Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, oktober 30, 2013

Pompoen uitsnijden

Saskia heeft vandaag een vroege dag en ik zie dat ze gelukkig op tijd op is.  Ze heeft vandaag een belangrijk wiskunde proefwerk waar ze gisteren hard voor gestudeerd heeft, dus ik hoop dat het goed zal gaan. 

Het oogt wat sombertjes buiten als ik een paar uur later opsta.  Het heeft ook wat geregend.  Wat hadden we gisteren dan een geluk met het weer, al wordt het ook vandaag later zonnig.

Na mijn uur interval boven op de elliptical douche ik gauw, want ieder moment kan de vertegenwoordiger van Adcock's Trapping langskomen.  En inderdaad, mijn haar is nog maar net droog als de bel gaat en Bob voor de deur staat.

De naam van dit bedrijf heb ik van onze buurman gekregen, die een jaar of vijf geleden zijn zolder heeft laten behandelen zodat er geen dieren meer in konden komen.  Het blijkt dat wij lang niet de enigen hier in de buurt zijn, die er last van hebben.

Bob gaat eerst de zolder op en dan met een ladder het dak bekijken.  Na een uurtje komt hij met zijn bevindingen.  Er zijn toch wel heel veel plekken waar een slimme (vliegende) eekhoorn binnen kan komen. 

Het zal dan ook wat kosten om het allemaal dicht te maken en eenrichtingsvallen naar buiten te zetten.  Ik hoop dat Rick ervoor zal gaan, want ik ben heel bang voor de schade, die die beesten kunnen aanrichten.  Mijn angst is dat ze bedrading doorknagen en brand kunnen veroorzaken.

Als Bob zijn offerte heeft gedaan en vertrokken is, voel ik mijn maag rommelen.  Het is dan ook al na enen.  Ik rijd naar Panera en bestel mijn gewoonlijke kop kippensoep en tonijnsalade op tomaat-basilicum brood.  Voor de verandering eet ik het in het restaurant op.

Rijdend door de buurt is het zo genieten.  Ik denk wel dat de herfstkleuren nu op hun hoogtepunt zijn.  De schakeringen van groen, geel, oranje en rood maken het een kleurrijk palet om doorheen te rijden.  Helaas krijgen we de komende dagen veel wind, hopelijk gaat dat niet het einde van het moois betekenen.
Op de hoek van onze straat

Net voor ik thuis ben herinner ik me dat ik nog zwarte handschoenen nodig heb voor mijn kostuum morgenavond.  Ik ga naar Party City om die te kopen.  Daar is het een drukte van jewelste.  Kennelijk wil iedereen nog op het laatst Halloweenspullen halen. 

Mijn overbuurvrouw Susan is er ook en zij vertelt dat zij zoveel dieren op zolder hebben dat het haar zelfs 's nachts wakker hield.  Ze hebben al iemand de zolder gedeeltelijk laten afsluiten, maar dat was duidelijk niet voldoende. 

We wonen ook in zo'n beboste buurt dat er kennelijk heel wat van die eekhoorns e.d. in de bomen leven.  Susan is ook geinteresseerd in Adcock's.  Misschien kunnen we met twee huizen een korting regelen, bedenken we.  Eens kijken wat Rick en Charles daarvan vinden.

Thuis komt Saskia ook net uit school.  Ze heeft alweer hoofdpijn en wil even slapen voor ze doorgaat met studeren. Alleen komen de schoonmaaksters net, dus dat gaat niet door.  Ik zal blij zijn als deze stressvolle week voor Saskia voorbij is en zij de cijfers krijgt, waar ze zo hard voor studeert.

Een dag voor Halloween en beide pompoenen staan nog heel voor het huis.  Tijd om de zaden eruit te scheppen en tenminste een ervan uit te snijden.  De ander is eigenlijk van Saskia, maar ik betwijfel dat zij tijd gaat hebben er iets van te maken.  Zo niet, dan heeft Rick al beloofd het morgen te doen, dus ik schep ze beiden leeg, maar houd het bij het uitsnijden van een ervan.

Tijdens het leegmaken wordt duidelijk dat Cosmo pompoen heerlijk vindt.  Hij "steelt" de hele tijd stukken.  Ik zoek toch maar even online op of dat wel goed is voor honden en vindt uit dat pompoen zelfs wordt gebruikt om diarrhee in honden te stoppen.  Zo leer je nog eens wat.

Het duurt even voor ik een patroon heb uitgekozen voor mijn pompoen.  Ik ben helemaal geen held in dat uitsnijden, dus het moet iets relatief makkelijks zijn.  Ik vind een "spook", plak dat op mijn uitgeholde pompoen en begin met prikken.  Doet me een beetje aan een prikblok van vroeger denken.
 
Intussen vliegen er tientallen lieveheersbeestjes op mij, op de pompoen en op de muren en voordeuren.  Iedere oktober hebben we er hier een plaagje van.  Ik vind het mooie beestjes, maar het is een beetje teveel van het goede. 

Met uitzondering van een klein probleempje met de neus, maar gelukkig kan ik het stukje pompoen dat afbrak er weer tussenzetten, is mijn spook na een uurtje klaar en ziet er goed uit.  Ik heb het ronduit warm in de zon, dus ga even in de schaduw zitten.  Op mijn telefoon zie ik dat het maar liefst 22 graden is!  Echt "Indian Summer", dus.
Het eindresultaat
 
Toch wel trots op mijn staaltje pompoenkunst ga ik naar binnen zodra het koeler wordt.  Rick komt pas later vanavond thuis, dus ik ben weer alleen voor het avondeten, aangezien Saskia bij Panera aan het studeren is voor haar biologieproefwerk met klasgenoten.

Tijd om mezelf te trakteren op sushi.  Bij Yama haal ik een lekkere bak met mijn favorieten.  Het smaakt net zo lekker als altijd.  En nu is het wachten op Ricks thuiskomst.  Gelukkig kwam zijn kostuum vandaag ook aan, ik was even bang dat dat te laat zou komen.
Zelfs mee naar huis is het een kunstwerk van eten
 
PS: Katja heeft vandaag weer problemen met Zorro gehad. Hij beet zijn staart weer open en gaat niet meer op de kattenbak.  Gelukkig kon de staart met wat bloedstoppend spul "gemaakt" worden, maar men hoopt dat dat niet op de kattenbak gaan zich vanzelf oplost.  Helaas hebben wij dat hier ook al jaren gaande en weten niet welke kat(ten) het zijn.  

7 reacties:

Anja zei

Hopelijk vallen de kosten om alles dicht te maken mee. Hier zie ik ook de hele dag eekhoorns rond huppelen, hopelijk blijven ze buiten.
De herfstkleuren zijn echt prachtig, hopelijk kunnen we er vrijdag nog van genieten!
Je pompoen is goed gelukt. Sterkte voor Saskia!

Anoniem zei

Petra, die portie sushi op de foto, kan jij dat allemaal alleen opeten of is dat voor 2 personen bedoeld? Lijkt mij voor 1 persoon toch een grote hoeveelheid.
Mooie pompoen heb jij uitgesneden.
Groeten van Hilde uit B. en een happy haloween voor vanavond.

Anoniem zei

Ach wat zielig voor Zorro en Katja.

Leuke pompoen is het geworden.
Ik was gisteren bij Intra Tuin en daar waren kinderen ook met pompoenen bezig. Hardstikke leuk.
Groet, Bea

Anoniem zei

Ik ben blij dat ik vorige week donderdag foto's heb gemaakt van de bomen in hun herfsttooi. Het was toen zo mooi! Nu zijn er al een hele hoop bomen kaal na de storm van maandag.
Je pompoen is mooi geworden!
Wat een pech voor Katja en Zorro. Heeft ze een open of gesloten kattenbak. Misschien stoot hij steeds zijn staart in een gesloten bak en wil hij er daarom niet in.
Groetjes Anja L.

Marion2 zei

Zo erg, die proefwerkweken! Dat zul je niet gaan missen, denk ik.

Wat handig, zo'n vorm voor de pompoen. Ik dacht altijd dat mensen het uit hun hoofd zo maakten. Vond ik al zo knap.

Arme Zorro. Hopelijk komt er onderhand eens een eind aan die ellende.

Happy Halloween!

naomi zei

Je pompoen is goed gelukt, moest wel kijken wat is dit. Ik zag vorig jaar dat je op een disney site patronen kan downloaden om een disney pompoen te maken, maar ook dat ziet er moeilijk uit. Ik wist dt je ze ging prikken wel slim idee.

Nou ben benieuwd of de zolder diertjes proef wordt. Ik ga straks in november voro het eerst naar party city in Las Vegas om slingers voor de verjaardag van mijn nichtje te kopen. Ben benieuwd hoe die winkel is.

Arme zorro dat hij zijn staart weer open had, ik hoop dat het goed komt en zou het hem helpen om samen met de andere katten te zijn. Zeg maar afleiding?

Liefs Naomi

PS ben benieuwd hoe jullie er vanavond uit zien.

Petra zei

@Anja - Dit zijn telkens vliegende eekhoorns, die tien meter kunnen "vliegen". Nu blijkt dus dat wij niet de enigen zijn met die beesten in ons huis!

@Hilde - Het lijkt denk ik meer dan het is. Ik eet de rijst ook niet en de viseieren liggen op een groot stuk komkommer.

@Bea - Vroeger in Nederland kende ik geen pompoenen en al helemaal geen Halloween. Grappig hoe dat met het internet is veranderd

@Anja - dat van die afgesloten kattenbak heb ik ook al gezegd, maar Katja heeft het "dak" daarvanaf gehaald. Wij hebben ook problemen met een of meerdere katten hier die buiten hun bak plassen :(

@Marion - Inderdaad, deze weken ga ik niet missen en andere dingen ook niet. Het is zo tweedelig, aan de ene kant realiseerde ik me vanavond dat dit Saskia's laatste officiele Halloween thuis was en aan de andere kant kan ik ook zonder de schoolstress.

@Naomi - Zelfs dit "makkelijke" patroon vond ik moeilijk dus aan meer waag ik me niet. Party City is een leuke winkel. Ik wil Zorro hier pas weer zien als hij zeker vlo vrij is! Het zal ook wel even duren voor Katja weer thuis kan komen, ik denk dat ik eerder haar kant op zal gaan.