Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, oktober 07, 2013

Wild weer

Het is donker in de kamer als Rick opstaat, maar de klok wijst toch half acht aan. Duidelijk is het koufront onderweg.  Saskia heeft een vroege dag en gelukkig zijn kennelijk de hoofdpijnen, die ze gisteravond had, weg.  Ik ben blij dat we volgende week weer met massages kunnen beginnen!

Al is het nog droog als ik na mijn ontbijt van koffie en twee gepocheerde eieren met kaas naar de sportschool rijd.  Het ziet er wel heel dreigend uit en er is een "tornado watch" afgegeven voor ons gebied.  Kijkend naar de radar komt er inderdaad flink zwaar weer aan.

Sharon en ik zijn halverwege het uur personal training als het me toch begint te stormen!  Horen en zien vergaat, het hagelt en regent en bliksemt.  Gelukkig geen tornado's, maar wat een wild weer!  De stroom gaat ook even aan en uit, maar gelukkig maar een paar seconden.

Als ik klaar ben met sporten regent het nog wel, maar het zware weer is voorbij.  Voor het eerst in lange tijd trek ik na mijn douche een trui aan.  Het is maar liefst vijftien graden koeler dan op dezelfde tijd gistermiddag en na een week 31 graden voelt 16 graden kil aan.

Op zulke regenachtige dagen heb ik altijd zin in soep.  Bij Pho Thang Long bestel ik de vispho en eet die in het restaurant op.  Meestal neem ik het mee naar huis, maar ik vind het in het restaurant toch een stuk beter smaken. 


Na het eten rijd ik naar Target.  We hebben voor dit weekend een opblaasmatras nodig en ik vind een vrij goedkope, die met electrische pomp wordt geleverd.  Ook gaan er een aantal toiletspullen in mijn mandje.  Mijn contactlensvloeistoffen kosten er bijvoorbeeld beduidend minder, dan bij de drugstores.
Ook meer dan genoeg Halloween dingen voor huisdieren

Vorige week kocht ik dus een paar Halloween spullen bij Party City.  Natuurlijk verwachtte ik dat alles goed zou werken, maar een doos van lichtjes was duidelijk al eens door iemand anders geopend en de helft van het snoer werkte niet.  Ook kreeg ik het schroefje om batterijen toe te voegen aan een paar enge "ogen" niet open.

Op de bon staat duidelijk "we will happily accept returns and exchanges for Halloween decorations until the 24th of October", dus ik ga terug naar de winkel, denkend dat ik de lichtjes kan vervangen (exchange) en het geld voor de ogen terug kan krijgen (return). 

De caissiere hier is er al jaren en niet de vriendelijkste.  En jawel, hoor, wat een eenvoudig iets zou moeten zijn wordt een heel on-Amerikaans gedoe.  Eerst gaat ze kijken of die lichtjes echt wel uit zijn.  Daarna vertelt ze me dat de ogen "elektronisch" zijn en daarom om de een of andere reden niet terug te brengen zijn.  

Tja, het staat er toch echt zwart op wit op dat recept "Halloween versieringen", geen onderscheid of ze al dan niet elektronisch zijn (waarop ze mompelt dat dat van het hoofdkantoor komt, huh?).  Dan moet de manager komen, die jonger dan Katja is (de caissiere is ongeveer mijn leeftijd, lijkt me ook ongemakkelijk als je al jaren ergens werkt, maar het zal haar uitstraling zijn). 

Die werpt een blik op alles en geeft mij gewoon mijn zin. Intussen staat er een flinke rij wachtenden, die vast niet blij met mij waren, maar ja, de bon gaf mij zwart op wit gelijk.  Dit alles in contrast met een bedrijf als L.L.Beanh waar je alles wat je er gekocht hebt altijd terug mag brengen voor welke reden ook en het wordt vervangen.  Dat is dan wel het andere uiterste, maar meestal kun je binnen de dertig dagen zonder problemen dingen terugbrengen, vooral met bon.

Enfin, ik heb mijn zin en dat voelt na dit gedoe erg goed.  Ik zie alweer langzaam een zonnetje doorkomen en besluit Cosmo een welverdiende wandeling te geven.  Zestien graden voelt opeens gewoon koud aan en ik loop rillend door de buurt.  Wat een verschil met gisteren!

Vanwege dat mooie weer wilde ik gisteren dus tot Ricks teleurstelling niet naar de bioscoop.  Ik heb hem beloofd vanavond dan te gaan.  Rick wil heel graag Gravity zien en dat lijkt me ook wel wat.  De IMAX voorstelling is om tien voor zes en ik koop kaartjes.  Voor de IMAX krijg je specifieke stoelen toegewezen.

Daardoor hebben we nog even tijd om wat te drinken en een flatbread te delen bij T.G.I.Friday's.  We bestellen de flatbread met spinazie, artisjok, tomaat en kaas.  Op het Alles Amerika forum lees ik dat veel Nederlanders graag bij "Friday's" eten, maar ik vind hun eten echt niets bijzonders.  Deze flatbread is slap deeg (bij de meeste restaurants is het lekker knapperig) en wat meer kruiden zouden welkom geweest zijn.  Voor mensen, die proberen gezond te eten, is dit niet het restaurant.

Precies op tijd voor de voorfilms zitten we in onze stoelen.  De fijnste stoelen in de zaal, want we kunnen onze voeten op de stangen voor ons zetten.  Voor mij scheelt dat altijd enorm qua pijnen, vooral later op de dag. 

Er volgt een kwartier voorfilms, sommigen waarvan ik wel graag wil zien, anderen absoluut niet!  De film zelf heeft me van het begin tot het einde op het puntje van mijn stoel.  Mijn hemel! En dan bedoel ik met "hemel" ook de ruimte waar de hele film zich afspeelt.  Heel goed gedaan en terecht een film, die heel populair is.

Het loopt tegen achten en we besluiten dan meteen ook maar te eten in de mall.  Mijn favoriete restaurant hier is Seasons 52, lekker en licht eten, perfect voor vanavond.  Het eten stelt absoluut niet teleur. Ik neem een kop butternut squash soep en de chile relleno en heerlijk!  Ricks filet mignon ziet er ook prachtig uit.
Nog een keer soep

Zo wil ik wel vaker een maandagavond doorbrengen.  Thuis kijken we nog wat tv en dan is het bedtijd.  Echt een "soepdag" voor mij vandaag, maar ik ben ook blij dat Rick me naar de bioscoop kreeg.  De film was de moeite waard.



6 reacties:

Jurgen de Bruin zei

Ik eet ook graag bij TGI. Het is iets wat je niet in Nederland kan krijgen en met name de babyback ribs met Jack Daniel saus zijn voor mij een reden om altijd weer even langs te gaan. Voor de gezonde hap moet je er waarschijnlijk niet zijn, maar dan kies ik meestal iets van Subway. In een restaurant probeer ik het altijd weer, maar dan kom ik de steak tegen op de kaart en denk ik:"Nu ik in Amerika ben, moet ik eigenlijk wel een steak eten" Ik sta wat dat betreft niet zo sterk in mijn schoenen. :-)

Anoniem zei

Dat klinkt inderdaad niet Amerikaans, je hebt groot gelijk dat je geen genoegen nam met de antwoorden van de cassiere.
Wij gaan ook naar de kou, brrr.
Nog 4 weken en dan naar het warme Florida.
Groet, Bea

naomi zei

Jemig wat een weersverandering en dan met zulk extreemw eer. Ook hier komt er meer wisselvalligheid (neerslag dus) in het weer. Jammer hoor die zon was erg lekker.

Erg on amerikaans dat ruilen en ik vindt ruilen al gedoe je moet weer teurg en in de rij enzo. Maar groot gelijk je stond in je recht.

Klinkt al een geslaagde film avond en gelijk dat je dat met minder weer wilde doen. Als ik je verhaal lees over donder enzo denk ik meteen arme Cosmo.

Liefs Naomi

Margreet zei

Ja, dat ruilen hier, heerlijk! Meestal dan.
Ik las een slechte recensie over Gravity, maar ben nu wel benieuwd.
Ik durf het haast niet te bekennen, maar ben nog nooit bij TGIF geweest... Wij gaan niet vaak genoeg uit eten duidelijk.

Anja zei

Ook ik ben niet zo gek op TGIF maar Marcel weer wel.
Wat een on Amerikaanse service bij Party City.

Petra zei

@Jurgen - Ha, babyback ribs zul je mij dus nooit zien eten ;). Er zijn ook nog wel gezondere opties dan Subway, toch?

@Bea - Heerlijk, daar zou ik ook naar uitkijken!

@Naomi - Ja, ik dacht ook aan Cosmo, maar hij was vrij rustig toen ik thuiskwam.

@Margreet - Veel mis je niet als je niet naar TGIF bent geweest, ik zou mijn uit eten gaan uitjes besteden aan betere ketens (sorry, Jurgen ;))

@Anja - Ja, het is verbazingwekkend dat die dame daar nog werkt, vind ik