Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, oktober 24, 2013

Winterse temperaturen opeens

Wat is er in 's hemelsnaam met de meestal nog heel lekkere oktoberdagen gebeurd?  Rillend word ik wakker en bedenk me dat ik het winterdekbed weer tevoorschijn moet halen.  Het heeft vannacht zelfs gevroren, vrijwel ongekend voor eind oktober.

Saskia heeft een vroege dag en Rick is ook al zeer bijtijds uit de veren.  Ik blijf nog even liggen, maar het is, ondanks de kou, zo mooi zonnig buiten dat ik toch ook gauw opsta, voor mijn doen dan althans. 

Na Cosmo uitgelaten te hebben maak ik koffie.  Rick heeft dit weekend met Kai Douwe Egberts koffie gevonden bij de Duitse winkel.  Daarvan heeft hij voor hij wegging een pot voor mij gezet.  Het smaakt prima (hoewel ik de Starbucks bold koffie net zo lekker vind, eigenlijk).

Vandaag is een gewichtendag en ik rijd in mijn leenvan naar de sportschool.  Daar is het best druk, maar de machines, die ik nodig heb, zijn beschikbaar.  Met mijn workout app doe ik ieder toestel voor vier keer twintig seconden met tien seconden rust ertussendoor.  Daarna nog een half uur cardio en ik ben klaar.  Dit bevalt me wel.

Thuis kleed ik me warm aan, want de wind is intussen ook flink wat sterker waardoor het echt winters aanvoelt.  Gewoonlijk is het nu achttien tot twintig graden, dus deze tien graden zijn mij veel te koude.  Maar ja, weer kan niet veranderd worden, helaas.

Op zo'n winderige en koude dag heb ik zin in pho.  Die ga ik dan ook eten bij Pho Thang Long.  Daarna rijd ik terug naar Koons Tysons Toyota, breng de leenvan terug en krijg mijn DRAAKJE terug met nieuwe banden.  Hij rijdt ook meteen een stuk lekkerder, verbeeld ik me.

Die pho is echt heerlijk!
 
Mijm volgende stop is Lofty Salon.  Hier laat ik mijn uitgroei gratis bijwerken door Carmen.  Mona, naast mij, zegt dat ze nu twee Petra's in haar salon heeft.  De oudere dame, die zij een permanent aan het geven is, heet ook Petra.  Zij is echter Duits.  De dame vertelt dat haar volle naam Petronella is en dat is ook de mijne.  Volgens de Duitse Petronella, die ik in de tachtig schat, ben ik de eerste met dezelfde naam, die zij ontmoet.  Toch grappig.
 
Na het kleuren moet ik mijn haar thuis nog wel even gaan foehnen, want daar zou Mona dan weer $25 (!) voor rekenen en dat heb ik er natuurlijk niet voor over.  Saskia komt uit school en verdwijnt ook meteen weer naar bed.  Ik denk dat haar onregelmatige uren van slaap haar grootste probleem zijn, maar krijg dat er bij haar niet in.
 
Mijn dagelijkse herfstfoto moet ik nog maken en ik heb zin in wat kleur.  Ik rijd naar DePaul's Urban Farm en daar vind ik dat allemaal.  Het is gewoon zo'n gezellige stand met alle kleuren pompoenen, chrysanten, appels en Indiaanse mais.  Van dat laatste neem ik een kleurrijk bosje mee naar huis.  Dat leg ik binnen, want buiten eten de eekhoorns het meteen op, weet ik uit ervaring.
 
Laura komt om Saskia en mij massages te geven.  Na de massages van Matthew eerder dit jaar weet ik dat het zelfs nog erger kan, maar ik moet toegeven dat ik af en toe op mijn tong bijt om het niet uit te gillen.  Laura blijft mijn favoriete masseuse!
 
Rick komt tijdens de massage thuis en helpt Laura met haar massage tafel als we klaar zijn.  Rick wilde dinsdag al naar Pazzo Pomodoro om te eten, maar toen had ik al eten in huis.  Gisteravond was er de Halloween parade, maar vanavond gaan we er dan toch eten. 
 
Het gezellige restaurant is niet druk en genoeg tafeltjes zijn open, maar wij gaan liever aan de bar zitten.  We delen een voorafje van drie soorten prosciutto en dat is veel te veel, dus we nemen een deel mee naar huis voor later.
 
Rick bestelt een pizza en ik de pasta van inktvisinkt met zongedroogde tomaten, knoflook en gamba's.  Die inktvispasta heb ik in Italie ook gegeten en vond het erg lekker. Ook nu smaakt het me bijzonder goed.  
 
We kletsen met de mensen aan de bar, een ervan heeft een oude zwarte labrador, Shadow, bij zich als geleidehond.  Hij is niet blind, maar heeft een medische conditie die een geleidehond nodig heeft.  Tegenwoordig zie je zoveel geleidehonden, lang niet meer alleen voor blinden.  Heel goed en de man is het met mij eens dat honden gewoon net als in Europa in restaurants toegelaten zouden moeten worden.
 
Thuis gaat de open haard aan, want wij zijn niet gewend aan deze kou!  Ik heb het lang kunnen ontduiken, maar nu weet ik zeker dat we de winter in gaan.  Niet iets waar ik naar uitkijk, maar ik heb me voorgenomen er het beste uit te halen!
 
Foto's van vandaag staan hier.
 

4 reacties:

Anoniem zei

Wat een leuke herfst stand is dat, al die felle kleuren.
Gelukkig is het koud met blauwe lucht anders wordt je helemaal depri.
Fijn weekend, Bea

naomi zei

Ongelooflijk dat wij hier het gister warmer hadden dan bij jullie. Ik zat gister buiten met 17 graden en vol zon. Ja de winter komt er echt aan in het weekend hier de klok achteruit dan ook weer vroeger donker. Maar ach ook deze tijd brengt genoeg leuks.

Moet ook altijd aan de kou meer wennen dan aan de warmte. Jammer dat de spieren zo protesteren. Mijn schouders doen ook al een paar dagen vervelend en ben nu juist vrij. Dus komt niet van het werk ach maar lekker insmeren met creme en masseren en zo, kotm vast weer los.

Liefs Naomi

Anoniem zei

Je foto's zijn weer zo fantastisch, ik geniet ervan.
Ook ik heb last van mijn spieren met de komende kou, en heb onze divets al op de bedden.
Arme Saskia met haar pijnen, ik hoop voor ze naar de universiteit gaat dat ze een grondige onderzoek ondergaat, want ziek zijn tijdens studie is bijna onmogelijk.
Het allerbeste jullie tweetjes!
Groetjes, Ida

Petra zei

@Bea - Inderdaad, die blauwe luchten en zon helpen enorm

@Naomi - Bij jullie gaat de klok dus een week eerder achteruit. Ik vind dat altijd wel even fijn zo'n extra uurtje, maar inderdaad, vroeger donker.

@Ida - Dank je wel en er blijken nu liefdesproblemen te spelen bij Saskia dus we blijven bezig, maar in ieder geval ben ik opgelucht dat er een duidelijke reden is.