Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, november 26, 2013

Gezellig uit eten = hoe een koude regenachtige dag omvliegt

Gisteravond werd er een "winter weather advisory" uitgeroepen voor ons gebied vanochtend.  Rick is zoals gewoonlijk eerder op dan ik en vertelt dat er wat ijs op het deck ligt.  Gelukkig blijkt het alles mee te vallen, alleen de takken e.d. zijn wat ijzig, maar de wegen niet.  Rick en Saskia vertrekken dan ook op tijd naar werk en school.

Natuurlijk moet het zo hard regenen (er wordt vandaag en morgen 5 tot 10 centimeter heel koude regen verwacht) als onze tapijten net schoon zijn.  Ik maak Cosmo's poten dan ook extra goed droog na zijn wandeling!

Met zulk slecht weer zegen ik gewoon onze elliptical boven.  Ik hoef niet door de koude regen en een parkeerplaats te zoeken, die op zulke dagen overdekt moeilijk te vinden zijn bij de sportschool.  Telefoon en Kindle gaan mee naar boven en ik stel het apparaat in op een uur interval.   Al lezend gaat dat redelijk snel voorbij.

Kai is inmiddels ook op en ik vraag hem Cosmo een langere wandeling te geven.  Ik maak me gauw klaar, want ik heb met Karin afgesproken te gaan lunchen om haar verjaardag van vorige week nog te gaan vieren.  Het was een mijlpaal verjaardag dus we gaan naar een "sjiek" restaurant ervoor.

Na Karin bij haar thuis opgehaald te hebben rijden we naar 2941.  We komen nog even in de file terecht, want het Thanksgiving verkeer is al begonnen en met dit slechte weer is het nog erger.  Bij het restaurant neemt de valet de van om te parkeren en rennen wij gauw naar binnen.

Dit restaurant is heel modern van binnen met heel hoog plafond en van grond tot dak ramen.  Het is echter tegelijkertijd ook heel gezellig met haardvuur, moderne kunst en lampen.  Ik heb gereserveerd en we krijgen een tafeltje met zicht op het meer waar het restaurant aan ligt.


De serveerder is ontzettend aardig en het wordt een fantastische maaltijd met eten waarbij mijn opa zou zeggen dat de engeltjes op onze tongen piesten.  Karin neemt ravioli gevuld met een heel zachte fonduekaas en geschaafde paddestoel.   Ik proef er ook een van en, nou ja, wat ik hierboven schreef, dus.

Mijn keuzes zijn de biefstuk tartaar van het "small bites" (kleine hapjes) menu en de herfstsalade.  Die laatste is wel heel bijzonder, want behalve pinda's, koolsalade en pinda vinaigrette wordt die ook geserveerd met zoetzoute popcorn er bovenop.  Een heel speciale combinatie, die erg goed werkt.  Karin neemt hier een hapje van en is het met mij eens.


Als dessert raadt de serveerder de apple pie sundae zo aan dat we besluiten die samen te delen.  Ik laat ook vallen dat het Karins verjaardag is en daarvoor wordt een heerlijk mousse gebakje met kaarsje erin gebracht.  Ook krijgen we een paar versgemaakte donut holes.  Veel te veel zoets voor mij, dus ik neem een paar hapjes en laat de rest aan Karin over.

Als laatste vragen we nog wie de artiest is, van wie mooie en kleurige abstracte werken in het restaurant hangen.  Dat blijkt Jose Alvarez te zijn, hoewel men nu kennelijk niet weet of dat zijn echte naam is.  "Jose Alvarez" is namelijk gearresteerd voor identiteitsdiefstal en zit nu in de gevangenis en niemand weet hoe hij echt heet, ook de regering niet!

Bijna twee uur later verlaten we het restaurant meer dan voldaan.  Ik maak nog een foto van de mooie fonteinen, die vandaag extra mooi zijn door de ijsafzetting.  Dan rijd ik Karin weer naar huis en kunnen we terugkijken op een bijzondere lunch.


Op de terugweg naar huis stop ik eerst bij het postkantoor voor Kerstpostzegels.  Maar het Vienna kantoor wordt gerenoveerd en ze hebben niets meer, inclusief postzegels.  Volgende winkel is de tweedehandskledingwinkel, die Sharon me aanraadde om een nieuwe lange jurk te zoeken voor het jaarlijkse Kerstgala van Ricks bedrijf.   Ook daar is niets van mijn gading.  Als laatste kijk ik nog even bij de winkel ernaast, die Dansko schoenen verkoopt, maar driemaal is scheepsrecht en niets, nada, noppes.

De natte kou gaat me letterlijk door merg en been en thuis zet ik meteen de gashaard aan.  Kai is helemaal blij, want hij is geselecteerd door Duolingo.com om te helpen de Nederlands-Engelse categorie op te zetten.  De rest van de middag help ik Kai met vertalingen, maar ik moet zeggen dat hij het zonder mijn hulp ook prima doet.

Rick belt dat hij met een stel vrienden gaat eten in Washington.  Saskia gaat met Kaylee en Laura bij Tara Thai in Vienna eten en dat betekent dat Kai en ik samen zullen eten.  Dat komt me goed uit, want ik wil graag met Kai over Saskia praten.  Ik denk dat haar broer en zus haar goed zullen kunnen helpen met alle laatste high school jaar stress, die Saskia op het moment voelt.

We besluiten naar Sweet Ginger te gaan.  Dit restaurant, wat nog steeds geen eigen website heeft, is wat we hier "Asian Fusion" noemen.  Je kunt er gerechten van verschillende Aziatische cuisines bestellen, waaronder Thais, Koreaans, Vietnamees en Japans.  Ze hebben ook een heel goede sushi bar. 
Inktvis sashimi

Van die laatste bestel ik allerlei lekkers.  Kai is geen sushi man en neem de loempia's met eend en als hoofdgerecht korianderbiefstuk.  Dat ziet er ook erg lekker uit.  Intussen heb ik een van de beste gesprekken met Kai, die ik ooit heb gehad.  We maken ons allemaal zorgen om Saskia en ik vind het fijn te zien hoe Kai en Katja ook echt om hun zusje geven.

Het regent nog veel harder als we weer naar buiten stappen.  Echt een avond om gezellig bij de haard te zitten of liggen.  Cosmo is ook helemaal blij Kai weer bij zich te hebben en de twee liggen gezellig naast elkaar.  Morgen is een korte dag voor Rick en Saskia en dan kan het lange weekend beginnen.

9 reacties:

Anja zei

Fijn dat je de zorgen om Saskia met Katja en Kai kunt delen. Leuke foto van Kai en Cosmo. Brrr, wat een regen vandaag :-(

Anoniem zei

Jullie zijn wel een heel hechte familie, wat nu toch weer blijkt bij de bezorgdheid om Saskia van zowel jullie als ouders en ook bij broer Kai en oudere zus Katja.
Fijne Thanksgiving voor jullie allemaal.
Groeten van Hilde uit B.

Ron zei

Haha... Een Engeltje die over je tong piest....Dat zei mijn Oma ook altijd :-)


Geniet van elkaar tijdens jullie Thanksgiving!

Jurgen de Bruin zei

Een nederlands-engelse duolingo zou geweldig zijn. Ik wil mijn engels namelijk bijschaven en dat zou hiermee prima gaan. Ik heb zo ook wat spaans geleerd en vond het hartstikke leuk om te gebruiken!

Marion2 zei

Morgen dan heerlijk Thanksgiving met het hele gezin.Dat hebben jullie wel verdiend na alles sores.

Kai verdient een compliment: omdat hij zo goed Nederlands kan én omdat hij zo meeleeft met zijn zusje.

Fijne dag morgen!

naomi zei

Wat heerlijk om zo uitgebreid en luxe te lunchen. Maar je moet je zelf verwennen en zo'n leuke uitspraak een engeltje die op je tong piest, maar zegt alles.

Wat fijn dat je zo'n heerlijk diner met je zoon kon hebben en zo goed met hem kon praten over Saskia. Je zei bij die foto je boy, maar in zo'n gesprek is het een echte man (volwassene).

En wat leuk dat Kai is geseleteerd voor op het opzetten van duolingo Engels/ Nederlands. Hoop stiekem dat ie ook andersom komt, kan ik mijn engels bij schraven. Merk dat ik soms toch nog iets te kort kom in gesprekken.

Nu wachten op Katja en jullie zijn compleet.

Liefs Naomi

Petra zei

@Anja - Nou, wat kan het hier regenen, he?

@Hilde - Ja, het is wel even moeilijk met Saskia op het moment, veel ervan niet geschikt voor een openbaar blog :(

@Ron - Dank je!

@Jurgen - Hij wordt beide kanten op ontwikkeld.

@Marion - Ja, het is aandoenlijk hoe bezorgd hij over haar is (en met recht :().

@Naomi - Inderdaad, Kai is ook al helemaal volwassen. Duolingo komt ook andersom, dat wordt tegelijkertijd gedaan.

Theo zei

Ha, apart verhaal.
In the related articles staat een verwijzing naar een artikel waar zijn echte naam in staat:

http://articles.sun-sentinel.com/2012-05-29/news/fl-amazing-randi-jose-alvarez-20120529_1_identity-theft-house-arrest-plantation-artist

Fijne dagen gewenst.

how long does diarrhea last for zei

very interesting blog,nice information.your work is very excellent.