Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, oktober 04, 2013

Stroopwafeltaart als toetje

Rick heeft gisteravond tot heel laat doorgewerkt en staat tegelijkertijd met mij om half negen pas op.  Saskia voelt zich nog steeds beroerd, maar haar koorts is weg en ze wil niet weer een hele dag missen.  Ik bel de school dat ze later zal komen en zo eten we met zijn drieen ontbijt.

Als de andere twee vertrokken zijn, ga ik naar de sportschool.  Daar is het druk, want veel mensen zijn onvrijwillig met verlof vanwege de sluiting van de regering.  Ik heb een gewichtenroutine op mijn programma staan.  Net als vorige week wordt dat een rondje machines met vier keer twintig seconden.  Dat bevalt me prima, alle spiergroepen komen zo ruimschoots aan bod.

Na nog een half uur cardio rijd in naar de Giant.  De ingangen van de supermarkten zien er op het moment zo leuk vrolijk uit met alle pompoenen en de pilaren bij Giant zijn versierd met Halloweenfiguren.  Ik haal mijn boodschappen en gebruik een van hun handscanners, zo handig!


Ook bij Whole Foods heb ik het een en ander nodig.  Vlak daar tegenover ligt Noodles & Company en het is alweer ruim lunchtijd.  Helaas hebben ze geen garden pesto saute meer, maar hun Bangkok curry is ook erg lekker. 

Het is weer lekker zomers warm en ik eet buiten op het deck.  Daarna maak ik de salade voor het etentje met het Nederlandse clubje vanavond.  Het wordt een watermeloen met fetasalade, heel simpel met maar vijf ingredienten, maar zeer smakelijk. 

Gisteravond heeft Rick de Halloweenspullen van zolder gehaald en met de hulp (kuch) van Cosmo ga ik de voortuin daarmee versieren.  Cosmo vindt het vooral leuk om de doodshoofden te stelen en er op te knagen.  Ook piept de plastic rat zo leuk, voor hem is het een doos vol hondenspeeltjes.

Na een uurtje staat alles. Morgen zal ik nog wat verlichting en de spinnenwebben aanbrengen en dan wonen we weer een paar weken in een spookhuis. 

De reden dat Rick zo laat werkte gisteravond is een enorm spreadsheet voor het Amerikaanse Ministerie van Buitenlandse Zaken.  Het gaat erom van alle landen ter wereld te onderzoeken hoeveel dekking voor mobiele telefoons er is.  Ik typ snel en heb al vaker zoiets gedaan, dus bood Rick aan ermee te helpen.

Via de telefoon legt hij mij uit wat de bedoeling is en dan ga ik anderhalf uur lang aan de slag.  Ik vind het nog leuk om te doen ook en schiet lekker op.  In die anderhalf uur heb ik 31 landen af.  Ik zou meer doen, maar het is tijd om me klaar te maken voor het etentje.

Rick zet me bij Karin af en samen rijden we naar Martine's huis.  Daar zijn de andere vier dames al aanwezig.  We hebben elkaar de hele zomer niet gezien, dus er is meer dan genoeg te bepraten.

Ook het eten is weer zeer smakelijk.  De voorafjes zijn onder anderen uit Alaska meegebrachte zalm, het hoofdgerecht ontzettend lekkere auberginerolletjes met couscous en feta en mijn meloensalade, die daar goed bij past.

Er zijn zelfs twee toetjes.  Een brownie met frambozen, waarvan ik maar een beetje proef, want helaas is mijn maag al zeer vol.  En Karin heeft een oer-Nederlandse stroopwafeltaart gebakken.  Ook hiervan neem ik maar een heel klein stukje, maar wat ik ervan proef is heerlijk!  Het was weer een heel gezellig avondje Nederlands kletsen en eten!

6 reacties:

Margreet zei

Een stroopwafeltaart??? Jam!
En ik ben dol op de bangkok curry.
Gezellig, zo'n Nederlands avondje.

Nel zei

Hier zijn ook steeds meer winkels met een handscanner, maar dat gaat nog wel eens mis als je per ongeluk iets niet scand (en echt per ongeluk )

als je vriendin het recept kwijt wil, hou ik me aanbevolen.

Wat fijn dag je Rick kon helpen, misschien een part time job ?

Jeanny zei

Ziet er lekker uit de stroopwafeltaart. Nooit van gehoord, haha. Wat heerlijk, dat je nog zo 'n goed weer hebt. Geniet er nog maar van!!! Groetjes!!

jolanda zei

Jammie stroopwafeltaart... klinkt goed. Zelfscannen zie je hier ook steeds meer. Ik vind het wel handig.
Hopelijk knapt Saskia van het weekend weer op.

naomi zei

Wat een leuke halloween spullen laat je weer zien. Vindt het echt jammer dat het zo klein is in NL. Vindt het wel leuk dat ik eind oktober naar de Halloween avond scary ga in Walibi. Met sppokhuizen en alles.

Oh wat een boef je hulp bij versieren, stitch zou doodsbang voor dat soort dingen zijn haha. weet dat het van ons is.

Lijkt me een heerlijke taart

Liefs Naomi

Petra zei

@Margreet - Ja, het is altijd heel gezellig. Helaas vertrekken er over een tijdje weer een paar.

@Nel - Lijkt me super zo'n part time job, maar ze zijn hier niet zo van de part time :(. Misschien free lance of zo. Het was geloof ik een Libelle recept

@Jeanny - Ik geloof dat het uit de Libelle kwam dat recept

@Jolanda - Die zelfscanners zijn van Ahold, zien jullie ze dan ook bij de Albert Heijn?

@Naomi - Leuk naar de Walibi. Alle pretparken hebben hier ook Halloween thema's, maar denk niet dat we daar tijd voor gaan hebben deze maand.