Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, november 15, 2013

Doktersbezoek

Vrijdag alweer, deze week is toch nog omgevlogen.  Saskia heeft nu dus ieder eerste "uur" (een uur duurt bijna twee uur bij haar op school) vrij.  Hopelijk gaat dat ook helpen met haar hoofdpijnen, want gedeeltelijk was het natuurlijk ook (te) laat naar bed gaan en dan heel vroeg op moeten.

Na mijn ontbijt vertrek ik zoals gewoonlijk naar de sportschool.  Het is een stuk warmer vandaag en ik hoef slechts een trui aan over mijn t-shirt.  Het uur cardio gaat snel voorbij.  Op de terugweg haal ik een dunne bagel met ei, kaas, champignons en asperges bij Manhattan Bagel voor mijn lunch.

Die eet ik voor in het zonnetje op en moet me dan klaarmaken om naar de dokter te gaan.  Het is hoog tijd voor wat ze hier een "well check up" noemen.  Op aanraden van een vriendin ga ik vandaag een nurse practitioner bij Vienna Family Medicine bezoeken. 

Je ziet de blaadjes gewoon verkleuren aan onze maple

Na de nodige formulieren te hebben ingeleverd word\ ik naar achteren geroepen door een verpleegster.  Ik voel mijn bloeddruk alweer stijgen, ik heb al een tijdje last van "white coat anxiety".  En ja, hoor, hij is weer te hoog, ook de tweede keer.

De nurse practitioner blijkt een heel aardige vrouw te zijn.  We praten over mijn bloeddruk en kijkend naar mijn familiegeschiedenis raadt ze me aan er toch wat aan te doen door middel van een pilletje.  Ik heb lang tegengegaan om er wat tegen te slikken, maar denk dat het inderdaad verstandig is dat nu wel te gaan doen.

Verder is het een prettig bezoek.  Na afloop moet ik nog even bloed af laten nemen en dan ben ik weer "vrij".   De recepten zijn al naar de Rite Aid verzonden en ik kan ze daar vrijwel meteen ophalen, erg handig. 
Deze bloemen bloeien nog steeds in onze tuin!

Vanavond ben ik uitgenodigd bij Kirsten voor een avondje met wijn en hapjes met vrouwen uit de buurt.  Rick brengt me erheen en er blijken een heel aantal mensen, die ik ken te zijn.  Sommigen zie ik nog regelmatig, zoals Claudia en anderen heb ik al jaren niet gezien, sinds Katja en Kai van school zijn.

Er zijn lekkere hapjes en het wordt erg gezellig.  Ik klets onder anderen bij met Claudia en Sandy, wiens dochters precies even oud zijn als Katja en Kai.  Helaas heb ik ook nog wel erge last van mijn schouders en nek en hoofdpijn, dus ik vraag Rick me om half negen op te komen halen. 

Nu kan het weekend beginnen.  Ik vond het een vrij moeilijke week, ook vanwege redenen niet geschikt voor dit blog, dus ben blij dat hij voorbij is.

15 reacties:

Anja zei

Fijn dat deze week voorbij is en nu op naar het weekend. Ik verheug me op onze lunch maandag!
Vervelend dat je last hebt van"white coat anxiety", verstandig om toch aan de medicijnen te gaan.

Anoniem zei

In verband met jouw bloeddruk: als je misschien zelf een bloeddrukmeter zou hebben zou het misschien verstandig zijn om thuis je bloeddruk enkele tijd te controleren, wanneer je ontspannen bent en dan te zien of het wel nodig zou zijn om medicatie daarvoor te nemen. Bij de dokter ben je sowiezo al wat meer gestresst dan thuis in je vertrouwde omgeving.
In ieder geval een fijn weekend en voor volgende week een pijnloze week voor jou en Saskia.
Groeten van Hilde uit B.

Anoniem zei

Ik had hetzelfde idee als Hilde.
Fijn voor Saskia dat ze nu later naar school kan, hopen dat ze minder last van hoofdpijn heeft.
Heel fijn weekend ( hier is het nu erg mistig en koud).
Groetjes Anja L.

Carla zei

Ik zie op de poli heel veel witte jassen bloeddrukken! Dan geven we vaak een 24 uurs bloeddrukmeter mee, of een weekmeter, en dat scheelt toch wel. Dus thuis een bloeddrukmeter hebben en af en toe controleren kan nooit kwaad. Niet te vaak, het moet geen obsessie gaan worden, maar 1x per week bv is prima.
Groetjes Carla

Hester zei

Fijn weekend en hopelijk is volgende week een betere week.
Hester

jolanda zei

Ik slik sinds 4 jaar hoge bloeddruktabletten. Van de week hebben ze, als 3-jaarlijks onderdeel van de controles, een echo van mijn hart gemaakt om te kijken of daar schade was als gevolg van de hoge bloeddruk. Interessant om dat in je lichaam te zien en gelukkig was alles goed! Better safe then sorry, wat dat betreft. Als ze me meten, mag ik ook niet naar de meter kijken, ik heb de neiging die omhoog te kijken.

Marion2 zei

Wat een mooie herfstkleuren toch nog bij jullie.

Het lijkt me ondoenlijk om op zo'n vroeg tijdstip te moeten opstaan voor school. Heerlijk voor Saskia dat dat voorbij is.

Bijna Thanksgiving zeker? Dat is een leuk vooruitzicht. Prettig weekend!

Anoniem zei

Ik slikte jaren pillen tegen de hoge bloeddruk.( ook vanwege de voorgeschiedenis van m'n vader)
Maar toen ik vorig jaar door een combinatie van diverse medicijnen( vanwege een andere aandoening )
ineens een medicijnallergie opliep
moest ik met alle medicatie stoppen. De enige pil die er nu voor in de plaats is gekomen ,is een plaspil. En dit verlaagt ook de bloeddruk, al is het met mate.
De dokter is tevreden en ik doe ieder jaar een medische controle.
Groetjes Wil

Anoniem zei

Duimen dat volgende week dan beter wordt! Maar in ieder geval zijn jullie dit weekend als gezin compleet, he? Geniet ervan.

Leuk, zo'n gezellige bijeenkomst van vrouwen uit de buurt.
In mijn straat wonen allemaal vrouwen van mijn leeftijd, maar iedereen is behoorlijk op zichzelf (ook natuurlijk, omdat iedereen druk is met zijn baan en kinderen). Toch zou het wel goed zijn, als je iedereen eens wat meer zou spreken.

Petra zei

@Anja - Ik heb er ook erge zin in!

@Hilde - Zo'n meter heb ik, maar iedere keer dat ik het probeer op te nemen voel ik de bloeddruk omhoog gaan. Het is dus zo beter.

@Carla - Zo'n 24 uursmeter hebben we het over gehad, maar gezien mijn familiegeschiedenis vond ze het toch beter met medicijnen te beginnen en daar ben ik het ook mee eens

@Jolanda - Precies, dat vind ik ook. Ik slik niet graag medicijnen, maar ben er wel van overtuigd dat dit de beste stap was.

@Marion - Thanksgiving valt laat dit jaar, dus nog bijna 2 weken

@Wil - Oei, zo'n allergische reactie lijkt me niet prettig. Ik heb inderdaad ook van plaspillen gehoord hiervoor.

@Anoniem - Hier in de straat zijn sommige vrouwen ook vrij op zichzelf, helaas. We zijn ook voornamelijk van ongeveer dezelfde leeftijd. Wel af en toe een lunch of een praatje, maar verder niet.

Anoniem zei

hallo Petra,

Die anoniem was ik, Anika. Sorry dat ik vergeten was mijn naam er onder te zetten. Komt door FB, dan hoef je je naam er nooit bij te zetten.

Groetjes,

Anika

Marion zei

Ik zit meer op jouw lijn. Sinds mijn laatste zwangerschap was telkens mijn bloeddruk te hoog. Aanvankelijk werd gedacht aan inderdaad de angst voor het moment en er werd aangeraden weinig tot geen zout te gebruiken. Een keer extra terugkomen om te meten, mensen gaven inderdaad advies om thuis te meten. Hahaha, nou, dan schoot hij ook telkens omhoog dus dat werkte niet. Uiteindelijk in overleg met de huisarts besloten om gewoon te gaan slikken, de gevolgen van een te hoge bloeddruk zijn echt hoger dan de gevolgen van een pilletje extra slikken. Bij mij verminderde de hoofdpijn ook flink. Ik slik het nu al jaren, doe moeilijk over een Paracetamol of Ibuprofen maar die hogebloeddrukpilletjes, daar sta ik helemaal achter.

Naar van je laatste alinea, ik hoop dat alles nu goed gaat. Straks komt Katja lekker weer even terug, komen de feestdagen en na de feestdagen komt de lente alweer zo snel, zeker bij jou!

Enjoy de komende week, uiteindelijk komt echt alles weer goed :-)

Petra zei

@Marion - Precies wat ik ook denk! Bedankt voor de peptalk, je hebt natuurlijk helemaal gelijk :)

Sil zei

Hey Petra,

Wat jammer, dat dit geen prettige week was!
Hopelijk breekt vandaag een fijnere week aan!

Lieve groet, Silvia (van Otje)

Petra zei

@Sil - Dank je wel!