Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, november 13, 2013

Alweer "hump day"

In vergelijking met vorige week is dit maar een saaie week.  Maar ja, ik kan natuurlijk ook niet iedere week mooie steden verkennen.  Gelukkig is het ondanks de kou wel mooi zonnig weer.  Het was de vroegste vorst in zeven jaar hoor ik op de radio!

Saskia heeft besloten haar AP Calculus te laten vallen.  Ze heeft genoeg wiskunde om haar diploma te halen en het was veel te moelijk voor haar en zou haar GPA erg naar beneden halen.  Om de AP's hoeft ze het ook niet te doen, want daarvan zal ze er uiteindelijk zes hebben.  Nu heeft ze ieder eerste uur vrij en hoeft dan pas na negenen naar school wat ook zal helpen met de hoofdpijnen.

We eten dus samen ontbijt bij de open haard, want Saskia is net als ik een koukleum.  Als zij naar school is vertrokken ga ik naar de sportschool.  Ik merk dat de pijnen me een beetje down maken en dan is het beter om tussen te mensen te gaan sporten, in plaats van alleen boven, al zou dat laatste natuurlijk makkelijker zijn.

Bij Whole Foods haal ik wat boodschappen en sushi voor mijn lunch.  Dat eet ik in het cafe in de winkel op.  Ze hebben daar een soort bar en ik zit naast een praatgrage meneer.  Dat vind ik altijd zo leuk van mensen hier, altijd is er wel een praatje.  Niets diepgaands, maar net genoeg om me weer wat op te vrolijken

Vanochtend heb ik bij Walgreens eindelijk de foto voor in het lijstje wat we van vrienden voor ons 25-jarig huwelijk  kregen besteld.  Het is zo handig, je bestelt het online en een uur later kun je het voor 20 cent per foto ophalen (afhankelijk van de grootte natuurlijk).  Het is een foto van ons vijven in Hawaii.  Ernaar kijkend mis ik Katja opeens vreselijk!  Kai vanzelfsprekend ook, maar die zien we nog wat vaker tegenwoordig.


Ondanks de kou heeft Cosmo natuurlijk wel een wandeling verdiend.  Voor het eerst dit jaar draag ik mijn lange winterjas en handschoenen.  Gelukkig wordt het morgen weer warmer.  Er zijn wel nog steeds mooie herfstkleuren te zien, vooral in onze cul de sac. De boom voor ons huis lijkt nu in brand te staan!
 
Voor mijn dagelijkse foto voor het thema "Very..." is het even zoeken.  Dan zie ik een antieke truck en besluit die foto ook antiek te maken.  Hij staat ook bij een van de oudere huizen in de buurt, dus de foto zou zo in de jaren vijftig gemaakt kunnen zijn.
 


 Thuis gaat de haard weer aan.  We bestellen kabobs van Friends en die worden door de gewoonlijke vrolijke bezorger hierheen gebracht.  Met de katten en Cosmo uitgeteld in de kamer is het wel heel gezellig. 

Nog even over de titel van dit blog, "hump day" is hoe veel Amerikanen woensdag aanduiden, halverwege de week.  Een tijdje geleden maakte de verzekeringsmaatschappij Geico een reclame hierover met een kameel (de bult van de kameel heet in het Engels ook "hump"), waarna iedereen "humph day" ging zeggen op zijn kameels, soms slaan reclames dus wel aan:

9 reacties:

Anja zei

Wat naar toch die pijnen, gelukkig komt Laura morgen! Fijn dat Saskia nu ieder 1e uur vrij is. Hopelijk gaat het morgen na de massage een stuk beter met jullie beide.
Mooi die antieke foto, lijkt inderdaad net een oude foto.

Margreet zei

Hoeveel vakken heeft Saskia dan? 7? Hier zijn de Core vakken verplicht, ook als je na freshman of sophomore al genoeg wiskunde hebt gehad. Je kunt dan bv. Computerkunde of iets anders wiskundigs doen, maar je bent verplicht het te nemen. Senior jaar ben je dus verpicht minstens 4 uur naar school te gaan, voor de verplichte vakken ook al ben je 'klaar' voor je diploma.En 6 AP's dit jaar? Wow! Maar wel balen dat ze steeds hoofdpijn heeft, lijkt me heel vervelend voor haar.

Tineke zei

Wat een leuk reclame filmpje.
Begrijpelijk dat je Katja mist en Kai, die afstanden bij jullie.
Ik heb gisteren mijn dochter naar schiphol gebracht, dus hier kan het missen ook weer beginnen.
Sterkte met de pijn; voor jou en Saskia, vervelend dat ze met dat troosteloze weer erger zijn.
Leuke oude auto foto; oldtimer

Jurgen de Bruin zei

Geico reclames komen toch wel het meeste voor op de TV in de VS. (dat idee heb ik in ieder geval)Deze is trouwens wel leuk. Ik zie altijd dat groene beest een saai verhaaltje vertellen.

Anoniem zei

Hopelijk laat het wat druk van de ketel voor Saskia. Ze moeten nog een aantal jaren leren en het moet wel leuk blijven.

Groetjes
Annemiek

Brin zei

Hallo Petra,

Ik ben weer helemaal bij gelezen...wat een leuke foto van Cosmo met zijn kreeftenkostuumpje aan, vond hij het leuk om aan te hebben? Veel honden zouden het vlug proberen uit te trekken.

Wat een leuke uitstap heb je gemaakt naar Charleston, die stad wil ik zeker ooit graag eens bezoeken. Dit verslag was alvast een leuk voorsmaakje...

Wij zijn net terug van Florida, en het weer was er inderdaad zalig,30 graden en een verkoelend briesje en s'avonds nog buiten kunnen zitten... zo wil ik mijn winters ook wel doorbrengen :)

Marion2 zei

Ja, dat vind ik ook zo leuk in de VS: dat mensen zomaar een praatje beginnen tegen je. Maakt het allemaal wat relaxter.

Wat een ontspannen foto van jullie gezin. En jullie staan er allemaal goed op.

Petra zei

@Anja - Die truck staat al jaren in de straat hier vlakbij. Volgens mij doet niemand er iets mee!

@Margreet - Nu heeft ze nog zes vakken, inclusief online Duits en 3 AP's (de andere drie heeft ze de afgelopen jaren gedaan). Je moet hier tenminste vier jaren van de core vakken hebben en dat heeft ze voor wiskunde dus al, omdat ze algebra 1 al op de middle school heeft gedaan. Leer mij dit systeem ook begrijpen, hoor, daar niet van.

@Tineke - Sterkte weer met je dochter ver weg. De meeste dagen gaat het prima, maar dan kan ik ze opeens verschrikkelijk missen!

@Jurgen - Inderdaad, meestal zijn de Geico commercials super irritant!

@Annemiek - Ja, dat speelde ook wel een beetje mee bij ons en ach, ze heeft genoeg AP's

@Brin - Nou, anders ik wel! Ik merk dat ik dat ieder jaar liever wil! Cosmo vond het prima, zolang ik de kreeftenkop niet over zijn kop trok ;).

@Marion - Ja, dat was ook een heel ontspannende vakantie, die veel te snel voorbij ging!

buy acamprosate zei

Much obliged to you for giving such essential data, and a debt of gratitude is for sharing this issue.