maar al te graag en wij moeten zorgen uit hun buurt te blijven zodat ze ons niet omver gooien in hun enthousiasme.

Eigenlijk wilde Rick vanmiddag naar de bioscoop gaan, maar het is zulk lekker warm weer en waarschijnlijk de laatste zo warme dag dit seizoen.  Ik haal hem over morgen te gaan en vanmiddag zo lang mogelijk van het weer te genieten.

We bestellen makkelijk pizza en ik zit nog tot half negen te genieten van het concert van de krekels en sprinkhanen.  Dan kijken Rick en ik de nieuwe afleveringen van Once Upon A Time.  Een leuk einde van een heerlijk weekend.

Krekelconcert:

10 reacties:

Gabrielle zei

Poeh...wat een temperaturen! De hitte staalt bijna van de foto's af :-) Mooie omgeving !

Jurgen de Bruin zei

Dat ziet er mooi uit allemaal. Fijn om te weten dat er in Sterling wat restaurantjes zitten. Wij verblijven daar namelijk volgend jaar 2 weken en hopen van daaruit regelmatig naar Washington te gaan.

Anja zei

Zo te lezen heb je een fijn weekend achter de rug.
Wat een heerlijke fietsroute, ik ben blij dat we dit keer onze fietsen meegenomen hebben.
Leuk, wij hebben ook bij Clyde’s buiten op het terras gegeten.

Marion2 zei

Wat heerlijk dat weer! En dat gecombineerd met de mooie herfstkleuren en leuke activiteiten, volgens mij kun je het niet beter krijgen.

Oh, die Saskia. Heel frustrerend. Maar een toets moe en met hoofdpijn maken, levert toch niets op. Gelukkig is er nog een kans.

De vlinderfoto's kunnen zo op een kalender of kaart: prachtig!

Anoniem zei

Tjee, wat een warmte hebben jullie. Hier is het ook lekker maar niet zo warm als bij jullie.
Leuk, Once Upon a Time, toen wij in Canada waren zijn we in Stevenston geweest, daar zijn veel opnames gemaakt voor de serie. Leuk om de winkel van Mr. Gold te zien en Granny's diner. Helaas waren we net een dag te laat om opnames mee te kunnen maken.
Groetjes Anja L.

Anoniem zei

Wat een heerlijk weekend hebben jullie gehad. Het is toch altijd net even leuker als het mooi weer is.
Fijne week, Bea

jolanda zei

Pawnstars wordt in Nederland ook uitgezonden. Ik vermaak me er ook altijd wel mee. Net als met Hardcore Pawn, Property wars, Storage wars etc. Wat dat betreft wordt er ook veel in Nederland uitgezonden qua Amerikaanse tv.

Even nog over de zelfscan. De Jumbo heeft ze ook en dat is op dit moment een van de grootste concurrent en van Albert Heijn.

Beterschap voor Saskia. Maar als de vorige SAT goed genoeg was, waarom dan nog een keer? Nemen ze maar een bepaald aantal eerstejaars aan waarbij op volgorde van SAT wordt besloten wie wel en wie niet?

naomi zei

Ik zou bijna willen zeggen wat heb je een heerlijk zomers weekend gehad. Maar de kleuren verraden toch iets anders. Echt een Indian summer. Leuk dat Oktoberfest beethe duitse sfeer.

En heerlijk dat fietsen en zulke mooie foto's. Jammer dat saskia de test niet heeft gemaakt, maar rust ook vast nodig.

LIefs Naomi

Petra zei

@Gabrielle - Ja, het was warm! En vandaag opeens dichter bij Nederlandse temperaturen

@Jurgen - Natuurlijk zitten daar restaurants, die zijn hier overal ;). Wel een hele rit naar Washington van daaruit, vooral in het spitsuur!

@Anja - Oh leuk! Misschien kunnen wij ook eens een fietstochtje maken. Er zijn hier heel wat paden.

@Marion - Ja, ik hoop echt dat de massage volgende week Saskia gaat helpen

@Anja - Grappig, ik had er geen idee van waar die opnames zijn

@Bea - Ja het weer is voor mij erg belangrijk

@Jolanda - Inderdaad, de SAT scores kunnen een bepalende factor zijn om ergens al dan niet aangenomen te worden.

@Naomi - Bizar hoe warm het was, helaas waarschijnlijk niet meer tot volgend jaar, maar we hebben er flink van genoten

Jurgen de Bruin zei

qua afstand valt het wel mee, maar qua tijd kan het inderdaad wel even duren. Gelukkig hebben we vakantie en kunnen we best wel uitslapen tot na de spits. :-)