Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, november 04, 2013

Een koude maandag

We zijn alle drie een uur eerder op dan gewoonlijk.  Nog een gevolg van het extra uur dat met de wintertijd kwam.  Grappig dat je het toch wel degelijk merkt.

Rick vertrekt naar zijn werk, Saskia naar de sportschool en ik maak een ontbijt van twee gepocheerde eieren en koffie.  Saskia heeft vandaag en morgen vrij van school.  Vandaag voor de leerkrachten om de rapporten voor te bereiden en morgen voor verkiezingsdag. 

Over dat laatste gesproken, al om half acht ging de telefoon al met de eerste politieke "robocall" en die rinkelt de hele dag door met dat soort berichtjes, heel ergerlijk!  De goeverneursrace hier in Virginia is een gemeen gevecht tussen twee onpopulaire kandidaten.  Ik heb op de Democraat gestemd, omdat ik de Republikein veel te extreem rechts vind, maar niet omdat ik de Democraat nou zo fantastisch vind.  Uit polls blijkt dat ik daarin zeker niet de enige ben.

Om half elf heb ik zoals iedere week met Sharon afgesproken voor personal training.  Zij heeft een moeilijk uur voor mij in petto.  Na afloop trillen allerlei spieren!  Ik doe nog een half uur cardio en ga dan huiswaarts.

Bewolkt en koud, maar de kleuren zijn nog steeds prachtig in de straat achter ons huis
 
Het is vandaag opeens winters koud met maar een graad of 7.  Dat is wel een verschil met de 21 graden van zaterdag!  De stoelverwarming gaat dus ook aan in de van en ik kleed me thuis warm aan.

Bij Manhattan Bagel haal ik een lekker warme dunne bagel met ei, kaas, champignons en asperges.  Dan haal ik bij Whole Foods nog wat boodschappen en ga dan gauw weer ons warme huis in. 

Alleen wil Cosmo natuurlijk ook nog een wandeling hebben.  Ik kleed me warm aan, maar loop nog te rillen.  Alleen de mooie herfstkleuren maken het aangenaam om buiten te lopen.  Ik denk dat het na deze week klaar is met de mooie kleuren, dus het is nog even heel erg genieten ervan.
Opkijkend
Het kruispunt van onze straat


Thuis gaat de gashaard aan, want Saskia en ik hebben het beiden koud.  Ik pak in voor mijn reis morgen en doe de nodige huishoudelijke taken.  Dan mag ik weer even lezen van mezelf.  Ik zie Flapjack ook weer heerlijk slapen en maak een paar foto's van hem.  Hij is zo schattig!

 


 
Als Rick om kwart voor zes thuiskomt is het al ruimschoots donker.  Dat is weer het nadeel van de wintertijd.  Ik kan niet rijden in het donker, dus voel dat mijn vrijheid om te gaan en staan waar ik wil een stuk verkleind is in vergelijking met de zomer.
 
Gisteravond hadden we Indiaas eten van Curry Mantra en dat was zo lekker dat we er beiden met dit koude weer weer zin in hebben.  We bestellen een ontzettend lekker voorafje van gefrituurde spinazie, druiven, rozijnen, yoghurt en meer.  Dat had zo mijn hoofdgerecht kunnen zijn, al is de tandoori zalm ook voortreffelijk.  Hoera, een nieuw heerlijk restaurant dat bezorgt!
 
Vanavond ligt er een grote verrassing in onze brievenbus!  Een doos met chocolade pepernoten, letters, marsepein en een Libelle heeft Naomi ons gestuurd.  Super bedankt daarvoor!  De zak pepernoten was opengebarsten, dus daar neem ik er meteen een paar van.  De Libelle gaat mee op reis morgen.
 
 
Morgen vertrek ik naar een zuidelijker oord en Rick naar het noorden.  Ik ben blij met mijn windrichting, want het gaat daar tenminste warmer zijn dan hier.  Ik zie in ieder geval uit naar weer een nieuw avontuur!

7 reacties:

Anja zei

Je hebt zo te lezen een heerlijk weekend achter de rug, gezellig dat Kai thuis was. Het is inderdaad een stuk kouder geworden ik voel al mijn spieren, grrr. Wat een leuke verrassing in je brievenbus. Goede reis en veel plezier de aankomende dagen, geniet ervan!!

Anoniem zei

Veel plezier de komende dagen en goede reis!
Groetjes Anja L.

Anoniem zei

Waar gaat de reis heen?
Florida?
Wij gaan donderdag, ik kan niet wachten.
Alvast veel plezier.
Groet, Bea

Marion zei

Waar ga je naar toe? Wel een fijn vooruitzicht om de warmte in te gaan. Blijft Saskia alleen thuis of naar een vriendin of met haar vriendje? Of is het slechts voor één nacht? Arme Rick, naar het noorden. Hier was het gisteren ook ineens veel kouder, brrr.

Ineke zei

Schitterend al die herfstkleuren bij jullie. Helaas hebben wij deze herfst maar weinig van mooie kleuren kunnen genieten door de stormen van de laatste weken.
Lekker dat je naar een warmere plaats gehad, ben benieuwd naar je verhalen.

naomi zei

hallo

Ook hier vandaag erg koud rond de 8 graden met wind en regen b=ah. Blij als ik zondag naar de 22 graden in Las Vegas mag,

Mooie kleuren meer en fijn dat de doos goed over is gekomen. Wens jullie beide een goede reis.
Liefs

Petra zei

@Anja - Ja, was een leuk weekend

@Anja - Dank je

@Bea - Heerlijk, Florida, veel plezier alvast! Maar South Carolina is ook leuk

@Marion - Het is maar voor een nacht, maar een vriendin komt haar gezelschap houden (het is uit met het vriendje sinds vrijdag)

@Ineke - Ja, heel mooi was het dit jaar

@Naomi - Dat is nog koel voor Las Vegas, maar wel erg lekker in vergelijking met 40+ toen wij er het laatst waren