Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, oktober 08, 2013

We leven in een heel vreemd land!

Dat vindt met mij het gros van mijn landgenoten nu de regering al voor de achtste dag gesloten is met geen einde in zicht. Iedereen, behalve wat men de "Tea Party" noemt.

Dat zijn de heel conservatieve Republikeinen, die kennelijk zoveel macht hebben dat de "speaker" (de voorzitter John Boehner) van het Huis van Afgevaardigden niet naar zijn gematigde partijgenoten wil luisteren en dit land min of meer gegijzeld houdt. 

Het idiote is dat er waarschijnlijk met een meerderheid voor het openen van de regering gestemd zou worden, als Boehner een stemronde toe zou laten.  Er is geen mens hier, die niet ontzettend gefrustreerd en boos is op de regering, maar dat lijkt de heren niets te doen.

Hoe langer deze sluiting van de regering duurt, hoe meer het de economie raakt.  En dit alles om te proberen de algemene ziektewet, die nota bene al van kracht is, te ontmantelen.  Dat gaat niet gebeuren, dus niemand weet hoe lang dit nog gaat duren. 

Behalve de ongeveer 800,000 regeringsmedewerkers worden zoveel meer mensen hierdoor getroffen.  Kinderen en volwassenen met kanker krijgen hun behandelingen niet.  Mensen aan de onderkant van de ladder, schoonmakers e.d., hebben geen extra om een paar weken of langer zonder salaris uit te zingen.  Arme vrouwen en kinderen krijgen geen bonnen om te eten, enz. enz.

Intussen gaat Rick nog gewoon naar zijn werk, ondanks dat zijn klanten allemaal bij ministeries werken.  Hij geeft nog steeds presentaties aan de hoge piefen, maar dit moet ook voor hem niet te lang duren qua werk.  

Het is makkelijk voor mij om allerlei doemscenario's te bedenken, want daar ben ik heel erg goed in.  Christine en mijn zus vertelden dat ze hetzelfde hebben, dus ik ben niet ongewoon, gelukkig.  Behalve emails e.d. sturen naar de vertegenwoordigers uit onze staat is er niets wat we kunnen doen.  Ik probeer dus heel hard te doen of er niets aan de hand is.

De zon schijnt weer uitbundig vandaag, maar de temperatuur blijft koel.  Ik maak weer een paar gepocheerde eieren als ontbijt en Rick heeft mijn koffie al klaar gezet.  Daarna maak ik een Word lijst om Saskia en haar vriendinnen dit weekend in New York te helpen.  We gaan weliswaar mee, maar de dames zullen zelf van en naar de conventie moeten reizen.

Om half elf moet het wel, sporttijd!  Ik besluit vandaag thuis te blijven en een uur interval op de elliptical te doen.  Dat gaat snel voorbij.  Ik ben nog steeds heel blij met die machine!

Tijd om Vienna in te gaan voor wat boodschappen.  Eerst haal ik Saskia en mijn recepten voor medicijnen bij Rite Aid.  Wel handig dat die maandelijkse hervulling tegelijkertijd plaatsvind, zo hoef ik maar een keer per maand te gaan halen.

Bij Whole Foods haal ik een aantal boodschappen, waaronder ons avondeten.  Het is inmiddels lunchtijd en ik vraag de sushi chef een bruine rijst rol met half tonijn en komkommer, half zalm en advocado te maken.  Dat doet hij heel graag en geeft er zelfs nog een bakje met boerenkoolsalade met sesamzaadsaus bij, een nieuwe salade.  Die smaakt superlekker, overigens!

Zoveel soorten pompoenen!

Na afgerekend te hebben eet ik de sushi aan de bar in het restaurant op.  De tijd gaat wel heel snel vandaag, opeens is het al twee uur!  Ik breng de boodschappen naar huis en klets even bij met mijn zus, die opbelt op weg naar de school van haar kinderen. Dan mis ik ze opeens zo en het is goed haar stem weer te horen.

Helaas kan ik niet heel lang bijpraten, want ik heb een kapstersafspraak.  Om de een of andere reden is mijn haar enorm opgelicht en de uitgroei moet ook bijgewerkt.  Onder het genot van een glas wijn, heel fijn, want ik heb veel pijn vandaag, wacht ik tot de kleur is ingetrokken.  Mona knipt het bij en ik zie er weer zo goed als nieuw uit.

Hopelijk gaat die pijn snel weg, want die kan ik morgen niet bij een rondleiding gebruiken.  Ik besluit even helemaal te ontspannen en op Hulu de laatste afleveringen van America's Next Top Model te kijken.  Ik vind het een leuk seizoen met zowel jongens als meisjes.

Een blik uit mijn raam laat roze wolken zien.  Een mooie zonsondergang, daar wil ik foto's van maken.  Alleen staan er zoveel bomen in onze buurt dat ik de lucht nauwelijks zie.  Op mijn sokken (ja, ja) ren ik naar de parkeerplaats van de basisschool zo'n 500 meter verderop.  Het heel mooie is al weg, helaas, maar ik krijg nog een mooie foto.

Rick is na zijn werk naar de sportschool gegaan en is net thuis als ik terugkom.  Hij is helemaal bezorgd als ik weer binnenloop, want dacht dat er iets mis was dat ik niet thuis was en de van wel.  Erg lief.
Ons spookhuis 's avonds

Het avondeten is zoete aardappelfrietjes uit de oven, gestoomde spinazie en zalm met appel, die Whole Foods zo ontzettend lekker bereid!  Ik moet nog steeds een door hen bereid stuk zalm eten dat niet perfect is!  Nooit te droog, altijd precies lekker, hoe ze het doen is me een raadsel.

Vanavond ga ik het niet laat maken.  Morgen vast een interessante rondleiding met alles nog gesloten, helaas.  Ik vind het heel jammer voor mijn compagnons, maar hopelijk zien we nog genoeg interessante dingen.

9 reacties:

Anoniem zei

Toch nog een geslaagde foto van de zonsondergang en jullie spookhuis ziet er ook zeer mooi uit vooral in het donker met al die lichtjes.
Succes met de rondleiding ondanks al de gesloten monumenten. Hopelijk gaat alles terug vlug open.
Groeten van Hilde uit B.

Anoniem zei

Het is gewoon te gek voor woorden dat zo iets als een shut down in deze tijd kan.
Mooi foto nog van de lucht. Vaak ben je net te laat als je zo iets ziet.
Succes met je rondleiding vandaag.
Groetjes Anja L.

Anoniem zei

Prachtige zonsondergang en wat ziet jullie huis en tuin er leuk uit in het donker.
Succes vandaag met de rondleiding.
Groet, Bea

naomi zei

Ik vindt het ook heel bizar van die shutdown en nu al de negende dag in gegaan. Het is toch te gek voor woroden dat zo'n klein gedeelte van een partij zo een voorzitter kan beinvloeden. Jammer genoeg is de voorzitter ook een republikein. Dit is het probleem dat Obama geen meerderheid heeft in het huis van afgevaardigden. Ja ik volg de politiek bij jullie ook goed. Jammer dat een rechter geen stemronde kan afdwingen.

Als het hier in NL zou kunnen een shutdown dan streven wij daar ook hard op af. Ook hier is er geen meerderheid te vinden voor de bezuinigingsplannen in de 1e kamer.

Het ergste is voor al die mensen die er de dupe van zijn. Zo hoorden ik dat er kinderen niet naar school kunnen omdat de schoolbus niet door NP mag rijden. Nou en al die financieele problemen.

Nou succes met je rondleiding je weet vast nog genoeg moois te laten zien en ze te vertellen.

Liefs Naomi

Anoniem zei

Onbegrijpelijk dat die radicalen niet beseffen wat ze hiermee aanrichten.Ik hoop dat Obama echt z'n poot stijf houdt en ze geen vingerbreedte toegeeft.
Correspondenten in de VS houden ons geregeld op de hoogte.En vergeet de krant niet natuurlijk.
Mooie zonsondergang, bij mij is de lucht 's avonds veranderd in een vuurbal.Zo mooi rood, foto maken lukt gewoon niet vanwege de hele hoge bomen die het uitzicht belemmeren.
Jullie tuin ziet er geweldig uit.
Cathy was ook al bezig, zo te horen hangt ook het hele huis vol.
Luxe hoor wijn bij de kapper, zover is mijn kapper nog niet.Koffie, thee, chocomel of bouillon is altijd wel te krijgen.
Handig dat je de medicijnen tegelijktertijd kan ophalen.Ik hoef maar naar de overkant te lopen
daar zit en huisarts en apotheek in hetzelfde pand.En 2 stappen verder en ik stap zo het ziekenhuis in.Handig voor bloedcontrole ed. Dat had ik jaren ook niet kunnen bedenken.
Succes met je rondleiding.
Groetjes Wil

Nel zei

Inderdaad, heel bizar die shut down. Het vreemde is wel dat de ambassades wel overal gewoon open blijven. Je zou toch denken dat ook daar alleen de basis behoefte aan de gang blijft maar hier in Kyiv werkt gewoon iedereen op de ambassade tot nu toe gewoon door.

Petra zei

@Hilde - Nou, dat hoop ik ook, het is deprimerend dit!

@Anja - Wat is nog idioter is hoe lang het al duurt!

@Bea - Onze buren hebben ook leuk versierd, staat inderdaad heel vrolijk in de straat.

@Naomi - Slechts vijf procent van de bevolking keurt het Congres goed, dat is het laagste ooit. Zegt veel.

@Wil - Het ziet ernaar uit dat de Republikeinen veel gaan verliezen met de verkiezingen van 2014. Maar ja, eerst hebben we nu ook een economisch heel onzekere tijd, aangezien de VS straks haar rekeningen niet op tijd gaat betalen :(.

@Nel - Ja, die worden kennelijk onder essentieel personeel gerekend.

Becs zei

Het is allemaal inderdaad te gek voor woorden. Vooral omdat, zoals jij al zei, dat de algemene ziektewet toch al van kracht is.

Wat een mooie foto heb je nog weten te maken van de lucht!!

Becs zei

Het is allemaal inderdaad te gek voor woorden. Vooral omdat, zoals jij al zei, dat de algemene ziektewet toch al van kracht is.

Wat een mooie foto heb je nog weten te maken van de lucht!!