Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, november 01, 2013

Gezellige en warme middag bij Burke Lake

He bah, het regent als ik opsta en Cosmo uitlaat.  Gelukkig waait het niet zo hard als voorspeld en de meeste herfstbladeren zitten nog aan de bomen.  Ik lepel een yoghurtje naar binnen ne drink een paar koppen koffie en haast me dan naar boven om te sporten.

Vandaag doe ik een interval van veertig minuten op de elliptical en maak me dan gauw klaar om op pad te gaan.  Voor ik vertrek laat ik Cosmo nog even uit en is het gelukkig droog.  Dat niet alleen, maar het is ongewoon warm voor 1 november. 


Vanmiddag heb ik afgesproken met Anja.  Zij woont hier nu een maand en zal drie jaar blijven.  Anja heb ik voor het eerst in 2008 ontmoet.  Sindsdien hebben we via de blogs en Facebook contact gehouden en het is zo bijzonder dat zij nu slechts dertien kilometer bij ons vandaan woont!

Ze wonen in een mooie buurt in Reston.  Precies om kwart voor twaalf kom ik aan.  Marcel, Anja's man, is ook thuis en ze laten mij hun nieuwe onderkomen zien.  Dat is een modern huis waar ik me ook zeker thuis zou voelen. Vooral op de houten vloeren ben ik jaloers, ik neem me voor het "gevecht" daarvoor weer eens aan te spannen met Rick.

Anja en ik nemen afscheid van Marcel en rijden naar het Reston Town Center.  Ik parkeer de van bij Ricks kantoor en we steken over naar het winkel en restaurantgedeelte.  We vragen een tafeltje bij Mon Ami Gabi en krijgen dat meteen.

Het is een gezellig restaurant met een lekkere menukaart.  Anja en ik kiezen beiden een salade.  Die van mij is met brussels lof, peren en Roquefort kaas.  Het is een heel erg lekkere combinatie. Inmiddels zien we de zon zelfs verschijnen, helemaal goed.

Nadat ik thuis Cosmo op heb gehaald, gaan we naar Burke Lake.  Er was zo'n harde wind voorspeld voor vandaag, maar bij het meer blijkt het vrijwel windstil te zijn.  Daardoor kunnen we prachtige foto's maken.  Vooral als de zon helemaal doorkomt is het schitterend.  We fotograferen er dan ook enthousiast op los!
Het is ook zo warm dat we gewoon met korte mouwen kunnen rondlopen en dat op 1 november!  Terug bij de van blijkt het zelfs 24 graden te zijn, heerlijk!  Terugrijdend naar Reston tank ik nog even bij een Exxon en onderweg zijn we regelmatig zeer onder de indruk van de onvoorstelbare herfstkleuren.  Het lijkt werkelijk wel of de bomen in brand staan soms!

Dinsdag is het verkiezingsdag, maar dan moet ik al vrij vroeg naar het vliegveld.  Ik wil echter zeker mijn stem uit kunnen brengen voor o.a. de nieuwe goeverneur hier.  Niet ver van Anja's huis is een stembureau waar je vervroegd kunt stemmen.  Ik vertel Anja erover en zij biedt aan mee te gaan om bij Cosmo te blijven.

Even later bedenk ik me dat het voor Anja misschien juist wel heel interessant is om een Amerikaans stembureau van binnen te zien.  Ik stel dus voor dat ze met mij meegaat en dat vindt zij zeker leuk.  Eenmaal binnen moet ik een formulier invullen met al mijn informatie en ook de reden waarom ik vervroegd stem.

Daarna lopen we het stemlokaal binnen.  Daar vertel ik dat Anja uit Nederland komt en gewoon een keer wil zien hoe het hier toegaat.  Iedereen reageert daar heel enthousiast op.  Anja mag niet met mij mee het stemhokje in, maar terwijl ik mijn stem uitbreng hoor ik dat men haar de hele procedure uitlegt.  Ze krijgt zelfs een "I voted" sticker mee.  Zo aardig!

Bij Anja thuis nemen we afscheid en spreken af binnenkort weer iets te ondernemen.  Ik rijd, alweer genietend van de schitterende kleuren onderweg, naar huis.  Daar ben ik helemaal blij om Kai's witte Kia al op de oprit te zien. 

Kai belde vanochtend met goed nieuws.  Hij is aangenomen voor een stage voor vertaalwerk, die ook nog betaalt.  Ik wist dus ook dat Kai thuis zou komen voor het weekend, maar Rick niet.  Kai helpt mij alvast wat Halloweenspullen opruimen en het is dus een grote verrassing voor Rick hem in de voortuin aan te treffen als hij thuiskomt uit zijn werk.

Voor het avondeten gaan we naar Glory Days.  Hun vistaco's met zoete aardappelfrietjes vind ik erg lekker, maar we kennen inmiddels de manager en ik vraag hem naar de Vermonter sandwich, rozijnbrood met appelboter, ham, kaas en appel.  Die vond ik altijd zo lekker!  Hij blijkt te exotisch (!) voor hun filialen verder naar het westen te zijn.

Lonny biedt aan dat ik hem slechts hoef te emailen en hij kan die sandwich voor mij maken.  Meestal besluiten we echter op de avond zelf waar we heen willen gaan.  Maar ik ga deze winter zijn aanbod toch eens aannemen.

Wat een genot was het vandaag.  Het leuke gezelschap, de mooie herfstkleuren en de warme temperaturen maakten het speciaal.  Zoonlief hier voor het weekend is ook heel fijn.  Een dag met een grote ster, dus.

Foto's van vandaag staan hier

8 reacties:

Anja zei

Ook ik heb van de prachtige herfstkleuren en jouw gezelschap genoten! Je foto’s zijn erg mooi geworden maar kunnen niet weergeven wat wij gezien hebben....zo ontzettend mooi!
Fijn dat Kai thuis is, geniet van zijn gezelschap!! En inderdaad binnenkort moeten onze mannen elkaar ook ontmoeten.

Anoniem zei

Wat een kleurenpracht en vooral de weerspiegelingen op jouw foto's.
Ik lees dat Allerheiligen op vrijdag 1 november bij jullie niet wordt gevierd. Is dat in Nederland een feestdag?
Door jouw blog Petra volg ik ook Anja haar blog, zo zie je maar wat een blog kan teweegbrengen om nieuwe mensen te leren kennen en dito verhalen.
Groeten van Hilde uit B. en ook nog groeten voor Anja.

Anoniem zei

Zeker een topdag, wat moet het ook voor Anja fijn zijn om direct weer contact te hebben.
Prachtige foto's van het meer.
Wat fijn voor Kai dat hij betaald vertaalwerk heeft. Top.
Geniet van de rest van jullie weekend, Bea

jolanda zei

Top voor Kai! Is die stage bij jullie in de buurt?

@Hilde Allerzielen/Allerheiligen worden in katholieke delen van Nederland wel gevierd, maar is geen nationale feestdag in de zin dat iedereen vrij is.

naomi zei

Hallo

Ik vergat gister helemaal te reageren maar wat een geslaagde halloween avond weer. Leuke foto's van de kinderen en jullie zagen er geweldig uit. Leuk dat Saskia zich ook verkleedde en vrienden ove de vloer kreeg. Wel vreemd dat school proefwerkweek houdt in de week met Halloween.

Ik ben benieuwd hebben Kai en Katja iets aan Halloween gedaan?

Wat leuk dat Anja zo dichtbij nu woont. Anja veel pelzier en geluk in de VS ik ga je blog ook lezen leuk.

Wat een prachtig meer en foto's heb je gemaakt. Handig dat je al vooruit kon stemmen. Kan maar gebeurd zijn met een reisje in vooruitzicht.

Wat leuk dat Kai voor het weekend thuis is. Wat een goed nieuws dat hij een betaalde stage heeft gevonden. Is de stage vanuit school en dan iedere week een aantal uur of anders? En hoe gaat met het andere vertaalwerk?

Fijn weekend met je mannen en sas Liefs Naomi

Becs zei

Ik schreef het ook al bij Anja, wat ontzettend leuk dat jullie zo een fijne middag hebben gehad. En wat een leuke verrassing voor Rick om zijn zoon in de tuin te zien staan. En natuurlijk gefeliciteerd voor Kai!

Margreet zei

Fijn voor Kai en een leuke verrassing dus! Dat meer en de kleuren zijn schitterend!

Petra zei

@Anja - Inderdaad, vandaag verzuchtten Rick en ik ook weer regelmatig hoe mooi de kleuren zijn. Niet op foto's over te brengen.

@Hilde - Nee, Allerheiligen wordt hier alleen door de Katholieken gevierd (All Saints Day) en is geen officiele feestdag. Eigenlijk is Kerst de enige officiele religieuze feestdag in de VS.

@Bea - Ja, erg bijzonder om Anja nu zo dichtbij te hebben wonen!

@Jolanda - Nee, de stage is in Richmond. Hij doet hem buiten school om.

@Naomi - Katja en Kai hebben dit jaar niets aan Halloween gedaan. Katja deed nog weleens wat met vrienden, maar moest werken dit jaar. Kai doet er nooit aan op college. De stage is inderdaad via school en met het andere vertaalwerk heeft hij ook al wat verdiend (al is het niet veel, maar ook goede oefening)

@Becs - Het was zeker prachtig, zullen we op moeten teren door de kale winter heen.

@Margreet - Het is hier dit jaar zo'n prachtige herfst, we kunnen er niet over ophouden ;)