Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, november 14, 2013

Een broodnodige massage

Alweer is het een mooie zonnige dag en vandaag zal het kwik tenminste weer boven de tien graden uitkomen.  Ik heb dan ook voor mijn gevoel meteen meer energie als ik opsta.  Rick heeft de koffie al klaarstaan voor mij en ik lepel mijn yoghurtje met uitzicht op de nog steeds dieprode Japanse esdoorn van onze achterburen.  Zoals altijd mag Cosmo daarna mijn yoghurtbakje uitlikken.

Donderdag is op het moment mijn tweede gewichtendag.  Bij Anytime Fitness stel ik mijn workoutapp in op vier keer twintig seconden met iedere tien seconden rust ertussendoor.  Zo werk ik de apparaten af, verstand min of meer op nul.  Na afloop nog een half uurtje cardio en klaar is het weer voor vandaag.

Een paar weken geleden, toen ik lunch haalde bij Noodles & Company, had ik extra betaald voor spinazie in mijn Bangkok curry.  Eenmaal thuis zat die er niet in en belde ik om te kijken of ik die dan de volgende keer gratis zou kunnen krijgen aangezien ik een online account heb.

Helemaal goed verstond ik de manager niet, maar die besloot een kaartje te sturen met van wat ik verstond een gratis frisdrank.  Ik heb zin in Bangkok curry vandaag en lees het kaartje eens goed.  In plaats van slechts een gratis drankje blijkt het om een hele maaltijd inclusief frisdrank te zijn.  Wauw, dat vind ik toch wel heel goede service!

In het restaurant spoort de medewerker mij zelfs nog aan een grote portie te nemen en later de rest op te eten.  Dat doe ik niet, maar ik vraag er wel weer extra spinazie bij.  Gratis smaakt deze lunch bijna nog beter!


Intussen voelt het alsof er messen in mijn nek en schouders steken, dus ik ben zeer blij als Laura om twee uur voor de deur staat.  Inderdaad zit alles enorm vast, ze vindt knopen zo groot als een golfbal in mijn nek!   Hoeveel pijn het soms ook doet, het voelt goed het eruit gemasseerd te krijgen.  Na drie kwartier voelt het al wat losser en volgens Laura moet het morgen nog beter gaan.

Na mij is Saskia aan de beurt en ook bij haar vindt Laura flinke knopen.  Hopelijk helpt de massage haar ook goed, want gisteren kwam Saskia's rapport wat erg goed was ondanks de 11 keer dat ze sommige vakken had moeten missen.  Dat is natuurlijk veel te vaak!

Als ik Laura om een uur of vier weer gedag zeg vallen me de bomen voor ons huis op.  In het late daglicht lijken die compleet in brand te staan, zo dieprood zijn ze!  Natuurlijk kan ik niet laten mijn fototoestel te pakken.  Cosmo gaat ook mee naar buiten en poseert warempel gewillig tussen de gevallen blaadjes.
Buiten rennen maakt hongerig en Cosmo deelt weer eens gewillig met Flapjack

Zodra de zon onder is valt de temperatuur ook snel, dus Saskia en ik doen de haard weer aan.  Hoezeer ik een echte open haard nog gezelliger vind, het gemak van een gashaard is niet te evenaren. 
Rick is naar de sportschool geweest en komt thuis met eten van Plaka Grill

Hun linzensoep en dolmadakia (druivenbladeren gevuld met gehakt) zijn mijn keuzes van vandaag.  Voor het haardvuur gaan we lekker tv kijken, want de massages maken me altijd erg moe.

PS: Wij dachten dat dit het eerste jaar zou worden dat we niet als compleet gezin Thanksgiving zouden vieren.  Vanavond verraste Katja ons en vertelde dat ze er dat weekend wel zal zijn.  We zijn natuurlijk helemaal blij!  Als ik het goed heb is dat voor het eerst sinds begin juli dat het hele gezin weer bijeen zal zijn.  Opeens heb ik veel meer zin in Thanksgiving!

Foto's van de cul de sac en Cosmo staan hier.

6 reacties:

Anja zei

Je gratis lunch ziet er heerlijk uit, wat een goede service!
Hopelijk gaat het morgen beter met je en heeft ook Saskia baat bij de behandeling.
Wij hebben hier een echte open haard maar ik geef de voorkeur aan het gemak van een gashaard.

Anoniem zei

Wat een prettig vooruitzicht om je gezinnetje weer helemaal compleet te hebben voor Thanksgiving, ik kan me voorstellen dat je daar naar uitkijkt.
Groeten van Hilde uit B. en een fijn weekend zonder al te veel pijnen voor jou en Saskia.

Hester zei

Wat fijn dat jullie met zijn allen Thanksgiving gaan vieren!
Hester

Anoniem zei

Dat wordt weer een weekend met een *. Gezellig hoor.
Ik las gisteren een artikel in de Libelle over hoofdpijn.Buiten hormoonschommelingen, roken, alchohol en stress, spelen ook het weer,voeding, beweging en nachtrust hierbij een rol.Het bijhouden van een hoofdpijndagboek
wordt weleens aangeraden om patronen met (huis)arts te kunnen bespreken. ( bron Amerikaanse neuroloog Timothy Houle.
Zou dit Saskia kunnen helpen ?
Groetjes en een fijn weekend,
Wil

Ineke zei

Dát was goed nieuws... Katja met Thanksgiving thuis! Heeft ze het naar haar zin in haar nieuwe baan?

Fijn dat jullie die massage gehad hebben, hopelijk voelen jullie je de komende weken een stuk beter.

Petra zei

@Anja - Ja, gratis is een lunch nog lekkerder ;)

@Hilde - Dank je en ja we zien ernaar uit weer compleet te zijn

@Hester - Ik had me er al helemaal op ingesteld dat het niet zou lukken, dus grote verrassing inderdaad

@Wil - Het zou haar vast kunnen helpen, maar ik heb het al een paar keer voorgesteld, maar Saskia zegt dat ze weet waarom ze ze krijgt en dat is ook wel zo, het komt uit haar nek net als bij mij.

@Ineke - Ja, ze vindt haar nieuwe baan erg leuk.